Сенбі, 12 мамыр 2012 7:58
Елбасымыздың биылғы жылғы Қазақстан халқына арнаған «Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты» деп аталатын Жолдауында алдағы уақытта көңіл аударылып, басты назар салынатын мәселелердің қатарына басқару ісіне қойылатын талаптардың жоғарылығы мен басқарушы тізгінін ұстаушылардың саяси тобын даярлау енді. Қазақстанның жаңа басқарушы элитасының негізін құрайтын Президенттік кадр жасағын дайындаумен қатар құқық қорғау және арнаулы органдарды сапалық кадрлармен жаңғырту міндеті де қойылды. Бұл жаңартудың басты мақсаты – сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық фактілерінің жолын кесіп, оларға тойтарыс беру.
Сенбі, 12 мамыр 2012 7:58
Елбасымыздың биылғы жылғы Қазақстан халқына арнаған «Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты» деп аталатын Жолдауында алдағы уақытта көңіл аударылып, басты назар салынатын мәселелердің қатарына басқару ісіне қойылатын талаптардың жоғарылығы мен басқарушы тізгінін ұстаушылардың саяси тобын даярлау енді. Қазақстанның жаңа басқарушы элитасының негізін құрайтын Президенттік кадр жасағын дайындаумен қатар құқық қорғау және арнаулы органдарды сапалық кадрлармен жаңғырту міндеті де қойылды. Бұл жаңартудың басты мақсаты – сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық фактілерінің жолын кесіп, оларға тойтарыс беру.
Ашығын айту керек, бұл күндері құқық қорғау органдарындағы елеулі қызмет тізгінін ұстап отырған отандастарымыздың мемлекеттік қызмет атқаруда қоғам мен мемлекет сенімінен шыға алмай, негізді сынға ұшырап жатқандығын жиі кездестіреміз және бұған өзіміз де, көзіміз де үйреніп кеткендігі тағы бар.
Тілге тиек болып отырған құқық қорғау органдары қызметкерлерiн кезектен тыс аттестаттау тәртібі еліміздің 2011 жылғы 6 қаңтарда қабылданған «Құқық қорғау қызметi туралы» заңында «Құқық қорғау органдарының қызметкерлерi Қазақстан Республикасының Президентi айқындайтын тәртiппен және мерзiмде кезектен тыс аттестаттауға жатады» деп айқын көрсетілген.
Заңгер ретіндегі пікірім, өткізілгелі отырған кезектен тыс аттестаттау заңды, әрі тиімді нәтижелерге әкелуі тиіс. Өйткені, құқық қорғау органдарының қызметкерлерін кезектен тыс аттестаттаудың мақсаты – қызметкердің кәсіби біліктілігі мен білімділігінің қойылған талаптарға сәйкестігін, құқықтық мәдениеті мен азаматтармен жұмыс істеу қабілетінің деңгейін анықтау, олардың адамгершілік тұрғысындағы моральдық-этикалық бейнесіне үңілу, өзі атқаратын лауазымына сәйкес келетінін немесе келмейтіндігін анықтап, қоғам мен мемлекеттің құқық қорғау органдарының қызметіне көлеңке түскен сенімдеріне үміт ұялату, олардың халық алдындағы беделін көтеру болып табылады.
Көпке топырақ шашудан аулақпыз, алайда, тұтастығы мен тұрақтылығы жарасқан елдің құқық қорғау органдарының қызметкерлері тарапынан мемлекеттік қызметкерлерге тән қоғам мен мемлекет игілігіне қызмет ету, Қазақстан Республикасының ең қымбат қазынасы – адамдардың құқықтарын, бостандықтары мен заңды мүдделерін сақтау мен қорғауды қамтамасыз ету, олардың өтініштерін қарау кезінде сөзбұйдаға салу көріністеріне жол бермеу және мемлекет институттарына қоғамның сенімін сақтау және нығайту сияқты әрекеттерді байқау бүгінгі таңда қиынға соғады. Қарапайым көз көріп отырған мемлекеттік қызмет кадрларын олардың біліктілігі мен біліміне қарап емес, туысқандық, жерлестік және жеке өзіне берілгендік белгілері бойынша іріктеу мен орналастыру жағдайларының орын алып жатқандығы ащы да болса шындық.
Кезектен тыс аттестаттаудың да негізгі өлшемі жаһандық өрлеуге қадам басқан Қазақстанның әділет жүйесіндегі құқық қорғау органдары қызметкерлерінің өзіне жүктелген міндеттерді орындау қабілеті мен олардың жұмыстарының нәтижелік көрсеткіштері, теориялық білімдері мен қызмет ету барысында жинаған тәжірибесі мен моральдық-этикалық бейнесінің деңгейін бағалау. Президент Әкімшілігінің Басшысы, Бас прокурор, Ұлттық қауіпсіздік комитетінің төрағасы, Экономикалық қылмысқа және сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес агенттігінің төрағасы, Мемлекеттік қызмет істері агенттігінің төрағасы, Ішкі істер, Төтенше жағдайлар, Қаржы, Әділет министрі және Президент Әкімшілігінің Құқық қорғау жүйесі бөлімінің меңгерушісі комиссиясы құрамынан тұратын кезектен тыс аттестаттаудың бір сатысы ел заңнамасын білуге және логикалық ойлау қабілетіне негізделген қарапайым компьютерлік тестілеуді, тиісті құқық қорғау органы қызметінің ерекшеліктерін ескере отырып, дене шынықтыру, жауынгерлік және қызметтік даярлық бойынша белгіленген нормативтерді тапсыруды, сондай-ақ, психологиялық орнықтылығына әңгімелесуден өтуді қамтиды.
Заңға сәйкес құқық қорғау органдарының қызметкерлерiне аттестаттау нәтижелерi бойынша басқа, оның iшiнде төмен тұрған лауазымдарда қызметiн жалғастыру ұсынылуы мүмкiн.
Құқық қорғау органдарының кезектен тыс аттестаттаудан өтпеген және басқа, оның iшiнде төмен тұрған лауазымдарда қызметiн жалғастырудан бас тартқан қызметкерлерi Заңда белгiленген тәртiппен жұмыстан шығарылуға жатады.
Мұндай сындар қызметкерлердің қызмет ету барысында алған білімдерін шыңдап, міндеті айқын, алған бағыты дұрыс тәуелсіз Қазақстан үшін ары қарай адал да, әділетті жолмен еңбектерін жалғастыру үшін оң нәтиже беретініне сенімдімін.
Төлеш ҚАУДЫРОВ,
Қазақ гуманитарлық-заң университеті, азаматтық-құқықтық зерттеулерді ғылыми-зерттеу институтының директоры, профессор.