Жаңа оқу жылына орай Павлодар облысында заманауи білім берудің үш негізгі аспектісі белгіленді. Олар – патриотизм, білімге деген ұмтылыс және еңбексүйгіштік. Бұл тұрғыда әр оқу орнында балаларға арналған өзіндік қарым-қатынас және мінез-құлық саясаты болуы керек.
Өңір педагогтерінің дәстүрлі тамыз жиынында облыс әкімі Әбілқайыр Сқақов жас ұрпақты тәрбиелеу және білім беру сапасын арттыру жайында ой бөлісті.
– Ұлт ұстазы Ахмет Байтұрсынов: «Жұрт керегін білетіндер көп, істейтіндер аз. Білушілеріміз істеуші болса, оларды көріп, өзгелер де істер еді. Сөйтіп, көсемдер көбейсе, ерушілер де көбейер еді» деген. Бұл сөздер білім саласы үшін әлі күнге өзектілігін жойған жоқ. Алаш қайраткерінің болашаққа жасаған аманатының салмақты екенін мұғалімдер қауымы жақсы түсінуге тиіс. Осы тұрғыда мен өңірдің білім саласы үшін үш негізгі аспектіні атап өткім келеді. Олар – патриотизм, білімге деген ұмтылыс және еңбексүйгіштік. Жас ұрпақты тәрбиелеу және білім беру сапасын арттыруда осы басымдықтарға көңіл бөлу қажет деп ойлаймын. Ең алдымен, білім беру мекемелері қабырғасында жағымды және қауіпсіз климат қалыптастыру қажет. Олардың әрқайсысының өзіндік қарым-қатынас және мінез-құлық саясаты болуы керек, – деп атап өтті Ә.Сқақов.
Эмоционалдық білім берудің маңыздылығына, сондай-ақ буллингке қарсы қатаң саясаттың болуына ерекше назар аударды. Бұл үшін сыныптан тыс шараларды енгізуді ұсынды. «Үлкенді құрметтеу, табиғатты аялау, жануарлар әлемін қорғау, қоқысты тастамау, ортақ мүлікке жауапкершілікпен қарау, мектепте оқитын кітап-дәптеріне мұқият болу – патриотизмге апаратын алғашқы баспалдақтар. Эмоционалдық білімді ешбір робот, оқу алгоритмі беруге қабілетсіз. Балалардың өзара сыйластығын арттыратын мектептен тыс сабақтар өткізілсе. Оны эмпатия сабағы, өзара сыйластық сабағы немесе тіпті эмоционалды интеллект сабағы деп атауға болады», деді өңір басшысы.
Балалардың оқуға деген қызығушылығын арттыруға да жағдай жасау маңызды. Кітапханалар уақытқа сай болуға тырысуда, түрлі мобильді қосымша жасап, буккроссинг сияқты әртүрлі жобаны іске қосуда. Облыстық кітапхананың жанында, даладағы сөрелерде тұрған кітаптарды көрген адамның бойында кітап оқуға деген құлшыныс пайда болатыны анық. Кітапханаларды сапа тұрғысынан танымал етуді жалғастыру маңызды, олар жас ұрпақ үшін тартымды орталықтарға айналуға тиіс. Қосымша білім беру, мәдениет мекемелерімен және жастар бірлестіктерімен оқырмандарды тартудың жаңа форматтарын енгізу үшін ынтымақтастық орнатса құба-құп. Әкім сонымен қатар тақырыптық конференциялар өткізуде кітапхана кеңістігін пайдалануды ұсынды.
– Кітапханалар өздерінің оқу залдарын пайдаланып, театрларды тарта отырып Абай, Шәкәрім, Ахмет, Мұқағали, Пушкин, Лермонтов, Шекспир сияқты тұлғалар туралы театрландырылған көріністер ұйымдастырса. Олардың шығармалары мен өміріне қатысты түрлі батл, көрініс, сұхбат өткізілсе, мұның барлығы балаларды кітап оқуға қызықтыруға үлкен сеп болар еді. Әсіресе ауылды жерлерде кітапханалардың, мектептердің бос аумақтарын осы жобаларға пайдалануға болады. Бізге мектеп, колледж, ЖОО түлектері клубтарының институтын дамыту қажет. Сол оқу орындарында оқыған азаматтардың әңгімелері Тик-токтағы роликтерден гөрі шынайы уақыт кезеңінде көбірек ынталандырады. Түлектер мансап жолы туралы өз мысалдарымен, әңгімелерімен іні-қарындастарын баурап, оқушылар мен студенттерді еңбексүйгіштікке шабыттандырады, – деген ойымен бөлісті. Сондай-ақ тәлімгерлікті, стипендиялық бағдарламаларды енгізу, ғылымды коммерцияландыру мүмкіндігі туралы бірқатар бағытты атады.
Іс-шарада «Арнаулы және инклюзивті білім беруді дамытудың ұлттық ғылыми-тәжірибелік орталығы» РМК басшысы Әйгерім Күдеринова инклюзивті білім берудің ерекшеліктері жайлы әңгімеледі. Спикердің айтуынша, инклюзивті тәсілде мектеп оқушысының барлығы бірдей маңызды деп саналады. Оқу орындарының жұмысы ондағы барлық оқушының ортақ оқу үлгерімі, жетістігі бойынша бағаланады.
– Біздің қоғамда мектеп жетістігі жекелеген оқушылардың табысымен өлшенетіні әлі күнге дейін өміршеңдігін жойған жоқ. Инклюзивті білім беру – жекеден жалпыға өтіп, ортақ құндылықтарды насихаттау үрдісі. Ел Президенті Қасым-Жомарт Тоқаев инклюзивті қоғам құрудың ерекшелігіне тоқталып, оны дамытуға зор көңіл бөліп отыр. Сондықтан бұл тәсілді тек ерекше жағдайды қажет ететін балаларды оқыту деп қабылдаған дұрыс емес. Оқу ұйымдарындағы психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу мамандары (психолог, логопед, арнайы педагог, педагог-ассистент, әлеуметтік педагог және т.б.) ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалауды жүзеге асырады. Бұл бағытта әрбір мектеп басшылығы оған көмек көрсетуге тиіс, – деді орталық жетекшісі.
Атап өтерлігі, инклюзивті білім алуға жағдай жасау көрсеткіші бойынша Павлодар облысы республикада 6-орында келеді. Өңірдегі орта оқу орындарының 66,7 пайызында бұл тәсіл қолданылуда. Соңғы бес жылда еліміздегі оқытудың бұл процесі 60 пайызға өскен.
Өңір педагогтерінің тамыз жиынында Ресейдегі Мәскеу болат және қорытпалар институты ғылым және технология университетінің онлайн білім беру жөніндегі директоры Нұрлан Қиясов цифрландырудағы айырмашылықтар мен мектептен тыс білім берудің ерекшеліктері туралы, ал Армениядағы «Айб» білім беру қорының қамқоршылар кеңесінің төрағасы Арам Пахчанян заманауи мектептегі директордың тұлғасы жайында өз тәжірибелерімен бөлісті.
Жиын соңында өңірдегі үздік 18 педагогке облыс әкімінің арнайы марапаттары және «Білім беру ісінің құрметті қызметкері», «Еңбек ардагері» төсбелгілері табыс етілді. Павлодар қаласындағы №14 балабақша «Үздік мектепке дейінгі білім беру мекемесі», ал Екібастұздағы №11 орта мектебі «Үздік қала мектебі» болып танылды. Ауыл мектептері арасында Мичурин мектебінің аты озса, техникалық және кәсіптік колледжерден Шарбақты аграрлық-техникалық колледжі дара шықты.
Павлодар облысы