ПРЕЗИДЕНТ ОРМАНЫ: ҚИЯЛ МЕН ҒАЖАЙЫП
Қасиетті Қараөткелдің байырғы тұрғындары әлі күнге ұмыта қоймаған болар, ертеректе елордамыздың айналасы жазық далалы болатын да, қаңбақ қуған кезбе жел еш кедергісіз шаһар аралап, жан баласының берекесін алып тынушы еді. Бүгінгі жағдай мүлдем басқаша. Астананы қоршай орман отырғызылып, екпінді дауылдарға қолдан егілген жасыл белдеу тосқауыл қойылғалы бері көше бойлаған қума жел сап тыйылды. Сонымен бірге шаң-тозаң саябырсып, еліміздің бас қаласында бұрын-соңды болып көрмеген ерекше жайлы микроклимат пайда болды. Бұл, “Жасыл Аймақ” республикалық мемлекеттік кәсіпорыны еңбеккерлерінің қолымен жасалған жұмақ.
Негізінде Ақмола өңірін ормандандыру жұмыстары тап бүгінгідей кең көлемде жүргізіле қоймағанымен, бұл шара Есіл бойындағы елді мекендерде әр уақытта кезең-кезеңмен қолға алынып отырыпты. Бұған бүгінге дейін сақталып келген жергілікті мекеме мұрағаттарының көптеген тарихи құжаттарына қарай отырып көз жеткізуге болады. Арқаның құлашын кеңге жайып жатқан дархан даласының кіндігіндегі Ақмола қаласының төңірегіне орман өсіру жөніндегі ежелден есте келе жатқан мұратты арман әлем таныған реформатор, Астананың авторы, тұңғыш Президентіміз Нұрсұлтан Назарбаевтың бастамасымен елордамыздың Алматыдан бұрынғы Ақмола жеріне көшірілгеннен кейін түбегейлі шешіліп, бұл істі кешенді түрде дамыта жүргізудің бірегей мүмкіндігі ашылды. Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2000 жылғы 10 қаңтардағы №198-ші қаулысына сәйкес, Астанада дәл осы күні “Жасыл Аймақ” атты республикалық мемлекеттік кәсіпорын құрылды. Содан кейін-ақ, жаңадан пайда болған ұжым Елбасы жүктеген аса жауапты міндеттерді мүлтіксіз орындаудың қамына бірден кірісіп кетті.
Осы кезеңдерде кәсіпорынның орман қоры аумағында Астана, Вячеслав, Қызылжар, Шортанды орманшылықтары мен “Ақ қайың” орман тұқымбағының ірге тасы қаланып, араға көп уақыт салмай аталған құрылымдар бірінен кейін бірі рет-ретімен іске қосылып жатты. Мемлекет басшысы Нұрсұлтан Назарбаевтың тапсырмасы бойынша жаңадан құрылған кәсіпорынның алдына қойылған басты мақсат Астана қаласының санитарлық қорғаныш жасыл аймағын қалыптастыру болатын. 2003 жылдарға дейін қала маңындағы 55,6 мың га. алқапқа жобалау-зерттеу жұмыстары жүргізіліп, соның нәтижесінде, 25 мың га. жерге орман көшеттерін отырғызуға болады деген алғашқы шешім шықты.
Алғашқы кезде маусымдық науқан сайын күшіміз бар болғаны 2500 га. алқапқа тал шыбықтарын егуге әзер жетіп келгені рас еді. Ал 2003 жылы бұл көрсеткішті – 4500 гектарға арттырдық, одан кейінгі кезеңдерде егістіктің көлемін – 5000 гектарға дейін ұлғайттық та, Елбасы белгілеп берген осы деңгейді күні бүгінге дейін өзгертпестен өзімізге темірқазық ретінде берік ұстаным етіп алдық. Содан бергі ұранымыз – кем дегенде жылына 5000 гектар алқапқа орман көшеттерін отырғызу. Біздер көп уақыт бойы орман ағашы тұқымын жерсіндірудің, сапалы көшеттер отырғызудың әлемдік озық тәжірибелерін тереңдете зерттедік, сала ғалымдарымен жұптаса жүріп іздендік, зейін салып зерделедік, қолдан орман жасаудың өзімізге тиімді деген тұстарын көкейге түйдік, үйрендік, соның нәтижесінде жергілікті жердің топырақ-климаттық жағдайын ескере отырып, қала маңын көкжелектендірудің декоративтік-ландшафтық технологиясын дұрыс пайдалану жөніндегі Президенттің негізгі тапсырмасын толығымен жүзеге асыра алдық.
Желкілдей өскен көкжелек арада біраз жылдар өткенде қалың жынысты ну орманға айнала бастады. Алыстан шоқ-шоқ болып бұйралана көрінетін жасыл толқынды тоғайдың іші бүгінде жүгірген аң мен ұшқан құсқа толы. Әсіресе, орман санитары аталатын қанаттылар қатары тез көбейіп келеді. Бұл заңды құбылыс, өйткені орман жабайы аң-құстың үйі, олардың өсіп-өркендейтін орыны һәм жылы мекені. Халық айтса, қалт айтпайды, аз ғана уақыттың ішінде тамырын тереңге жайып, бойын көкке құлаштай сермеген қалың нуды жұртшылық бүгінде “Президенттің орманы” – деп атап кетті. Бұл заңды да, өйткені, елорданың далалы жазығына қолдан орман өсіру идеясының бастамашысы болған Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев қай уақытта да қала маңындағы жасыл орманның өркендеуіне қолдан келген көмегін көрсетіп отырады. Табиғатты түлетуге деген ізгі қамқорлығын оның өн бойынан, аттаған әр қадамынан, жасаған ісінен және сөйлеген сөзінен де айқын көруге болады. Мемлекет басшысы “Жасыл аймақ” РМК-ге жыл сайын бір рет келіп, орман өсірудің мұндағы атқарылып жатқан жұмыстары барысымен жан-жақты танысуды дәстүрге айналдырды. Өзінің жарты күндік жұмыс уақытын осы салаға арнаған Елбасы биылғы жылдың тамызында тағы да бір рет орманды аралады, жасыл желекке оранған алып алқапты тікұшақпен құс қанаты жететін самғау биіктен бақылады, негізгі атқарылып жатқан кешенді шаралармен көзбе-көз жүріп танысты. Содан соң, Елбасы көргендерін көңіл сандығындағы сақталған жазиралы ойларымен салыстырып, сарабдал сараптаудан өткізіп, орманшы қауымға жаңа міндеттер мен тың тапсырмалар жүктеді. Оны дер кезінде орындау – кәсіпорын ұжымы үшін абыройлы міндет.
Бұған “Жасыл Аймақ” РМК ұжымының мүмкіндігі де, жігері де молынан жетеді. Бүгінде кәсіпорын иелігінде 5 орманшылық, 2 тұқымбақ жұмыс істеп жатыр. Ең соңғы “Батыс” орманшылығы “Жасыл Аймақ” РМК-ның аумағында 2006 жылы құрылды. Кәсіпорын үшін өз иелігіндегі әр құрылымның орны бөлек, олардың қай-қайсысына да орман өсіру және оны сақтаудың белгілі міндеттері жүктелген. Дегенмен, “Ақ қайың” орман тұқымбағын ерекше атап өтуге болады. Мұндағы 1,5 га. алқапқа алғашқы жылдары бар болғаны 40-тан астам ағаш түрі отырғызылған еді, бүгінде олардың саны 100-ден асып жығылады және желек түрлері де сан-алуан, бейнебір шағын дендропарк дерсің. Негізінде, бұл орталық ағаш тұқымынан сапалы көшеттер дайындаудың озық лабораториясына айналған. Алқаптарға тікпе көшеттер дайындаудың барлық өндірістік технологиялық тізбегі осында жүргізіледі. Тұқымнан жер жарып шыққан қос құлақ жапырақтың жерсіндірілген тікпе көшетке айналғанға дейінгі шынықтыруға бағытталған сатылық үдерісі осында өткізіледі. “Ақ қайың” орман тұқымбағы жыл сайын көктемгі тал отырғызу науқанына шамамен 8 млн. дана жерсіндірілген тікпе көшеттер дайындайды. Айтуға оп-оңай болғанымен, осы келтірілген цифрлардың астарында үлкен еңбек, мол тәжірибе, үйлестірілген іс-қимыл және еселене төгілген тер жатыр. Осы ретте кәсіпорынның байырғы да, белді мамандары Қасым Шаяхметов, Ыбыраш Мырзагелдиев, Алмат Әбекешов және басқалардың жемісті жұмысын атап өткен жөн.
Кәсіпорын құрылғандағы алғашқы жылдары егілген көшеттердің алды бүгінде ұшар шыңына көз тіксең басыңдағы тақияң түсіп қалғандай биік те, сымбатты ағаштарға айналды. Содан бергі өткен он жылда елордамызды қоршай әсем де әдемі, көрген кісінің көзіне қуаныш ұялататын жап-жасыл орман өсіп шықты. Қарап отырсақ, “Жасыл Аймақ” РМК-ы осы өткен 10 жыл ішінде Астана қаласының санитарлық қорғаныш жасыл аймағын қалыптастыру міндетін абыроймен орындап, бас қаламыздың маңындағы 50 мың гектар даланы көкжелекті ну орманға айналдырды.
Биылғы көктемгі науқан да өте қысқа мерзім ішінде табыспен аяқталды. Бар болғаны 12 жұмыс күнінде 5 мың гектар алқапқа орман көшеттері отырғызылды. Дала жұмыстарына кәсіпорынның механикаландырылған 60 техникасы мен 1500-ге жуық жұмыс қолы қатыстырылды. Екпінді еңбек алдағы уақытта жалғаса береді. Өйткені, кәсіпорынға Елбасы алдағы 2020 жылға дейін Астана маңындағы орманды алқаптың көлемін 75 мың гектарға дейін жеткізу міндетін жүктеді. Елдігіміздің айбарына айналған Астана қаласының авторы, тұңғыш Президентіміздің бұл міндетін орындау біздің басты парызымыз.
Жұматай СҮЙІНДІКОВ, “Жасыл Аймақ” РМК-нің бас директоры.
ТОҒЫЗ ЖОЛ ТОРАБЫНДА – АСТАНА СТАНСАСЫ
Ақмоланың, бүгінгі Астананың еліміздегі маңызды темір жол тораптарының бірі ретінде қалыптасуы өткен ХХ ғасырдың 20-жылдарынан бастау алады. Орталық Қазақстанның баға жетпес байлықтарын ел кәдесіне жарату мақсатында 1920 жылдың 5 тамызында РСФСР Халық Комиссарлары Кеңесінің қаулысы шығып, онда Петропавл – Көкшетау темір жол желісінің құрылысын тез арада іске қосу қажеттігі алға тартылды. Аталған шара Қазақ өлкесін өзге кеңестік елдер құрамындағы мемлекеттермен жалғастыруды, республиканы астық және басқа азық-түлік өнімдерімен қамтамасыз етуді көздеді. Міне, сондықтан да болар, бұл жұмыс мейлінше аса қысқа мерзімде, екі жыл көлемінде жүзеге асырылды.
Ақмола қаласы арқылы өтетін мұндай темір жол желісі құрылыстарын жүргізуге кейін Қазақ Автономиялық Республикасы Халық Комиссарлары Кеңесінің 1929 жылдың көктемінде қабылдаған шешімі де тиісінше қозғау салды. Осының нәтижесінде Бурабай – Ақмола, Ақмола – Қарағанды, Қарағанды – Успенск кеніші, Қарағанды – Шешенқара, Шешенқара – Жартас, Петропавл – Ақмола – Балқаш бағыттарындағы жол тораптарының құрылыстары басталып, оның негізгі жұмыстарын үйлестіретін басты қала ретінде Ақмола таңдап алынды.
1929 жылдың қыркүйегінде мұнда профессор М.Григоровский бастаған ғалымдар арнайы ат ізін салып, олар қала іргесіне таяу маңда орналасқан Максимовка мен Рождественка елді мекендеріндегі тас көмір қабаттарының қорын іздестірумен шұғылданды. Бұл іске өз кезегінде қазақстандық геолог-ғалым Қаныш Сәтпаев пен оның ізбасарлары да араласты.
Темір жол құрылысын салуда жинақталған бай тәжірибе мен жұмысшылардың ортақ іске деген ерекше құлшынысы кейін Ақмола арқылы Қарағанды қаласына жол тартуда да анық байқалды. Ақмола – Қарағанды темір жол желісінің құрылысы 1931 жылы аяқталды.
Ақмоланың өзге темір жол тораптарымен одан әрі жалғаса түсуіне 1939 жылы қолға алынған Оңтүстік – Сібір темір жол желісі құрылысының басталуы да қолайлы жағдай туғызды. Аталған желіні пайдалануға беру үшінші бесжылдықтың жоспарына енгізілді. Оның іске қосылуы Кузнецкінің тас көмір бассейнін Магнитогордың металлургиялық комбинатымен, ал Магнитогор арқылы Қарағандының көмір бассейнімен, сондай-ақ Балқаш, Жезқазған жез өндіру комбинаттарымен жалғастыруға қолайлы мүмкіндік туғызатын еді. Саяси және шаруашылық жағынан аса елеулі бұл темір жолдың Қазақстанның өндірістік аймақтарын жетілдіру мен түлетудегі рөлі зор болатын. Қостанай, Қарағанды, Солтүстік Қазақстан облыстарын ендей өтіп, бір жарым мыңдай шақырымды құрайтын бұл тораптың іске қосылуын қалың көпшілік тағатсыздана күтті. Бұл жылдары Қазақстанда Көкшетау, Павлодар облыстары жоқ болса, Ақмола қаласы Қарағанды облысының құрамында еді. Оңтүстік – Сібір темір жол торабының салынуы республика өңіріндегі өнеркәсіп, ауыл шаруашылығы ресурстарын ойдағыдай игеруге, Екібастұз көмірін, Бозшакөл жезін, Майқайың алтынын, Торғай бокситін, Сандықтаудың орман байлығын халық кәдесіне жаратуға аса қажет болды.
Оңтүстік – Сібір темір жолы құрамына енетін, ұзындығы 806 шақырымды құрайтын Ақмола – Қарталы желісін іске қосу қазақстандықтардың еншісіне тиді. Желінің пайдалануға берілуі Оңтүстік Оралдың Қарағанды көмірін еркін тұтынуына, өз қажеттеріне толық пайдалануларына аса қажет еді. Осыған орай Қазақстан Компартиясы Орталық Комитетінің жолдамасымен бұл құрылысқа 1200 коммунист пен 10 мыңға тарта комсомол жастар жіберілді. 1939 жылдың мамыр айында Ақмола – Қарталы бағыты шын мәніндегі екпінді құрылыс алаңына айналды. Онда алғашқы кезеңде 21730 жұмысшы еңбек етті. Адамдардың табанды жұмыстарының арқасында 806 шақырымға созылған желі құрылысы аса қысқа мерзім ішінде, сегіз жарым айда мәреге жетті. 1940 жылдың ақпан айында Магнитогорге Қарағанды көмірінің алғашқы эшелоны жол тартты. Ал 1940-1941 жылдары Қарағанды көмірі Магниткаға жеткізіле бастады.
1941 жылы Оңтүстік – Сібір магистралінің екінші буыны болып табылатын ұзындығы 439 шақырымға созылған Ақмола – Павлодар темір жол желісі құрылысын салу қолға алынды. Алайда Ұлы Отан соғысының басталуы өркен жая түскен бұл істі кейінге шегеріп, оны тек 1946 жылы қайыра бастаудың мүмкіндігі туды.
Астана қаласының Мемлекеттік мұрағатында жинақталған маңызды құжаттар көрсеткеніндей, аталған желіге басшылық жасау негізінен Ақмола арқылы жүргізілді. Темір жол торабын салуға әр кезеңде “Казжелдорстрой”, “Казахстройпуть”, “Целинтрансстрой” секілді құрылыс басқармалары жетекшілік жасады. Бүгінгі көзқарақты оқырман темір жол құрылысының білікті ардагерлері А.Минаков, Ж.Байбеков, Б.Курочкин, Д.Омаров, С.Солнцев, А.Ашусов, М.Приемышев және басқаларды орынды мақтаныш етеді.
Еліміздегі маңызды темір жол тораптарының бірінен саналатын Ақмола бөлімшесі Қазақстанның Солтүстік-Батыс және Орталық аймақтарын, Орал мен Сібірді байланыстыратын төрт желінің қиылысқан жерінде орналасқан. Тың игеру кезеңінде ол Целиноград облысымен бірге, Көкшетау және Қостанай облыстарының іргелес аудандарына да қызмет көрсетті. Бөлімше құрамында ол жылдары 85 дербес пункттер мен 77 станса болды.
Тың игеруге дейін Ақмола стансасында пойыздарды өткізетін 19 жол торабы болған болса, 1970 жылы мұнда 6 дербес парк бой көтерді. Әр парк 6-7-ден 15-19-ға дейін жол желілеріне ие болды. Егер тың игеру кезеңіне дейін Ақмола арқылы тәулігіне 2-3 пойыз өтетін болса, 70-жылдары 15-20 жұп пойыз қатынауға мүмкіндік алды. Бүгінгі темір жол вокзалы 1962 жылы пайдалануға берілді, ол 1200 жолаушыға арналған. Жыл өткен сайын стансаның материалдық-техникалық базасы да жақсарып, ол соңғы үлгідегі механикаландырылған жаңа жабдықтармен жаңғыртылды.
Ақмола темір жол торабының қалыптасуы мен кемелденуі кезеңінде стансаның әлеуметтік инфрақұрылымы да жаңаша мәнге ие болды. Мұнда 1954 жылы теміржолшылардың мәдениет үйі пайдалануға берілсе, 1967 жылы стадион бой көтерді. Омбы темір жол көлігі институтының бөлімшесі, сондай-ақ темір жол техникумы ашылды.
Қалада 1964 жылдың желтоқсанында вагон жөндеу зауытының құрылысы аяқталды. Оны бас мердігерлік ұйым – “Целинтрансстрой” тресі іске қосты.
Бүгінде Астана еліміздің бас қаласына айналып, жылдар көшімен бірге өсіп-өркендеп келеді. Республика үшін аса қажетті халық шаруашылығы жүктерін тасымалдаумен бірге, өзге елдермен арадағы қарым-қатынасты жақсартуға өзіндік үлес қосып отырған Астана стансасының тарихы бұл айтылғандармен әсте шектелмейді. Ол алыс және таяу шет мемлекеттермен арадағы байланыстарды нығайту ісінде алда да баға жетпес рөл атқаратын болады.
Көшкінбай КЕНЕБАЕВ, Астана қаласы Мемлекеттік мұрағатының жоғары санатты мұрағатшысы.
“АҚ ЖЕЛКЕН”, “АЛТЫН САНДЫҚ”, “ҚҰЛПЫНАЙ”...
Жазиралы Сарыарқаның қақ төрінде қоныс тепкен салтанатты да сәулетті Астана – тәуелсіздігіміздің тұғыры, қаймана қазақтың мақтанышына айналғаны ақиқат. Егемен елдің бас қаласы бүгінде даму болашағымыздың мәні, сәулетіміздің сәні, экономикамыздың локомотиві болып отыр. Күннен- күнге Астананың сәулетімен бірге әлеуметтік-экономикалық әлеуеті де артып келеді. Бұл астаналықтардың күнделікті тіршілік түйткілінен де анық байқалады. Елордадағы көңілге сенім мен қуаныш сезімін ұялататын жетістіктермен қатар әлі де шешімін күткен күрмеуі күрделі мәселелер де бар. Соның бірі соңғы жылдары қала тұрғындарын ерекше алаңдатып келе жатқан балабақшалардағы орын тапшылығы болғандығы жасырын емес.
Астананың алғашқы қазығынан бүгінгі гүлдену дәуіріне дейін қаланың даму баспалдақтарын өз қолынан өткізіп келе жатқан Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев шешім күткен әрбір түйткілді мәселені де назарынан тыс қалдырып көрген емес. Бұл ретте Мемлекет басшысын Астанадағы балабақшалар проблемасы да толғандырмай қалған жоқ. Осы бір көкейкесті мәселені шешу мақсатында Елбасы өзінің Қазақстан халқына арнаған биылғы Жолдауында кішкентай астаналықтардың мүддесін қанағаттандыру мақсатында “Балапан” атты бағдарламаны алғаш күн тәртібіне қойған еді. Болашақ тірегі – өскелең ұрпаққа қажетті жағдай жасауды барлығынан жоғары қоятын Мемлекет басшысының ұлағаты әрқашан өзінің мәуелі жемісін де беріп келеді. Бұл ретте Елбасының тікелей бастамасымен өмірге келген “Балапан” бағдарламасы да алғашқы жемісін бере бастады.
Оған мамыр айының басында қаламызда қатарынан 10 балабақша ғимараты пайдалануға берілгендігі толық дәлел бола алады. Қазақстан халқының бірлігі мерекесі қарсаңында ашылған “Ақ желкен” балабақшасының ашылу салтанатына Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың өзі қатысып, бүлдіршіндерді заманауи тәрбие орталығының табалдырығын аттау сәттерімен құттықтады. “Ақ желкен” балабақшасы 240 бүлдіршінге лайықталған. Бұрын қаламыздағы Алматы ауданының әкімдігі орналасқан бұл ғимаратты балабақшаға лайықтап қайта жасау үшін “Жол картасы” бағдарламасы аясында 341,8 млн. теңге қаржы жұмсалды. Іші-сырты бүгінгі заманғы құрылыс материалдарының озық үлгілерімен әрлендірілген балабақша ғимараты көз қуантып, көңіл марқайтады.
“Балапан” бағдарламасы аясында пайдалануға берілген тағы бір заманауи балабақша – “Алтын сандық” деп аталады. Бұрын “Қазақстан темір жолы” ұлттық компаниясының құзырында болып келген бұл ғимаратты балабақшаға лайықтап қайтадан құруға 403 млн. теңге ақша жұмсалған. Алғашқы жоба бойынша мұнда 265 бүлдіршін тәрбиеленуге тиіс болса, еңселі де кең ғимараттың ауқымы қайта құрудан кейін 300 бүлдіршінді қабылдауға мүмкіндік берді. Балабақша ғимаратының жалпы аумағы 2700 шаршы метр. Мұнда тәрбиеленетін әрбір балаға ата-анасы ай сайын 4,5 мың теңге ақша төлейді. Егер жеке меншік балабақшаларда ай сайын әрбір балаға 30 мың теңге төленетінін ескерсек, “Балапан” бағдарламасы аясында бой көтерген балабақшалардың астаналықтар үшін қаншалықты тиімді екендігін аңғару қиын емес.
Астана қаласындағы Желтоқсан көшесіндегі №40 “Құлпынай” балабақшасының жаңа ғимараты да қала бүлдіршіндерін қабылдауға дайын. Бұл ғимаратты қайта жабдықтауға бюджеттен 163,4 млн. теңге қаржы жұмсалды. Бұл балабақша 120 орындық. Бүлдіршіндерді тәрбие мен білімнің бүгінгі заманғы үлгілерімен толық қамту үшін балабақшада барлық жағдай жасалынған. Мұнда балаларды дене тәрбиесімен қамтитын спорт залдары, әр түрлі білім тану бөлмелері жеткілікті.
Астанада балабақша тапшылығын жою мақсатындағы жұмыстар одан әрі жалғасуда. Биылғы жылы тағы да мектеп жасына дейінгі 10 балалар мекемесі пайдалануға берілмек. Оның 4-і қала күні мерекесіне дейін, қалған 6-ы жыл соңына дейін іске қосылады. Осының нәтижесінде 2440 астаналық бүлдіршін балабақшамен қамтамасыз етіледі. 650 жаңа жұмыс орны ашылады. Сондай-ақ, биылғы жылы пайдалануға берілетін тұрғын үй кешендерінің бірінші қабаттарынан 15 мектеп жасына дейінгі балалар мекемесі ашылмақ.
Тағы бір ерекше айта кететін игілікті іс, Астана қаласының әкімдігі биылғы жылдың сәуір айынан бастап жеке меншік балабақшаларға мемлекеттік сұраныс беру тәжірибесін өмірге енгізді. Қазір жеке меншік мектеп жасына дейінгі мекемелерде 1 мың бүлдіршін тәрбиелеуге және оқытуға мемлекеттік сұраныс берілсе, қыркүйек айынан бастап тағы да 1975 бүлдіршін тәрбиесіне сұраныс жасалынады. Яғни, осы жеке меншік балабақшаларға қала бюджетінен әрбір балаға ай сайын 11896 теңге аударылады. Ал қалған төлемақыны ата-аналардың өздері өтейтін болады. Мұндай жеңілдік бүлдіршіндері балабақшадағы орынға кезекте тұрған отбасыларына жасалынады.
Елорда әкімдігі биылғы жылы жалпы саны 2,5-3 мың бүлдіршінге арналған 10 жаңа балабақша ғимаратын салуда. Сонымен бірге, қала әкімдігі 2011 жылы Астанада тағы да 20 жаңа балабақша салуды жоспарлап отыр. Елбасының тікелей тапсырмасымен іс жүзіне асырыла бастаған “Балапан” бағдарламасының аясында 2 жыл ішінде Астана қаласында балабақшаға деген сұраныс 90 пайызға қанағаттандырылмақ.
Жылқыбай ЖАҒЫПАРҰЛЫ, СУРЕТТЕРДЕ: бүлдіршіндер шаттығына толған жаңа балабақша ғимараттарында.
Бетті дайындаған газет тілшісі Жылқыбай ЖАҒЫПАРҰЛЫ. Суреттерді түсірген Орындай БАЛМҰРАТ.