Ең алдымен, медициналық қызметтердің сапасын арттыру электронды денсаулық сақтауды дамытуды және қағазсыз жұмыс процесіне көшуді талап етеді. Бұл бағытта келесідей атқарылған жұмыстарды айтса болады. Қағазсыз медициналық құжаттарды енгізу аясында қазіргі кезде 121 форманың 64-і электронды форматқа аударылды. Тәуелсіз 727 медициналық ұйымның 674-інде медициналық құжаттар электронды форматта сақталған. Ал 2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап Мемлекет басшысының тапсырмасын орындау аясында барлық емханалар мен ауруханалар толығымен қағазсыз медициналық жазбаға көшті. Қазірдің өзінде денсаулық сақтау ұйымдарының 99%-ы медициналық ақпараттық жүйелермен, медициналық қызметкерлердің 90,8%-ы компьютерлермен жабдықталған.
Денсаулық сақтауды цифрландыру және қағазсыз жұмыс процесін дамыту бағытында мобильді қосымшалардың рөлін атап өткен жөн. Денсаулық сақтау министрлігі нарықта бар денсаулық сақтау саласындағы мобильді қосымшалардың бірыңғай каталогын жасады. Мысалы, DamuMed – дәрігермен кездесу; Dariger Pro (Dariger Pro); Денсаулық кітабы «103 БАҚЫЛАУ» диспетчерлік орталықты автоматтандыруға арналған бағдарламалық кешен; FMS: халықтық бақылау; HCity – менің жүктілігім; KDL OLYMP CDL OLYMP Қазақстан; Көмек 103; 103apteka.kz – онлайн дәріхана; 103.kz – есірткіні іздеу; Достармед А.; Патронажды мейірбике; Балаларға ерте күтім жасау деген сияқты қосымшалар бар. Бұл қосымшалар аз уақыттың ішінде қажетті ақпаратты табуға, дәрігермен тез арада сөйлесуге мүмкіндік береді.
2017 жылдың 14 қыркүйегінде Денсаулық сақтау министрлігі мен IBM арасында ынтымақтастық туралы меморандумға қол қойылды, оның аясында Алматыда Қазақ онкология және радиология ғылыми-зерттеу институты онкологиядағы жасанды интеллект жүйесінің Watson пилоттық жобасына ұсынылды, ол қазірдің өзінде 25 елде сәтті қолданылуда. Оны қолдану арқылы қатерлі ісікті емдеудің тиімділігі едәуір артады. Watson oncology – әлемдегі жетекші клиникалар мен дәрігерлердің соңғы ғылыми деректерін жинақтайтын компьютерлік бағдарлама. Бұл деректердің үлкен көлемін талдай алады, күрделі сұраныстарды түсінеді және таниды. Ең бастысы, дәрігерлерге интернеттегі аморфты мақалалардан гөрі, медицинаның дәлелдеріне негізделген жауаптар ұсынады. Жасанды интеллектіні қолдану біздің дәрігерлерге жүйені күнделікті толықтыратын көптеген деректерді пайдалана отырып, пациенттерді емдеудің дұрыс тәсілдерін тез және уақтылы табуға мүмкіндік береді. Жасанды интеллектінің жұмысы арқылы келесідей: алдымен науқастың барлық зерттеу мәліметтері мен емдеу хаттамалары компьютерлік бағдарламаға енгізіледі, сосын бұл ақпарат талданады, содан кейін іздеу іске қосылады. Бірнеше минуттан кейін дәрігер қорытынды алады және әрі қарай емдеу шараларын қарастырады.
2018 жылдың 25-26 қазан аралығында Нұр-Сұлтан қаласында Денсаулық сақтау министрлігі ЮНИСЕФ-пен бірлесіп ұйымдастырған «Денсаулық сақтаудың IT-шешімдері – Digital Health Astana» халықаралық көрмесін өткізді. Іс-шараның маңызды оқиғаларының бірі денсаулық сақтаудың жаңа архитектурасының негізі болып табылатын пациенттің клиникалық мәліметтерін жинаудың салтанатты түрде басталуы болды. Қазақстанда цифрлы денсаулық сақтау саласындағы осындай инновациялық қадамды жүзеге асыру Дүниежүзілік банктің жобасын іске асырудың нәтижесінде мүмкін болды. Науқастар туралы медициналық деректер жинауды ресми түрде Денсаулық сақтау министрі Елжан Біртанов және Эриксон компаниясының президенті Никола Тесла Г.Ковачевич қолдады.
Медицина саласын цифрландыру жобасында бүгінде Денсаулық сақтау министрлігі пациенттерге алғашқы ақпарат беретін виртуалды боттарды енгізуге дайын. Жобаның негізгі мақсаты – медицина саласындағы кадр жетіспеушілігі мәселесін шешу және диагноз қою, емдеу әдісін анықтау және қателіктерден құтылуға көмектесетін дәрігерлердің таптырмас көмекшісіне айналдыру. Сонымен қатар бұл науқас туралы барлық ақпаратқа қол жеткізе алады, демек бұрын қай жерде емделгені, қандай медициналық көмек немесе дәрі-дәрмектер алғандығы, аллергиясы бар ма, жоқ па барлығын анықтайды. Егер науқастың ұмытылған жазбалары немесе тағайындаулары және бақылау тексерістері болса, оны да арнайы бот еске салып отырады. Ботты жасаушылар дәрігерлерді ақпараттық жүйелермен жұмыс істеуге үйретеді. Бірақ түпкі пайдаланушылармен, яғни пациенттермен жұмыс істеуге үйрету үшін медбикелер қажет болуы мүмкін, олардың жұмысы толығымен автоматтандырылады. Яғни, егер олар бұрын активтерді ауруханадағы пациенттерге телефон арқылы беріп, оларды тағайындау немесе скринингке шақырса, енді жүйе SMS арқылы пациенттерге хабарландыру жібереді. Бұл қаржы жағынан да біраз қомақты соманы үнемдеуге әкеледі және жұмыс белсенділігін арттырады, дейді мамандар.
Аз уақыттың ішінде елімізде медицина саласындағы мұндай өзгерістердің болуы қуантарлық жағдай. Бұл жаңашылдық науқастарымыздың сауаттылығының жоғарылауына, медицина қызметкерлері мен науқас арасындағы қарым-қатынас деңгейінің артуына үлес қосады. Егер бұрын дәрігерлер науқасты қабылдаған кезде уақытының көп бөлігін қағаз толтыруға жұмсаса, енді жаңа технологиялар арқылы науқасқа деген көзқарасы басқа болмақ. Осыған дейін жасалған жұмыстың барлығы тек жаңа деңгейге өту үшін жасалған бастама деп білеміз.