Кейде болжамдар орындалмайды. Мұны барлық уақытта бірдей нашар деуге болмайтынын осы жыл көрсетті. Үнемі дағдарыстың екінші толқынының қайталану қаупі және проблемалар болжанған және кейбіреуі орындалмаған қаржы секторы үшін 2011 жыл – дағдарыстан кейінгі кезеңдегі неғұрлым сәтті жыл болды. Жылдық көрсетуде инфляция желтоқсанның басында Ұлттық Банктің болжамды дәлізіне кірді және 7,8% болды. Елдің алтын-валюта активтері 2011 жылғы 11 айда 27,3% өсті және 75,4 млрд. АҚШ долларынан асты. Валюта нарығы, сондай-ақ барлық болжамдар мен қауесеттерге қарамастан, тұрақты, ең бастысы, басқаруға көнді. Банк жүйесіндегі депозиттердің жалпы көлемі жыл басынан бастап қарашаға қарай өсті және 8,5 млрд. теңгеден асты. Кредиттік нарықтағы ахуал да икемге келді: 11 айда кредиттеудің өсуі 11,2% болды. Еуроаймақ проблемаларына, АҚШ экономикасы жөніндегі жағымсыз хабарларға, Араб әлемі елдеріндегі сілкіністерге қарамастан, ел үшін сыртқы ая қолайлы болды. Қазақстанның негізгі экспорттық тауарлары әлемдік нарықтарда жоғары сұранысқа ие және тиісінше құны да жақсы болды. Мұның өзі, нәтижесінде, елге валюта ағынын қамтамасыз етті. Өтіп бара жатқан 2011 жыл тарихта тағы несімен есте қалады? Бұл жөнінде және өтіп бара жатқан жылдың болжамды қорытындылары туралы ҚР Ұлттық Банкі төрағасының орынбасары Данияр АҚЫШЕВПЕН сұхбаттасып көрелік.
ТЕРІС БОЛЖАМДАР ОРЫНДАЛҒАН ЖОҚ
– Данияр Талғатұлы, 2011 жыл жаңа дағдарысты күтумен өтті. Бақытымызға қарай, мұндай күтулер іс жүзінде болған жоқ, алайда ҚР ҰБ ақша-кредит саясатына айтарлықтай түзетулер енгізілді. Осы жыл тарихта қандай үрдістермен, оқиғалармен, қабылданған іс-шаралармен өзіндік ізін қалдырады?
– Ең алдымен, 2011 жылы Ұлттық Банк Қазақстан Үкіметімен бірлесіп елдің экономикасын әртараптандыруға, баға тұрақтылығына, қаржы секторына қолдау көрсетуге, ұлттық валютаның тұрақтылығын қамтамасыз етуге бағытталған экономикалық саясатты іске асыруды жалғастырғанын атап айтамын. Жыл ішіндегі біздің ынтымақтастығымыз осы кезеңнің аяғындағы оң макроэкономикалық нәтижелерге себепші болды. Осы бірлескен табысты жұмыс – экономикалық нашар көріністердің іске аспауына, ал теріс болжамдардың орындалмауына бірден-бір себепші болды деп ойлаймын.
Ұлттық Банктің алдына қойылған міндеттер бөлігінде осы табыстың құрамдас бөлігін алып қарайтын болсақ, онда, ең алдымен баға тұрақтылығының қамтамасыз етілуі. Жылдың бірінші жартысында сыртқы күйзелістерге байланысты елдегі инфляциялық үдерістер біршама күшейді, алайда 2011 жылғы қазанның аяғында жылдық инфляция деңгейі 6-8% мақсатты дәліз шегіне қайта оралды. Екіншіден, 2011 жылы ұлттық валюта әлемдік экономикада болып жатқан теріс қаржылық үрдістердің аясында өзінің тұрақтылығын көрсеткенін атап айту қажет. Атап айтқанда, АҚШ-тағы кредиттік рейтингілердің төмендегені, Еуропадағы проблемалар. Бұл үдерістердің қазақстандық валюта нарығына ықпал етуде біршама үлесі бар, алайда олар теңге тұрақтылығының ауытқуына әсер етпеді.
Үшіншіден, елдің қаржы секторы тұрақты жұмыс істеуде. Мұны банктер кредиттерінің және сол сияқты депозиттерінің өсу фактісі көрнекі түрде көрсетіп отыр. Банктердің кредиттік белсенділігі қалпына келуде, кредиттеу көлемі бойынша дағдарысқа дейінгі цифрлардан асып кетті. Егер үш жылға жуық кредиттеудің іс жүзінде болмағанын ескерсек, мұның ерекше мәні бар. Сонымен қатар, банктердің депозиттік базасы өсуде. Оның ішінде халықтың депозиттері жыл басынан бері 18% ұлғайды, ал бұл адамдардың елдің қаржы жүйесіне және ұлттық валютасына деген сенімінің өскенін көрсетіп отыр. Соңғысы, жылдың қорытындысы бойынша Қазақстанның төлем балансы біздің басты экспорттау объектілерімізге әлемдік бағаларына қатысты қолайлы ахуалға байланысты оң болып отыр.
ҰЛТТЫҚ БАНКТІҢ ЕНШІЛЕС ҰЙЫМЫ НАШАР ПОРТФЕЛЬМЕН ЖҰМЫС ІСТЕЙ БАСТАЙДЫ
– 2011 жылдың міндеттерінің бірі банктердің нашар портфельдерін «сөгу» болды. Алайда, үмітсіз кредиттердің көрсеткіші бұрынғыша жоғары. Бұған халықаралық талдаушылар – рейтинг агенттіктері, ХВҚ да назар аударуда. Осы міндетті шешуге не кедергі жасады, алғышарттар жасалды ма және болжамы қандай?
– Кредиттік портфель сапасының төмен болуы Қазақстан банктері үшін айтарлықтай проблема болуда. 2010 жылғы 1 қарашадағы жағдай бойынша тұтастай жүйе бойынша алғанда жұмыс істемейтін активтерінің үлесі 37,22% құрады. Бұл ретте банк жүйесінің портфелі сапасының нашарлауына үш ірі банктің («БТА Банк», «Альянс Банк» және «Темiрбанк») жұмыс істемейтін заемдары айтарлықтай үлес қосуда, олар 2009-2010 жылдары кредиттік портфельдерін қайта құрылымдады.
Қазақстан банктерінің проблемалық активтері үлесінің жоғары болуына тек заемшылардың төлем жасауға қабілеттілігі ғана емес, сонымен қатар бірқатар басқа факторлар себепші болды. Мәселен, банктер жұмыс істемейтін заемдарды баланстан есептен шығаруға талпынған жоқ. Бұл заемдар есептен шығарылған жағдайда провизияларды қалпына келтіруден түсетін кірістерге салық салуға байланысты мәселелердің реттелмегендігіне байланысты болды. Сонымен қатар, банктердің «Кредит нарығының жай-күйі және болжамы» зерттеуін жүргізу барысында алынған өз растамалары бойынша көптеген банктер жылжымайтын мүлік бағаларының өсуін күтуде, осыған байланысты олар жылжымайтын мүлікпен қамтамасыз етілген проблемалық заемдарды баланстан есептен шығаруға асықпай отыр.
Банктердің кредиттік портфелі сапасының төмен болу проблемасын шешу мақсатында Ұлттық Банк мүдделі мемлекеттік органдармен және нарықтың өкілдерімен бірлесіп Екінші деңгейдегі банктер активтерінің сапасын жақсарту тұжырымдамасын әзірледі. Бұл құжат банктерден проблемалық кредиттерді сатып алу және олардың құнын қалпына келтіру үшін Ұлттық Банктің 100% қатысумен Ұлттық Банктің еншілес арнайы ұйымын құруды болжайды. Қазіргі кезде бұл ұйым – «Проблемалық кредиттер қоры» АҚ мемлекеттік тіркелуден өтуде. Сонымен қатар, Тұжырымдама шеңберінде банктердің өзінің проблемалық активтерді басқарумен айналысатын арнайы «еншілес» ұйымдарын құру да болжанып отыр. Екінші деңгейдегі банктердің жұмыс істемейтін заемдарының көлемін төмендету көбінесе Тұжырымдаманы ойдағыдай іске асыруға қатысты болады. Провизияларды қалпына келтіруден түскен кірістерге салық салуға байланысты проблемалардың қазіргі кезде іс жүзіне шешілгені маңызды фактор болып табылады. Бұл жұмыс істемейтін заемдарды банктердің балансына есептен шығару барысының катализаторы ретінде болуы тиіс.
ӨСУ АУРУЫНЫҢ АЛДЫН АЛУ ТУРАЛЫ
– Аяқталып келе жатқан жылы банк секторы кредиттеу көлемі өсуінің 11 пайыздық деңгейіне шыға алды. Сондай-ақ болжанып отырғандай, кредиттеудің өсу деңгейі 2012 жылы осы көрсеткіштен асуы мүмкін. Ұлттық Банктің енді реттеушінің де рөлін атқаратынын ескере отырып, сіз осы өсу себепші болған тәуекелдерді қалай бағалайсыз?
– Банктердің экономиканы кредиттеуінің жалпы көлемі қаңтар-қазанда 11,2% ұлғайып, 8,4 трлн. теңге болды. Бұл ретте ағымдағы жылғы 10 айда теңгемен кредиттеу 22,7% өсті, ал шетел валютасымен кредиттеу 4,5% төмендеді.
Кредиттік белсенділікті қалпына келтіру 2011 жылғы мамыр – қазан аралығындағы кезеңге тиесілі, яғни 6 айдағы қорытындылар кредиттеудің негізгі өсіміне себепші болғандықтан, болашақта біз кредиттеудің барынша жоғары өсу қарқынын күтеміз. Экономиканың 7%-ға жуық деңгейдегі болжамды өсуі кезінде кредиттеудің мұндай өсуі тәуекелді болып табылмайды, мұнда банктердің консерватизм деңгейі жаңа кредиттер беру кезінде барынша жоғары болып қалып отыр.
Мысалы, дағдарыс алдындағы жылдары, экономиканың қызып кету проблемасы туындағанда оның кейбір салаларында кредиттік тәуекелдің шоғырлануы байқалды, кредиттеудің өсу қарқыны ЖІӨ өсу қарқынынан алты есеге асып кетті. 2003 − 2007 жылдар аралығында кредиттеу 60%-ға өскенде, экономика орта есеппен жылына 10%-ға өсті, бұл ретте 2006 жылы ахуал шегіне жетті, мұнда ІЖӨ-нің өсуі 10,7% болды, ал кредиттеу осы жылы 81%-ға ұлғайды.
ЕҢ ЖОҒАРЫ КЕПІЛДІК МӨЛШЕРІ – 5 МЛН. ТЕҢГЕ - САҚТАЛАДЫ …
– Салымшыларды ойландыратын мәселелердің бірі, депозиттерге кепілдік берудің ең жоғары деңгейі 2012 жылдан бастап қандай болады?
– Банк секторының тұрақтылығын арттыру және халықтың банк жүйесіне деген сенімін сақтау мақсатында, ҚР қаржылық тұрақтылығы және қаржы нарығын дамыту жөніндегі кеңес жеке тұлғалардың депозиттері бойынша кепілдікті өтеу сомасын тұрақты негізде 5 млн. теңге мөлшерінде сақтау туралы шешім қабылдады. Бұл деңгей дағдарысқа қарсы уақытша шара ретінде 2012 жылғы 1 қаңтарға дейін ғана қолданысқа енгізілгенін атап өткен жөн.
Қаржылық тұрақтылық жөніндегі кеңестің шешіміне сәйкес ҚР Ұлттық Банкі тиісті түзетулер дайындады, олар елдің Парламенті қабылдаған «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне банк қызметін және қаржы ұйымдарын тәуекелдерді азайту тұрғысынан реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» ҚР Заңының шеңберінде көзделген. Осылайша, Мемлекет басшысы жоғарыда аталған Заңға қол қойғаннан кейін және ол қолданысқа енгізілгеннен кейін жеке тұлғалардың депозиттері бойынша кепілдікті өтеу сомасы 5 млн. теңге мөлшерінде болады.
…АЛ КЕПІЛДІК БЕРУ ҚОРЫ КАПИТАЛЫН ҰЛҒАЙТАДЫ
– Салымдарға кепілдік беру қорының бүгінгі күнгі жай-күйі қандай? Бұл мәселе салымшыларды қайта құрылымдаудан өткен банктердің оңай емес жағдайынан туындаған сыбыстарға байланысты алаңдатып отыр. Олар белсенді түрді салымшыларды тартуда және кредиттерді барынша ұсынуда. Дисбаланс туындамай ма?
– 2011 жылғы 1 желтоқсандағы жағдай бойынша Қазақстанның депозиттерге кепілдік беру қорының арнайы резерві 153,1 млрд. теңге болды. Соңғы үш жылда Қорды Қазақстанның Ұлттық Банкі қосымша капиталдандырды, оның нәтижесінде Қордың жарғылық капиталы 16 млрд. теңгеден (2008 жылғы қазан) 121 млрд. теңгеге (2011 ж. желтоқсан) дейін, яғни 7,5 есе өсті. Бұдан басқа, дағдарысқа қарсы арнайы бағдарламаға сәйкес ағымдағы жылдың аяғында Ұлттық Банктің Қорды тағы 10%-ға, яғни 12,1 млрд. теңгеге қосымша капиталдандыруы күтіледі. Қажет болған жағдайда, Қордың жарғылық капиталын мұндай толтырулар одан әрі жүзеге асырылатын болады.
Қайта құрылымдаудан өткен банктер өз активтерінің сапасын жақсарту бойынша белгіленген бизнес-стратегияларын әзірледі және бүгінгі күні оларды ойдағыдай іске асыру үстінде. Бұл ретте Қазақстан Ұлттық Банкінің және Қазақстанның депозиттерге кепілдік беру қорының өкілеттіктер пакетінде қажет болған жағдайда банктердің депозиттер тартуға және кредиттер беруге қатысты агрессияшыл саясатын ұстап тұруға мүмкіндік беретін шаралар кешені бар.
ЗАҢ ДОГМА ЕМЕС, ПРАКТИКА ТҮЗЕТІП ОТЫРАДЫ
– Осы жыл белсенді заң шығару жұмысымен ерекшеленді. Заңнамаға енгізілген қандай маңызды түзетулерді атап өтер едіңіз және олардың қайсысы қаржы қызметінің тұтынушыларын қорғауды арттыруға бағытталған?
– Сыртқы сауда қызметін жүзеге асыру кезінде Қазақстанда әкімшілік тосқауылдардың болуын сипаттайтын көрсеткіштерді жақсарту, сондай-ақ «Валюталық реттеу және валюталық бақылау туралы» ҚР Заңының нормаларын 2010 жылғы 5 шілдедегі Жеке тұлғалардың Кеден одағының кеден шекарасы арқылы қолма-қол ақша қаражатын және (немесе) ақша құралдарын өткізу тәртібі туралы халықаралық шартқа (2011 жылғы 17 қаңтардағы №389 ҚР Заңымен ратификацияланды) сәйкес келтіру мақсатында Ұлттық Банк тиісті заң жобасын әзірледі. Заң жобасы республиканың кейбір заңнамалық актілеріне валюталық реттеу және валюталық бақылау мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізуді көздейді. Сонымен қатар, онда тауарларды кедендік ресімдеу кезінде сыртқы экономикалық қызметке қатысушылар ұсынатын құжаттар тізбесінен мәміле паспортын алып тастау, валюталық реттеу рәсімдерін нақтылау және резиденттердің валюта операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыру тәртібін ықшамдау көзделген. Желтоқсанда осы заң жобасы ҚР Парламентінің Сенатында мақұлданды және қазіргі уақытта оны қол қоюға дайындау рәсімдері жүріп жатыр.
Сонымен қатар 2011 жылғы 10 ақпанда Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау агенттігі әзірлеген «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне ипотекалық кредит беру және қаржылық қызметтерді тұтынушылар мен инвесторлардың құқықтарын қорғау мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» ҚР Заңы қабылданды.
Ипотекалық кредиттеу мәселелері жөніндегі заңның негізгі мақсаты ипотекалық кредиттердің көмегімен тұрғын үй сатып алатын азаматтардың әлеуметтік кепілдіктерін қамтамасыз ету, қаржы нарығын тұтынушылардың, бағалы қағаздар нарығындағы инвесторлардың құқықтарын қорғаудың біртұтас жүйесін құру арқылы қаржы қызметінің сапасын арттыру, сондай-ақ «Doing Business» рейтингінде Қазақстанның 2008-2010 жылдарға арналған позицияларын арттыру болып табылады.
Ипотекалық кредиттеу мәселелері жөніндегі заң банк заемдарын берудің проблемалық міндеттерін, оның ішінде, ақпаратты тиісті деңгейде жария етудің және клиенттерге қызмет көрсетудің бірыңғай тәсілінің болмауымен, шарттарда клиенттер үшін әділетсіз, кіріптарлық талаптардың, оның ішінде көтеріңкі сыйақы ставкаларын белгілеумен, клиенттерге банкке жақын сақтандыру және (немесе) бағалау компанияларының шектеулі топтарын таңумен, төлемдердің инексациясын қолданумен байланысты міндеттерді шешуге бағытталған.
Ипотекалық кредиттеу мәселелері жөніндегі заң төлемдері индекстеуге және банк заемының шарттары бойынша талаптарды біржақты өзгертуге тиімді, банктер, банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдар, микрокредиттік ұйымдар және кредиттік серіктестіктер берген заемдар бойынша сыйақы ставкаларының шекті деңгейін белгілейді және банк заемының шарттары бойынша міндеттемелерді орындамағаны үшін айыппұл мөлшерін шектейді.
ЗАЕМ ТӘБЕТІ – ПРУДЕНЦИАЛДЫҚ СӘЙКЕСТІК БОЙЫНША
– Қазақстандық банктер шетелдік капитал нарықтарына белсенді қызығушылық білдіруде. Елдің рейтингі көтерілген соң, шетелдік қорландыру көздеріне деген қолжетімділік жеңілдейтін шығар. Ұлттық Банк банктердің тәбеттерінің қайта оянуына дайын ба? Бүгінде банктердің сыртқы берешегі қандай және олардың динамикасы қалай?
– Халықаралық рейтинг агенттіктерінің (Standard&Poor’s, Fitch Ratings) Қазақстанның тәуелсіз кредиттік рейтингін көтеруі дағдарыстан кейінгі кезеңдегі отандық экономиканың дамуындағы оң жағдай болып табылады. Оған қоса, осы халықаралық бағалау Үкіметтің де, сол сияқты Ұлттық Банктің де Қазақстанның қаржы жүйесінің тұрақтылығын және экономикалық өсуін қамтамасыз ету жөніндегі қабылдаған шараларының барабарлығын толық көрсетеді.
Халықаралық рейтинг агенттіктерінің оң бағасына және Қазақстан экономикасының қалыпты өсуін қамтамасыз ететін әлемдік тауар нарығындағы қолайлы конъюнктураға қарамастан, екінші деңгейдегі банктердің көтерме қаржыландырудың сыртқы нарықтарына қол жеткізу мүмкіндігі, бұрынғысынша шектеулі болып отыр. Мәселен, 2011 жылғы 1 қарашадағы жағдай бойынша резидент еместер алдындағы міндеттемелердің жалпы сомасы (ҚҚК деректері бойынша) 2 376,5 млрд. теңгені (ағымдағы жылдың басынан бастап төмендеу – 7,3%) құрады, бұл оның банктердің жиынтық міндеттемелеріндегі үлесінің ағымдағы жылдың басындағы 23,9%-дан 20,4%-ға дейін төмендеуіне ықпал етті. Яғни, ағымдағы жылы банктердің сыртқы міндеттемелерінің төмендеу тренді сақталып отыр.
Сонымен қатар, 2011 жылдың алғашқы 11 айы ішінде клиенттердің (заңды және жеке тұлғалардың) салымдары 16%-ға өсті және ағымдағы жылдың 1 қарашасында 7 914,7 млрд. теңгені құрады. Бұл ретте клиенттердің банктердің жиынтық міндеттемелері құрылымындағы салымдарының үлесі сол күні 68,1%-ға жетті, бұл сыртқы міндеттемелердің ішкі депозиттермен ауыстырылғандығын көрсетеді.
Оған қоса, Еуроаймақ елдеріндегі дағдарыс белгілерінің күшеюі аясында қазақстандық банктердің кредиттік ресурстарының бұрынғы донор елдері бүгінгі күні өздері өтімділік тапшылығын басынан кешіріп отыр. Сыртқы көтерме қаржыландырумен байланысты тәуекелдерді (өтімділік тәуекелі, қайта қаржыландыру тәуекелі, кредиттік тәуекелдер, валюталық тәуекелдер) материалдандыру соңғы қаржы дағдарысының Қазақстанның банк секторына теріс әсерінің негізгі факторы болып табылады. Осыған байланысты, тәуекелді сыртқы қорландырудың ағынын бұдан әрі шектеу, сондай-ақ банктердің меншікті капиталдарын ұлғайтуды ынталандыру мақсатында банктерді капиталдандыру коэффиценті Қазақстан Республикасының резидент еместері алдындағы міндеттемелерге қатысты қатаңдатылды.
Тұтастай алғанда, осы бағытта заңнаманы жетілдіру Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 1 ақпандағы № 923 Жарлығымен мақұлданған Қазақстан Республикасының қаржы секторын дағдарыстан кейінгі кезеңде дамыту тұжырымдамасын іске асыру шеңберінде жалғастырылатын болады. Атап айтқанда, банк секторының сыртқы міндеттемелерінің деңгейін төмендету жөніндегі қызметке және жалпы алғанда көтерме қаржыландыруға ерекше назар аударылады. Мәселен, сыртқы қорландыруды банктердің жиынтық міндеттемелерінің 30%-нан аспайтын деңгейге дейін шектеу және қаржы ұйымдарының сыртқы активтері бойынша тәуекелдерді қысқарту бойынша жұмыс жалғастырылатын болады. Болашақта сыртқы көтерме қаржыландыру тәуекелдері тиісінше бағаланып, хеджирленетін болады.
Дағдарыстан кейінгі кезеңде сыртқы қорландыру макропруденциалдық реттеу объектісі болады және банк секторы үшін және тұтастай алғанда, экономика үшін жүйелік тәуекелді тудырмайды. Бұл ретте, банк заңнамасының қолданыстағы және жаңа енгізіліп жатқан талаптары банктерді қорландырудың әртараптандырылған базасын қалыптастыруға, яғни белсенді операцияларды көбіне ішкі қаражат көздері есебінен, атап айтқанда депозиттік база, жеке алғанда жеке тұлғалардың депозиттері есебінен қаржыландыруға ынталандыруы тиіс.
ТРЕНДТЕГІ ТЕҢГЕ
– РФ Экономикалық даму министрлігі рубльдің әлсіреуін болжап отыр. Ұлттық Банктің бағалауы бойынша теңгені 2012 жылы не күтіп тұр?
– Ұлттық Банк теңгенің айырбас бағамы бойынша болжау жасамайды және жарияламайды. Бұл ретте, қазіргі кезде теңгенің валюталық бағамының динамикасына әсер ететін факторлардың жиынтығы таяу уақытта теңгенің айырбас бағамының ұзақ мерзімді трендін төмендетудің төмен ықтималдылығын көрсететінін атап өтеміз.
– Келер жылға жағымсыз жаһандық болжамдар айтылып жатыр. Ұлттық Банк жағдайды жақсартудың қандай сценарийлерін, қандай макроэкономикалық өлшемдерді қарастырып жатыр, келер жылға қандай болжамдар бар?
– Қазіргі кезде Ұлттық Банк Қазақстан Республикасының 2012 жылға арналған ақша-кредит саясатының негізгі бағыттарын әзірлеп жатыр. Бұл құжатта ақша-кредит саясатының негізгі басымдықтары, ел экономикасын дамытудың сценарийлері, негізгі макроэкономикалық көрсеткіштердің (инфляцияны, ақша ұсыныстарының көрсеткіштерін қоса алғанда) болжамдары, сондай-ақ ақша-кредит саясатының осы көрсеткіштерге қол жеткізу бойынша шаралары берілген. Келесі жылдың басында аталған құжатпен танысуға болады.
Ұлттық Банктің қысқа мерзімді кезеңдегі ақша-кредит саясатына келсек, онда ол маңызды өзгерістерге ұшырамайды. Ұлттық Банктің ақша-кредит саясатының негізгі мақсаты инфляцияны орта мерзімді кезеңде жылдық көріністе 6-8% шамасында ұстап тұруды көздейтін бағаның тұрақтылығын қамтамасыз ету болып отыр. Тұрақты түрдегі төмен инфляция – елдегі макроэкономикалық тұрақтылықты сақтаудың міндетті шарттарының бірі. Сонымен қоса, теңгенің айырбас бағамының тұрақтылығын және еліміздің қаржы секторының тұрақтылығын қамтамасыз ету мәселелері бірінші кезектегі, стратегиялық маңызды міндеттер болып табылады және Ұлттық Банк аталған міндеттерді іске асыруға қажетті шаралардың барлығын қабылдайтын болады.
Ұлттық Банк ақша-кредит саясатын әзірлеу және жүргізу кезінде ішкі және сыртқы экономикалардағы ахуалға тұрақты мониторинг және талдау жүргізеді, Қазақстандағы макроэкономикалық жағдайға теріс әсер етуі мүмкін ықтимал тәуекелдерді бағалайды. Бұл ретте Ұлттық Банк экономиканы қалыптастыру шарттарының өзгеруіне шұғыл ден қоюға және жүргізіліп отырған ақша-кредит саясатына белгілі бір түзетулер енгізуге мүмкіндік беретін құралдардың жеткілікті тізбесіне ие. Біз соңғы жылдарда жинақталған тәжірибе пайдалы, ал әзірленген ақша-кредит саясаты тиімді болатынына сенеміз.
Әңгімеміздің соңында өз мүмкіндігімді пайдалана отырып, Ұлттық Банк атынан «Егемен Қазақстан» газетінің оқырмандарын келе жатқан Жаңа жылмен құттықтаймын!
Бұл – көпшіліктің шын көңілмен күтетін және өткен жылдың қорытындысын шығара отырып, Жаңа жылға жаңа жоспарлармен және жақсылыққа деген сеніммен баратын мейрам. Жаңа жыл баршаңызға қуаныш, сәттілік, бейбітшілік және міндетті түрде қаржылық береке алып келсін.
– Әңгімеңізге көп рахмет.
Әңгімелескен Алевтина ДОНСКИХ.
–––––––––––––––––––
RSS Өтіп бара жатқан жыл дағдарыстан кейінгі кезеңдегі жақсы жыл болды. Қаржы секторының көрсеткіш тері сауығып келе жатқанымызды дәлелдейді
TW Ұлттық Банк жылдың алдын ала қорытындысын шығарды