Кеше Парламент Сенатының Төрағасы Дариға Назарбаеваның төрағалығымен Палатаның жалпы отырысы өтті. Онда Мәжіліс мақұлдаған бірқатар заң жобасы талқыланды. Отырысқа Үкімет басшысы Асқар Мамин қатысты.
Отырыста Ұлттық экономика министрі Р.Дәленов «Республикалық және облыстық бюджеттер, республикалық маңызы бар қалалар, астана бюджеттері арасындағы 2020-2022 жылдарға арналған жалпы сипаттағы трансферттердің көлемі туралы» заң жобасы бойынша баяндама жасады. Аталған заң жобасы 2017-2019 жылдарға арналған трансферттер туралы заңның мерзімі аяқталуына байланысты әзірленгенін мәлімдеді.
Табыс салығы жергілікті бюджетке беріледі
Жалпы сипаттағы трансферттер өңірлердің бюджеттік қамтамасыз етілуін теңестіруге бағытталған. Министрдің айтуынша, 2020-2022 жылдарға арналған жалпы сипаттағы трансферттердің ерекшеліктері жоқ емес. Ең алдымен, заң жобасында жергілікті атқарушы органдарды шағын және орта бизнесті дамытуға ынталандыру жолға қойылған.
«Ол үшін шағын және орта бизнестен түсетін корпоративтік табыс салығын 2020 жылдан бастап жергілікті бюджеттерге беру қарастырылды. Екінші басты мәселе, заң жобасында өңірлердің ерекшеліктері де есепке алынды. Ол үшін жаңа коэффициенттер енгізілді. Атап айтар болсақ, ауыл шаруашылығы өнімдерінің көлемі, аймақ ауданы, тұрғын үй саны, өңірдің жалпы өңірлік өнімінде шағын және орта бизнестің үлесі», деді Руслан Дәленов.
Одан кейін Ұлттық экономика министрі 2020 жылы жергілікті бюджеттердің жалпы шығыстарының көлемі 4,7 трлн теңге, 2021 жылы 4,9 трлн теңге, 2022 жылы 5,1 трлн теңге көлемінде болжанғанын хабарлады. Сонымен қатар агроөнеркәсіптік кешенді субсидиялауға, медициналық мекемелердің күрделі шығындарына және мектептерді салуға жергілікті атқарушы органдармен бағытталуы тиіс бюджет қаражатының ең төмен көлемі бекітілетінін де айтып өтті.
Өмір сүру сапасын арттыруға бағытталған түзетулер
Ал Премьер-Министрдің бірінші орынбасары – Қаржы министрі Ә.Смайылов «2020-2022 жылдарға арналған республикалық бюджет туралы» заң жобасын ұсынды. Бюджет жобасы барлық әлеуметтік міндеттемелердің орындалуын қамтамасыз ету, 2025 жылға дейінгі стратегияны іске асыруды қамтамасыз ету, Елбасының тапсырмаларын және Мемлекет басшысының Жолдауын іске асыруын қамтамасыз ету сияқты 3 негізгі міндетті шешуге бағытталған. Ә.Смайыловтың айтуынша, негізгі мақсат – мұғалімдер мен мәдениет қызметкерлерінің жалақысын көбейту. Ол үшін 3 жылға 1,1 трлн теңгеден астам қаржы қажет.
Сонымен қатар микро және шағын бизнесті салық төлеуден босатуды ескере отырып, субвенциялар және алып қоюлар көлемі өзгертілген. Сондай-ақ бюджет жобасын қарау барысында Парламент депутаттарының ұсыныстары бойынша халықтың өмір сүру сапасын арттыруға және өңірлерді дамытуға бағытталған бірқатар түзетулер ескерілді. Қосымша ауылдық елді мекендерді таза ауыз сумен, су бұру, газдандыру қызметтерімен қамтамасыз етуге, оған қоса тұрғын-үй коммуналдық шаруашылығы объектілерін және көлік инфрақұрылымын дамытуға қаражат көзделген.
Министр заң жобасы бойынша әлеуметтік көмекке және қамсыздандыруға 11 трлн теңге, оның ішінде 2020 жылға 3,4 трлн теңге жоспарланғанын мәлімдеді. Шығыстардың басым бөлігі немесе 97%-ы зейнетақы, жәрдемақы, атаулы әлеуметтік көмек және біржолғы қаржылай өтемақы төлеуге арналған.
Ал денсаулық сақтау саласына 4,7 трлн теңге, 2020 жылға 1,5 трлн теңге қарастырылған. Бұл биылғы бөлінген қаражатқа қарағанда 299 млрд теңгеге өскен. Аталған өсім негізінен міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыруға көшумен және тегін медициналық көмектің кепілдік берілген көлемі шеңберінде медицина қызметкерлерінің еңбекақысының ұлғаюымен байланысты.
Сонымен қатар бюджет жобасында білім беру және ғылымға 3,7 трлн теңге, оның 858 млрд теңгесі 2020 жылға қарастырылғаны да мәлім болды.
Әлеуметтік сала шығындары – 5,7 трлн теңге
Сенаторлар бюджет жобасын талқылау барысында еліміздің негізгі қаржы-экономикалық заңына 85 түзету мен толықтыру ұсынды, оның 44-і қабылданды.
Түзетулер, ең алдымен, аймақтарды дамытуды ынталандыруға және азаматтардың әл-ауқатын жақсарту шараларына қатысты. Мәселен, балаларға, көп балалы отбасыларға, мүгедектерге берілетін жәрдемақыны арттыруға, бюджет саласы қызметкерлерінің жалақысын ұлғайтуға, әлеуметтік инфрақұрылым нысандарын салуға бөлінетін әлеуметтік сала шығындары 5,7 трлн теңге немесе 45%-ға жуық болып отыр.
Өңірлердегі кезекте тұрғандардың жер телімдерін алуына орай «Нұрлы жер» тұрғын үй құрылысы бағдарламасының шараларын қаржыландыру аясында инфрақұрылым құрылысына арналған қаржыға байланысты да бірқатар түзету ұсынылды.
Сонымен қатар Жоғарғы Палатаның жалпы отырысында шалғайдағы елді мекендерде сумен жабдықтау жүйесін салу және қайта құру, сондай-ақ Аймақтарды дамытудың 2020 жылға дейінгі бағдарламасы аясында тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық саласындағы шараларды жүзеге асыруға қатысты түзетулер талқыланды.
Сенат Төрағасы Д.Назарбаева өз сөзінде барлық деңгейдегі бюджет шығындарын бақылай алу үшін Есеп комитетін, аймақтардағы мәслихаттарды және есеп комиссияларын кадрмен және ұйымдастыру саласы бойынша қамтамасыз ету қажеттігін атап өтті. Сондай-ақ кірістер мен шығыстардың жалпы көрінісімен танысу үшін Сенатқа облыстар мен республикалық маңызы бар қалалар бюджеттерінің жобалары ұсынылғаны жөн екені айтылды.
«Республикалық бюджет комиссиясы өтінімдерді өздері қарай береді, ал бюджет комиссиясының жұмыс тобының жалпы отырысына Парламент депутаттары формальды түрде қатысумен шектеледі. Үкіметтің назарын осы мәселелерге аудара отырып, жақын арада тиісті шаралар қабылдауды ұсынамыз», деді Д.Назарбаева.
Парламент Сенатының жалпы отырысының қорытындысы бойынша депутаттардың республикалық бюджет жобасына енгізген түзетулері Мәжіліске жіберілді.
Заң жобаларын талқылау барысында Орталық, Шығыс және Солтүстік Қазақстан облыстарын газбен қамтамасыз ету мәселесі де назарға алынды. Осы ретте Үкімет басшысы Асқар Мамин облыстарды газдандырудың бірнеше жолын қарастырып жатқанын хабарлады. А.Маминнің айтуынша, бірінші нұсқаға сәйкес, елордаға жеткен «Сарыарқа» газ құбыры одан әрі дамытылып, 2 және 3-кезең есебінен Павлодар облысының тұрғындарына көгілдір отын жеткізілетін болады. Ал екінші нұсқа бойынша, Ресейдің газ тасымалдау жүйесіне қосылу көзделеді. Бұл мәселеге байланысты ресейлік «Газпром» компаниясымен келіссөздер жүргізілуде. «Қазіргі уақытта осы екі нұсқа бойынша да техникалық-экономикалық негіздеме әзірлеу бағытында тиісті жұмыс жүргізіліп жатыр. 2020 жылдың 1-тоқсанында жобаны қай нұсқамен дамытатыны туралы түсінік болады», деді Үкімет басшысы.
Соңында сенаторлар тиісті органдарға депутаттық сауалдарын жолдады.