ҚР Ұлттық Банкінің төрағасы Данияр Ақышев 2017 жылдың күзінде Қазақстан қаржыгерлерінің конгресінде сөз сөйлеген кезде өзі басқаратын ведомство жұмысында жүйелілік, айқындық және болжамдылық сияқты қағидатты қатаң түрде ұстанатынын мәлімдеді. Бұл ретте айқындық пен ақпараттық ашықтық сәнге еру ретінде емес, прагматикалық практикалық пайымдауға орай негізгі басымдық болды. Қаржы нарығына кәсіби қатысушыларда және халықта ақпараттың жетіспеушілігі нарықта дүрбелең тудырып, тұтынушылық жағдайға, ол арқылы айырбастау бағамына, депозит нарығына және басқасына әсер етуі мүмкін. Данияр Ақышевтың айтуынша, орталық банктің айқындығы астарында қабылданатын шешімдердің негізінде жатқан факторларды нақты түсіндіру бар. Бұл орталық банк пен экономика субъектілері арасындағы ақпараттық ассиметрияны төмендетуге және оларда оңтайлы күтулер қалыптастыруға жағдай жасайды. Орталық банктің ақпараттық ашықтығы және нарыққа қатысушылардың кейінгі іс-қимылдары туралы хабардар болуы жоғары болған сайын, экономика субъектілерінің ақша-кредит саясатына сенімі соғұрлым жоғары және инфляциялық күтулері төмен болатыны бұрыннан белгілі.
«Біз ақша нарығындағы операциялар туралы, оларды қандай да болмасын жағдайда пайдалану негізділігі, ықтимал тәуекелдер мен нәтижелер туралы ақпаратты жария етеміз. Бұдан басқа, нарыққа өз саясатының бағыты туралы белгі бере отырып, базалық мөлшерлемеге қатысты кейінгі іс-қимыл туралы бағдар береміз, валюта нарығы бойынша ақпаратты жариялап, ондағы іс-әрекетті жария етеміз. Ұлттық Банктің операциялары ашық, бұл халық үшін де, нарыққа қатысушылар үшін де маңызды, себебі теңгенің айырбас бағамы түрлі ақпаратқа аса сезімтал болып қалуда. Бұл орайда тек ахуал туралы біздің түсінік беруіміз, банктердің клиенттер арасындағы түсіндірме жұмысы ғана емес, қоғаммен жүйелі пікір алмасу да маңызды», деп атап өтті Данияр Ақышев.
Ұлттық Банк өзінің ақпараттық жұмысында түрлі аудиториялармен жүйелі түрде пікір алмасады. Тұрақты түрде өткізілетін баспасөз конференциялары мен БАҚ-тағы сұхбаттар халықтың ауқымды топтарына ақпарат жеткізуге бағытталса, сарапшылармен өткізіліп отырған кездесулер кәсіби қоғамдастық тарапынан туындайтын кез келген сұрақтардың жауабын алуға мүмкіндік береді.
Халықпен тұрақты ақпараттық өзара іс-қимылдың маңыздылығын түсіне отырып, ҚР Ұлттық Банкі «ҚҰБ Online» мобильді қосымшасын әзірледі, ол кез келген пайдаланушыға өте қысқа мерзімде Ұлттық Банктің құзыретіне жататын бүкіл мәселелер бойынша ең өзекті ақпарат алуға мүмкіндік береді.
«ҚҰБ Online» қосымшасы реттеушіден жаңалықтар мен өзге ақпаратты жедел алуға мүмкіндік бергеннен басқа, Ұлттық Банктің мамандарымен «кері байланыс» орнатуға тиімді тәсіл болып табылады. Қосымшаның интерактивті функционалы пайдаланушылар үшін барынша танымал, себебі сұрақтар қою және онлайн режімде түсініктеме алу мүмкіндігін береді. Қазақстандықтардың негізгі сұрақтары екінші деңгейдегі банк-
тер беретін кредиттерге, сондай-ақ банкноттар мен монеталарға қатысты. Өтініштердің едәуір бөлігі қаржылық қызметтерді тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелеріне арналған. Осы жерде кез келген азамат егер оның қаржылық қызметтерді тұтынушы ретіндегі құқықтары бұзылды деп санаса, шағым бере алады.
Сонымен бірге Ұлттық Банк «ҚҰБ Online» мобильді қосымшасының көмегімен алынатын ведомство мамандарының консультациялары ақпараттық-түсіндірме сипатында екендігін еске салады. Егер пайдаланушыға реттеушінің ресми жауабы қажет болса, бұл жағдайда «Жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарау тәртібі туралы» Қазақстан Республикасының заңында көзделгендей, Ұлттық Банкке өтініш жасау керек.
Бүгінгі күні қосымшадағы ақпарат мынадай бөлімдер бойынша ыңғайлы орналастырылған: «Банкноттар мен монеталар», «Депозиттер бойынша кепілдік», «Коллекторлық агенттіктердің қызметі», «Қаржылық қызметтерді тұтынушылардың құқықтарын қорғау», «Алтын құймалар», «Ипотекалық кредиттер», «Айырбастау операциялары», «Банктерде қызмет көрсету», «Төлемдер», «Банкоматтардың жұмысы», «Жұмысқа орналасу», «Басқа да». Таяу күндері «ҚҰБ Online» қосымшасында арнайы бөлім пайда болды, онда ҚР Ұлттық Банкінің төрағасы Данияр Ақышевқа 22 ақпанға жоспарланған онлайн-конференция шеңберінде сұрақ қоюға болады. Қазақстандықтар үш сағат бойы онлайн-режімде Ұлттық Банктің қызметі, жүргізіліп отырған ақша-кредит саясаты, қаржылық қызметтер саласындағы құқықтарды қорғау туралы сұрақтарға және басқа да көптеген мәселелер бойынша жауаптар ала алады. Бұдан басқа, ҚР Ұлттық Банкінің басшысына сұрақтарды іс-шараның ақпараттық серіктесі – «Kazinform» халықаралық ақпараттық агенттігінің сайтында, сондай-ақ Қазақстан Ұлттық Банкінің Facebook пен Instagram-дағы ресми парақшаларында онлайн-конференцияның аңдатпаларына түсініктемелерде қоюға болады.
Youtube-та көрсетілетін онлайн-конференция шеңберінде ең қызықты сұраққа конкурс жарияланды. Ұлттық Банк басшысы сұрақтың өзектілігін, дұрыс әрі сауатты қойылуын назарға ала отырып, жеңімпазды өзі жариялайды.
«ҚҰБ «Online» мобильді қосымшасының App Store және Play Market дүкендерінде тиісінше iOS және Android платформаларында мемлекеттік тілде және орыс тілінде көшіру үшін қолжетімді екендігін еске саламыз.