Қазақстан • 02 Шілде, 2018

Қиял әлеміне жетелейтін картиналар

492 рет
көрсетілді
2 мин
оқу үшін

Астана қаласының 20 жылдық мерейтойы қарсаңында Мәдениет және спорт министрлігінің қолдауымен елордадағы Ұлттық музейде «Поль Серюзье және Бретань: аңыздардың сиқыры» атты көрме ашылды.

Қиял әлеміне жетелейтін картиналар

Көрмені әзірлеп әкелген – Франция елінің Ұлттық музей­лер бірлестігі. Шараның ашы­лу салтанатында сөз алған Фран­ция­ның Қазақстандағы Төтен­ше және өкілетті елшісі Фи­липп Мартинэ мырза өз елін­дегі ежел­­­гі рухани мұралар сақ­шысы – Ұлт­тық музейлер бір­лес­тігі өт­кен жылы Астана ұйым­дас­тыр­­ған халықаралық маман­дан­­­дырылған ЭКСПО көрмесі аясында елордалықтарға француз тарихына қатысты құнды дүниелер ұсынған болса, енді міне ХІХ ғасырдағы француз символикасының ірі өкілі Поль Серюзенің картиналары әкелініп отыр деді.

Сондай-ақ көпшілікті көр­менің маңы­зымен таныс­тырған Мәдениет және спорт министрі Арыстанбек Мұхамедиұлы бір жыл бұрын мә­де­ниет, өнер және мәдени мұра­ны сақтау саласында еларалық ынты­мақ­тастық меморандумына қол қойы­л­ғанын, бұл шара соның жалғасы екенін жеткізді.

Көрмеге барлығы 48 жауһар картина әкелінсе, соның 80 пайы­­­­зының авторы – Поль Серю­зе. Жұмыстар түгелдей дер­лік тұпнұсқа. Оның «Теңіз бен жағалау», «Тоқымашы», «Ма­ха­­ббат бәйтерегі» қатарлы ең­бек­тері модерн стиліне жақын ар-нуво символистер тобына жатады екен. Негізінен бұл топты еуропалық өнертанушылар «Наби» шығармашылық бағы­ты деп бағалайды. Қазақша айтқан­да, тылсыммен сырласушылар.

Аталмыш топ өкіліне жататын кескіндемешілер – Эмиль Бернар, Пьер Боннар, Моррис Дени, Анри Море, Максим Морра, Поль Гоген, тағы басқа­ла­рының туындылары да көр­ме сөресінен орын алыпты. Бұлар­дың бәрі бүгінде өмірден озған, бірақ суреттері арқылы әлемге танымал тұлғалар.

Көрме комиссары тәуелсіз өнер­танушы және Серюзье атын­дағы комитет төрағасы Каролин Бойль-Тернердің пікірінше, бұл кескіндемелер көрмесі тұң­ғыш рет Франция шекарасынан асып, Еуразия кеңістігіне, со­ның ішінде қазақ даласына келіп отыр, сонымен қатар ту­ын­дылардың дені кескіндеме бол­ғанымен декоративті интерь­ер әшекейлерінен тұратын ар-деко өнерінің бірегей үлгісі. Ал көр­менің көркемдік мәнеріне кел­сек, мұндағы картиналар көрерменді қиял әлеміне жете­лейтін модерн стилінің әсемдік сипатын сіңірген дүниелер.

Бекен ҚАЙРАТҰЛЫ,

«Егемен Қазақстан»