• RUB:
    4.98
  • USD:
    516.93
  • EUR:
    542.52
Басты сайтқа өту
Аймақтар 25 Тамыз, 2022

Жол жөндеудегі жайбасарлық

4553 рет
көрсетілді

Қазақтың даналарынан қалған «Жол мұраты – жету» деген нақыл бар. Барлық жолаушы алыс не, жақын болсын, діттеген жеріне аман-есен жетуді қалайды. Алайда Атырау облысында қапелімде жеткізе қоймайтын жол аз емес. Соның бірі – мұнайлы шаһардан Ресей Федерациясындағы Астрахань облысының шекарасына дейін созылған жол.

Сонау кеңестік дәуірде салынған бұл жолмен тәулігіне үш мыңға жуық кө­лік жүреді деген болжам жасалған. Сол кездегі стандарттарға сәйкес жүк кө­лі­гінің бір осіне 6-8 тонна сал­мақ тү­суге тиіс. Ал қазір елімізде 13 тон­­наға арналған бірыңғай стандарт қол­да­нылады. Еліміз тәуелсіздік алған­нан кейін «Атырау – Астрахань» аралығындағы жолмен қатынайтын көлік ағыны күрт көбейді. Өйткені халықаралық маңызы бар бұл жолмен Орталық Азия елдерінің көліктері Атырау арқылы Ресейдің Астрахань облысына, одан әрі Краснодар, Ставрополь аймақтары мен Волгоград облысына шығады. Сонымен бірге бұл жолмен ауыр жүк көліктері де жиі қатынайды. Соның ішінде Атырау облысындағы «Теңіз», «Қашаған» секілді кеніштерге әлемнің әр түкпірінен ауыр жүктер осы жолмен тасымалданғаны бар. Тағы бір деректі алға тосар болсақ, НАТО елдерінен Ауғанстанға гуманитарлық жүктер таситын көліктер ағыны да аталған жолға ауыр салмақ түсірді.

Демек ескі жол бүгінгі ауыр жүк көліктерінің салмағына шыдас бер­мейді. Сол себептен бұл жолды қайта жаңғыртудың қажеттігі туындағалы қашан! Тіпті «Атырау – Астрахань» жолын қайта жаңғырту үшін жобалық-сметалық құжат жобасы 2009 жылы да­йын болыпты. Қанша қаржы жұмса­ла­тыны есептеліп, қайта жаңғырту жұ­мыс­тарын кезең-кезеңімен жүргізудің жоспары әзірленіпті. Мәселен, бірінші кезеңде жолдың Ресей шекарасынан Атырауға қарай 140 шақырымдық бөлігін қайта жаңғырту көзделіпті. Оған шамамен 24 млрд 600 млн теңгеден астам қаржы қажеттігі сұралған.

Қазір бұл жолды жаңғырту жүріп жа­тыр. Бірақ оған бөлінген қар­жы­ның нақты сомасы қаншаға өскені туралы ешкім ашып айтпайды. Десек те жаңғырту жұмыстары бірде тоқтап, бірде қайта жалғасады. Мұны енді жол жөндеудегі жайбасарлық демеске амал жоқ. Нақтылай айтқанда, дәл қазір аталған жолды жаңғырту баяу жүріп жатыр. Мұны Атырау қаласынан Ресей Федерациясының шекарасына дейінгі жол құрылысына көлікпен барған облыс әкімі Серік Шәпкенов растап отыр.

– Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев тұрғындар үшін аса қажетті көлік жолының мәселесіне ерекше назар аударып, нақты тапсырма берді. Мен облыс тұрғындарына осы жолдағы жұмыстардың барысын бақылауыма алатынымды айтып, уәде бердім. Кесте бо­йынша атқарылып жатқан жұмыстарда кідіріс бар. Бұл туралы апта сайын мамандардың есебінен көретін едім. Енді осыған осы сапар кезінде көзім жетті. Мұндай жұмыс қарқыны кестеде белгіленген межеден кешіктіреді. Сол себептен, ұйымдастыру жұмыстарын қолға алып, тиісті шаралар қабылдау қажет, – дейді С.Шәпкенов.

«ҚазАвтоЖол» ҰК» АҚ Атырау облыс­тық филиалының ди­ректоры Болатбек Айтбаев­тың мәліметінше, аталған тас­жол­дың жалпы ұзындығы – 277 шақырым. Оның 217 шақы­рымын қайта жөндеу жұ­мы­сы жүріп жатыр. Дәл қазір жаң­ғыртылуға тиіс жолдың 54 шақы­ры­мына негізгі төсем салынса, 45 шақырымына қара қиыршық, 22 шақырымына бір қабат асфальт-бетон төселген. Оның 20 шақырымы пайдалануға берілді. Құрманғазы ауы­лынан Атырау қаласына қарай 833 шақы­рым­нан бастап 12,5 ша­қы­рым, Исатай ауданындағы Жанбай мен Аққыстау ауыл­­дары аралығында 7,5 шақырым жол бөлігі ашылды. Енді таяуда Жанбай мен Аққыстаудың ара­лығындағы пайдалануға бе­рілетін жол 10 шақырымға жет­кізіледі. Осы айдың соңына дейін Жанбай мен Аққыстаудың арасындағы 20 шақырым жол толығымен ашылады. Сонда тамыз айының соңына дейін төменгі қабаты төселіп, барлығы 35 шақырым жолды ашу жоспар­ланған.

Оның айтуынша, жол төсеу жұ­мыс­тарына қажетті мате­риал­­дардың жетіс­пеу­шілігі бар. Мердігер мекемелер жет­­кізушілерге ақшасын төле­ге­­німен, қажетті инертті мате­риал­дың жеткіліксіз екені анық­та­лыпты. Мәселен, битумды жет­кізу мәселесі қиындық тудырып тұр.

– Қазір жол құрылысын төрт мердігер жүргізіп жатыр. Бірақ жаңғырту жұмы­сының баяулауына қиыршық тас пен битум қоспасының жетіспеушілігі мен дизель бағасының күрт өсуі теріс әсерін тигізіп отыр. Мәселен, көршілес Ақтөбе, Маң­ғыстау облыстарынан 24 мың вагонмен қиыршық тас әке­лу жоспарланды. Бірақ осы кезге дейін 6 мыңнан аса вагоны ғана жеткізілді, – дейді Болатбек Айтбаев.

Жол құрылысын жүргізіп жатқан мерді­гердің бірі – «Сине Мидас Строй» компаниясының өкілі Мұстафа Будан­ның айтуынша, айына жол учаскесін салу үшін шамамен 2 мың вагон қиыршық тас қажет. Алайда бұл компанияға бір айда 752 вагон қиыршық тас жеткізілген. «Бұл – өте аз. Егер қиыршық тасты жеткізу осылай жалғаса берсе, біз жол жөндеу жұмысын мер­зімінде орындай алмаймыз», дейді ол.

«ҚазАвтоЖол» ҰК» АҚ Аты­рау об­лыстық филиалының дирек­торы Болатбек Айтбаевтың дерегіне сүйенсек, екі айда 8 500 вагон қиыршық тас әке­ліну­ге тиіс. Мәселен, мердігерлер айына 2 мың вагон қиыршық тасқа өтінім берсе, іс жүзінде айына бар-жоғы 300-400 вагон алады.

Ал «ҚТЖ-Жүк тасыма­лы» АҚ Атырау бөлім­ше­сі директорының бірінші орынбасары Самат Құлмұхановтың айтуы­на қара­ғанда, бұл мәселеге қатысты қиын­дық бар. Бірақ оның оң шешімін қа­лай табатыны бел­гісіз.

– Бұл мәселені Үкімет дең­гейінде көтеру қажет. Карьерлер тек Атырау облы­сындағы мер­дігерлерге ғана қызмет көр­сет­пейтінін, олардың өзіндік тәуліктік өнімділігі бар екенін ескеру қажет. Инфрақұрылымға келетін болсақ, вагондардың саны екі есе өссе де, бұл істе  проб­­лема туындамайды. Мерді­гер компаниялар келген вагондарды уақтылы түсіре ала ма? – дейді С.Құлмұханов.

Үш жылдан бері Атыраудан Ре­сей Федерациясының шекарасына дейін қатынайтын жолды жөндеудегі жайбасарлық «жыры» осылай созылып келеді. Мұның зардабын Құрманғазы ауданының тұрғындары көріп отыр. Бұлай деуімізге бірнеше себеп бар. Біріншіден, такси қызметі қымбаттады. Екіншіден, облыс пен аудан орталығына жету үшін бірнеше сағат жолда жүреді. Тұрғындардың қауіп­сіз­дігі үшін былтыр «Атырау – Д.Нұрпейісова бекеті» бағытына қатынайтын жолаушылар пойызы іске қосылды. Ал қосымша жолаушылар пойызын шығару – облыс бюджетіне орасан шы­ғын.

 

Атырау облысы