Фото авторы: Максим Золотухин
Өткен жылы Алматыға жұмыс сапары барысында қала активімен келелі кеңес өткізген Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев көптің көкейін кернеген осы жайдың тамырын тап басып, шаһардың экологиялық проблемасын түбегейлі реттеуді тапсырған еді.
Иә, өндірістің өрге жылжуы мен түрлі тұрмыстық игіліктер қоршаған орта мен экологияға залалын тигізбей тұрмайды. Тұрмыстық игіліктер деп отырғанымыз – тізгініміздегі тіршілігімізге тірек тұтқан түрлі темір тұлпарларымыз. 550 мың көлік ресми түрде тіркелген шаһарға тәулігіне өзге өңірлерден келіп-кететін автокөліктер санының өзі 250 мыңнан асып жығылады. Шаһарда соңғы жылдары қоғамдық көліктерді газға және басқа да жанармайдың экологиялық зиянсыз түрлеріне көшіру ісі қарқынды жүріп жатқанын атай кеткеніміз жөн. Дегенмен бүгінгі мәселе жылыту қазандығы туралы...
Әсіресе қыс пен күз айларында тау аңғарына шығып қарасаңыз, қаланың төбесі ыс пен түтінге толғанын көресіз. Жылыту маусымы басталған бұл кезеңде мегаполистегі ең үлкен ЖЭО-ның да тіршілігі қайнай түседі. Ең өкініштісі, онда әлі күнге көмір пайдаланылады. Күні-түні будақтаған улы түтін қаланы торламай қайтсін. Оны газға көшіру мәселесі талай рет қозғалды. Дегенмен техникалық, физикалық тұрғыдан оның қауіптілігі де бар екені мамандар тарапынан айтылмай қалған жоқ. Осыны ескерген қала билігі бұл проблеманы шешудің оңтайлы тәсілдерін қарастырды.
Күні кеше Алматы қаласының әкімі Бақытжан Сағынтаев өзінің Instagram-дағы ресми парақшасында жағымды жаңалықпен бөлісіп, Үкімет Алматыдағы ЖЭО-2-ні газдандыру жобасын мақұлдағанын жеткізді. «Көптен күткен шешім қабылданды. Бұл ретте жұмыс істеп тұрған қазандық агрегаттарын жаңғыртып, ЖЭО-2-ні көмірден газға ауыстыру арқылы оған жұмсалатын еңбек пен құн шығынын оңтайландыру бойынша қайта құру нұсқасы таңдалды. Модернизациялау жұмыстары қоршаған ортаны күкірт оксиді және күлмен ластамауға мүмкіндік береді. Ауаға тарайтын азот оксиді мен көмірқышқыл газының мөлшері минимумға дейін азаяды. Жоспар бойынша жоба 2025 жылдың соңына дейін аяқталады», деп атап өтті Алматы әкімі.
– Қолға алынған жоба жүйелі түрде жүзеге асар деген үміттеміз. Қаланың 8 ауданына жеке-жеке газбен жылытатын қазандықтар орнату қажет дегенді білікті мамандар көптен айтып жүр. Бұл техникалық қауіпсіздік үшін. Бұдан бөлек, қала іргесіндегі жеке секторда орналасқан үйлердің жартысына жуығы газға қосылмаған. Оған себеп – газбен жылытуға қосылудың бастапқы құнының қымбаттығы. Осыны арзандату мәселесін көтеріп, жағдайды бақылауда ұстау қажет. Көмірмен жылытатын қазандықтар фильтрлерінің ұдайы ауыстырылып тұруын да қатаң қадағалаған абзал, – дейді қоғам белсендісі Асхат Асылбеков.
Алып шаһардың экологиялық ахуалын көптен көтеріп жүрген маман жоғарыда біз айтқан тағы бір мәселені тілге тиек етті.
– Қаланың негізгі Талғар, Қаскелең тарапындағы кіреберіс қақпаларына үлкен көлік тұрақ-тарын орнатып, шаһар ішінде бірыңғай қоғамдық көліктермен қатынауға үндеп, қажет болса мәселені заң шеңберінде шешудің тетіктерін тапқан жөн. Дамыған елдердегідей үлкен қалаларға ауыр жүк көліктерін мүлдем кіргізбеу керек. Алып қоймалар салып, қажетті заттарды шағын жүк көліктері арқылы ғана қалаға тасымалдаған ләзім. Мәселен, бір ғана көліктің жыл ішінде ауаға тастайтын қалдықтарының ішінде көмірқышқыл тотығы 800 килоны, азот тотығы 40 килоны құрайды. Басқа да ауаға тарайтын көмірқышқыл заттары бар. Осылайша көлік түтінімен қоршаған ортаға 200-ден аса зиянды зат бөлінеді. Жалпы, ел аумағында қоршаған ортаны ластайтын заттардың 60 пайызы – көліктерден. Оған қоса жанармай құю бекеттеріндегі бензин мен дизель сапасын күн сайын тексеріп отыру қажет. Алматының екі миллионнан аса тұрғыны бар. Алайда экологиялық ахуал 20 миллион халық шоғырланған Мехико, 17 миллион халық өмір сүретін Тегеран мен Шанхай, 10-15 миллионның аралығында халқы бар Нью-Йорк, Ыстанбұл, Мәскеу сияқты қалалармен қатар тұр. Бұл – өз кезегінде кімді болсын ойлантатын өткір мәселе. Өйткені мемлекет үшін адам денсаулығынан асқан байлық жоқ, – дейді Асхат Асылбеков.
Мәселені тек көліктер мен ЖЭО-ға тіреп қоюға тағы болмайды. Бірқатар эколог маман проблеманың бір ұшын биік ғимараттардың көптеп салынуынан көреді. Өйткені зәулім құрылыс нысандары қаланы қалқалап тұр. Бұл өз кезегінде ауаның алмасуына кедергі тудырады. Шаһардың қазандық тәріздес аумақта орналасқанын ескерсек, шынында бұл пікірдің жай айтыла салмағанын аңғарамыз.
ЖЭО арқылы тарайтын түтін де, көліктерден келетін кесапат та былтыр Президенттің төрағалығымен өткен Алматы қаласын дамытуға бағытталған басқосуда айтылмай қалған жоқ. Сайып келгенде Алматының экологиясын қалыпта ұстау жан-жақты кешенді жұмыстарды қолға алуды қажет етеді.
Ағымдағы жылдың басында Экология министрлігі Экологиялық реттеу және бақылау комитетінің төрағасы Зульфухар Жолдасов Алматыға келіп, мегаполистегі экологиялық мәселелерді 30-дан аса нүктеден шешу үшін егжей-тегжейлі бағдарлама дайындалып жатқанын, автоматтандырылған жүйені қарастыру керек деген шешімге тоқталғанын айтқан болатын.
Алматыда ЖЭО-2 көмірмен, ал қала орталығын қамтитын ЖЭО-1 газбен жұмыс істейді. Ал шаһар айналасындағы шағын жылу электр стансалары әлі күнге дейін көмір мен мазутке тәуелді. Бір ғана ЖЭО-2-ні газға көшіру Алматы экологиясын түбегейлі шешпейді, сол себепті қала айналасындағы шағын стансалардың барлығын газға көшіру қажет дейтін пікірлер де жоқ емес. Қалай айтқанда да, көптен бері жыр болып келе жатқан ЖЭО-2-нің тағдырына қатысты кесімді сөз айтылды.
Елдегі ішкі жалпы өнімнің бестен бірін қамтып отырған Алматының әсем көркі мен табиғаты – барша қазақстандықтардың игілігі. Іле Алатауының бөктерінде алма бақтарын сақтау мен өсіруді ерекше бақылауға алу керектігіне, қала маңындағы табиғатты қорғау аймақтарына түгендеу жүргізіп, оларды пайдаланудың қатаң рәсімдерін белгілеуге баса назар аударған Мемлекет басшысы ел экономикасының күретамырына баланатын алып мегаполистің экологиялық тынысына енжар қарауға болмайтынын қадап айтқаны да сондықтан.
АЛМАТЫ