Mенің сайлауалды тұғырнамамның негізі – қарапайым адам мүддесін қорғау және тұтынушылық идеологиясын жеңу болып табылады. Тек әлеуметтік тұрғыдан толыққанды дамыған және интеллектуалды мемлекет қана таңдалғандарға ғана емес, барлық қазақстандықтар үшін жарқын болашаққа кепілдік бере алады.
1-бөлім. САЯСАТ
Орталық билік органдарын реформалау
Конституция ресми мәлімдеуші емес, үнемі қолданыстағы тікелей әсер ететін заң болуы тиіс. Қоғамда билік айқын бөлінуі керек: президенттік-парламенттік басқару үлгісіне біртіндеп көшетін заң шығарушы, сот және атқарушы билік.
Еркіндік және құқық бұзушы сот шешімдері мен атқарушы билік шешімдерін өзгертуге қабілетті адам құқын қорғау бағытындағы өкілетті институт жүйесін енгізу керек.
Әкімшіліктер және мәслихаттар.
Орталықсыздандыру және жергілікті өзін-өзі басқару
Әкімдерді бірден тағайындау жүйесі шалыс болып барады, олар сайлануы тиіс және республика соған келе жатыр. Мәслихаттың атқаратын қызметін күнделікті негізге көшіру. Кадр және бюджет саясаты аясында әкімшілік-аумақтық бірлікке сәйкес мәслихаттың өкілеттілігін кеңейту.
Қоғамдық дамудың жемқорлыққа қарсы теориясын дайындауға арналған қажетті жағдайларды құруымыз керек. Жемқорлық қатынастарға дағдыланған жұртшылыққа өзгелерді сатып алу нәтижесінде міндеттерді шешу мүмкіндіктері жоқ ортада өмір сүру қиын болады.
Сот реформасы
Сот жүйесін реформалау соттың биліктің басқа тармақтарына тәуелді болмайтындай мәртебесін арттыру бағытында жүруге тиіс. Оны орындау тәсілі: сотты халық сайлау керек және республика парламенті арқылы мемлекетпен толық қамтамасыз етілген Жоғарғы Сот судьяларын өмір бойына тағайындау, сондай-ақ Конституциялық Сот институтына қайта оралу.
Партиялық жүйе
Партиялық жүйе теңестірілген болуы тиіс, билік пен оппозицияның барынша қарама-қарсылық шегінен кету керек. Партиялар биліктің зертханасы болуы керек. Партиялар кеңістігінде тиімді күштердің үшінші орталығын құру керек. Парламенттегі депутаттық орынға өтудің қазіргі 5% «сайлау табалдырығын» 3%-ға дейін төмендетуді ұсынамын.
Сөз және баспасөз бостандығы. БАҚ-қа қатысты саясат
Бұқаралық ақпарат құралдары биліктің төртінші тармағына біржолата айналуы керек. БАҚ-тың әртүрлі саяси ұстанымдарындағы айырмашылықтың өзі қоғамның әр түрлі ақпараттануына жан-жақты әсерін тигізеді. Ол үшін ақпараттық ағымдардың кедергісіз көпірлерін құру және оған көпжақты коммуникациялық арналарды қосу арқылы Қазақстан Республикасының ақпараттық кеңістігін дамыту қажет.
Сайлау заңнамасын жетілдіру
Тек ашық және мемлекеттің емес, қоғамның бақылауындағы сайлау жүйесі ғана барлық саяси және әлеуметтік заң органдардың өкілеттілігін қамтамасыз ете алады.
Сайлау комиссияларының құрамын қалыптастыру саяси партиялардың өкілдігінсіз республикалық қоғамдық ұйымдарға және жергілікті өзін-өзі басқару ұйымдарына бекітіліп берілуі керек.
Сыртқы саясат және қауіпсіздік
Қазақстан сыртқы саясатының басымдылығы Ресей Федерациясы болып табылады.
Қоғамдық талдау негізінде ұлттық артықшылығымызды сақтай отырып, ДСҰ-ға біртіндеп кіруді жақтаймын. Батыс елдерінің экономикасы тұрақтылық пен алыпсатарлық қағидаларына жұмыс істейді. Бұдан басқа біз 2012 жылы Жер шары тұрғындарының саны 7,0 млрд. адамға жететін жағдайды қамтамасыз етіп отырған табиғи ресурстарға негізделген өзге елдер экономикасының қатарындамыз.
Экологиялық қауіпсіздік
Өндірістік кәсіпорындардың қоршаған ортаны ластамау жауапкершілігін арттыруға байланысты заңнамаларды қазіргі заман талабына сәйкестендіру керек деп есептеймін. Өндірістік кәсіпорындардың экологиялық қажеттіліктеріне қайтарымды қаржы бөлетін және экологиялық мәселелерді шешумен айналысатын инвестициялық Экологиялық қор құру қажет.
2-бөлім. ЭКОНОМИКА
Еліміздің байлығы тең дәрежеде өсуі керек және өнеркәсіп пен ауыл шаруашылығы деңгейінің өсу ерекшеліктері бір-бірінің алдына шығып кетпеуі керек. Бұл міндеттерді орындау өндіріске технологиялық қажеттіліктерді енгізуін арттыруды талап етеді, яғни оларды көп ғылымды технологияларды игеру арқылы қалдықсыз өндіру қажет. Ауылға қаржылық ресурсты мақсатты бағыттауды, оның ішінде жастарға арналған тұрғын үй құрылыстарын салуды, ауылдықтарды тұтастай ауыз сумен қамтамасыз ету, ауыл кәсіпкерлеріне жер құнарлылығын арттыруда барлық жағдайды жасауды ұсынамын. Қажетті жерлерде тұрмыстық өнімдерді шығаруда бірлескен кәсіпорындарды құру және шағын тауар өндірушілерді ірі қауымдастықтар пен кооперативтерге біріктіруге жағдай жасау керек.
Шағын және орта бизнесті дамыту
Әлемнің барлық елдерінде шағын және орта бизнес салықтың көп бөлігін құрайды және технологиялық дамудың алғы шебінде жүреді. Қазақстан экономикасындағы шикізаттық бағытты еңсеру, шағын және орта кәсіпорындарды дамыту арқылы инновациялық өнімнің үлесін ұлғайту керек.
3-бөлім. ӘЛЕУМЕТТІК САЛА
Зейнеткерлер, зейнеткерлік реформа
Ынтымақты зейнеткерлік жүйені бірте-бірте қысқарта отырып, жинақтаушы, ерікті және табиғи ресурстарды сату есебінен мемлекеттік базалық үш деңгейлі зейнеткерлік қамтамасыз ету жүйесін құру.
Зейнеткерлік қамтамасыз ету саласында бәсекелестік нарығын, атап айтқанда, зейнеткерлік төлемақыларды қалыптастыру. Салымшылардың сапалы зейнеткерлік қызметті таңдауға құқықтары болуы тиіс.
Міндетті және ерікті әлеуметтік сақтандыру жүйесін дамыту.
Зейнеткер күнкөрісінің көкейге қонымды деңгейін арттыру мақсатында тұтынушы қызметтері мен тауарлар бағасының өсуіне байланысты зейнетақыны көтеру.
Ана мен баланы қолдау
Жеткілікті қамтамасыз етілмеген және әлеуметтік тұрғыдан әлсіз әйелдерді қолдау.
Арнайы мемлекеттік жәрдемақылар бойынша төлемдердің көлемін өсіру. Олар ғылыми тұтынудың негізделген нормативтерін ескере отырып, көп балалы отбасылардың жағдайларына қарай, жүктілік және босану мерзіміне, балалардың кәмелетке толмаған кезеңіне байланысты есептелуге тиіс.
Әйелдердің еңбек құқығын қорғау.
Денсаулық сақтауды дамыту
Адамдар денсаулығының деңгейі елдің мемлекеттік, әлеуметтік-экономикалық, мәдени даму өлшемін анықтайды. Соңғы уақытта халық денсаулығының нашарлау үрдісі байқалады, әрине, бұл экологиямен тығыз байланысты. Қазақстан азаматтарының денсаулығын жақсарту мақсатында, мемлекеттің тұрақты әлеуметтік-демографиялық дамуын қамтамасыз етуге денсаулық сақтау саласына бағытталған бюджет қаржысын өсіру және медицина қызметкерлерінің еңбекақысын көтеру қажет.
Денсаулық сақтау үшін қызметкерлер мен жұмыс берушінің мемлекеттік жауапкершілігін енгізу жөн.
Жастар саясаты
Ұлттық білім беру әлемдік деңгейге жақындауы керек. Дарынды жастар шетел жоғары оқу орындарына толық мемлекеттік қамтамасыз етумен білім алуға тек халықаралық байқаулар, олимпиадалар, мәртебелі интеллектуалды іс-шаралардың лауреаты немесе жеңімпазы болған жағдайда ғана жіберілуі тиіс.
Қазақстанда кәмелетке толмаған жастардың құқықтарын, бостандығы мен заңды мүдделерін қорғайтын құқықтық шарттар құру. Жастардың кәсіпкерлігі бойынша бағдарламаларды дамыту керек.
Жеткілікті қамтамасыз етілмеген тұрғындарды әлеуметтік қорғау
Мүгедектер қоғамының өндірістік бірлестігі жүйесін қайтадан құру қажет. Тұрғындар қажеттіліктерінің төменгі әлеуметтік стандартын қарастыру.
Тұрғындардың жәрдемақы, жеңілдіктері және төлемақы жүйесін өзгерту.
Тілді дамыту
Қазақстанда қазақ тілі мәселесі қарқынды талқылануда. Қазақ тілінсіз мемлекетіміз де, халық ретінде біз де жоғаламыз. Қазақ тілін ерікті түрде үйренуді қолдай отырып, оны мектепке дейінгі және мектеп жасындағы балаларға оқытуды ерекше назарға алу қажет. Қазақ тілін тегін үйретуге арналған орталықтарды құру және олардың ақпараттық қолжетімділігін арттыру қажет. Қазақ тілін ғылым, инновация және бизнес тіліне айналдырып, бәсекеге қабілеттілігін арттыру керек.
Ғылымды реформалау, мәдениет пен өнерді дамыту, олардың әлеуетін мемлекет дамуына пайдалану
Ғылыми мектептерді толығынан қайта қалпына келтіруге, мәдениеттану мектептерін құруға және өнерде жаңа бағыттар жасауға өткір қажеттілік туындап отыр. Ғылым, өнер, мәдениет дамуының басым бағыттарын бюджеттен қаржыландыруды ұлғайту; ғылымдардың әлеуметтік қабатын қалыптастырып, олардың мәртебесін көтеру керек.
Қорытынды
Мен отандастарымды жаңа Президентті сайлау күні өзгеріске, саяси эволюцияға, экологиялық қауіпсіздікке қадам басуға және болашаққа сеніммен қарауға шақырамын!
__________________
Қазақстан Республикасының Президенттігіне кандидат М.Х.Елеусізовтің сайлау қорының қаражатынан төленді.
Тапсырыс беруші – Тимур Мэлсұлы Елеусізов.