Білім • 08 Тамыз, 2023

Алты мектеп оқу жылына дайын емес

487 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін

Білім ордаларына күрделі және ағымдағы жөндеу жұмыстарын жүргізу соншалықты қиын шаруа ма? Кім білсін... Жамбыл облысындағы алты мектептің білім алушылары 1 қыркүйекте алғашқы қоңыраудың сыңғырын естімейтін түрі бар. Шалғайдағы ауылдарды былай қойғанда, облыс орталығы Тараз қаласындағы №28 орта мектептегі жөндеу жұмыстары уақтылы аяқталмайтын болды.

Алты мектеп оқу жылына дайын емес

Шыны керек, қай өңірде болсын білім саласына қыруар қаржы бөлінеді. Әрине, мұның болашақ ұрпақтың білікті маман ретінде қалыптасуы үшін салынып жатқан инвестиция екеніне дау жоқ. Әйтсе де ағарту саласында қордаланған проблема да жетерлік. Ауылдардағы аядай мектептің жа­йын айтқан жұрт елді мекендерге жаңа мектеп ауадай қажеттігін де тілге тиек етіп жүр.

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев «Халық бірлігі және жүйелі реформалар – ел өркендеуінің берік негізі» атты Жолдауында білім саласындағы өзекті мәселелерді мүмкіндігінше жедел шешу қажеттігіне назар аударғаны есімізде. «Орта білім беру жүйесіндегі өткір проблеманың бірі – мектептердегі орын тапшылығы. 225 мың оқушыға орын жетіспейді. Шұғыл шара қабылдамасақ, 2025 жылға қарай орын тапшылығы 1 миллионға жетеді. Мен 2025 жылға дейін кемінде 800 мектеп салу туралы тапсырма берген болатынмын. Бүгін оның санын бір мыңға жеткізуді міндеттеймін. Мектептерді бюджет қаржысына салумен қатар, осы өзекті мәселені шешуге жеке секторды да тартқан жөн. Толық білім беретін ауыл мектептерін оқушы санына қарай қаржыландыруға біртіндеп көше бас­тауымыз керек», деген еді.

Жамбыл облысында орта білім беру ұйымдарына қатысты мәселе аз емес. Оның кейбірі әлеуметтік желілерде де көте­рі­ліп жүр. Мәселен, Тараз қала­сына қарасты Қызылабад ал­қа­бындағы аядай мектептің жайы кімді де болса алаңдатады. Төрт жүзден астам оқушысы бар алқаптың балалары төрт бөлмелі мектепке қалай сыйсын? Ал ұстаздар қашанғы тар мектепте табанынан таусылып еңбек етеді? Қуықтай мектепте сыймаған оқушылар амалдың жоқтығынан облыс орталығына қатынап оқуға мәжбүр.

Біршама уақыт бұрын ауыл тұр­ғындары еліміздегі ең ша­ғын мектептердің бірінде бала­лар­дың білім алуы екіталай екенін ашына айтқан еді. Не асханасы, не спорт алаңы, не мәжіліс залы, не кітапханасы жоқ мектепте ауыл балаларының көйлегі көк, көңілі тоқ болмайтыны екі бас­тан аян. Аты бар болғанымен, заты жоқ мектеп 45-50 оқушыға арналған. Бір сөзбен айтсақ, оқу ордасы алқаптағы төрт жүз ба­ланың сегізден бірін ғана қабыл­дауға қауқарлы.

Елді мекен тұрғындарының есін алған мектептің мәселесін уа­қы­тында облыстық білім бас­қар­масының басшысы Мейірхан Өмірбектен сұраған бола­тынбыз. Оның айтуынша, ауыл­дықтарды алаңдатқан мәсе­ле 2025 жылы ғана шешімін таппақ.

– Аталған мәселе көтерілген соң өңір басшысы Нұржан Нұржігітов жергілікті халықпен кез­десу өткізді. Арнайы барып, оқу ордасының жай-күйімен таныстық. Мек­теп әри­не, ескі. Жаңа мектеп салуға тапсырма берілді. Биыл немесе ке­лесі жылы білім ордасы бой көтереді деп кесіп айтуға болмас. Жобалық-сметалық құ­жат­тарын әзірлеу керек. 300 орын­дық білім ордасын саламыз деген тұжырымға келдік, – дейді білім басқармасының басшысы.

Елді мекендегі өткір мәселе­ге өңір басшысы Нұржан Нұр­жігітов те назар аударғаны бел­гілі. Жергілікті халықпен жүз­дес­кен облыс әкімі мәселені мүмкіндігінше ертерек шешуге күш салатынын, алайда дәл қай уақытта ауылға жаңа мектеп салынатынын тап басып айта алмайтынын жеткізген еді.

– Қызылабадтағы білім оша­­­­ғы­ның қазіргі уақыттағы жағдайын ескере отырып, жаңа мектепті бір жыл ерте салуға, яғни 2025 жылдан 2024 жылға ауыстыруға әрекет ететін боламыз. Бұл үшін жауапты министрлікпен етене жұмыс істейміз. Қолдан келгенше аянбаймыз. Алайда бұл оңай шаруа емес, – деген еді өңір басшысы көктем мезгілінде жергілікті жұртпен кездесуде.

Иә, Президент Жолдауын­да­ғы жолдарға көз жүгіртсек, 2025 жылға дейін кемінде еліміз бойынша 800 немесе 1000 мектеп салынуға тиіс. Мемлекет басшысының тапсырмасы қалай болған күнде де жүзеге асатынына ешкімнің таласы жоқ. Ал Қызылабадтағы мектеп мәселесі 2025 жылға қалмай, ертерек шешіле ме, әлде Президент тапсырмасына сәйкес межелі уақытта жұрт жаңа мектептің игілігін көре ме? Кім білсін? Әзірге ауыл халқы аядай мек­тепті қанағат ете тұрмақ.

Расында, Әулиеатаның білім сала­сында өткір мәселенің аз емес екенін жоғарыда айт­тық. Біршама уақыт бұрын жам­был­дық ұстаздардың 9 ай бойы заңсыз жалақы алғаны туралы ақпарат тараған болатын. Құқық қорғау органдарының өкілдері жергілікті ұстаздар 24 млн теңге көлеміндегі еңбек­ақы­ны заңсыз алғанын анықтаған. Білім басқармасының басшы­сы­нан бұл мәселенің жай-жап­сарын да сұраған едік.

– Бұл үйде оқытылатын ба­ла­­ларға қатысты шыққан кем­шілік болатын. Тексеру жұ­­мыстары 2020-2022 жылдар бойынша жүргізілді. Нә­ти­жесінде, алғашқыда 24 млн теңге көлемінде кемшілік анық­талса, кейін бұл сомаға тағы 4 млн теңге қосылып, жалпы 28 млн теңге заңсыз жалақы ретінде берілгені нақтыланды. Бұл қаражат толықтай мемлекетке қайтарылды. Бұл жер­де екі мәселе бар екенін ұмыт­паған ләзім. Ұстаздардың да проблемасы аз емес. Біз кейін­нен тексерсек, бала сол кезде ем алып жатқан. Ал оқушы ем алып жатқан кезде ұстаз қалай сабақ береді? Осындай түйткілдерге қатысты жағдайды кәсіподақпен бірге ақылдасып реттемекпіз. Өйткені мұн­дай жағдайда ұстазды кінә­лау қи­сынсыз. Мұғалім де жалақы алуы керек. Әйткенмен сабақты өткізбегеніне байланыс­ты олар бәрін қайтарып отыр. Бұл мәселеге қатысты жауапты басшылар тиісті деңгейде жазаланды, – деді басқарма басшысы.

Әрине, ұстаздың еңбегі баға­лануы керек. Алайда жауапты азаматтардың сабақ өткізбеген ұстаздарға жалақыны заңсыз бергені кімді де болса ойландырса керек-ті. Өйткені мемлекеттің әрбір тиыны қадағалануға тиіс.

Қалай алып қарасақ та, бі­лім саласында бас ауыртатын проб­лема аз емес. Жоғарыда айтқанымыздай, соңғы деректерге көз жүгіртсек, өңірдегі алты мек­теп жаңа оқу жылын бастауға дайын емес. Салдарынан кейбір мектептердің балалары онлайн оқу форматына көшуі мүмкін деседі. Ал онлайн оқу оқушылар үшін тиімді ме?

Президент былтырғы Жол­дауында білім саласына ал­дағы үш жылда 1,2 трлн теңге жұм­салатынан шегелеп айт­қаны мәлім. «Пандемия кезінде қашықтан оқытудың нәти­же­сі ұлттық телекоммуникация же­лі­ле­рінің тиімділігі төмен екенін көр­сетті», деген Президент сөзі­нің жаны бар.

Онлайн оқытудың өзіндік проблемасы жеткілікті. Өңір­дің бас педагогі Мейірхан Өмірбек жаңа оқу жылына дейін жөндеу жұмыс­тары аяқ­талмайтын мектеп оқушы­ла­рының мәселесін шешудің балама жолын таба ма, әлде ата-аналар шынымен балаларды пандемия кезіндегідей қашықтан оқытуға мәжбүр бола ма? Оны уақыт көрсетеді.

Өткен жылы Тұрар Рысқұлов ауданына қарасты Қарақат ауылы мен аудан орталығы Құлан ауылындағы Құлан мектебінің күрделі жөндеу жұмыстары «Манастың» жырындай созылып еді. Салдарынан оқушылар басқа мектептерге сенделген. Жа­уаптылар биыл тағы да сол «дәстүрден» жаңылмай отыр­ғаны жанға батады.