Қоғам • 20 Қаңтар, 2020

Елімізде мемлекеттік қызмет көрсету сапасы артып келеді

663 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Қазақстанда мемлекеттік қызмет көрсету сапасын мониторингілеу бойынша әлеуметтік зерттеулер жүргізу аяқталды. Ол Мемлекеттік қызмет істері жөніндегі агенттіктің мемлекеттік әлеуметтік тапсырысы шеңберінде атқарылды. «Зор рух» қайырымдылық қоры жүргізген мониторинг мақсаты - мемлекеттік қызмет көрсету сапасына, рәсімдеріне және қолжетімділігіне қазақстандықтардың қанағаттану деңгейін анықтау. Бұл туралы Мемлекеттік қызмет істері жөніндегі агенттіктің баспасөз қызметі хабарлады. 

Елімізде мемлекеттік қызмет көрсету сапасы артып келеді

Мониторингпен 65 ең әлеуметтік маңызды деген мемлекеттік қызмет көрсету қамтылды. Олардың ішінде – жылжымайтын мүлікке құқықты мемлекеттік тіркеу, мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақы тағайындау, мектепке дейінгі балалар ұйымдарына бағыттау үшін мектеп жасына дейінгі балаларды кезекке қою, жедел медициналық жәрдем шақыру, тауарларды кедендік тазарту, еліміздің Қарулы Күштерінің қызметтік тұрғын үйге мұқтаж әскери қызметкерлерін тіркеу, мемлекеттік атаулы әлеуметтік көмекті тағайындау және тұрғындар үшін маңызды өзге де қызметтер бар.

Сұрау жүргізу кезінде айқындық, заңдылық, объективтілік, жанжақтылық, шынайылық және бейтараптық принциптері сақталды. Мемлекеттік қызмет көрсету сапасы ақпарат, қолжетімділік, қызметкерлер, рәсімдер, мерзімдер, шығындар, кері байланыс, нәтиже сияқты критерилермен бағаланды. Мемлекеттік қызметтерді алу үшін респонденттер стандарттарға сәйкес қызметтер көрсететін органдар жұмысына байланысты әр түрлі құрылымдар мен ұйымдарға жүгінді.

Сұрау салу қорытындысы бойынша 14219 қызмет алушы болса, бұл жартысынан көбінің (51,5%) сол және өзге де мемлекеттік қызмет көрсететін қызмет беруші офисіне жүгінгендігін анықтап отыр. Ал 40,3% жағдайында олар ХҚКО жүгінгендігін, тек соның 1,6% ХҚКО өз-өзіне қызмет көрсету аймағында мемлекеттік қызметті ала алған. Тағы қызмет алушылардың 8,2% мемлекеттік қызметті өздерінің мобильдік қосымшасындағы және компьютеріндегі порталдан алған.

Қоғамдық мониторинг қорытындысы бойынша рейтингте ең жоғары бағаны «Мемлекеттік емес облигацияларды шығаруды мемлекеттік тіркеу», «Өтуге рұқсаттама беру және шекаралық белдеуде болу», «Техникалық және кәсіби білім беру ұйымдарында оқып жатқандарға жатақхана беру», «Құжаттарды қабылдау және жалпы білім беру, негізгі орта, бастауыш жалпы білім беру бағдарламалары бойынша оқыту үшін ведомстволық бағыныштылығына қарамастан білім беру ұйымына  қабылдау», «Экономикалық шоғырлануға келісім туралы өтініштерді қарау», «Таурлардың жіктелімі туралы алдын ала шешім қабылдау», «Мектепке дейінгі балалар ұйымдарына бағыттау үшін мектепке дейінгі (6 жасқа дейін) балаларды кезекке қою» және «Иондаушы сәулелерді генерациялайтын құрылғылар мен қондырғылармен жұмыс істеуге рұқсаттама беру» алды.

Айтарлықтай төмен бағамен бағаланғандар - «Жедел медициналық жәрдем», «Жылжымайтын мүлікке құқықты мемлекеттік тіркеу», «Мүгедектерді санаторлы-курорттық емдеумен қамтамасыз ету», «Тауарлық белгіні тіркеу», «Мүгедектерге оларға протездік-ортопедиялық көмек көрсету үшін құжаттарды рәсімдеу» және өзгелері.

Қоғамдық мониторинг қорытындысы бойынша мемлекеттік қызмет көрсету бағытында орталық органдардың рейтингі қалыптастырылды. Оларда Ұлттық қауіпсіздік комитеті, Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрілігі (орташа балл 4,99 және 4,95 сәйкесінше) көшбасшы болып табылады. Рейтингте сондай-ақ Цифрлық даму, қорғаныс және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі, Энергетика министрлігі, Ұлттық банк, Қорғаныс министрлігі, Ұлттық экономика министрлігі жоғары позицияларда.

Негізінен азаматтардың наразылығы кері байланыс сапасынан, мемлекеттік қызмет мерзімі мен шығынмен көрініс тапқан, сондай-ақ, қызмет көрсетуші қызметкерлер құзыреті мен жеделдігінің жетіспеушілігінен туындаған.

Мониторинг қорытындысы бойынша мемлекеттік қызмет көрсету тәртібін жақсарту, соның ішінде оларды жеңілдету, құжаттар тізімі мен мерзімін қысқарту, сондай-ақ бизнес-процестерді автоматтандыру және оңтайландыру үшін ұсынымдар пысықталды.

Тұрғындардың мемлекеттік қызмет көрсету сапасы бойынша қанағаттану деңгейі 74,8% (бес балдық баған бойынша орташа баға 4,73 балды құрады) болса, бұл өткен жылғыдан 2,4% жоғары (в 2018 жылы қанағаттану деңгейі 72,4% құрады).

Көрсету сапасын жақсарту үшін мемлекеттік қызметтің айтарлықтай бөлігінің әлеуеті бар екендігін атап көрсету керек. Тұрғындарға қызмет көрсетумен байланысты "Азаматтарға арналған үкімет" мемлекеттік корпорациясы мен мемлекеттік органдар жұмысын оңтайландыру жөніндегі жұмыстарды жалғастыру қажет. Бұл жерде мемлекеттік корпорация мен мемлекеттік органдар арасындағы сапалы өзара байланыс та маңызды.