• RUB:
    5.22
  • USD:
    479.44
  • EUR:
    523.69
Басты сайтқа өту
Қазақстан 25 Шілде, 2018

Білім берудегі бірегей қадамдар

373 рет
көрсетілді

Жуырда Орталық коммуникациялар қызметінде Қазақстан Республикасының жоғары оқу орындарындағы білім беру бағдарламасы рейтингінің бірінші кезең нәтижелеріне арналған баспасөз мәжілісі өтті. Оған Білім және ғылым вице-министрі Талғат Ешенқұлов, «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасының басқарушы директоры Олжас Ордабаев және құрылыс саласы бойынша сарапшы Әлібек Марданов  қатысты.  

Мәжілісте Білім және ғылым ми­нис­тр­лігі мен «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасы жоғары оқу орын­дарының білім беру бағдарлама­ларын бағалауда бірлесіп жұмыс ат­қарып отырғандығы айтылды. Бүгінде 33 ма­ман­дықтың рейтингі дайындалған. Зерт­теу жұмысқа орналасқан түлектер проценті мен олардың орташа еңбек­ақысы, бағдарламаның өзектілігін баға­лау, сондай-ақ түлектердің сауалдама қо­рытындысы маңызды өлшем болатын әдіс­темеге сәйкес жүргізіледі. Түлек­тер мен олардың жұмысқа орналасуы ту­ралы мәліметтер Жоғары білімді бас­қа­рудың бірыңғай жүйесінен алынды. Сондай-ақ Білім және ғылым министрлігі бер­­­ген мәліметпен салыстырылып тек­серілді.

Жиында белгілі болғандай бі­рін­­ші кезеңде Білім және ғылым министр­лігінен алынған иесі көрсетілмеген мәлі­меттермен расталған былтырғы тү­лек­тердің жұмысқа орналасу про­центі мен орташа еңбекақыға сарап­тама, профессор-оқытушылық құрам­ның іс жүзіндегі тәжірибесіне, жо­ғары оқу орындарының білім беру бағ­дар­ламаларына салатын инвестицияларына, білім беру бағдарламаларын дайындау дерегіне, элективті пәндер каталогына, салалық қауымдастықтар мен жұмыс берушілер бірге жасаған силлабустарға, білім беру бағдарламаларының халық­аралық аккредитациядан өтуі туралы мәліметтеріне сараптама жүргізілген.Ал екінші кезеңде салалық сарапшыларды қатыстыра отырып, білім беру бағдарламаларының мазмұндық алшақ­тығы бағаланып талданған. Айталық, «Құрылыс» мамандығы 35 жоғары оқу орнында бар. Оларды сарап­шылар мемлекеттік органдардың ескірген атауларын қолдану, нормативтік-құқықтық базаның өзекті болмауы, білім берудің жалпы теориялық деңгейі сияқ­ты фактілерге сүйене отырып баға­лаған.

Сонымен қатар сарапшылар берілген бағдарламалар Білім және ғылым ми­нис­трлігі бекіткен формаға сәйкес еместігін сондай-ақ орфографиялық жә­не стилистикалық қателіктері бар еке­нін атап ­өтті.

Негізінен профессорлық-оқытушылық құрам­ның іс жүзіндегі тәжірибелік өтілі зор маңызға ие. Айталық, Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті, Е.Бөкетов атындағы Қарағанды мем­лекет­тік университеті тәжірибелі ма­ман­дарды тартуға ерекше көңіл бөледі. Ал Орталық Азия университеті, Кас­пий қоғамдық университетіне іс жүзін­де тәжірибесі бар оқытушыларды іздес­тіруге көп көңіл бөлуге кеңес берілді.

Мәжілісте көтерілген тағы бір мәсе­ле еңбекақы деңгейінің еңбек нары­ғы­на шыққан түлектердің кәсіби дайын­дығына тікелей байланыстылығы жайы болды. Бұл фактор жоғары оқу орындарын біліктілігі жоғары профессорлық-оқытушылық құрам мен сапалы білім бағдарламасымен аяқтаған түлектер нарықта бәсекеге қабілетті болатынын көрсетеді, тиісінше олар әлдеқайда жоға­ры еңбекақы алады.

Еліміз бойынша жоғары еңбекақы «Мұнай-газ ісі» мамандығында тіркел­ген, орташа еңбекақы 250 000 теңге, ал ең төменгі еңбекақы – «Биотехнология» маман­дығын тәмамдаған (орташа еңбек­ақы – 70 000 тг) түлектер үлесінде екен.

Сонымен қатар жоғары оқу орнын бітір­геннен кейінгі алғашқы жылы жұмыс­қа орналасу дерегі де маңызды. «Мұнай-газ ісі» мамандығы бойынша білім алған түлектерде үздік көрсеткіш – 84%; «Биотехнология» мамандығын бітірген түлектердің жұмысқа бірден орналасу көрсеткіші төмен 56%-ті құрайды.

Айта кетейік, осы жылдың соңына дейін Ұлттық кәсіпкерлер палатасы 50-ден астам мамандықтың рейтингін ұсы­натын болады.

«Егемен-ақпарат»