Өнер • 20 Шілде, 2022

Арманшыл ару

393 рет
көрсетілді
2 мин
оқу үшін

Бір картинаның жұмбағын шешу үшін, оның тарихы мен эволюциясына үңілсеңіз жетіп жатыр. Бояудың құпиясы, көркем кеңістіктегі беймәлім жарықтар, бұлыңғыр бейнелер өзі-ақ жан сырын жайып салады. Түстер бекерден-бекер шарпыспайды, онда суреткердің идеясы мен өмірдің іңкәрлігі бар. Арманшыл арудың алақанына қонған күн сәулесі секілді...

Арманшыл ару

Суретші Марат Тұрғамбай бояу жағысында ерекше тәсілдерді пайдаланады. Бақсаңыз, кейбір картиналарында карнация техникасының әсері байқалады. Кескіндемелері шынайы әрі жанды детальдарға толы. Бейне бір фотосурет сияқты көңіліңізді бір­ден баурап алады. Шынында, олар гиперреализмдік бағыттағы шығар­малар болып саналады. Мәселен, «Арман» атты картинасын алып қа­раңызшы.

Кезекті жұмысында суретші пейзаж бен кейіпкерді өзара байланыстырады. Бұл символизмге жақын картиналардың бірі десек те болады. Себебі табиғат пен кейіпкер бір-бірімен үйлесім та­уып, тілдесіп тұр. Туындының алдыңғы планында қиялға берілген қыз бейнесі көрінсе, артқы планда табиғат аясы бейнеленген. Қыздың дене бітімі көркем орындалған.

Жалпы, картинада тұрлаусыз тір­шіліктен мезі болып, бір күндік демалысын өзіне арнаған ару көрініс тапқан. Яғни тау бөктеріне сейілге шығып, қиялына ерік берген қыз образы суреттелген. Ол сол қолын аспанға созып, самал желдің салқын лебін сезінуде. Арманына қол созған бейкүнә жанның бейнесінде. Қиял әлеміне шомып, кенет өмірінде бір ұлы өзгеріс болатынына үміттенеді.

Суретші кейіпкерін шынайы өмірден алғанын, тағдырлы қыз екенін айтады. Ол мейірім мен сұлулықтың ханшайымы, әйтсе де, сөйлеу мен есту қабілетінен айырылған. Содан да болар арудың арпалысқа толы тағдыры суретшіні бей-жай қалдырмаған. Оның ғазал ғұмыры қылқалам иесін елеңдетіп, көркем шығарма жазуға итермелейді. Та­лайлы тағдырлы арудың сұлулығын оқыр­манға жеткізу үшін осындай қадамға барған.

«Арман» туындысындағы ару бір ғажайып сәтті күту үстінде. Тарамыс тағдырдың тауқыметі бір сәтте тоқтап, жаңа бір сезімдерді бастан өткізетініне сенеді.