Шымкент • 28 Қаңтар, 2025

Жол сапасына мән бермегендер жазаланды

190 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

«Жол активтері сапасының ұлттық орталығы» мекемесінің Шымкент қалалық филиалы былтыр жол құрылыстарын тексеру мақсатында 843 рет нысандарға шығып, сараптама қорытындысымен 228 ақау мен кемшіліктерді анықтаған. Оның 178-і қалпына келтірілсе, қалғаны әлі орындалып жатыр. Сараптама барысында 1 494 жол-құрылыс материалы іріктеліп алыныпты. Мамандар 621 сынаманы нормативтік талаптарға сәйкес келмейді деп тауыпты. Осындай сапасыз жол-құрылыс материалдары бойынша қазір сәйкестендіру жұмыстары жүргізіліп жатыр.

Жол сапасына мән бермегендер жазаланды

«Анықталған ақаулар бо­йынша мердігер мен техни­калық қадағалау мекемелеріне хат­тама толтырылды. Техника­лық қадағалаушының бі­реуі­не айыппұл салынды. Мер­дігер есебінен 1,4 млн теңгеге жол жабыны қайта төселді. Сонымен қатар былтыр мегаполистегі жалпы ұзындығы 227 км болатын 310 көшеде күрделі және орташа жөндеу жүргізілді. Құрылыс жұмыстарының нәтижесінде 247 көше мен 1 көпір пайда­лануға берілді. Қазір қала жол­дарының жақсы және қана­ғаттанарлық жағдайы 75%-ға жетті», дейді «Жол активтері сапасының ұлттық орталығы» РМК Шымкент қалалық фи­лиа­лының бөлім басшысы Қайрат Шәкіров.

Мекеме анықтаған ақаулар – асфальтбетон қоспасының нашарлығы, асфальтбетон жа­бынының тығыздалу коэф­фициенті мен суға төзімді­лігінің талапқа сай болмауы, жол белгілері, жол құ­ры­лы­сындағы темірбетон бұйым­дарын пайдаланудағы олқы­лықтар мен жол негізіндегі тығыздықтың жеткіліксіздігі.

Маманның айтуынша жол-құрылыс материалдарының талапқа сай келмеуіне бірне­ше жағдай әсер етеді. Бірін­ші себеп – құрылыс технология­сының дұрыс орындалмауы мен материалдарға кіріс бақы­лаудың жүргізілмеуі. Ал кіріс бақылауды жүргізуге мердігер мекеменің жеке зертханалары жауапты. Егер өздерінде болмаса басқа кез келген шарт жасасқан жеке зертханада тексеруге мүмкіндік бар. Мекеменің техникалық бақылау бөлімі немесе техника­лық қадағалау ұйымы да кіріс бақылауын жүргізе алады.

Мысалы, қиыршық тас пен құм негізінен карьерде өндіріледі. Карьерді басқара­тын фирма өнімін сату үшін оның сапасын үнемі тексеріп отыруы қажет. Одан бөлек, карьерден құрылыс материа­лын сатып алған мердігер ком­пания жеке зертханасында өнімді қабылдамай тұрып сынақтан өткізіп алуы керек. Құрылысқа арналған өнімді белгілі бір жобаға қолданар алдында техникалық қадағалау мекемесі оны қайта тексерістен өткізеді. Осылайша, бақылау тізбегі үзілмей, қатаң түрде жалғасын тапса жол-құрылыс материалдары міндетті түрде сапалы болмақ.

Жол салуда кемшіліктерге жол берген компаниялардың кейбірін мысалға келтірсек. Мәселен, А-2 автомобиль жолын қайта құру жобасы­ның Шымкент шекарасынан Бәйдібек би даңғылы қиылысына дейінгі аралықты қамтитын жол құрылысының VII кезеңінде техникалық қадағалаушы – «Тұран құры­лыс» ЖШС; Осы тас жол құ­рылысы жобасының мегапо­листі айналып өтетін VIII кезеңінде жұмысын сапалы атқармаған «Алем Транс Жол» ЖШС жауапқа тартылды. 

Қайрат Шәкіровтің ай­туын­ша, жол сапасының тез нашарлауының негізгі себебі – жолға қолданылатын әр материалдың өз кезеңімен жеке-жеке тексерілмеуінде.

«Екіншіден, асфальтбетон дайындайтын зауыттар өз қызметін дұрыс атқарса құрылыс материалдары да талапқа сай болып шығар еді. Осы ретте зертханалық бақы­лаудан өткен асфальтбе­тон қоспасын бекітілген нұсқау­лықпен шығару өте маңызды. Мәселен, техникалық шарт бойынша асфальтбетон қоспа­сының зауыттан шыққан кез­дегі температурасы шекті нормасын сақтау керек. Ыстық асфальттар үшін ол орта есеппен 150оС айналасында болады. Сонымен бірге асфальтты жолға төсеу барысында да технологиялық талаптарды сақтау сапаға тікелей әсер етеді. Қысқасы тығыздаушы техниканың массалары, жүру жылдамдығы, жүру саны, ас­фальттөсегіш машинаның төсегіш плитасының қыздыру температурасы, асфальтбетон қабаттарының арасына шашылатын битумды эмульсияның сапасы, қоршаған орта температурасы мен ауа райы секілді көптеген жағдай жол құрылысының барысына өз әсерін тигізеді. Сондықтан мердігер компания мен тех­никалық қадағалаушы мекеме осы аталған себептердің барлығын біліп, әрдайым жағдайға қарай ескеріп отырулары шарт», дейді.

2025 жылы жолға қатыс­ты 15 нысан бойынша құры­лыс пен қайта жаңғырту жұмыс­тары қолға алынады. 2 нысанда күрделі құрылыстар жоспарланып отыр. 37 көше орташа жөндеуден өткізіледі деп жоспарланған.

 

ШЫМКЕНТ 

Соңғы жаңалықтар

Атаулы жылдағы ауқымды шаралар

Жұмысшы мамандықтар жылы • Бүгін, 09:50

Жаңақорғанда макарон шығады

Өндіріс • Бүгін, 09:35

Дегдар сөз иесі

Жансарай • Бүгін, 09:30