ОНЫ КІМ ОЙЛАП ТАУЫП ЖҮР?
Бүгінде басшылар мен кәсіпкерлердің ауыз ашар беруі жаңалық емес. Мұсылман мемлекеттеріне ғана тән бұл мәселеде АҚШ сияқты атақты елдің президенті Барак Обама да қалыспай келеді. Демек, гәп – ауыз ашар дәстүрін дін ислам талабына сай тәрбие мен тағылымға, мән мен мазмұнға байыта түсуде болып отыр.
Мысалы, ауыз ашар дәмі, негізінен, қасиетті Рамазан айында ораза ұстап, кешке дейін жүрегі сазып жүрсе де Аллаға адалдық танытқан жандарға берілген уәжіп делінеді. Егер ауыз ашар беруші Алла тарапынан сауап күткен болса, ол сауап та, негізінен, әлгі қарны қабысып, ерні кеберсіген мүміндердің алғысы үшін жазылса керек.
«Шақырған жерден қалма, шақырмаған жерге барма». Жақында, шақырған соң, біз бір ауыз ашарға бардық. Бірақ дастарқан басында ораза ұстаған мүміндерден гөрі «аузы ашық» пенделер көбірек көрінді. Ертеңгі асы мен түскі дәмін уақтылы ішіп, түс қайта қою күрең шайға тағы бір «тойып» алатын кішігірім бастықтар: «Біз де осылар сияқты құдайға құлшылық жасасақ қандай ғанибет болар еді», деп ауыз бекіткен жамағатқа үмітпен қарап, үлгі-өнеге алып жатса бір сәрі ғой. Жоқ, керісінше, олар үзілісте дін исламда харамға шығарылған темекісін шегіп: «Міне, мені көрдіңдер ме?» дегендей түтіндерін бұрқыратып тұрды. Аузы берік мүмінге құрақ ұшып сәлемдесудің абзал екені ойларына кіріп те шықпады. Құдды дайын асқа тік қасық «той генералдары» сияқты. Оның үстіне ата сақалы аузына шыққан аға буын өкілдері мен ақ сәлделі имамдардан жоғары жайғасып алды. Түсіне білген жанға бұл да кісілік пен кішіліктен алшақтау еді. Олардың орнында, мысалы, мешіттегі жұма намазға келіп құлшылық жасап жүретін ұлт зиялылары отырса қандай жарасымды болар еді!?.
Ауыз ашарға ауыз бекітпесе де келгендердің кейбіреуі артық сөз де айтып қалып жатты. Имам бастаған аз ғана топ ауыз ашқаннан кейін шам намазын оқуға беттеген кезде: «Мыналар қайда кетті?» «Намазға?».. «Ауыз ашар біткен соң оқыса да болмай ма?» деп қынжыла күңкілдей бастады. Жырқ-жырқ етіп күлгендері де жоқ емес. Өйткені, ауыз аша салып (кешке дейін дым татпай жүрсе де), намазға асыққан тақуалардың құлшылық тәртібіне адалдығы олар үшін оғаш көрінген сияқты. Егер солар бір күнде бес рет қайталанатын азан үнінің: «Намазға келіңдер, намазға келіңдер, құтылуға асығыңдар, құтылуға асығыңдар!» деп келетін адами пенделіктен биік тұрған мәні мен мағынасын тереңірек түсінсе, намаз – діннің тірегі, ғибадаттардың ең ұлығы, намаз оқымаған пенде Алланың әмірін орындамаған, Құдайға қарсы келген болып табылатынын білсе, бүйтіп күнәға батпас еді.
Жалпы, ауыз ашарда ән шырқаған мұсылмандарды, оның ішінде қазақтарды әлі күнге дейін көрмеппіз. Бірақ ауыз ашардың оразасы жоқ «қонақтарын» бірінен кейін бірін сөйлетіп алған жүргізуші бір уақытта: «Ендігі кезекті әнге берейік», деп хабарлады. Алатаудың ақиығы Кенен Әзірбаевтың әні деген соң «е, тыңдасақ тыңдайық» десек, «Бас та өлең, құлақ та өлең, мұрын да өлең» деп басталатын көпке белгілі әннің сөзін «...ой да өлең, қыр да өлең» деп бастаған жас әншіміз айдалаға лақты да кетті. «Дәстүрдің озығы бар, тозығы бар». Егер ауыз ашар берушілер озық дәстүр ретінде бір-екі ән айтылса артық етпейді деп шешсе, ол әннің тек қана діни тағылым мен тәрбие тұрғысынан әуелегені абзал еді.
Халқымызда «Көш жүре түзеледі» деген сөз бар. Алладан басқа ешбір тәңір жоқтығына және Мұхаммед (с.ғ.с.) Алланың елшісі екеніне куәлік еткен мұсылмандар қауымы, дейтұрғанымен, бұл ауыз ашарға да дән риза көңілмен марқайып тарасты. Өйткені, Мұхаммед (с.ғ.с.) Пайғамбарымыз: «Рамазан айының басы – мейірім, ортасы – кешірім, аяғы – тозақ отынан азат болу», деген екен. Ал жәннат есіктері ашылып, тозақ есіктері жабылып, шайтандар шынжырланған Құран айындағы ауыз ашардың тағылымы мен тәрбиесі алдағы уақытта тек қана сауапты іске сай болса екен деп тілейік.
Көсемәлі СӘТТІБАЙҰЛЫ.
Жамбыл облысы.