Түркістанда Қ.А.Ясауи атындағы ХҚТУ-дың тарих факультетін бітірген ол Жетісай қаласының мамандандырылған «Дарын» мектеп-интернатында 20 жыл бойы еңбек етіп келеді. Алдымен магистратураны, бертін келе докторантураны бітірген, ғылым мен тәжірибені ұштастырған мұғалім енді тарихты оқыту әдістемесі бойынша докторлық диссертация қорғауға дайындық үстінде. Ғылыми жетекшісі – тарих ғылымдарының докторы Бағлан Әбдіғұлова.
Анкарадағы Гази университетінде, Ресей Ғылым академиясының Шығыстану институтында біліктілігін арттырған Алтынай Қайыпқызымен әңгімелесудің өзі ерекше бір әсерге бөлейді. Ел-жер тарихы, бүгінгі заман баласының психологиясы, салт-дәстүр, отбасы құндылығы – аз ғана уақыт әңгіме барысында мұғалімнің көзқарасын, пікірін біліп үлгерген тақырыптар.
– «Адамның адамгершілігі жақсы ұстаздан болады» деген дана Абай Құнанбайұлы. Ұстаздық еңбектің қыр-сырын жан-жақты зерттеген К.Ушинский, В.Сухомлинский, А.Макаренко, Я.Каменский және де басқа атақты ғалымдардың түрлі педагогикалық еңбектерін оқып, тәжірибемді дамытып, қанша өзіме үлгі етсем де, қазақ ағартушыларының көшін бастап тұрған ұлы Абайдың осы сөзі ұстаздық мамандықтың құндылығын көрсетіп тұрғандай. Себебі ұстаздықтың құндылығы да сол – адамның адамшылығын қалыптастыруында. Тұңғыш Президентіміз Нұрсұлтан Назарбаев жиі назар аударып отыратын адами капитал ұғымы да нақ сол адамның бойындағы білімі, қабілеті, тәжірибесі, даналығы, адамгершілігі, іскерлігі деп түсінемін. Олай болса, мемлекеттің адами капиталын қалыптастыруда қазіргі заман мұғалімінің рөлі зор. Мұғалім жақсылықтың, жаңалықтың жаршысы, ізгі мамандық иесі болғандықтан, бағбан тәрізді әр баланы баптап, болашаққа бағыттайды. Балалар әдебиетінің атасы, қазақ даласының күміс қоңырауы Ы.Алтынсарин орыс достарына жазған хатында «Мен бала оқыту ісіне қойға шапқан аш қасқырдай кірістім» деп өзінің білім беру ісіне деген үлкен құлшынысымен бөліскен-ді. Мен де зор құлшыныспен өскелең ұрпақты білім нәрімен сусындатып, ойшылдар ұлылыққа балаған ұстаздықтың қадір-қасиетін арттыра түсу мақсатында абыройлы еңбек етуді нысанаға алдым және өз мамандығымды мақтан тұтамын, – дейді Алтынай Молдадосова.
Осынау мамандықтың иесі болуды зор мәртебе санайтын Алтынайды алаңдатар, көңіліне қаяу түсірер мәселелер де баршылық. Мысалы, мектепті үздік бітірген жас түлектердің педагогикалық мамандықтарға бармауы. ҰБТ-да төмен балл жиып, жоғары оқу орнына түсуге мүмкіндігі шектеулі жас түлектер ғана мұғалімдікке қадам басып келгені жасырын емес. Алтынай мектепте орташа оқыған баладан ортаңқол маман шығуы мүмкін деп есептейді. Сонда ертеңгі күні шәкірттерді қандай мамандар оқытады? Неліктен, «Алтын белгі» иегерлері мен білім бәйгелерінің жеңімпаздары мұғалім болғысы келмейді? Осындай сауалдар санасын мазалаған мұғалімнің жуырда қабылданған «Педагог мәртебесі туралы» заң және мемлекет тарапынан педагогика саласы мамандығы білім алушы студенттердің шәкіртақысын 42000 теңгеге дейін өсіру туралы шешім жанын жадыратып, еңсесін көтереді.
Ойы озық, абырой-беделі биік, еліміздегі білім беру саласының дамуына мүдделі мұғалімнің жетістіктерін айтпай кеткеніміз жарамас. Алтынай Қайыпқызы «Үздік авторлық бағдарлама» республикалық конкурсы І дәрежелі дипломының иегері, мұғалімдер арасында өткізілген пән олимпиадаларының жеңімпазы, Білім және ғылым министрінің, облыстық білім басқармасының, облыс әкімінің Алғыс хаттарымен, Құрмет грамоталарымен марапатталған. АҚШ, Түркия, Ресей, Қазақстанның беделді ғылыми журналдарында ғылыми мақалалары жарияланған. Десек те мұғалім өз жетістігін емес, республикалық, облыстық пән олимпиадаларында жеңімпаз атанып жүрген, халықаралық және республикалық ғылыми-практикалық конференциялар мен форумдардарға қатысқан оқушыларын көбірек мақтан етеді.
Түркістан облысы