2021 жылдың 1 қаңтарынан бастап тұрғындар тұтынушылардың құқықтарын қорғауға арналған бірыңғай ақпараттық жүйенің қызметіне жүгіне алады. Қазір бұл сынақ режімінде жұмыс істеп тұр. Демек, әр тұрғын ұялы телефон немесе компьютер арқылы Weask.kz сайтында өзінің өтінішін жібереді. Alser, Lamoda, «Mагнум» және «Aнвар» сауда нүктелері жобаның сынақ режіміне қатысуға келісім беріп, жүйеге тіркелді.
«Құзырлы органға хабарласпас бұрын тұтынушы алдымен мәселені сатушымен шешіп алуы керек. Егер де сатушы 10 күн ішінде шағымға жауап бермесе, азаматтар Тұтынушылардың құқықтарын қорғау комитетіне жүгіне алады», делінген таратылған ақпаратта.
Бірыңғай жүйе – тұтынушыларға, қызмет көрсетушілерге, үкіметтік емес ұйымдар мен мемлекеттік органдарға арналған алаң. Бұл өтініш беру және олардың қаралуын бақылауға арналған бірыңғай терезенің балама түрі. Аталған тетік тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы өзекті мәселелерді барынша қамтып, жылдам шешуге септеседі, сондай-ақ мемлекеттік органдардың бизнеспен байланыс орнату процедурасын жеңілдетеді.
Осы ретте кез келген сауда нысанына бірегей сәйкестендіргіш беріліп, ол QR-код түрінде көрнекті жерде орналыстырылады.
«Мысалы, дүкеннің кіреберісінде немесе тауар сатылатын жерде орналастырылуы мүмкін. Егер сатып алушы оның құқықтары бұзылды деп санаса, QR-кодты сканерлеу арқылы жүйеге еніп, тиісті жерге шағым жіберуге мүмкіндік алады», деді комитет өкілдері.
Мемлекеттік органға өтініш түскен жағдайда, цифрлы жүйе автоматты түрде қай орган бұл шағымды қарауы керектігін анықтайды. Тұтынушыға мекен- жай иесі, шағымды зерттейтін адам, содан кейін барып шағым нәтижелері көрсетіледі. Сатушы да түскен шағым туралы хабардар болады. Бірінші кезеңде жанжалды сыртқы тараптардың қатысуынсыз шешуге мүмкіндік беріліп, бұл кәсіпкерлер мен тұтынушылар үшін де әлдеқайда тиімді болмақ.
Жоба авторлары мұның кәсіпкерлерге тауарлардың және тұтынушыларға қызмет көрсетудің сапасын жақсартуға септігін тигізетініне сенімді. Ал мемлекеттік органдар үшін мұндай шағымдарды жинау мен өңдеудің бірыңғай жүйесі тұтынушылардың барлық өтініштерін кең ауқымда талдауға ықпал етеді. Тиісінше тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесі жаңғыртылып, азаматтар құқықтық сауаттылықты арттыруға мүмкіндік алады.