10 Сәуір, 2014

Елбасы Жолдаулары – ел дамуы тарихының шежіресі

983 рет
көрсетілді
15 мин
оқу үшін
Бұл ғасыр біздің тарихымызға жасампаз іске толы, бейбіт өткен ғасыр болып енеді. Н.Ә. НАЗАРБАЕВ. _______________ Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев ең алғашқы Жолдауын тәуел­сіздігін енді алған еліміз өзіндік даму бағытын айқындау кезеңінде, яғни 1997 жылы жасады. Сол уақыттан бері он жеті жыл өтті. Бүгінде Президент Н.Ә. Назарбаевтың Қазақстан халқына жыл сайын кезекті Жолдауын жариялауы дәстүрге айналды. Қоғам Елбасы Жолдауын мемлекетіміздің бүгінгі және болашақтағы атқаруға тиісті іс-әрекетіне бағдар ретінде ықыласпен қабылдайды. Мен Елбасымыздың әр жылдарда жасаған Жолдауларын түгелдей жинақтап, бастан аяқ қайта бір оқып, зерделеп шықтым. Көз жеткізгенім –  Жолдаулар –  ежелгі тарихымызды қайта тірілтуден бастап, үздік отыздыққа ену мақсатына дейін бейнеленген ел дамуының логикалық хронологиялық тарихи құжаты екендігі. Онда тәуелсіз мемлекетіміздің қалыптасуы мен дамуының сара жолдарын бейнелейтін тарихи-саясаттық, әлеуметтік-экономикалық бағыты мен міндеттері көрініс тапқан. Жолдаулардан Елбасының бүгінгі күннің тамырын дөп басатын көрегендігін, алыс болашақты болжай білетін тереңдігін, мемлекеттің жаңа тарихын жасаушы сұңғыла саясаткерлік тұлғасының ерекшелігін байқауға болады. Елбасының авторлық мәтінін толық сақтай отырып, әр жылдардағы Жолдауларынан жинақталған үзінділерді төменде әлеуметке ұсыну арқылы Жолдаулар  Қазақ елінің өткенін ұлықтап, болашағын бағдарлайтын ел дамуының темірқазығына айналған құжаттар екеніне көңіл аудартуды діттедім. ВалиевҚауіпсіздік және әлеуметтік-экономикалық саясат Күллі дүние әлем-тапырық өз­геріске түсті, адамзатгы алда кү­тіп тұрған ауыртпалықтар одан да зор болуы мүмкін. Әлем­нің шы­ғысындағы елеулі дағ­да­рыстар. Оң­түстіктегі екі ел –  яд­ролық державалар қатарына жаңадан қосылған Үндістан мен Пәкістанның арасындағы Кашмир дауы тығырыққа тіреліп тұр. Тәуелсіз Мемлекеттер Дос­тас­тығының оңтүстік шебіндегі жағ­дай да шиеленісіп кетті. Аймағымыздағы тұрақсыздық, көршілеріміздің қиын жағдайы Қазақстандағы хал-ахуалға да әсер етеді. Әлемдік және аймақтық ауқымдағы дағдарыстар тұсында біздің еліміз тұрақтылық пен тыныштық орнаған аралдай оқшау тұрғанымен, әрбір қазақстандық азамат маңайымызда қалыптасқан жағдайдың күрделі екендігін тү­сінуге тиіс. Біз еліміздің бар шалғайындағы шекараларында бейбітшілік қал­қанын қалыптастырдық, сөйтіп, өзінше бір «қауіпсіздіктің кемер белбеуін» тағына алдық. Әлемдегі бірде-бір ел, атап айтамын, бірде-бір ел бізге дұшпандық ниетте емес. Сан-салалы дипло­ма­тиямыз бен сыртқы саясатымыз біздің егемендігімізді де, ау­мақтық тұтастығымызды да ой­дағыдай бекіте білді, осы арқы­лы әлемдік қоғамдастықпен тығыз қарым-қатынас орнатуға жол ашты. Қазір біз алға қойған мақ­са­тымызға адал екенімізді тиянақ­тауға тиіспіз. Осы түскен жолымыздан тайқып кетпеуге, жаңа Қазақстанды саяси әділеттілік пен экономикалық еркіндіктің берік іргетасына негіздеп тұрғызуға кү­­ші­міз де, көрегендігіміз де, ер­лі­­гі­міз де жететінін дәлелдеуге тиіспіз. Қазақстан – кеңестен кейінгі кеңістіктегі барлық елдермен өзінің стратегиялық мүдделеріне нұқсан келтірмей, тұрақты жақ­сы қатынастар орната білген азын-аулақ мемлекеттердің бірі. Сонымен қатар, біз АҚШ-пен, Батыс Еуропамен және басқа елдермен ынтымақтастықты да дамыта береміз. Ғасыр соңында қауіпсіздіктің бүкіл халықаралық жүйесінің тас-талқаны шығуға шақ қалды. Соғыста жеңіп шығу бейбітшілікке қол жеткізуден жеңілірек де­се­ді. Ұлттық егемендіктің мызғы­мастығы қағидатына арқа сүйей­тін халықаралық құқыққа негіз­деліп құрылған бейбітшілік «сыр бере» бастады. Таяудағы тарих­тың «адамды адастырып жібе­ре­тін сипаты» бізді өзіміздің қауі­п­сіз­дігіміздің мәселесіне айрықша ықылас қоюға мәжбүр етеді. Өзінің мыңжылдық тарихын­да Қазақстан тұңғыш рет Қы­таймен заңды түрде бекітілген шекараға ие болды. Ол шекара достық шекарасына айналды. Қытаймен тұрақты қарым-қатынас жасаудың Қазақстан үшін мән-маңызы ерекше. Осынау ұлы мемлекетпен қатынастарымызды «Шанхай бестігі» (қазір Шанхай ынтымақтастық ұйымы – Х.В.)шеңберінде нығайта түсу пла­нетаның осы бөлігіндегі аймақтық қауіпсіздіктің негізі болмақ. Орталық Азияның екінші мың­жыл­дықтағы тарихы құрлықтың орталығында орналасқан, әлемдік коммуникация жүйесіне шыға алмайтын халықтардың болашағы болмайтынын көрсетіп берді. Орталық Азиядағы барлық халық­тардың тарихы, егер жекелеген жайларды алып тастар болсақ, біз әлемдік маңызы бар көлік арнасы бола аламыз ба, әлде тағы да жолдың бір жиегінде қалып қоямыз ба деген басты мәселенің қалай шешілетініне байланысты. Өткен тарихымыз бізге талай-талай тағылым қалдырды. Халық өзекті өртер өкінішті сәттерді бастан кешудей кешті. Ал бүгін қазақстандықтар өз тағдырына өздері ие болып отыр. Мен бұл ғасыр Қазақстанның тарихындағы ең ғажап ғасыр болады деп сенемін. Бұл ғасыр біздің тарихымызға жасампаз іске толы, бейбіт өткен ғасыр болып енеді деп сенемін. Тарихта өткенді еске алу үшін ғана емес, сонымен қатар, келешегімізді ба­ғамдау үшін де еріксізден кеш­е­гімізге көз тіккізетін тұстар бар. Егер тарихқа қарапайым де­рек­тердің жиынтығы ретінде қарамай, оны терең мәнді етене байланыстағы оқиғалардың сабақ­тастық ретінде екшейтін болсақ, онда осы он жылдың ауқымы мен тегеуріні келер ғасырдағы ке­лешегімізді айқындайтындай жаңа қырынан ашыла түседі. Біздің жас еліміздің кешегісі мен келешегінің арасындағы бұл байланысты мынадай қарапайым тұжырым бейнелей алады: тиімді экономика, либералдык қоғам, ұлттық қауіпсіздік. Біз алдымызға анық та айқын мақсат қойдық – біз жақсы өмір сүр­гіміз келді, біз еркіндікке ұм­тылдық, біз бәрінен де бұрын балаларымыз бен немерелеріміздің лайықты өмір сүруін қаладық. Бұ­ған сіздер мен біздер өз ғұмы­ры­­мыздың біраз жылдарын ар­надық. Бүгін басты мәселелер Еур­АзЭҚ, БЭК, ШЫҰ шеңберін­де сау­да-экономикалық ынты­мақ­тас­тық­ты кеңейту мен өңірлік ық­пал­дастықты дамыту саласында жатыр. Біз экономикалық және сая­си ынтымақтастық мәселелері бойынша Қытай Халық Рес­пуб­ликасымен екіжақты шарттарды іске асыруды жалғастыра береміз. Қазақстан осы серпінді дамып келе жатқан елмен өзара тиімді байланыстар орнатудан басқа балама жоқ еке­нін негізге алады. Қазақстан мен АҚШ арасында ұзақ мерзімді және тұ­рақ­ты серіктестік қатынастар ор­наған, бұлар халықаралық энер­гетикалық тұрақтылық пен қауіпсіздікті қамтамасыз ету, лаңкестік пен діни экстремизмге қарсы күрес, демократиялық өзгерістерді жалғастыра беру мәселелері бойынша өзара іс-қимылдың кең ауқымымен сипатталады. Қазақстан ЕО-мен ынтымақ­тастыққа өңірлік және халық­аралық қауіпсіздік, экономика, әлеуметтік және мәдени даму са­лаларында зор мазмұн беруге мүдделі. Біз өзіміздің еуропалық серіктестерімізге инвестициялық қызмет, ірі халықаралық жобаларды іске асыру, біздің елімізге озық технологиялар мен білімді тарту үшін қолайлы жағдай туғы­зуымыз керек. Біздің өңірде ықпалдастық қарқынын төмендетпеудің маңы­зы зор. Біз мәдениетіміз бен та­рихымыздың ортақтығы жақын­дастырып отырған көршілес Ор­талық Азия мемлекеттерімен жан-жақты байланыстарымызды дамыта беруге тиіспіз. Ендігі жерде күн тәртібіндегі мәселе әлемдік қоғамдастықта Қазақстанның бәсекеге қабі­лет­тілігі туралы, біздің эконо­ми­ка­мыздың бәсекеге қабілеттілігі туралы және қазақстандықтардың бәсекеге қабілеттілігі туралы болып отыр. Қазақстан бүгінгі таңда әлеу­меттік-экономикалық жаңару мен саяси демократияландырудың жаңа кезеңіне қадам басқалы тұр. Бұл үдерісте саяси партиялар, үкіметтік емес ұйымдар және бас­қа да қоғамдық институттар басты рөл атқаруы тиіс. Бұл орайда жас ұрпаққа, «Бо­лашақ» бағдарламасының түлек­те­ріне де маңызды рөл берілуге тиіс.   Ғасыр талғамы және қалыптасқан мемлекет Қазіргі уақытта адамзат жаңа жаһандық сын-тегеуріндермен бетпе-бет келуде. Еліміз бен өңіріміз үшін мен он негізгі сын-қатерді бөліп көрсетемін. Егер біз өз дамуымызда жаңа табыстарға одан әрі қол жеткізуді жоспарлайтын болсақ, олардың әрқайсысын міндетті түрде ескеруге тиіспіз. ...Осыған байланысты біз халық­аралық ахуал дамуының кез келген көрінісіне жан-жақты дайын болу үшін биліктің барлық тармақтарының, мемлекет пен қоғамның ойластырылған, ке­лі­­сілген және үйлестірілген бағы­тын тұжырымдауға тиіспіз. Біз бүгін – өзіндік бет-бейнесі бар, өзіндік ерекшеліктері мен өзін­­дік ұстанымы бар табысты мем­­лекетпіз. Билік тармақтарының бөлі­нуіне негізделген заманауи мем­лекеттік басқару жүйесін жасаған тарихи маңызды конституциялық және саяси реформалар жүргіздік. Елдің жаңа елордасы – Ас­та­наны салдық. Бұл заманауи қала біздің бойтұмарымыз бен мақтанышымызға айналды. Біз еліміздің мүмкіндігін әлемге көрсету үшін оның әлеуетін пайдалана алдық. Дәл сол себептен де халықаралық қоғамдастық  Қазақстанды ЭКСПО-2017 халық­аралық көрмесін өткізу орны ретінде таңдады. Егер Астана болмаса, бұл да болмас еді. Мұндай құрмет кез келгеннің еншісіне тие бермейді. Біздің еліміз  кеңестен кейінгі кезеңдегі күллі кеңістікте  ЕҚЫҰ-ға төрағалық еткен, осы Ұйым­ның Саммитін өткізген жә­не ғаламдық ауқымдағы іс-шара – ЭКСПО-2017-ні өзінде өткі­зе­тін бі­рінші ел екенін  айтсақ та жеткілікті. Жаһандық дағдарыстың жал­ға­суының әсерінен әлемде болып жатқан өзгерістер бізді үрей­лендірмейді. Біз оларға дайынбыз. Біздің ендігі міндетіміз – еге­мендік жылдары қол жеткізгеннің барлығын сақтай отырып, ХХІ ғасыр­да орнықты дамуды жалғас­тыру. Біздің дауысымыз барлық әлемге естіліп тұруға тиіс. Сон­дықтан мен Астана Экономи­калық форумында өзіміз G-Global  деп атаған диалогтың жаңа түрін ұсындым. Әлемде бірде-бір ел бастан кешіп жатқан дәуірінің қатерлерін жалғыз өзі жеңе алмайды. Менің бастамамның мәні – әділ және қауіпсіз әлем орнықтыру үшін баршаның күшін біріктіру. Біздің басты мақсатымыз – 2050 жылға қарай мықты мем­лекеттің, дамыған эконо­ми­каның және жалпыға ортақ еңбектің негізінде берекелі қоғам құру. Мықты мем­лекет экономикалық жедел өсу жағ­дайын қамтамасыз ету үшін аса маңызды болмақ. Мықты мем­лекет күнкөріс саясатымен емес, жос­парлау саясатымен, ұзақ мерзімді дамумен және эко­но­микалық өсумен  айналысады. Білім мен кәсіби машық – заманауи білім беру, кадрларды даяр­лау мен қайта даярлау жүйесінің  негізгі бағдарлары Бәсекеге қабілетті дамыған мем­лекет болу үшін біз сауатты­лығы жоғары елге айналуымыз керек. Жаңа қазақстандық патрио­тизм – біздің көпұлтты және көп­конфессиялы қоғамымыз табы­сының негізі. Біздің бұл бағыттағы басты мақсатымыз қарапайым және түсінікті: біз қоғамдық келісімді сақтауға және нығайтуға тиіспіз. Бұл – біздің мемлекет ретінде, қоғам ретінде, ұлт ретінде өмір сүруіміздің айнымас шарты. Қазақстан патриотизмінің іргетасы – барлық азаматтардың тең құқылығы және олардың Отан намысы алдындағы жалпы жауапкершілігі. Болашаққа деген сенім болмаса, толыққанды мемлекет құруға болмайды. Мемлекет пен азаматтың мақсаттары барлық бағыттар бойынша сәйкес келуі өмірлік тұрғыдан маңызды. Азаматтар мемлекетке болашақ бар болса, даму үшін, жеке және кәсіби тұрғыдан өсу үшін мүмкіндіктер болса ғана сенім артады. Мемлекет және халық мұны сезініп, бірлесіп жұмыс істеуге тиіс. Қазақстанның кез келген азаматы ертеңгі күнге, болашаққа өте сенімді болатындай саяси жүйе құруымыз керек. Біздің балаларымыз бен немерелеріміз  сырт елден гөрі Отанында өмір сүргенді артық көретіндей, өйткені, өз жерінде  өзін жақсы сезінетіндей болуға тиіс. Біздің еліміздің әрбір азаматы өзін өз жерінің қожасы ретінде сезінуге тиіс. Біз – көпұлтты қоғамбыз. Және де ұлтаралық қатынастар мәсе­лесінде ешқандай қосарланған стандарттар болмауға тиіс. Біз тең мүмкіндіктер қоғамын, бәрі заң алдында бірдей болатын қоғамды құрудамыз. Ұлттардың этносаралық келі­­сі­міне сына қағуға тырыса­тын­дар­­дың барлығы да заңмен қу­да­ланады. Мұнда ерекше жауапкершілік біздерге, қазақтарға артылады. Қазақстан – біздің қасиетті мекеніміз. Кейінгі ұрпақ осынау қастерлі өлкеде өмір сүріп, өркен жаятын болады. Біз ел иесі ретінде биік бола білсек, өзгелерге сыйлы боламыз. Біз қазақстандықтардың ел болашағының тұтқасын нық ұс­тауы үшін «Қазақстан-2050» Стра­тегиясын қабылдадық. Бү­гін­­де көптеген табысты елдер – Қытай, Малайзия, Түркия ұзақ ­мерзімді жоспар бойынша жұмыс істеуде. ХХІ ғасырда стра­те­гия­лық жоспарлау ең өзекті қағи­да болып саналады. Егер ел өз ба­ғыты мен баратын айлағын біл­месе, ешқандай жел оңынан соқ­пай­ды. «2050» Стратегиясы айқын шамшырақ секілді бас­ты мақ­сатымыздан көз жазбай, азамат­тарымыздың күнделікті тірші­лі­гінің мәселелерін шешуге мүм­кіндік береді. Бұл біздің 30-50 жыл­да емес, жыл сайын халық тұр­мысын жақсартатынымызды білдіреді. Стратегия – күннен-күнге, жылдан-жылға елімізді, қазақ­стан­дықтардың өмірін жарқын ете түсетін нақты практикалық істер бағдарламасы. Бірақ нарық­тық жағдайда аспаннан нәпақа күтпей, тиімді еңбектену керек­тігін әркім-ақ түсінуі тиіс. Мемлекеттің міндеті – осы­ған барлық жағдайды жасау. Мен әлемнің озық елдері ара­сын­дағы Отанымыздың лайық­ты бо­ла­шағы ғана қазақ­стан­дық­тар­ды мәңгілікке бірік­тіретініне сенім­дімін. Хусаин ВАЛИЕВ, Парламент Сенатының депутаты.