2009 жылы 22 қазанда Үкімет басшысына жолдаған сауалымда Арқалық, Семей, Тараз, Қостанай, Павлодар, Ақтөбе педагогикалық институттарына университет мәртебесін беру туралы жазған едім. Премьердің маған жолдаған жауабында «мемлекеттік педагогикалық институттарды университет етіп қайта құру мәселесін болашақта қарауға болады» делінген. Одан бері біршама уақыт өтті.
Сондықтан бұл мәселеге «Егемен» арқылы қайта оралып отырмын. Елбасының 2010 жылғы 7 желтоқсандағы №1118 Жарлығымен бекітілген Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында педагог мәртебесін көтеру мәселесі жан-жақты айтылған. Педагог мәртебесін көтеру мәселесі педагогтарды жоғары оқу орындарында даярлаумен тікелей байланысты. Педагогтардың университеттік дәрежедегі оқу орындарында даярлануы – заман талабы. Мұндай үрдіс елімізде бар. Айталық, Абай атындағы ұлттық педагогикалық университет пен Қазақ мемлекеттік қыздар педагогикалық университеті. Неліктен аймақтардағы педагог даярлайтын оқу орындары осындай деңгейге көтерілмей отыр?
Бағдарламада 2015 жылдан бастап 12 жылдық оқу үрдісіне көшу көзделген. Яғни, жоғары оқу орындарының 1 курс студенттеріне оқытылатын жалпы пәндердің кейбірі 12 жылдық мектептің оқу бағдарламасына енеді. Бұл – педагогтар даярлау мәселесін жаңа сапалық деңгейге көтеруді қажет етеді деген сөз.
Бүгінгі таңда жұмыс істейтін әрбір бесінші мұғалімнің жасы 50-ден асқан. Жыл сайынғы жас кадрлардың педагог мамандығы бойынша жұмысқа келуі 2,6 пайызды құрап отыр. Бұл еліміздегі педагогикалық мамандықтың мәртебесіне қызығушылықтың бәсеңдігін көрсетеді. Білімді педагог дайындау – бұл болашаққа деген инвестиция. Сондықтан жоғарыда аталған педагогикалық институттарды университет деңгейіне көтерудің мүмкіндіктері қарастырылғаны жөн деп білемін.
Ғарифолла ЕСІМ, Сенат депутаты.