• RUB:
    5.53
  • USD:
    474.57
  • EUR:
    513.63
Басты сайтқа өту
Технология 29 Сәуір, 2020

Онлайн сауданың көрігі қызды

210 рет
көрсетілді

Төтенше жағдай енгізілгеніне қа­рамастан, кейбір шағын кәсіпорындар қолда тұрған несібесінен айырылып қалмау үшін, онлайн сатылым, жедел жеткізіп беру сервистерін пайдалануда. Әрине осынау сәтті тиімді пайдаланғандар қыруар табыстың астында қалуда.

Сауда және интеграция министр­лігінің мәліметі бо­йынша, бүгінде нарықта 1700-ден астам интернет-дүкен, 20 электронды сауда алаңы жұмыс істейді. Ал заңды түрде салық комитетіне тіркелмегендері қаншама? Әлеуметтік желі арқылы қазақстандықтар көбінесе киім-кешек,  аяқ-киім (58,7%), азық-түлік (29,3%) және т.б. заттарды сатып алып жатыр. Осы тұста барша жұртқа әлеуметтік әлеуетін танытып үлгерген холдингтердің бірі – Chocofamily.kz компания­сы. Алпауыт компанияның 6 ірі сервистік жүйесі бар. Олар: Chocolife.me,  Chocotravel, Chocofood, Idoctor, Lensmark және Рахмет сияқты e-commerce жобалар. Соның ішінде Chocofood сервистік жүйесі айналымда өте белсенді. Мәселен, Нұр-Сұлтанда – 205, Алматыда – 320, Шымкентте – 88, Қарағандыда – 70, Атырауда – 25 және Талдықорған, Тараз т.б. қалаларындағы мейрамхана тізілімдерін қосуға болады.

Сонымен қатар белсенді жоба­лар­дың қатарында – Glovo, Яндекс.Еда жедел жеткізу сервистік жүйе­лері бар. Қазірдің өзінде әлемнің 22 елінде қолданысқа енген Glovo бағдарламасын телефоныңызға жүктей аласыз. Нұр-Сұлтан және Алматы қалаларында кез келген мекенжайға жеткізіп береді. Қазіргі күні тапсырысты тек кешкі сағат 20.00-ге дейін қабылдайды. Дегенмен бұл қызметке жұрттың көзқарасы әртүрлі. Мысалы, Instagram желісінде бір бойжеткен: «Бүгін дүкеннен тапсырыс бердім. Алдын ала Galmart гипермаркетіне қоңырау шалып, қалаған өнімнің бар-жоғын анықтадым, оларда барлық өнім түрі бар екен. Glova-да пошта арқылы тауарлардың тізімін растады. Ал курьер мүлдем басқа атаудағы өнімді алып келді», деп арызданса, көп тұтынушы «тапсырыс уақытында жеткізілді», «дәмді әрі ыстық күйінде жеп алдық. Көп рақмет!» деп алғыс­тарын қарша жаудырған.

Енді сервистік  қызмет көрсету жүйесінде жедел әрі дәмді жет­кізілетін fastfood-тың пайдасынан гөрі зияны көп болатыны біраз жұртқа ой салса, екіншіден кер жалқауға  таптырмайтын, аспаннан оп-оңай түсе қалатын  олжа болды. Қазағым «сақтансаң – сақтайды» дейді емес пе?! Сол тез әзірленетін тағамды жасаған  маманның тазалық гигиенасы  сақталды ма, жеміс-жидек, көкөністер дұрыс жуылды ма, ет немесе сүт өнімдері мөлшерленген уақытымен сақтала ма, не болмаса жеткізу барысында курьердің  жеке бас гигиенасының тазалығына, арнайы киімдер мен бір реттік қолғаптарды пайдалануы­на, сапасын растайтын, тазалығын сақтайтын меди­циналық тексерістен өткен арнайы қағазы бар ма? Осы тамақтың құндылығын, қауіпсіздігін тек­се­ретін мекеме санитарлық-эпидемиялық мәсе­лесін қаншалықты қадағалап отыр?  Әзірге жеткізуші тарапы­нан әлдебір ағаттықтар кетсе, тұты­нушылардың құқықтарын қорғау саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруды қамтамасыз ету бо­йынша өңірлерде аумақтық департаменттер жұмыс істейді. Сондықтан белгіленген тәртіпке құлақ асу баршамыздың міндетіміз.

Бір қуаныштысы, қазақ қыз­дары Instagram, Twitter, Facebook желілері арқылы өздері әзірлеген тағамдарын жариялап, челлендж ретінде бір-біріне жіберуде. Осын­дай да, аналарымыз «келінім саған айтам, қызым сен тыңда» деген тәмсілге сүйеніп, төл дәс­түріміздің арнасын кеңейтуге өз ықпалдарын тигізіп отыр десек қателеспейміз.

Ұлы Абай «тамағы тоқтық, жұмысы жоқтық, аздырар адам баласын», дегендей қарап отырмай, бос уақытты неліктен игі іске жұмсамасқа?.. Сол себеп­ті қасиетті Рамазан айында отбасын­дағы жақындарыңызбен бірге имани ұстанымды мығым бекітіп, тамақтану мәдениетін сақтап, қайырымды істердің  сауабын алайық.

 

Айым БОЛАТҚЫЗЫ