“Ұлы жібек жолының” бойымен салынып жатқан “Батыс Еуропа – Батыс Қытай” дәлізі құрылысының қарқыны жақсы
“… біз көлік инфрақұрылымын нысаналы түрде қолдап, жаңартып және кеңейтіп отыруымыз керек. Біз еліміздің транзиттік әлеуетін барынша пайдалануға тиіспіз, бұл үшін өзіміздің көлік жүйемізді әлемдік жүйеге кіріктіруіміз керек”.Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан
халқына Жолдауынан
Үкіметтің өткен аптада болған отырысында Көлік және коммуникация министрі Әбілғазы Құсайынов үстіміздегі жылғы автожолдар саласы іс-әрекетінің қорытындысына талдау жасап, атқарылған жұмыстардың ауқымына тоқталып өтті. Жиынға автомобиль жолдары комитеті аймақтық бөлімшелері, “Қазақ-автожол” РМК, “ҚазЖолҒЗИ” АҚ, сондай-ақ “Батыс Еуропа – Батыс Қытай” жобасының құрылысын жүргізуші мердігерлік ұйымдар мен сол құрылысты бақылаушы компаниялар басшылары қатысты. Көлік және коммуникация министрінің мәлімдеуінше, биылғы жылы автомобиль жолдары саласын қаржыландыру 219,4 млрд. теңгені құрап, деңгей 2001 жылдың бюджетінің өзінен 8 есеге жуық асып түскен. “2001 жылдан бастап жасалып келе жатқан қолдаудың арқасында 2001-2009 жылдар аралығында 32 мың шақырым жолды жөндеп, республикалық маңызы бар жолдардың 70 пайызының, жергілікті маңызы бар жолдардың 55 пайызының жағдайларын жақсартып алуға қол жетті”, – деп атап көрсетті министр. Автомобиль жолдары комитетінің төрағасы Замир Сағынов “Жол картасы” шеңберінде жасалған жұмыстарды қосып есептегенде, биыл жалпы пайдаланымдағы 5 мың шақырым жолға жөндеу жүргізілгенін тілге тиек етті. Атап айтқанда, республикалық жүйедегі автожолдардың жөндеу-құрылыс жұмыстарына 149,9 млрд. теңге қаржы бөлініп, олар 600 шақырым жолдың құрылысы мен қайта жасалуына, сондай-ақ 874 шақырымдық жолға күрделі және орта деңгейлі жөндеу жүргізілуіне жұмсалған. Әлбетте, отырыстағы автожолдарға қатысты әңгіменің негізгі арнасы бүгінде “Ғасыр жолы” атанып отырған “Батыс Еуропа – Батыс Қытай” халықаралық транзиттік дәлізінің төңірегінде өрбіді. “Үстіміздегі жылы аталмыш мегажобаны жүзеге асыруға бағытталған кең көлемді жұмыстар қолға алынды”, – деді осы орайда З.Сағынов. Оның айтуынша, аталмыш жоба үш қаржы көзі арқылы қаржыландырылып отыр. Оларды займдық қаржылар, республика бюджеті және келісімдік негіздегі жекелеген инвестициялар құрайды. Жобаны қаржыландырудың негізгі үлесі 5 халықаралық қаржы институтының сыртқы займына тиеді. Қазірге дейін 8 келісімнің құны 3,1 млрд. доллар тұратын 6-уына қол қойылды. Жалпы құны 397 млн. доллар болатын қалған 2 келісім алдын ала бекітілген кестеге сай ағымдағы жылғы желтоқсан айы мен 2011 жылдың бірінші тоқсанында Азия Даму банкімен жасалады. Мегажобаның барлық бюджеті 7 миллиард АҚШ долларына жуық, оның 3,4 миллиардын халықаралық қаржы институттары – Еуропалық қайта құру және даму банкі (180 миллион доллар), Халықаралық қайта құру және даму банкі (2 миллиард 125 миллион), Ислам даму банкі (398 миллион доллар) ұзақ мерзімді займ түрінде ұсынған. Негізінен атақты “Ұлы Жібек жолының” бойымен салынып бара жатқан халықаралық транзиттік дәлізінің құрылысына бүгінгі таңда күллі әлем көз тігіп отыр. Бұл ретте Елбасы Н.Назарбаевтың әлденеше рет қайталап айтқанындай, Қазақстанның ұтымды географиялық жағдайға ие болуы және біздің аумақтағы транзиттік мүмкіндікті пайдалану елдің әлеуметтік-экономикалық дамуын қуатты ынталандыратыны анық. Шын мәнінде бұл осы жүзжылдықтың басындағы осы саладағы басты инфрақұрылымдық жоба болып табылады. Бұрынғы “Ұлы Жібек жолының” ескі сүрлеуімен соны соқпақ салатын трансконтинентті көлік дәлізінің жалпы ұзындығы 8 445 шақырымды құрайды. Мұның 2 787 шақырымы Қазақстанның аумағына, 2 233 шақырымы Ресейдің аумағына тап келсе, қалған 3 425 шақырымы Қытайдың жерінен керуен түзеді. Ол осылай Ресейдің ірі 5 қаласын, Қазақстанның 5 облысын, Қытайдың 4 провинциясын басып өтеді. Ал нақтылы маршруты жайына келсек, Санкт-Петербург - Мәскеу - Төменгі Новгород - Қазан - Орынбор - Ақтөбе - Қызылорда - Шымкент - Тараз - Қордай - Алматы - Қорғас - Үрімші - Ланьчжоу - Чжэнчжоу - Ляньюньган бағдары арқылы жүреді. Қазақстанның үлесіне тиетін шақырымдар Ақтөбе облысының 358, Қызылорда облысының 817, Оңтүстік Қазақстан облысының 458, Жамбыл облысының 480, Алматы облысының 339 шақырымын қамтиды. Құрылыс жұмыстарына әлемнің беделді банктері қазір 825 млрд. теңге ақша аударып қойған. Осы күндері дәліз құрылысын жүргізуге 14 529 адам тартылып отыр. Олардың 285-і шетелдік азаматтар болса, қалғандары түгелдей жергілікті жердің тұрғындарынан құралған. Аталмыш жобаның Транссібір темір жол және Суэц су жолы дәліздерінен артықшылығы, ол ұзындығы мен жолда жүретін уақытынан едәуір ұтатындығынан көрінеді. Мәселен, Еуропа мемлекеттеріне теңіз дәлізі арқылы 45 тәулікте, Транссібір темір жолы бойымен 14 тәулікте баратын жүкті осы автожол дәлізі ендігімен 10 тәулікте жеткізуге болады. Бұл үшін тәулігіне жүргізуші сағатына 80 шақырым жылдамдықпен жүріп отырса болды, Ляньюньгань кемежайынан Еуропа мемлекеттерінің шекарасына дейін 10 тәулік шамасында жете алады. Жоба Қытай-Қазақстан, Қытай-Орталық Азия, Қытай-Қазақстан-Ресей-Батыс Еуропа деп аталатын негізгі үш бағыт арқылы жүк тасымалдауды қамтамасыз етеді. Жобаның техникалық-экономикалық негіздемесін әзірлеу барысында жүргізілген зерттеулер 2020 жылға қарай жүк тасымалдаудың көлемі жылына 13 миллион тоннадан 33 миллион тоннаға дейін артып, 2,5 есе ұлғаятынын көрсетті. Жобаның жүзеге асырылуынан түсетін жалпы экономикалық нәтиженің жылдық орташа көрсеткіші, инфляция деңгейінің ықпал етуін есептемегенде, жол жүру уақытын қысқартқаннан 33,9 миллиард теңге, жол-көлік апаттары санының азаюынан 49,9 миллион теңге, жол-көлік апаттарынан қаза тапқандар санының азаюынан 19,3 миллиард теңге, автотасымалдау құралдарын пайдалануға жұмсалған шығынның қысқаруынан 9,5 миллиард теңге, жалпы аймақтық өнімнің өсуіне байланысты 82,9 миллиард теңге болады. Үстіміздегі жылы аталмыш мегажобаға сай Жамбыл, Қызылорда және Ақтөбе облыстарында жалпы ұзындығы 1 367 шақырымды құрайтын жолдардың құрылыс жұмыстары қолға алынды. Осы желтоқсан айында Оңтүстік Қазақстан облысында 252 шақырымды түзетін жолдың құрылысы басталмақ. Әзірге осы облыс пен Алматы облысының әкімдіктері жер учаскелеріне қатысты құжаттарды дайындау үстінде. Қолда бар мәліметтерге қарағанда, үстіміздегі жылы аталмыш жол құрылысына 4 мыңнан астам жол құрылысы техникалары, 26 асфальт-бетон зауыты, 8 цемент-бетон зауыты, 24 тас ұнтақтағыш қондырғы тартылған. Соның ішінде 787 шақырымдық жол құрылысын наурыз айында бастаған Қызылорда облысында 14 мердігерлік және 24 қосымша мердігерлік компаниялар жұмыс жасауда. Олар 2077 жол құрылысы техникаларын, 16 асфальт зауытын, 8 тас ұнтақтағыш қондырғыны іске қосып отыр. Күн сайын мұнда 180 вагон құрылыс материалдары жеткізіліп тұр. Жылдың соңына дейін аймақта 195 шақырым жол пайдалануға берілмек. Бұдан кейінгі Оңтүстік Қазақстан облысында қазіргі таңда 6 мердігерлік компаниямен келісім-шарт жасалған. Олар жол салуға керекті техникаларды жеткізу үстінде. Ал Жамбыл облысында 263 шақырымдық жолдың құрылысы жүріп жатыр. Қалған 217 шақырымдық жолды қайта салу Азия Даму банкі займдарының үшінші және төртінші займдары алынуымен байланысты жалғасады. Осы келелі міндеттерді іске асыру мақсатында автомобиль жолдары саласына 2010 жылға 3006 шақырым жолды жөндеу жұмыстарына 212 млрд. теңге, соның ішінде 1596 шақырым республикалық маңызы бар жолдарды қайта салу мен жөндеуге 173,9 млрд, теңге, ал 1410 шақырым жергілікті жолдарға 38,1 млрд. теңге бөлінді. Үстіміздегі жылы бөлінген қаржының есебінен Алматы-Астана-Петропавл, Самара-Шымкент, Омбы-Майқапшағай, Астрахан-Атырау-Ақтау-Түркіменбашы, Ташкент-Шымкент-Алматы-Қорғас, Ақтөбе-Мәртөк, Астана-Қостанай-Челябі, Таскескен-Бақты автожолдары учаскелерін қайта салу, Щучъе-Бурабай курортты аймағы мен Ақпараттық технология паркіне кіреберіс жолдарды салу, 877 шақырым жолдарды жөндеу жұмыстары қолға алынды. “Жол картасы” аясында биыл қалалар мен елді мекендердің жалпы ұзақтығы 2 092 шақырымдық жергілікті маңызы бар жолдарына жөндеу жүргізіледі. Осының арқасында автомобиль жолдары саласына 27 615 адамды жұмысқа тарту жоспарланған. Қазірге дейін 24 513 жұмыс орыны ашылды, 14 559 адам түрлі жұмыстарға тартылды, оның ішінде тиісті органдардың бағдарламалары бойынша 9 906 адам жұмыспен қамтамасыз етілді. Жоғарыдағы жұмыстардың нәтижесінде трансеуропалық және азиялық көлік желілеріне интеграциялану үшін белсенді жұмыстар жүргізілуде. Қытай мен Еуропа арасында жаңа жүк тасымалы легінің пайда болуы Қазақстанның транзиттік әлеуетін дамыту және тиімді пайдалану үшін алғышарттар қалады. Республиканың транзиттік әлеуетін ұлғайту үшін республикалық маңыздағы автомобиль жолдарын салу мен қайта жаңарту көліктің белтеміріне түсетін 13 тоннадан кем емес салмаққа есептеліп, ІІ техникалық категориядан төмен болмайтындай жағдайда жүзеге асырылуда. Мәселен, 2009 жылы пайдалануға берілген 224 шақырымды құрайтын Астана – Бурабай автобаны халықаралық стандарттар талаптарына толық сәйкес келеді. Қазіргі уақытта “Батыс Еуропа–Батыс Қытай” халықаралық транзит дәлізін қайта жаңарту жобасын іске асыру бойынша ұзақтығы 1050 шақырым Жамбыл және Қызылорда облыстарынан өтетін 18 учаске бойынша мердігерлер анықталған және құрылыс жұмыстары бекітілген жұмыс кестесіне сәйкес жүргізілуде. Ақтөбе, Қызылорда, Оңтүстік Қазақстан және Жамбыл облыстарынан өтетін 10 учаске бойынша мердігерлік компанияларды анықтау бойынша конкурс рәсімдерінің қорытындысы шығарылу үстінде. Қалған алты учаскеде конкурс жариялау рәсімдері бойынша дайындық жүмыстары жүргізілуде. Жобаны толық аяқтау 2013 жылға жоспарланып отыр. Серік ПІРНАЗАР.Шарапатқа бөленген шалғай ауылдар
Жұртшылық “Жол картасы” бағдарламасын шарапаты мол кең ауқымды жоба ретінде бағалауда. Қоғамға бірден сілкініс әкелген қозғалыс, әсіресе, шалғай ауылдардың шырайын ашып, тынысын кеңейтіп салды. Барлығын талдап, тарқатып айту мүмкін емес. Біз тіршіліктің күретамыры саналатын жол туралы аз-кем әңгімелеуді жөн көрдік. Оған облыс орталығынан 300-400 шақырым қашықтықта тұрып жатқан Атбасар, Жақсы, Жарқайың аудандарының Терісаққан, Жаңа Қима, Запорожье ауылдары тұрғындарының тілшілер қосынына жолдаған қуанышты хаттары да түрткі болғандай. Дереу Ақмола облыстық жолаушылар тасымалы және автокөлік басқармасының бастығы Еркін Жүсіпке хабарластық. – Енді қонақтарымызды ұялмай аралатуға болады, – дейді ол. – Облысымызда екі жыл қатарынан “Жол картасы” мемлекеттік бағдарламасы жүзеге асырылуда. Елбасы Н.Назарбаевтың Қазақстан халқына арнаған жолдауларына өзек болып, нақты тапсырмаларды алға тартқан қозғалыс жұмысымызға ерекше екпін берді. Биылдың өзінде бағдарлама шеңберінде 66 жоба қолға алынып, өңіріміз түрленіп қалды. Осының нәтижесінде облыс және аудандар қарауындағы автомобиль жолдары, қала және ауыл көшелері күрделі және ағымдағы жөндеуден өткізілді. Бұл мақсатқа республикалық бюджеттен 1411,6 миллион теңге, ал облыс қоржынынан 1134,4 миллион теңге қаржы бөлу жоспарланған. “Жол картасы” бағдарламасы 2,5 мыңнан астам адамды жұмыспен қамтуға мүмкіндік туғызды. Үстіміздегі жылдың басынан бері басқармаға бөлінген 2426,6 миллион теңге қаражат тиімділікпен жұмсалды. Біз жүріп келе жатқан Атбасар-Қима бағытындағы 61 шақырымдық таспа жолды “Қазақстан автожолдары” республикалық мемлекеттік кәсіпорнына қарасты № 3 Атбасар жол пайдалану учаскесі ағымдағы жөндеуден сапалы өткізді. Оны өздеріңіз де көріп отырсыздар. Атбасар қаласындағы 3-інші жол пайдалану учаскесі жанында “Жол картасын” жалаулатқан журналистерді бас мердігер “Қазақстан автожолдары” АҚ облыстық филиалының директоры Жаңабай Қобыландин бастаған мамандар қарсы алды. БАҚ өкілдері бұл кісіге де сұрақтарын жаудырып жатыр. Әдетте жұмысы жүрмей жатқан жерлердің барлығында “ақша жетпейді” деген уәж алдымызды орайды. Біз бір бағытта 300 шақырымдай жол жүріп тастаппыз. Жұмыс дегеніңіз қайнап жатыр. Техникаларды айтсаңызшы. Әйгілі “Астана-Бурабай” автобанын салған заманалық асфальт төсегіштерден, топырақ пен қиыршық тасты тегістеушілер мен жаныштаушылардан кем емес. Жол бойы жаяу жүргіншілер өткелімен, айырым жолақтарымен белгіленсе, оның жиегі қар ұстайтын өскін шөптерден тазартылған. Бұрын болмаған сәнді аялдамалар көз тартады. Осының барлығы адамдарға, жолдың өзіне қамқорлықтан туған игілік емес пе? Қамқорлық демекші, осы сапарымызда жолшылардың әлеуметтік жауапкершілік ұғымына, беріктігіне тәнті болдық. Жақсыдан асып, Жарқайың ауданына бет алған тұста Елебек Исатов басқаратын “Арқа-К” ЖШС құрылысшыларымен амандастық. Ұжым “Жол картасы” бағдарламасы бойынша тендерді жеңіп алып, Жақсы-Державин бағытындағы жолдың 17,5 шақырымына, Жаңа Қима ауылына кіреберістегі 10,3 шақырымға асфальт төсеген. Елекеңнің “Арқасы” 141,5 шақырымдық күрежолға күтім жасап, “Жол картасы” аясында 240,4 миллион теңгенің жұмысын атқарып отыр. Мамандар мен аудан тұрғындары келесі жылғы тендерді де аталған ұжым жеңіп алса деген ниетте. Өйткені, “Арқа-К” жұрт сенімін ақтай білетіндігін талай мәрте дәлелдеген. Біз білгелі Қиманың жолы түзелмей-ақ қойған. Қаншама өтініш-шағым, депутаттық сауалдар жолданды десеңізші. Мәселе 30 миллион теңгеге қарап қалған екен. Сол 30 миллион теңгені Елебек Исатовтың ұжымы кіріс қаражаты есебінен тауып отыр. Тауып қана қоймай, тақтайдай етіп асфальтталған жол салып берді. Бұрындары осы ауылды айналып өтуге тырысатын жолаушы Жаңа Қимаға бір бұрылмай кетпейді бүгінде. Бақберген АМАЛБЕК, Ақмола облысы.Үнем мен ұқыптылық үйлесімі
Ақтөбе – еліміздегі қарқынды дамып келе жатқан қалалардың бірі. Мұның өзі қала шаруашылығындағы күрделі жүйе –коммуникациялық құрылымдардың осы қарқынға сай болуын қажет етеді. Оның ішінде 400 мыңнан астам халқы бар қаланы жылумен және ыстық сумен қамтамасыз ету жауапты да қарбаласы мол міндет. “Трансэнерго” АҚ осы міндет үдесінен абыройлы көрініп келеді. Өзім осы кәсіпорында қатардағы жұмысшыдан директорлыққа дейінгі 40 жылдан астам еңбек жолынан өттім. Сондықтан да оның өзекті мәселелері маған жақсы таныс. Соның өзінде тұтынушы көңілінен шығу үшін үнемі ізденіс үстінде, ұдайы өндірісті дамыту жолында жұмыс істеуге тура келеді. Кәсіпорында қазіргі таңда 700-ден аса адам еңбек етеді. Кәсіпорын 207 шақырым магистралды және таратушы жылу желілерін, 23 қазандықты, 9 сорғы стансасын, 79 топтық жылу бекеттерін тұрақты жарақтылықта ұстап, қалалықтарды жыл бойы ыстық сумен және қысқы кезеңде жылумен кідіріссіз қамтамасыз етеді. Акционерлік қоғамның жылу желілері және қазандықтар жаб-дығы мен құрылымдарын пайдалану және жөндеу үшін қуатты өндірістік-техникалық базасы бар. Кәсіпорын бекітуші арматурамен, сорғылармен, қазандармен, бойлерлермен, әр түрлі диаметрлі бұрмаларды, басқа да тетіктерді жөндеуге арналған шеберханамен, жер қазу, жүк көтеру механизмдерімен, қажетті техникалармен жарақтандырылған, электр шаруашылығы, электр жабдықтарын жөндеу бөлімшелері жұмыс істейді. Жылу-энергетикалық шаруашылықтың үздіксіз жұмысын қамтамасыз ету мақсатында жыл сайын шамамен 6-8 шақырым жылу желілеріне күрделі жөндеу жүргізіледі. 2010 жылы 5,9 шақырым, оның ішінде “Жол картасы” бағдарламасы бойынша 2,4 шақырым жылу желілері жөнделді. Биыл “Жол картасы” бағдарламасын жүзеге асыру барысында коммуникациялық инфрақұрылымды дамыту бағыты бойынша бюджеттен 602,0 млн. теңге бөлінді. Осы бағдарламаның әкімшісі “Ақтөбе қалалық тұрғын-үй коммуналдық шаруашылығы, жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары бөлімі” ММ тауар, жұмыс, қызметтерді мемлекеттік сатып алу бойынша ерекше тәртіппен конкурс өткізді. Соның нәтижесінде “Казтеплоэнергомонтаж” өндірістік серіктестігі, “Саят-Жолы” ЖШС, “СанСтройМонтаж” ЖШС сияқты мердігер кәсіпорындармен уақытылы келісім-шарт жасалды. Мердігерлер 687 адамды жұмыспен қамтыды. Бұл көрсеткіш бойынша жоспар 105 пайыз орындалды Күрделі жөндеу жұмыстары бекітілген кестеге сәйкес толық көлемде атқарылды. Осы бағдарлама аясында жылу желілерін күрделі жөндеу жұмыстарын атқару нәтижесінде тұтынушыларды жылу энергиясымен тұрақты және сапалы жабдықтауды қамтамасыз етуге, халыққа қызмет көрсету сапасын жақсарту есебінен әлеуметтік тиімділікті арттыруға, жылу желілеріндегі ысыраптарды, жылумен жабдықтау шығындарын азайтуға мүмкіндік туды. Сондай-ақ, тарифтерде көзделген қаражат есебінен 3,5 шақырым жылу желілері күрделі жөндеуден өткізілді. Сонымен қатар, 197,3 км. жылу желілері, 23 қазандық, 8 сорғы стансасы, 79 элеватор торабы, 8081 бірлік бекітуші арматура ағымдағы жөндеуден өткізілді. Қуаттылығы 3,0 Гкал/сағаттан асатын қазандықтарда электр энергиясы ажыратылуы жағдайларында стационарлық дизельді электр стансаларымен орнатылған, қуаттылығы 3,0 Гкал/сағатқа дейінгі қазандықтар жылжымалы электр стансаларымен жабдықталды. Қалалық сумен жабдықтау жүйесінде іркіліс болу мүмкіндігі ескеріліп, қазандықтарда салқын су қоры жасалды және әр қазандыққа су жеткізетін автомобильдер бөлінді. Барлық қазандықтар автоматты өрт дабылымен жабдықталды. Төтенше жағдайларды жою үшін кәсіпорында желілік аудандар және автокөлік цехы жұмысшы құрамынан тұратын апатты-техникалық команда құрылды. Құбырлар мен арматураның қажетті қоры жасалды. Осындай кешенді жұмыстардың нәтижесінде “Трансэнерго” АҚ-тың 2010-2011 жылдардағы күзгі-қысқы кезеңдегі жұмысқа дайындығын “Казахэнергоэкспертиза” АҚ Мемэнергоқадағалау комитетінің Ақтөбе облыстық аумақтық инспекциясы жоғары бағалады. Біз жылу мен ыстық су ысырабын мейлінше азайту жұмыстарын қолға алдық. Құбырқапта-ғыштардың ұрлануы және тозуы нәтижесінде жыл сайын 23 652 Гкал жылу ысырап болуда. Бұл кәсіпорынға кемінде 31,1 млн. теңге шығын келтіріп отыр. Осыған байланысты жылу ысырабын азайту үшін құбырларды пенополиуретанмен орауға көштік. Кәсіпорында Ақтөбе қаласын 2010-2012 жылдары жылумен жабдықтау жүйесін дамыту, жаң-ғырту және жетілдіру бойынша инвестициялық бағдарлама дайындалды. Оны жүзеге асыру тариф-терде көзделген қаражат есебінен жүргізілді. Бұл инвестициялық бағдарламаға сәйкес 2010 жылы 3 сорғы стансасын жетілдірумен қатар, жылу берілімінің ақпараттық-басқару жүйесі мен жылу тасушыны енгізу және жылу қуаты берілімінің сегіз негізгі бағыттары бойынша жылу қуатын және жылу тасушы өлшемдерін есепке алу технологиялық тораптарын, есепке алу коммерциялық торабын құру жұмыстары жүргізілуде. Бізді алаңдатып отырған өзекті мәселе – механизмдер мен арнаулы техникаларды жаңарту жайы. Кәсіпорынның көлік құралдарының тозу деңгейі шамамен 55 пайызды құрайды. Олардың басым бөлігі 20-25 жылдан бері пайдаланылып келеді. Қаржы ауысып жатса, жаңа техникаға жұмсаймыз. Үстіміздегі жылғы желтоқсан айында жаңа арнаулы техника алу, екі қазандық қондырғысын пайдалануға беру көзделуде. Тағы бір толғақты мәселе, ол тұтынушылардың бережақтарын өндіру болып отыр. Бүгінгі таңда “Трансэнерго” АҚ-қа тұтынушы-лардың қарызы 99,3 млн. теңгеге жетті. Дебиторлық қарызды азайту мақсатында қаланың тұрғын массиві 57 учаскеге бөлінді. Әр учаскеге абоненттермен тікелей жұмыс істейтін бақылаушы бекітілді. Екі ай абоненттен төлем түспеген жағдайда ескерту жасалады, 10 күннен кейін абоненттің ыстық суы жабылады, 20 күннен кейін қарызды өндіріп алу үшін материал сотқа жолданады. Абоненттерге оңтайлы болу үшін қала бойынша бес есептесу пункттері жұмыс істейді. Барлық банктерге нысандарды аукционнан сатқан кезде коммуналдық қарыздарын ескеру қажеттілігі жөнінде хабарланады. Бүгінгі таңда 57,5 млн. теңге бережақты өндіру үшін сотқа 1402 талап арыз берілді, оның 949-ы қаралып, 38,6 млн. теңге өндірілетін болды. Кәсіпорында энергияны үнемдеу ұдайы назарда ұсталады. Бұл бағытта жалпыүйлік заманауи есептегіш құралдарын орнату қажеттілігі туындап отыр. “Трансэнерго” АҚ жылу қуатын есептегіш құралдарын орнату бойынша ауқымды жұмыс атқаруда. Акционерлік қоғам 4,9 млн. теңгеге 14 жалпыүйлік есептегіш қондырғыларын орнатуға “Технолинк-ЛТД” ЖШС-мен және 6,0 млн. теңгеге 1200 жеке есептегіш құралдарын орнатуға “Акватория-Ақтөбе” ЖШС-мен шарт жасасты. Бұл өз нәтижесін бере бастады. Қазір қала толық жылумен және ыстық сумен тұрақты қамтамасыз етілуде. Жылу беру маусымы басталғалы бірде-бір арыз-шағым түскен жоқ, күрделі апаттық жағдайлар болған емес. Бір сөзбен айтқанда, қыс қандай қаһарлы болса да қала жылусыз, ыстық сусыз болмайды, қалалықтар қыстан қысылмайды. Мәжит БЕКМЕЕВ, “Трансэнерго” АҚ директоры. Ақтөбе облысы.Табыс көзіне айналған жылыжайлар
Президент Н.Назарбаевтың “Жаңа он жылдық – жаңа экономикалық өрлеу – Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері” – атты Қазақстан халқына Жолдауында “Ауыл шаруашылығындағы еңбек өнімділігі ең төмені және жылына бір жұмыс істеушіге 3 мың доллар шамасында келеді. Ал дамыған елдерде бұл көрсеткіш 50-70 мың долларды құрайды екен. Ауыл үшін өсу перспективасы міне, осында. Сондықтан біздің міндетіміз – 2014 жылға қарай агроөнеркәсіптік кешенде өнімділікті кем дегенде екі есе арттыру” – деп аталмыш саланың ауыр ахуалын айтып, тығырықтан шығу жолдарын көрсетіп, биік міндеттерді жүктеді. Соңғы жылдары еліміздің ауыл шаруашылығында айтарлықтай өзгерістер орнығып, оған Үкімет тарапынан қолдау көмек көрсетіліп, жақсы істер өрбуде. Ауылдағылар егін мен мал шаруашылығы өнімдерін өндіргені үшін мемлекеттен қайтарымсыз субсидиялар алып, жанар-жағармай және минералды тыңайтқыштардан жеңілдіктерді пайдаланып, көздеген мүмкіндіктеріне жол ашылып, ризашылықтарын білдіруде. Елбасы ерекше атап көрсеткеніндей, еңбек өнімділігін арттыру, өнім өндіруді күрт көбейту өз-өзінен бола салмайды. Оған алғышарт – дихан мен малшы қауымға оң көзқарас танытып, хал-ахуалының жақсаруына ықпал ету. Бұл бағытта да елімізде “Жол картасы” бағдарламасы іске қосылып, тек ауыл шаруашылығында ғана емес, басқа да салаларда құлашын кеңге жайған тірліктер атқарылып, халықтың ыстық сүйіспеншілігіне бөленуде. Бүгінгі таңда ауыл шаруашылығында бетбұрыс жасалды десек, артық айтқандық емес. Оны өркендетудің, өнімдерін экспорттаудың, заман талабына сай жаңа технологиялармен жабдықтаудың, азық-түлік қауіпсіздігін сақтаудың кешенді бағдарламалары Үкіметте талқыланып, бірауыздан мақұлданды. Оңтүстік Қазақстан облысында жылыжайлардың көлемін арттыру мен жаңа типтерін көбейту бағытында қыруар істер атқарылуда. Облыс бойынша Сарыағаш ауданы бұл орайда көш басында келеді. Сондықтан да ауданымызда талай мәрте жылыжайда көкөніс өсірушілердің облыстық семинар-кеңестері өткізіліп, озат іс-тәжірибелері көпшілікке насихатталып, үлгі-өнеге етілді. Сарыағаш ауданында жылыжайда көкөніс өсірушілердің көп жылдардан атадан балаға ауысқан буыны қалыптасқан. Әсіресе бұл үрдіс Жартытөбе ауыл әкімдігі аумағында барынша өсіп-өркендеген. Неге десеңіз, аудан бойынша тіркеуге алынған 100 гектарға жуық жылыжайлардың 30 гектары жартытөбеліктерге тиесілі. Қазіргі кезде аудан аумағында 96,02 гектар жерге қарапайым тәсілмен салынған 785 жылыжайлар мен 13,6 гектар жерге салынған 239 парниктер бар. Биылғы жылдың өзінде 81 жылыжай салынып, олар алғашқы өнімдерін сатуда. Желтоқсан айында аудан бойынша 60 гектар жылыжайда қызанақ жиналғалы отыр. Ал жаңа жыл қарасаңында, одан да ерте, сарыағаштық қызанақ, қияр және лимон республикамыз бойынша сауда сөрелеріне шығарылып, ел дастарханына тарту етіледі. Үстіміздегі жылы ауданда жылыжайлардың бірінші айналымында 6855 тонна қызанақ, 1590 тонна қияр, 5,6 тонна лимон және 4 млн. 310 мың дана гүл жинап алынса, екінші айналымда 3150 тонна қияр мен 2100 тонна қызанақ өндіріледі деген берік сенім бар. Жартытөбелік жылыжайда көкөніс өсірушілерді қалай мақтасақ та жарасады. Қазақ, тәжік ұлттарынан құралған, бір-біріне бауырмал, туысқандай болған олар 30-40 жылдан бері көкөніс өсірумен айналысып келеді. Бір қуанарлығы, жартытөбеліктер үлестік шаруақожалық жерлеріне ғана емес, үйіргелік жерлеріне де жылыжайлар салуды әдеттеріне айналдырған. Жылдан-жылға мемлекеттің қолдау-көмегіне риза болғандықтан мұнда осы салаға қызығушылық өте күшейген. Жылыжайлардың аумағы биылдың өзінде 30 гектардан 34 гектарға жеткен. Мәселен, Жорабай Рүстемов үйіргелік 2 сотық жерінің жартысына лимон өсіріп, қалғанына лавр жапырағын еккен. 1970 жылдары Тәжікстаннан алып келген лимон көшеті 40 жылдан бері өнім беріп келеді екен. Әр түп көшет 100-150 кило өнім салады. Былтыр оның әр килосын 500-600 теңгеден көтерме бағамен сатыпты. Өткен жылғы пайдасы 500 мың теңге, биыл 600 мың теңге болады дейді. Жылыжайда көкөніс өсіргеннің пайдасы көп болғанымен, оның тауқыметі көл-көсір. Жылылықты қалыпты ұстамасаң, үсік шалдырсаң, оңбай ұтыласың. Жұмсалатын шығыны да аз емес. Үдесіне жетсең, қиындықты жеңсең ақшаға қарық боласың. Пайдасы мол. Жылыжайдың артықшылығы неде? Қақаған суықта да қызанақ, қиярыңыз жайқалып өсіп тұрады. Базарда бағасы өте қымбат. Уыстап ақша табасыз. Отбасыңызбен еш нәрседен тарықпай өмір кешесіз. Бір жерден жылына екі рет өнім жинайсыз. Жеріңіз бос жатпайды. Жыл он екі ай егістік айналымда болады. Ең маңыздысы, кішкене, алақандай жерден мол табысқа кенелесіз. Қапланбек ауыл әкімдігі аумағының халқы да жылыжайда көкөніс өсіруге ынта-ықыласпен ден қойған. Мұнда 18 гектар жылыжайда түрлі өнімдер өсірілуде. Солардың арасында Ергеш Жорабеков басшылық жасайтын “Жабай ата” шаруа қожалығының асығы алшысынан тұрып, айдарынан жел есуде. Иеліктеріндегі 4,20 гектар жылыжайда қызанақ израильдік тамшылатып суару әдісімен өсірілуде. 20-ға жуық тұрғындар осында жұмыс істейді. Айлық жалақылары жақсы. Өйткені қызанақ, қияр пісіп-жетіліп саудаға шығарылуда. Бағалы өнімдерін солтүстік өңірлерге де апарып, қымбат бағаға пұлдауды ойластырып отыр. Олар әр гектардан орта есеппен 100 тоннадан өнім жинауға белді бекем буған. Озық технологиялық тәсілдерді пайдаланудың арқасында шығын да көп болған жоқ. Үнем мен ұқыптылыққа негізделген израильдік әдістің берері мол екендігіне көздері анық жетті. Өйткені аталмыш тәсілді қолдансаңыз, су қаншама үнемделеді. Артық шығынға жол берілмейді, әр түп өсімдік қана суарылады. Жылыжайда өнім өсірушілерге Сарыағаш ауданында барлық жағдайлар жасалған. Әр гектарына 1 млн. 300 мың теңгеден қайтарымсыз субсидиялар берілді. Көктемде 40 млн. теңге, күзде 60 млн. теңге барлығы 100 млн. теңге субсидия төленді. Бұл сомалар арқылы олар жұмсаған шығындарының едәуір бөлігін қайтарады. Еңбекке деген қызығушылықтары күшейе түседі. Өндіріс көлемін, еңбек өнімділігін арттыруға қол жеткізеді. Жеке секторда өнім өндірушілердің қатарын күрт көбейтеді. Осылайша ұсақ шаруа қожалықтарының жаңа толқыны ауылшаруашылық саласын алға жетелейді. Біздер дәл осылай күшейе түссек, рыноктағы бәсекелестікте дес бермесек, өркениетті елдердің қатарынан мықтап орын алатын кезіміз де алыс емес. Нұржан ПӘРПИЕВ, Сарыағаш ауданы ауыл шаруашылығы бөлімінің бастығы. Оңтүстік Қазақстан облысы.Кәсіпкерлікке көмегі көп көрме
Ақтөбе қаласындағы “Алатау” сауда-ойын-сауық орталығында “Бизнес қызметтер-2010” атауымен үшінші мамандандырылған көрмесі өткізілді. Бұл көрмені ұйымдастыруға облыстық және Ақтөбе қалалық әкімдіктерінің қолдауымен “Даму” кәсіпкерлікті дамыту қоры” АҚ және Ақтөбе облысының жұмыс берушілері мен кәсіпкерлері одағы” қоғамдық бірлестігі мұрындық болды. Оған алпыстан астам кәсіпкерлікті дамытуға қолдау көрсететін қаржы, консалтингтік, жарнамалық сервистік қызмет көрсететін компаниялар, жеке кәсіпкерлер мен қоғамдық бірлестіктер қатысты. Көрменің мақсаты – кәсіпкерлік субьектілерін бизнесті дамытудың қолда бар инфрақұрылымдары, кәсіпкерлік бастамашылықты қолдауға бағытталған консалтингтік компаниялар мен қоғамдық құрылымдар туралы хабардар ету және мамандандырылған іскерлік қызметтер сапасын арттыру. Мұнда қаржы, консалтингтік, шағын кәсіпорындарға бизнес қызметтер, бағдарламалық қамтамасыз ету, жарнама-маркетинг, сервис бөлімдері жұмыс істеді. Көрме бағдарламасы аясында жаңа бизнес жобалардың тұсаукесерлері, кәсіпкерлікке арналған дөңгелек үстелдер мен семинарлар өткізілді. Бұл шараға қатысушылар “Бизнестің жол картасы-2020” бағдарламасының жүзеге асырылуы әңгіме болған семинардан шағын және орта бизнесті дамытуға байланысты үкіметтік деңгейде қолға алынып жатқан қолдау-көмектерге қанықты. “Мұғалім” даярлық орталығында өткізілген жаңа білім беру қызметінің тұсаукесері де кәсіпкерлердің көңілінен шықты. Біз осы көрмеге Темір ауданынан келіп қатысып отырған “Алтынбек” ЖШС директоры Орынгүл Сәулебаеваны сөзге тартқан едік. Серіктестік басшысы Орынгүл Сәулебаева Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті мәдениеттану факультетінің түлегі екен. Көрмеге өздері теріден жасаған тұрмыстық бұйымдарды және кәдесыйларды әкеліпті. Таза да сапалы иленген теріден жасалған торсық, жағлан, мес, саба, дойырқамшы, кесеқап, кісе белдік және басқалары қолданбалы қолөнер туындылары ғана емес, тұрмыстық тұтынуға да таптырмайтын бұйымдар. Олардың кәдесый түрінде жасалғандары қай туристі де таң қалдырып, таңдай қақтыратыны сөзсіз. Орынгүлдің атасы да, әкесі де тері бұйымдарын жасаудың хас шеберлері екен. Серіктестік бұл өнерге аз қамтылған отбасы балаларын тартып, үйретіп жатқан көрінеді. Шеберлердің өнімдеріне сұраныс бар. Көрмеге көршілес Орынбар облысынан да кәсіпкерлер келіпті. Соның бірі айтулы Орынбор түбіт шәлілерін әкелген Шафиковтер әулеті. Олардың қолынан шыққан түбіт шәлі де табыс көзі. Бұл өнімдер де өтімді. Өз ісін ашуға талап қылып жүргендер банк және консалтингтік қызметкерлерден ақыл-кеңес алып, көңілдегі күдігін сейілтіп, ертеңгі күнге үмітін арттырып жатты. Көрменің салтанатты ашылуында сөз алған Ақтөбе облыстық кәсіпкерлік және өнеркәсіп басқармасының бастығы Марат Балмұхановтың айтуынша, үстіміздегі жылдың он айында 730 млрд. теңгенің өнімі өндірілсе, соның 40 пайызы шағын және орта бизнестің үлесіне тиеді екен. Осындай шараларды ұйымдастыру арқылы кәсіпкерлікті дамытуға қолдау көрсете отырып, олардың қатарының көбеюіне қол жеткізу көзделуде. Соның нәтижесінде, өнім өндіруді молайту, мұнда шағын және орта кәсіпкерліктің үлесін арттыра түсу, міне, бүгінгі таңдағы басты міндет осы болмақ. Сатыбалды СӘУІРБАЙ. Ақтөбе облысы.Жылына 1280 тонна сүт өндіреді
Аққайың ауданына қарасты “Леонов” ЖШС 2010-2014 жылдарға арналған индустриялық-инновациялық даму бағдарламасы аясында 320 бас сауын сиырға арналған сүт кешенінің бірінші кезегін пайдалануға берді. Жобаның жалпы құны 300 миллион теңге болса, оның 90 пайызы игерілді. Облыс әкімі Серік Біләлов жаңа өндіріс орнын аралап, Қазақстан мен Украинаның “БрацлавKZ” бірлескен кәсіпорны орнатқан “Шырша-2х12” сүт сауу автоматты жүйесімен танысты. Осында әукесі жер сызған мама сиырлар жеткізіліп, жылына 1280 тонна сүт өндіру жоспарланып отыр. Шаруашылық жетекшісінің айтуына қарағанда, жаңа жоба әр сиырдан жылына 4-5 мың литр сүт сауып, санын да, сапасын да арттыруға мүмкіндік береді. Қазірдің өзінде 50 адам жұмыспен қамтылса, толық қуатына көшкен кезде қосымша 36 жұмыс орны ашылатын болады. Өмір ЕСҚАЛИ. Солтүстік Қазақстан облысы, Аққайың ауданы.Дәрі-дәрмек қымбаттамау үшін
Өткен жылы қала тұрғындарының тілегіне орай дәрі-дәрмек бағасын өсірмеу жөнінде қалалық әкімдік пен емдеу мекемелері және дәріханалар арасында өзара келісім-шартқа қол қойылған еді. Жуырда сол игі бастама жалғасын тапты. Былтырғы жылы тізімге 120 дәрі-дәрмек енгізілген болса, биыл олардың саны 150-ге жетіп отыр. Оның отызға жуығы шет елден тасымалданатын тауар болып табылады. Аталған келісім-шартқа жиырмашақты кәсіпкер бірден қол қойды. Тізімге енгізілген дәрі-дәрмектер атауы дәріханалардың бәріне ілінетін болады. Ал оған өзгеріс енгізуге ешкімнің қақысы жоқ. Рас, өткен жылы оған қол қоймаған бірен-саран дәріханалар да болмай қалмады. Тіпті, қол қойғандардың қайсыбірінің тарапынан келісілген шарт бұзылғаны да өтірік емес. Биыл ондай көзбояушылыққа жол берілмейтін секілді. Ал ондай жағдай кезігіп жатса тәртіп бұзушыларға айып салынбақ және басқадай әкімшілік шараға тартылмақ. Салалық министрлік тарапынан қолдау тауып отырған бұл шара өз жемісін береді деп ойлаймыз. Дәулет СЕЙСЕНҰЛЫ, Семей.Орталық мемлекеттік органдардың интернет-сайттары
Қазақстан Республикасының Үкіметі www.government.kz Ішкі істер министрлігі www.mvd.kz Қорғаныс министрлігі www.mod.kz Қоршаған ортаны қорғау министрлігі www.eco.gov.kz Білім және ғылым министрлігі www.edu.gov.kz Сыртқы істер министрлігі www.mfa.kz Денсаулық сақтау министрлігі www.mz.gov.kz Көлік және коммуникация министрлігі www.mtk.gov.kz Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі www.enbek.gov.kz Қаржы министрлігі www.mіnfіn.kz Әділет министрлігі www.mіnjust.kz Төтенше жағдайлар министрлігі www.emer.kz Мәдениет министрлігі www.sana.gov.kz Байланыс және ақпарат министрлігі www.bam.gov.kz Ауыл шаруашылығы министрлігі www.mіnagrі.kz Индустрия және жаңа технологиялар министрлігі www.mіt.kz Экономикалық даму және сауда министрлігі - www.mіnplan.kz Туризм және спорт министрлігі www.mts.gov.kz Мұнай және газ министрлігі www.memr.gov.kz Статистика агенттігі www.stat.kz Жер ресурстарын басқару агенттігі www.auzr.kz