Кеше Мәжіліс Төрағасының орынбасары Жәнібек Кәрібжановтың жетекшілігімен Үкімет сағаты өтіп, онда көлік-коммуникация саласындағы жылдың қорытындысы қаралды. Көлік және коммуникация министрі Әбілғазы Құсайынов депутаттарға өз ведомствосының атқарған жұмыстары жөнінен жан-жақты мәлімет беріп, олардың сұрақтарына жауап берді.
Министр сөзінен мәлім болғандай, депутаттық сауалдар арқасында автомобиль жолдарына қосымша 4,7 миллиард теңге бөлінген. 2011-2013 жылдарға арналған республикалық бюджет жобасын қарау барысында тас жолдарға бөлінетін трансферттер көлемі 5,7 миллиард теңгеге ұлғайтылыпты. Министр бұл қаржыға келесі жылы 1527 шақырымнан өзге 121 шақырым жолды жөндеуден өткізуге боларын жеткізді. Сондай-ақ сандық тахографтарды енгізу жүргізушілердің жұмысы мен демалу тәртібін және жүру жылдамдығын сақтауға мүмкіндік береді деп күтілуде. Ол үшін жолаушылар тасымалын лицензиялау арқылы автобустар жүргізушілеріне қойылатын талаптарды күшейту қолға алынады. Ең бастысы – рұқсат беру құжаты 54-тен 24-ке дейін қысқартылып, «еуро» стандарттары енгізілуде. «Батыс Еуропа – Батыс Қытай» халықаралық транзиттік дәлізі құрылысы жобасы бойынша биыл 378 шақырым жолды қайта салу көзделсе, көрсеткіш 417 шақырымды құраған. Бұл ретте 20 миллион текше метрден астам инертті материалдар мен топырақ өңделіп, қазақстандық қамту 89 пайызға жетіпті. Оның жұмысына 34,2 мың адам мен 4,5 мың техника тартылған. Бюджетке сәйкес келесі жылы 3764 шақырым жол жөнделуі керек болса, оның 1000 шақырымы осы халықаралық дәліз жобасына қатысты, Тағы бір белгілі болғаны, жаңадан 13 облысаралық және 3 халықаралық маршруттың ашылуы. Келесі жылы «Қарабұтақ – Ырғыз – Қызылорда облысының шекарасы», «Астана – Қостанай – Челябі» автожол учаскелері тапсырылады.
Темір жол көлігі жылына 18 миллион жолаушы тасымалын жүзеге асырса, бұл көрсеткіш артып келеді. Қазірдің өзінде 500 вагонның жетпей жатқаны көлденең тартылды. Олардың дені ескірген. Осыған орай Астана қаласында «Тальго» компаниясымен бірлесіп қолайлы вагондар шығаратын зауыт құрылысы басталады деп күтілуде. Халықаралық пойыздарға тіркелетін вагондар саны қысқартылып, «Атырау – Астана» бағытында жүретін тікелей вагондар саны көбейтілген. «Қостанай – Киев» және «Лениногор – Мәскеу» бағытындағы вагондар жаңартылып, ескі вагондар облыстар арасына қатынайтын пойыздарға жалғаныпты. Сонымен, келесі жылы «Атырау – Астана» бағытында жаңа жолаушы пойызы ашылып, Сарыағаш – Астана маршруты Павлодарға дейін ұзартылатын болады. «Жетіген – Қорғас» және «Өзен – Түркіменстанның мемлекеттік шекарасы» жаңа темір жол желілері пайдалануға беріледі. Сондай-ақ, билеттерді сатуға арналған 9 терминал сатып алынып, еліміздің 19 қаласында ортақ анықтамалық телефон нөмірі (105) белгіленген. Call-center жасақтау да қолға алынып отыр. Сол сияқты 164 темір жол вокзалы жеке меншіктен алынып, күрделі жөндеуден өткізіледі. Жергілікті атқарушы органдар қарамағындағы 94 вокзалда да осындай жұмыстар жүргізіледі.
Су көлігі саласында министрлік Теңізшілерді әзірлеу және диплом беру жөніндегі конвенция ережелерін ұлттық заңнамаға енгізу жұмыстарымен айналысуда. Осыған орай «Теңіз Шевройл» компаниясы Ақтау қаласынан теңіз кадрларын даярлайтын жобаға қатысу мақсатында 25 миллион доллар қарастыруды қолға алған. Шағын авиация бойынша «Мемлекеттік авиация орталығы» РМК 2007-2010 жылдары ұшқыштарды бастапқы оқыту мақсатында 157 курсантты оқытып отыр. Аталған орталық филиалдары да ашылады деп күтілуде. «ЯК АЛАКОН» АҚ қазақстандық-ресейлік компаниясы Алматы облысында Як-58 (іскерлік авиация) және А-31 (ауылшаруашылық жұмыстары) жеңіл ұшақтарын құрастыру жобасына кірісіп те кеткен. Инвестиция көлемі – 9,1 миллиард теңге. Өндірісті ашу 2011-2012 жылдарға жоспарланған. Сол сияқты «КазАвиаСпектр» қазақстандық-ресейлік компаниясы Қарағанды облысында ауылшаруашылық жұмыстарға арналған «Фермер» ұшақтарын құрастыратын зауыт құрылысын бастаған. Жоба 9,5 миллиард теңгеге бағаланып, 2010-2016 жылдарға жоспарланған. Ал «Авиаконсалтинг» компаниясы Астана қаласында МД-500 жеңіл тікұшақтарын құрастыру өндірісін ұйымдастырады деп күтілуде. Бұл жобаға қажет инвестиция көлемі 7,5 миллиард теңге, мерзімі – 2012 жылға дейін.
Бұдан басқа Алматы облысында «Еврокоптер» жеңіл тікұшақтарға қызмет көрсету «Sky Tech» орталығы ашылған. Жоба 2,1 миллион еуроны қажет етеді. Шағын авиацияны дамыту үшін рұқсат беру тәртібі жеңілдетіліп, құжаттар саны ықшамдалып, аэронавигациялық алымдардан босатылған. Бұған «ҚР әуе кеңістігін пайдалану және авиация қызметі туралы» және «ҚР-ның кейбір заңнамалық актілеріне көлік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заңдардың қабылдануы игі ықпалын тигізуде. Сонымен бірге, Парламент көлік саласындағы 4 халықаралық келісімді ратификациялаған.
Отырысты қорытындылаған Жәнібек Сәлімұлы саладағы шешімін таба алмай отырған мәселелерге қысқаша тоқталып өтті. «Бірінші – жергілікті жерлердегі жол жөндеу және пайдалану шаруашылықтарының жол-құрылыс техникалық жабдықтарының тозуы және осы жолдардың сапасының төмендігіне байланысты. Сондықтан, жаңадан салынып жатқан жолдардың сапасын жақсарту, бар жолдарды талапқа сай тиімді пайдалану мақсатында министрлік тарапынан бақылауды күшейту керек. Екінші – темір жол саласында көрсетілетін қызметтің сапасын арттыру, билеттерді сатуда жариялылық пен ашықтық механизмдерін енгізу қазіргі кезде шешілуге тиісті мәселелер. Үшінші – авиабилеттер бағасының тарифтері министрлік тарапынан қатты қадағалануы орынды деп есептейміз», – деді Төраға орынбасары.
Қорыта айтқанда, министр өз баяндамасында осы саладағы көптеген мәселелерге депутаттардың игі ықпалы тигендігін бірнеше рет тілге тиек етті. Өз кезегінде депутаттар аталған министрліктің жұмысын жақсы жағынан бағалап, бірқатар ой-пікірлерін ортаға салды. Енді бұл ұсыныс-пікірлер аталған ведомство жұмысын одан әрі дамытуға ықпал етеді деп сенеміз.
Асқар ТҰРАПБАЙҰЛЫ.