Технология • 08 Ақпан, 2022

Тарыдай шашылған цифрлы жүйе

458 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Мемлекеттік органдардың ақпараттық жүйелерінде цифрлы анархия орын алғандай. Бұлай деуге таяуда жүргізілген зерттеу нәтижелері себеп болып отыр. «Зерде» ұлттық ақпараттық коммуникация холдингі мен «Ұлттық ақпараттық технологиялар» АҚ-ның есебіне сүйенсек, 26 мемлекеттік және 17 жергілікті атқарушы органда, сондай-ақ квазимемлекеттік сектордың 22 субъектісінде 572 ақпараттық жүйе бар екені анықталды.

Тарыдай шашылған цифрлы жүйе

180-ге жуық жүйе жойылуға жатады

Демек, цифрлы тәртіпсіздік бар жерде IT архитектураны плат­формалық модельге көшіру туралы айтуға әлі ерте. Сонда қайт­пек керек?

Жоғарыдағы ұлттық ком­па­ния­лардың дерегіне сәйкес анықталған 500-ден артық ақпараттық жүйенің бар­лық тобында процесс толық авто­мат­­тан­дырылмаған, сондай-ақ 50%-дан аса жүйеде бір-бірін қайталайтын қызмет­тер бар болып шықты. Тексерудің нәти­же­сінде 178 ақпараттық жүйені есептен шы­ғаруға тура келеді. Оның ішінде 107-сі ор­талық мем­лекеттік органдарға және 71-і жергілікті атқарушы органдарға тиесілі.

«Зерде» ҰАХ» АҚ басқарма төр­аға­сының орынбасары Йонас Стан­кеви­чустың айтуынша, 572 ақпарат­танды­ру объектісінің 226-сы мемлекеттік орган­дардың бизнес процестерін автомат­тан­дыруды қамтамасыз етеді. Алай­да автоматтан­дырудың орташа дең­гейі 33% және ақпараттандыру объек­ті­лері­нің 233-інде ақпараттық қауіп­сіздік жүйе­сі қарастырылмаған. Бұған қоса 144 ны­санның интеграциялық модулі жоқ, сол секілді анықтамалық дерек­т­ер­­дің қайталану үлесі – 75%. Нор­­матив­тік-құқықтық актілерге сәй­кес әкімшілік құжаттардың саны – 8 289, оның ішінде қағаз түрінде 30%-ы анық­талды.

Негізгі кемшіліктер – мемлекеттік органдардың барлық тобында жұ­мыс процесі тиісті деңгейде авто­мат­­­тан­дырылмаған. Сондай-ақ бір-бі­рі­нің функциясын көшіретін бы­ты­­раң­қы жүйелердің қызметі де ша­руа­н­ың шатқаяқтауына бас­ты себеп. Анықтамалардың қайталануы да өзекті болып тұр. Компанияның өкі­лі инфрақұрылым жабдықтары мен оны күтіп ұстауға қомақты қаражат жұмсалатынын айтады.

«2025 жылға қарай сыртқы арна бо­йынша интернет-трафиктің болжамды қажеттілігі секундына 6 230 гигабитті құраса, жергілікті трафикке сәйкес секундына 2 195 гигабитке дейін жетеді.

Сақталатын деректердің болжамды көлемі бойынша 2025 жылға қарай Қазақстанда жылына 22 млн терабайт өңделуі тиіс. IoT немесе интернет заттарын дамыту бағытында біздің болжам­дарымызға сәйкес 1,5 млн-ға дейін құрылғы қажет.

Сонымен қатар республика аума­ғын­да деректер орталығын сапалы көлемде ұлғайтуға көңіл бөлген жөн. «Жасыл» технологияларды енгізуге жеңілдіктер берген артық болмайды. Деректер орталығын салуда байланыс операторларымен әріптестік орнатып, бірлесіп жұмыс істеген тиімді болады деп есептейміз. Және де цифрлы теңсіздікті жою қажет», деді Й.Станкевичус.

Платформалық модельге көшу қажет пе?

Отандық IT қауымдастық өкіл­де­рі мұндай зерттеулердің әрбір мем­­ле­­кеттік орган бойынша жеке-жеке жүр­­гізілгені артық етпейді деген ұс­­та­­нымда. Мамандар платформалық модель туралы айтылғанда, оның нақ­ты тұтастай өлшемдері де түсінді­рілсе деген пікірлерін жеткізді. Көпші­лікті әлі де шетелдік бірыңғай техно­логиялық өнімге көшкен кезде цифрлы егемендігімізге нұқсан келмей ме деген сауал алаңдатады. Бұған сер­вистік интегратор ретінде «Зерде» ұлт­тық ақ­параттық коммуникациялық хол­дин­гінің басқарма төрағасы Арман Әбді­расылов былай деп жауап берді:

«Сервистік интегратор ретінде бірың­­­ғай платформалық модельге көшу жө­­нін­дегі ұсынысты біз соңғы 5 жылда үне­мі айтып келеміз. Біріктірілмей, шашы­рап жатқан ақпараттық жүйелердің сал­дарынан мемлекет үлкен шығынға батып жатыр. Өйткені бір орган бір тех­нологияны қолданса, келесі ұйым бас­қа өнімді пайдаланады дегендей. Сондықтан біздің көздегеніміз – на­рықтың барлық қатысушысына түсі­н­ікті ортақ стандарттағы біркелкі тех­нологияға көшу. Бұл міндетті түрде біздің өнім болуы керек деген шарт жоқ. Қазір оның қандай болатыны жөнінде нарық қатысушыларымен бірігіп, ақыл­дасуымыз қажет. Түсінесіз бе, бұл тех­но­логияға кез келген ұйым ауысқан бойда оның теріс әсері болмауы тиіс. Технологиялық егемендікке тоқталсақ, әлбетте біз өзіміздің дербестігімізді сақ­тап қалуымызға мүдделіміз. Бірақ қандай технологиялық шешімге таң­дау түсетінінен бейхабармын және оған құзыретім де жоқ. Сондықтан қандай да жауапты дөп басып айту қазір қиын. Әрине, бұл қойылатын талап пен жасалатын жағдайға да байланысты. Сервистік ұйым ретінде біздің берген кеңесіміз – бұл өнімді басқарып, қадағалау үшін бастапқы кодтар толығымен берілуі тиіс», деді холдинг басшысы.

«Ұлттық ақпараттық технологиялар» АҚ басқарма төрағасы Ростислав Коняшкин мемлекеттік орган жүйеле­ріндегі деректердің сапасыз екені жайлы, сол секілді сараптама негізінде осы проблеманың басты себептері анық­талғанын жеткізді. Мысалы, бір нысан туралы дерек әр жерде әртүрлі енгізіліп, атап айтқанда бір базада қыс­қартылып, енді бір базада толық атауы жазылған.

«Сонымен қатар 32 мемлекеттік органның 128 деректер базасындағы метадеректерге талдау жасалып, ақпарат­тық жүйелердегі 1 млн-ға жуық жол мен 80 мың таблица зерделенді», деді Р.Коняшкин.

Зерттеудің барлық бағыты бойынша жасалған қорытындылар мен ұсыныстар платформалық үлгіге көшу кезінде элек­тронды үкімет жүйесін жаңғыртуға мүм­кін­д­ік береді, дейді құзырлы орган өкілдері.

Жауапты ведомствоның мәліметі бойынша зерттеу жұмыстарына кон­салтинг компаниялары, қазақ­стандық ІТ-сарапшылар мен нарық өкіл­дері тартылыпты. Сондай-ақ зерттеудің нақты есебі биыл ақпанның аяғына дейін «Зер­де» холдингі мен «ҰАТ» АҚ-ның ресми ресурстарында жарияланады деп алға тартты министрліктің баспасөз қызметі.

Цифрлы даму министрі Бағдат Му­син ведомствоның тапсырмасымен жүргізілген зерттеу жұмыстарына мем­лекеттің қаражаты бөлінгендіктен, оның нәтижесі де қоғам үшін, әсіресе сарапшылар қауымы мен ІТ-нарық үшін ашық және жариялы болуы тиіс екенін айтқан еді.