Білім • Бүгін, 09:30

Мектептегі маман тапшылығын қалай шешеміз?

66 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Павлодар облысында математика, физика, информатика, химия пәндерінің мұғалімдері жетіспейді. Оның үстіне кейбір мектеп директорларының кәсіби деңгейі талапқа сай емес. Соның салдарынан бүгінде директорлардың 24 па­йызы міндеттерін уақытша атқарып отыр.

Мектептегі маман тапшылығын қалай шешеміз?

Сурет: qaragandyhabary.kz

Ертіс-Баян өңірінде 359 мектеп бар, оның бесеуі – жекеменшік. Барлық білім ұясында 116 мыңнан астам оқушы білім алады. Тәлім-тәрбие беру ісіне 13 395 педагог жұмылдырылған.

Қазіргі уақытта өңірдің білім саласында кадрлық мәселелер байқалып отыр. Ең әуелі мектеп басшылығында отырғандардың жасы ұлғайып барады. Бақандай 27 мектепті зейнет жасындағы адамдар басқарып отыр. Жалпы, дирек­тор­лардың орташа жас шамасы – 45-59 жас аралығында. Бұл статистика педагогика саласындағы басшылық буында қартаю үрдісі бар екенін байқатады.

Тағы бір түйткіл, 84 білім беру ұйы­­мын­дағы директорлар басшы­ның мін­детін атқарып отыр.

 – Кейбір мектептерге басшының тағайындалуы ұзаққа созылып, орнына міндетін уақытша атқарушы ұзақ отырып қалатыны рас. Бұл жағдай көбіне кандидатуралар Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі «Педагог лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту тура­лы» № 338 бұйрығында көрсетілген талаптарға сай келмейтінімен байла­нысты. Облыста зейнет жасындағы бас­шылардың баршылық екені белгілі. Олардың басым бөлігі Ақсу қаласында (4 адам) және Павлодар ауданында (4 адам), – дейді Павлодар облысы білім беру басқармасы басшысының орынбасары Гүлмира Баширова.

Білім және ғылым министрлігінің жоғарыда аталған бұйрығында баста­уыш, негізгі орта және жалпы орта білім беру ұйымдарының басшысына (директор, меңгерушісі) қойылатын біліктілік талаптарында былай делінеді:

«Жоғары (жоғары оқу орнынан кейінгі) педагогикалық білім немесе педагогикалық қайта даярлауды растайтын құжат, педагогикалық жұмыс өтілі кемінде 5 жыл, оның ішінде соңғы 2 жыл үздіксіз педа­­гогикалық өтілі, басшының орынбасары лауазымында немесе орта білім беру ұйымының басшысы лауазымында кемінде 2 жыл өтілі;

 – немесе жоғары біліктілік сана­тының немесе педагог – сарап­­шының немесе педагог – зерттеушінің немесе педагог – шебердің біліктілік са­натының болуы; не білім беру ұйы­мының «үшінші біліктілік са­натты бас­шысының орынбасары» немесе «екінші біліктілік санатты басшысының орынбасары» немесе «бірінші біліктілік санатты басшысының орынбасары» біліктілік санатының не «басшы-ұйым­дастырушы» немесе «басшы-менеджер» немесе «басшы-көшбасшы» біліктілік санатының болуы.

30-дан енді асқан педагогтердің жоғарыда аталған біліктілік талаптарына тез арада жете қоюы екіталай. Сон­дықтан басшы буынның қартаю үрдісі өңірде әлі де сақталып тұра бере­тін­дей. Дей тұрғанмен ресми деректерде облыстағы педагогтерді 60 пайыздан астамы жоғары білікті екені көрсетілген.

Оның үстіне аймақтағы білім беру ұйымдарында математика, физика, информатика, химия пәндері бойынша маман жетіспеушілігі сақталып отыр.

Гүлмира Башированың айтуын­ша, аталған пәндердің мұғалім­де­ріне деген қажеттілік әртүрлі факторлардың, соның ішінде демо­­гра­фиялық өзгерістің, кадр­лық, білім беру мәселелерінің әсерінен туындап отыр. Бұған қоса технология мен ғылым саласындағы мамандарды даярлауға қойылатын та­лаптардың жоғарылауының салдары да болуы мүмкін.

 – Соңғы жылдары гранттардың ең көп саны инженерлік, құрылыс және педагогика саласына бөлініп келеді. Жас мамандарды тартуға, қазіргі педагогтердің біліктілігін арттыруға, жалпы білім беру инфра­құрылымын жақсартуға жағ­дай жасай отырып, осы маман­дықтардағы мұғалімдер жетіс­пеу­­ші­лігін азайтуға талпыныс жасалып отыр. Аймақтардағы түлектерді жұмысқа орналастыру мақ­сатында жоғары оқу орындары білім беру басқармасымен бірлесіп, «Бос орындар жәрмеңкесін» тұрақты өткізеді. Дәл осындай жәрмеңкелер биыл Қазақ ұлт­тық қыздар педагогикалық уни­вер­ситетінде, Семей қаласының Шәкәрім атындағы университетінде, Абай атындағы Қазақ ұлттық педа­гогикалық университетінде, Әлкей Марғұлан атындағы Павлодар педа­гогикалық университетінде ұйым­­дастырылды, – дейді ол.

Нәтижесінде, биылғы оқу жылында өңір мектептеріне 351 жас маман қабыл­данса, олардың басым бөлігі Павлодар мен Екібастұз қалаларын, Баянауыл, Успен аудандарын таңдаған. Бір қызығы, зейнет жасындағы директор­лары көп Павлодар ауданы мен Ақсу қаласына барған жас педагогтер өте аз. Ақсуды небәрі 13, Павлодарды 18 жас ұстаз таңдаған. Осыған қара­ған­да бұл аумақтар жас мамандар­ды қы­зық­тырудың жолын таба алмай отыр­ғанға ұқсайды. Оларға үлгі ретінде Баянауыл ауданын атап өтуге тұрарлық. Об­лыс­тағы ең шалғай аудан бола тұра, ондағы мектептерге биыл 41 жас маман жұ­мыс­қа тұрған.

Ал облыстық қоғамдық кеңес мүшесі Еркеғали Жанғазы жас мамандардың мектепке орналасуына қатысты кедергілер көп екенін айтады. Тестілеуден өткен жас маман өтінішті сайт арқылы береді. Мектеп әкімшілігі қабылдап алады да, бекітілген талаптарға сәйкес өтініш берушіні жұ­мысқа қабылдайды. Осы жерде кейбір білім ордалары жас кадр­лардан мейлінше бас тартып, тәжірибелі мұғалімдерді таңдайтыны байқалып қалып отыр.

Білім басқармасының дерегінше, қазір өңірдегі білім беру ұйымдарында 68 жұмыс орны бос тұр. «Дипломмен – ауылға!» бағдарламасы аясында ауылдық жерлерге соңғы екі жылда 400-дей жас маман барған. Оларға көтерме жәрдемақы төленіп, баспана сатып алғысы келсе 0,01 пайызбен тұрғын үй қарызы беріледі. Еңбек жолы жаңа басталған ұстаздар айына шамамен 200-250 мың теңгедей жалақы алса, педа­гогтердің орташа айлығы шамамен 600 мың теңгеге жуықтайды.

 

Павлодар облысы