Ұрпақ тәрбиесі ұрымтал. Оны қандай кезеңде де көзден таса, көңілден қағаберіс қалдыруға болмайды. Бүгінгі бала – ертеңгі аға, қалыптаса келе дара тұлға болады. Балалық дәуірді бастан кешпеген, оның алуан түрлі өткелінен өтпеген ешкім жер бетінде жоқ болса керек. Содан да шығар, Алаштың арыс ұлы Ахмет Байтұрсынұлының: «Балам деген жұрт болмаса, жұртым дейтін бала қайдан шықсын» деп өсиет айтатыны.
Журналист жол сапарға шыққанда екі көзі төртеу болып, бар мен жоқты, кем мен кетікті түгендеп жүреді. Өткен жылы Ақжайық өңіріне іссапармен барғанда Тасқала ауданына соққанымыз бар еді. Тақиядай төңкерілген шағын төбелердің баурайына орын тепкен Тасқала кентіне таяп бергенде, өткен ғасырдағы ойранды соғыстың қасіретін бүкіл болмысымен тас бейнеде ұқтырып отырған ана алдымыздан шықты. Төңірегіндегі қара мәрмәрға жазылған есімдер, тұғырда тұрған бейнелер оның ұрпағындай елестеп, аялы алақанымен 1775 боздақтың беттеріне қонған шаңды күндіз-түні ақжаулығының ұшымен сүртіп, ызғар мен ыстыққа пана болып отырғандай әсер қалдырды.
Аудан орталығындағы рухани дүниелерді көргенде арғы-бергі ұлт тарихы көз алдыңа келгендей болды. Сонау жылдары салынып, қалыбын бұзбаған атшаптырым аумақтағы стадион, бір замандары атақта маршал Георгий Жуков ат тізгінін тартқан, ғасырдан аса уақытты артқа тастаған пойыз бекетінің үйі, жүздеген ұрпаққа білім беріп, тәрбие үйретіп жатқан «Сәулет» мектеп-гимназиясы, саз мектебі – бәрі де заман талабына толық жауап беріп тұр екен. Ұстаздары да, оқушылары да ізет пен инабатты. Ұл мен қыздың тағдырын бізге сеніп тапсырып отыр, ендеше соған сай болуымыз керек деген мұғалімдердің өмірлік ұстанымы мен талпынысы біраз жұртқа үлгі боларлықтай. Әсіресе, кенттегі балалардың мектептен тыс жұмыс орталығын аралағанымызда, оқушылардың жанға жаққан тыныс-тіршілігіне тәнті болдық.
– Баланың теріс жолға түсуі бақылаусыздықтан болады. Оларды ой-санасын өсіретін, талғамын арттырып, талантын оятатын тақырыптар бойынша балапандай баулып отыру керек. Сонда ғана ұлы жазушы Мұхтар Әуезов: «Білім – бақтың жібермейтін қазығы, білімсіз бақ – әлдекімнің азығы» деп айтқандай, ұл мен қыз білімге ұмтылады. Өзге пайдасыз алаң қылықтарға бармайды. Оның үстіне ой өлшеміне сай жұмысқа біртіндеп тарту олардың қабырғасын қатайтып, бұғанасын бекітеді. Пайдалы істі өсе келе кәдесіне жаратады, пайдасыз істен бойын аулақ салады. Біздің орталықтың алға қойған басты мақсаты осындай идеяларға негізделген. Оның үстіне мұндай іс-шаралар Білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасында да дәйектелген, – дейді орталық директоры Светлана Мусина.
Мектептен тыс ұйым жұмысымен танысқанымызда оқушылардың көркем-эстетикалық, ғылыми-техникалық, экологиялық-биологиялық, туристік өлкетану, әскери-патриоттық тақырыптар бойынша қосымша білім берудегі қадамдары тек теориялық бағытта ғана емес, нақты тәжірибеде дәйектелгеніне көз жеткіздік. Оған жоғарыдағы тақырыптар бойынша бөлінген сынып бөлмелеріндегі дүниелер куә болғандай. Мұның бәрі мектепте алған білімді мектептен тыс уақытта жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Әсіресе, жеке тұлғаның қалыптасуына, кәсіптік бағдарын айқындауға, шығармашылықпен еңбек етуге, қоғамда өмір сүруге бейімделуге, азаматтық сана-сезімнің, мәдениеттіліктің қалыптасуына, саламатты өмір салтын танып білуге, бос уақытты мазмұнды ұйымдастыруға өлшеусіз септігін тигізетін мектептен тыс ұйым мүшелерінің тірлігін ерлікке пара-пар деуге тұратындай. Бұлай деуімізге себеп, оқушылардың өз еркімен таңдауына сәйкес талапкерлердің шығармашылық қабілетін шыңдауға 6 қосымша білім беру педагогы, оларға қоса бір психолог, көпшілік жұмысты ұйымдастырушы, жалпы саны 8 адам еңбек етсе, олар жыл сайын 5-тен 18-ге дейінгі 1600 оқушыға қосымша сабақ береді екен.
Мұндай игілікті іс ата-аналардың қолдауынсыз атқарылмайтыны белгілі. Бір қуанарлығы, аудан орталығындағы ата-аналардың барлығы да көркемдік эстетикалық бағытта қосымша білім беруге талпынған педагогтардың қадамын қолдап, әр оқушыға мұндай іс психологиялық жағынан үлкен дем беріп, техникалық және шығармашылық шеберханаларда бойларындағы талантын көрсетуге, іздене келіп, бал бармағынан өнер дүниесін туғызуға, өзі күн кешіп жатқан Табиғат-Ананы аялауға, оның экологиялық ахуалын бұзбай сақтауға, ластануына жол бермеуге, ұлттық құндылықтардың құнын танып білуге молынан мүмкіндік жасайды деген байламға ден қойыпты. Әсіресе, ұрпақтар арасындағы сабақтастық, нақтылай түссек ұлттық дәстүр арқауы үзілмей келе жатқан өнер, үлкенді сыйлап, кішіге қамқор болу, тілдің қадіріне жетіп, ділдің қасиетін ұғу жайы бірінші кезекке қойылыпты. Біз осы тақырыптар бойынша шеберханаларды аралап көргенде, бастау суындай мөлдір ұл мен қыздың ойынан өріліп шыққан өрнекті дүниелерді көрдік. Мысалы, «Сурет», «Шығармашылық шеберхана» үйірмелеріне қатысқан оқушылардың қолынан шыққан алуан түрлі суреттер жүрегіңе жылылық құяды. Олардың ойынан өріс алып, қағаз бетіне түскен алуан түрлі жан-жануарлардың бейнелерінің көбі өздері секілді балаң кейіпте. Бұған қоса, тазалықтың, адалдықтың, пәктіктің символына айналған аққу бейнелері ерекше әсерге бөлейді. Бұған қоса, оқушылардың қолымен ұйымдастырылған өлкетану мұражайындағы ғасырлар қойнауынан сыр шертетін көне заттардың өзі көз жауын алады. Олар туралы жазған мәліметтер ұлтымыздың арғы-бергі тарихынан мол мәлімет береді. Табиғаттың жанашыры болуды кішкентай кездерінен бойларына дарытып, ойларына қондырған оқушылардың бұл тақырыптағы суреттері де әдемі. Ауданның өркендеуіне үлес қосқан ардақты ата-аналарының, сұрапыл жаудан жері мен елін, ұрпағының болашағын қорғаған қас батырлардың артында қалған жәдігерлерінен, суреттерінен, кітаптарынан, өзге де құнды бұйымдарынан жасақтаған бөлмеден көп сыр ұққандайсың.
– Қазір оқушылардың арасында жұртты алаңдатып отырған жайсыз мәселелер аз емес. Оның ішінде өзіне-өзі қол салу секілді жұртымызға жат қылық та бар. Біз осындай сұмдықтан сақтандыру үшін «Жас психолог» үйірмесін ұйымдастырып, ұл мен қызға өмірдің қымбат екенін ұғындырудамыз. Мұның ар жағында рухани адамгершіліктің, патриоттық сезімнің жатқанын түсіндірудеміз. Осындай жұмысты әлеуметтік-педагогикалық бағыттағы «Жас қыран» клубы бойынша ауданымыздың 15 мектебіндегі балалардың бірлестіктері арқылы жүзеге асырудамыз. Қызметтің бұл түрі өскелең ұрпақтың әлеуметтік бейімделуіне, азамат болып қалыптасуына, дарынды балалардың шығуына мүмкіндік береді. Біз осындай жұмыстардың нәтижесінде көзге түскен талантты балаларды өзімізде ғана тәрбиелеп қоймай, облыс, республика көлеміне шығаруға да талпыныс жасаудамыз. Иә, жан-жақты эстетикалық тәрбие беруде, сұлулыққа, тазалыққа үйретуде, әр жастың кеудесіне адамгершілік рухын дарытуда мектептен тыс ұйымның атқаратын рөлі ерекше. Әрине, мұндай жұмыстың жүйелі жүруі қаржыға байланысты екені белгілі. Бұл тұрғыдан келгенде, аудан басшылығы, әсіресе әкім Өтеміс Мырзағалиев ұрпаққа қамқор болуда бар мүмкіндікті жасап келеді. Таяуда ғана ғимаратымыз күрделі жөндеуден өтіп, оқушылар бір сәт спортпен айналысатын жаңа үй пайдалануға беріліп, қажетті құрал-жабдықтармен қамтамасыз етілді. Біздің ендігі бар міндетіміз осы жағдайды тиімді пайдалана отырып, мектептен тыс ұйымның жұмысын заман талабына сай жетілдіріп, тәуелсіз мемлекетіміздің ертеңгі тұтқасын ұстайтын тұлғасы биік, тұғыры мықты жастарды қалыптастыру, – дейді орталық басшысы Светлана Қапанқызы.
Сүлеймен МӘМЕТ.
Батыс Қазақстан облысы, Тасқала ауданы.