(Қаз қалпында)
«Тәуелсіздік жаңа дәуір қазақтарын тудырды» десем, бір түрлі ресмилеу болып кете ме, бүгінде Астанадан ауылға, ауылдан Астанаға дейінгі туғандарыңның бәрі санасын да, сән-салтанатын да әбден түзеп алған.
Жаңа жылдан кейін бір жамағайын келіпті қалаға. «Өлә, неғып бітпейтін демалыс бұл?» дейді ішегін тартып. «Базарға барсам, тым-тырыс, дүкенге барсам, есіктері тарс жабық. Көше анау, көлік атаулыдан жұрдай. Қалай іштері пыспай жатыр, ә, бұ жұрттың?!.»
«Піс қазаным бес ай» дейтұғын қатал бай мен сараң бәйбіше секілді баяғы Кеңес өкіметінің кезінде «олай болса, жат жамбасым жеті ай» дейтін қыр қазағына тән қырсықтығынан тұла бойында түк те қалмаған. Өйткені, қорасындағы пәлен бас жылқы, түген түйе, сиыр, қой, ешкі, тауық, тағы не, иә, ауласындағы кәмбайін, тірәктір, жүк мәшинесі, жеңіл көлік... әйтеуір, жамбасына жер иіскетпейтін себеп-салдар толып жатыр.
Жұмысбасты болып жүрсе де білмейтіні жоқ тағы. «Саммитті абыроймен өткізіп тас-та-ды-ық», дейді тура бір төрткүл дүниеден жиналған сақа саясаткерлермен жаңа ғана ет жеп, сорпа ішіп келгендей кекіріп. «Құдай қаласа, енді Ислам Конференциясына жақсылап тұрып төрағалық етсек! Оның алғашқы отырысы Меккеде өткен екен дейді, ә?». Арғы-бергіні жақсы білетін ақылман оқымысты риза болып, ал тарих тұрмақ ата тегін де онша біліңкірей бермейтін шала «оқымыстылар» шәйіне шашалып, күмілжіп қала жаздайтын-ақ ұтымды сөз.
Мінекиіңіз, құмда қой бағып жүр деген жамағайын қалада ой бағып жүргендерден «кем соқсам, бір жерімнен жел соқсын» дегенді астармен-ақ әдемі аңғартып отыр. Онысымен де қоймай, «әй, мынау «қараторғайдың ұясындай» болған пәтерде сендермен бірге «қамалып» отырғанымда, көлігімді қаланың «жалғыз аяқ» ұрылары жайғап кетпесін» дегендей, терезеден сырттағы шетелдік көлігіне қайта-қайта қарағыштап қояды.
Ышқырлығын ұстап тұрған белдігінен бір емес, екі ұялы телефон көрінеді өзінің. «Оу, мыналарың бір адамға шылый көп емес пе?» дейсің қансонарға шығып, қоянның жымына тап болған аңшыдай әңгіме үстіне әңгіме тудырғың кеп, ол болса «мұның біреуі «патпорт», екіншісі «кейсел», мына «патпорт» дегені теңге үндемдеуге тиімділеу, ал «кейселі» қай қиырда жүрсең де «ұстай» береді», дейді жайбарақат. Сол кезде әлгі ұялы телефондарының біреуі жұмыс істеп тұрғанынан «белгі» беріп, безілдей бастайды. Жамағайының болса ұялы телефонына жалма-жан үңіледі де «кешіріңіз, «ес-ем-ес сабшение екен, бұл «соткы» дегеніңіз қазір жүдә жақсы болды ғой, баяғыда қалай күн көргенбіз десеңші, «ес-ем-ес (Sмs-деп түсініңіз)-ислам» дегеннің қызметіне жазылып ем, намаз уақытын күндегісін күнде қай сағат, қай минөтіне дейін хабарлап тұрады. Одан кейін Құран аяттары мен хадистерінен қысқа да нұсқа ғып нақыл жолдайды. Мынаң қараш, «Берген уәдесін орындау туралықтың ең алдында жүреді. Қиянаттың ең алдында өтірік айту жүреді. (Хазіреті Абу Бәкір р. а. )» депті. Ата-бабаларымыздың қолы мұндайға қай уақытта жетіп еді а...».
Кеңсесіндегі компьютермен жұмыс істей алмайтыны былай тұрсын, әлі күнге дейін ұялы телефонды пайдаланудан бойын аулақ ұстайтын «оқымыстылардың» да ұяттан өртенер тұсы осы. Өйткені, өркениетке жақын облыс орталығынан шалғайда, қайдағы бір қиян түкпірде жатқан құмға қарай 300-350 шақырым жердегі ауылда қойын құрттап, айранын ұрттап жүрген жамағайын ұялы телефонын байланыс құралы ғана емес, хат-хабар жеткізіп тұратын «қолбалаға» айналдырып алыпты. Түсіне білгенге, ағартушылық мақсатында өмірге келіп, бүгінде миллиондаған мүмін мұсылмандардың жүрегін жаулап алған «Асыл арна» телеарнасы сияқты «Sмs-Ислам» да уақыт өмірге әкелген діни ағартушылық тұрғыдағы электронды хат-хабар көздерінің бірі.
«Отанды сүю – иманнан» дейді мүмін қазақтар. Ислам Конференциясы ұйымының көптеген мақсат-мүдделерінің бірі кедейшілікті азайту, білім сапасының деңгейін арттыру екен, ендеше бұл талаптар бүгінде әр қазақ шаңырағы үшін таңсық емес. «Қазір тоқсаныншы жылдардағы «жабайы» сауда-саттықтың беделі түсіп, білім мен ғылымға негізделген бизнестің бағы жанып келеді» дейтін біздің кейіпкеріміздің өзі ауылдағы шаруа қожалығын жаңа технологиялармен жабдықтап, қала кафелерін қымыз бен шұбатқа, қазы мен қартаға толтырып тастаған.
* * *
Қызық көріп жамағайынның ұялы телефонындағы «Sмs-сообщениеге» бұл да үңілген. Көзі дисплейдегі «Я, Алла тағала! Мені басшылығыңа алып, дұрыстыққа бастауыңды тілеймін» деген жазуды шалды. «Қазақ жұрты күн сайын қайталап айтатындай ізгі дұғалардан екен» деді ішінен.
Көсемәлі СӘТТІБАЙҰЛЫ.
Жамбыл облысы.