Күнде еститініміз – жол апаты. Жиілеп кеткені соншалық, адам өлімін ауыр қабылдамайтын болыппыз. «Жүргізушілер қатты жүреді» дейміз де қоямыз. Алаңдататыны сол, өткен жылмен салыстырғанда жол-көлік оқиғасы – 9 пайызға, қайтыс болғандардың саны – 17 пайызға, жарақат алғандардың үлесі 9 пайызға артқан.
Жол сақшылары көлік тізгіндегендерді тәртіпке шақырғанымен, нәтижесі аз сияқты. Ескертуге құлақ аспағандар есіріп, жолдың қарсы жолағына шығып кетіп, бүтін бір отбасы қаза болған оқиғалар тіркеліп жатады.
Қол қусырып отыруға болмас. Бұл ретте елімізде шұғыл түрде жол қауіпсіздігін сақтауға үндейтін «Қауіпсіз жол» іс-шарасы қолға алынған болатын. Іс-шараның қорытындысы туралы Ішкі істер министрлігі Әкімшілік полиция комитеті төрағасының міндетін атқарушы Жандос Мұратәлиев айтып берді.
Айлық шеңберінде ең бірінші кезекте жолаушыларды тасымалдау қызметін жүзеге асыратын автобус, шағын автобус, минивэн сияқты көліктер қатаң бақылауға алынған. Такси қызметін ұсынатын жүргізушілер де назардан тыс қалмапты. Автомобильдердің техникалық жағдайынан бастап жүргізушілердің тиісті құжаттары жіті тексерілген. Осылайша, жол сақшылары бір ай бойы аяғынан тік тұрып, жағымсыз жағдайлардың алдын алуға барын салыпты. Жалпы, айлық шеңберінде ғана емес, жыл бойы жол қауіпсіздігін сақтауға бағытталған кешенді жұмыстар жалғаса бермек.
– Жол-көлік оқиғаларының белгілі бір бөлігі жылдамдықты елемейтін жүргізушілердің кесірінен болады. Әрбір жетінші апат (14%) жүргізушілердің елді мекенде белгіленген жылдамдықты сақтамауынан туындайды. Соңғы 7 айда жылдамдықты асыру себебінен 1 136 жол-көлік оқиғасы тіркелді. Салдарынан 156 адам қайтыс болып, 1 442 жолаушы жарақат алды.
Жол-көлік оқиғаларында қайтыс болғандардың және жарақат алғандардың төрттен бір бөлігін жаяу жүргіншілер құрайтынын атап өткен жөн. Осы жылы 308 жаяу жүргінші қайтыс болды және 2 168-і жарақат алды. Жаяу жүргіншілердің кесірінен 265 жол апаты тіркеліп, 55 адам жан тапсырды, 217-сі түрлі жарақат алды. Жалпы алғанда, жолдағы қауіпсіздік жаяу жүргіншіге де, жүргізушіге де байланысты. Яғни тәуекел екі жақтан да бар. Соңғы уақытта жолды бағдаршамның қызыл түсіне немесе белгіленбеген жерінен кесіп өткен жаяу жүргіншілер кінәлі болуда, – деді Ж.Мұратәлиев.
Тәртіп сақшылары «Қауіпсіз жол» іс-шарасы оң нәтиже бергенін айтады. Бір ай ішінде шамамен 51 мыңнан астам жол ережесін бұзу фактілері тіркелген. Бұл айлық тек жол жүрісі қағидаларын бұзуды анықтауға ғана емес құқықтық түсіндіру жұмыстарына да бағытталғанын атап өткен жөн. Мәселен, халықпен кері байланыс орнатып, полиция бөлімшелері басшыларының азаматтармен жеке байланысын қамтамасыз ету мақсатында «Жолда қабылдау» акциясы өткізіліпті. Акция барысында Полиция департаменттерінің, әкімшілік, жергілікті полиция және көші-қон қызметтерінің басшылары алдын ала жазылусыз тікелей байланыс форматында азаматтарға онлайн қабылдауды жүргізген.
Тағы бір назар аудартатын мәселе – кәмелетке толмағандардың қатысуымен тіркелетін жол-көлік оқиғалары. Өткен жылмен салыстырғанда балалардың қатысуымен болған жол-көлік оқиғаларының саны 5 пайызға (1964-тен 1861-ге дейін) және зардап шеккендер – 2 пайызға (2255-тен 2206-ға) азайыпты. Десе де, жол-көлік оқиғаларындағы өлім-жітім деңгейі әлі де жоғары болып қалуда (7 пайыз).
– Балалар – жол жүрісіне қатысушылардың ең осал санаттарының бірі. Көбіне жол жүрісі қағидаларын білмеу немесе оларға немқұрайды қарау салдарынан жолдың бойында ойнап жүрген, белгіленбеген жерлерден көшені кесіп өткен балалар жол апатына себепші болып жатады. Балалардың жолдарда қауіпсіз жүріс-тұрысқа байланысты дағдыларын нығайту мақсатында, қала берді оқушылардың оқу жылының басталуы қарсаңында 22 тамыздан бастап «Абайлаңыз – балалар!» республикалық жедел-профилактикалық іс-шарасы басталғанын атап өткен жөн. Іс-шара шеңберінде білім беру мекемелерінің аумағындағы жол желісінің жұмыс күйін және жол жүрісін ұйымдастырудың техникалық құралдарын зерттеу, ата-аналар мен мұғалімдерге жол қауіпсіздігі бойынша профилактикалық сабақтар, дәрістер өткізу көзделген. Сонымен қатар жол қауіпсіздігін қамтамасыз етуді насихаттауға және балалардың қатысуымен болатын жол-көлік жарақаттарының алдын алуға бағытталған өзге де жұмыстар жоспарланған, – деді Ж.Мұратәлиев.
Осы жылдың 11 шілдесінде Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев «Қазақстан Республикасының Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексіне енгізілген өзгерістер мен толықтырулар туралы» Қазақстан Республикасының Заңына қол қойған болатын. Заң биыл 9 қыркүйекте күшіне енеді. Оған сәйкес түзетулермен көлік құралын мемлекеттік нөмірлерсіз қайта басқарғаны үшін әкімшілік жауапкершіліктің жаңа құрамы енгізілді (590-бап 2-1 Б.), онда 20 АЕК мөлшерінде айыппұл түрінде өндіріп алу немесе көлік құралдарын басқару құқығынан 1 жыл мерзімге айыру көзделген. Бұрын мұндай норма болмаған еді. Бұдан басқа, көрінеу жалған немесе жалған мемлекеттік нөмірлері бар көлік құралын басқару үшін жауапкершілік күшейтілді. Айыппұл түріндегі жаза алынып тасталды, енді аталған құқық бұзушылық үшін тек 1 жыл мерзімге көлік құралдарын басқару құқығынан айыру және 5 тәулікке дейін әкімшілік қамауға алу қолданылмақ. Бұған дейін 20 АЕК мөлшерінде айыппұл немесе 1 жыл мерзімге басқару құқығынан айыру қарастырылған болатын.
Қазіргі уақытта Ішкі істер министрлігі қала сыртындағы күре жолдарды «орташа жылдамдықты» арттырғаны үшін көлік құралдарының жүргізушілерін жауапкершілікке тарту мүмкіндігін көздейтін түзетулерді пысықтауда.
Жүргізушіге «жолда байқап жүр» деп айту аздық етер. Жол ережесін сақтамасаң ырым қылып таққан тәсбихтің де пайдасы шамалы. Кейбір жүргізушілер сапасыз жолды, бағусыз малды себеп етіп өздерін ақтағандай болады. Көлік тізгіндеген адам өзінің өміріне ғана емес, көлік ішіндегі адамдардың тағдырына да жауапты екенін ұмытпағаны абзал.