Тұрғын үй сертификатын берудің бірыңғай тетігін жасаған жөн
Биылғы Жолдауында Елбасы Н.Назарбаев Үкімет қазақстандықтардың әл-ауқатын арттыруға баса назар аударуы керек екенін, соның ішінде табыс пен өмір сапасының өсуін нақты атай келе, халықтың тұрғын үймен қамтылуы бірінші кезекте қарастырылғаны жөн екендігін айтты.
Осы тапсырманың орындалуына Мемлекет басшысының 2018 жылғы 5 наурыздағы «Президенттің бес әлеуметтік бастамасы» атты Үндеуінің орындалуы мүмкіндік берер еді деп айта аламыз. Онда Елбасы әрбір отбасының ипотекалық несиемен тұрғын үй сатып алуына мүмкіндік тудыратын «7-20-25» бағдарламасын ұсынып, ол нақты іске қосылды. Осы бағдарлама бойынша екінші деңгейдегі банктерге 3,8 мың өтініш (45 млрд теңгеге жуық) түсіп, оның 2,5 мыңы (30 млрд теңгеден артық) мақұлданған болатын.
Алайда, аймақтарда болғанымызда тұрғындар тарапынан осы мәселеге қатысты көптеген сұрақ қойылды. Айтылған мәселелер қатарында әкімдердің жергілікті бюджет есебінен алғашқы жарнаны субсидияландыруы бірінші кезекте тұр. Осы мәселенің толық шешілмеуі аймаққа қажетті педагогтар, дәрігерлер, полиция қызметкерлері және т.б. мамандық иелері үшін тұрғын үй сертификатына қолжетімділікті қиындатып жіберген көрінеді. Сондықтан аталған мәселені әкімдердің ыңғайына қарай шешуге қалдырмай, жалпы ел бойынша бірыңғай тетік жасап шығару қажет деп санаймыз. Онда алғашқы жарна кімдерге берілетіндігі, соманың көлемі, аймақтардың ерекшеліктеріне сәйкес тұрғын үй сертификаттарының көлемі сияқты мәселелер қарастырылғаны жөн болар еді.
Сонымен қатар «7-20-25» бағдарламасына сәйкес сатып алынуға тиісті тұрғын үйлер де жетімсіз болып отыр, сондықтан бұл мәселені «Нұрлы жер» бағдарламасы шеңберінде тұрғызылып жатқан үйлердің есебінен шешуді ұсындық.
Тұрғындардың тағы бір мәселесі – ХҚО берген анықтамалардың тек бір күнге жарайтыны. Екінші деңгейлі банктерден несиелік өтініш рәсімдеу процесі кезінде азаматтар бір күнге үлгере алмай қалатындықтан, проблемалар туып жататыны. Сондықтан «Цифрлы Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасына сәйкес осы процедураны жетілдіру мәселесін де қарастыру керек деп санаймыз.
Ольга ПЕРЕПЕЧИНА,
Сенат депутаты
Кітапхана ісі көңіл бөлуді қажет етеді
Елбасының «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» бағдарламалық мақаласында және «Цифрлы Қазақстан» бағдарламасында атап өткен міндеттерін орындау үшін қоғамның тұрақты дамуындағы және жеке тұлғаның бәсекеге қабілеттілігін қалыптастырудағы кітапханалардың алатын орны ерекше.
Кітапхана саласының ағымдағы жағдайында оның қызметтеріне кері әсер ететін және шешімін талап ететін бірқатар жүйелі мәселелер бар. Атап айтқанда, кітапхана саласының нормативтік-құқықтық базасының жетілмегендігі, кітапхана қорын толықтыру өзектілігі мен жаңаруының әлсіздігі, республиканың кітапхана саласындағы білікті мамандардың жетіспеушілігі, кітапхана қызметкерлері жалақысының төмендігі, кітапханалардың материалдық-техникалық, технологиялық базасының қанағаттандырғысыз жағдайы және т.б.
Осыған орай, кітапханалар қызметінің тәжірибесін зерттеу негізінде Үкіметке бірқатар іс-шараларды жүзеге асыру жөнінде ұсыныстар жолданды. Атап айтқанда, кітапхана ісін дамыту тұжырымдамасын жасау қажет. Сонымен қатар Қазақстан Республикасының «Кітапхана ісі туралы» заңын әзірлеу де өзекті. Қазіргі таңда қолданыстағы заңнамалық және нормативтік актілер кітапханаларға ақпараттық, мәдени және білім беру қызметтерін толық түрде жүзеге асыруға мүмкіндік бермейді. Тағы бір маңызды мәселе – «Цифрлы Қазақстан» бағдарламасын жүзеге асыру үшін еліміздегі барлық кітапхана қорын цифрлы жүйеге көшіру, кітапханалық-ақпараттық ресурстарды бірыңғай интеграцияланған жүйеге біріктіру.
Республиканың зағип және нашар көретін азаматтарға арналған арнаулы кітапханалары қызметінің модельді стандартын жасау да өзекті. Қазіргі таңда елімізде мүмкіндігі шектеулі пайдаланушылар үшін кітапханалық-ақпараттық қызмет көрсету жағдайын жасаудың тиісті деңгейі қарастырылмаған.
Бұған қоса еліміздің кітапханашылар қауымдастығымен бірлесе отырып оқуды қолдау және кітапханаларды насихаттау мақсатында «Оқитын Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасы жасалып жүзеге асырылса жөн болар еді.
Кітапханалардың қорларын толықтыруды ЖОО мен колледждердегі гранттар санын арттыру жолымен кітапхана кадрларын даярлауды мемлекеттік қолдау, кітапхана мамандарының білікті құрамының тұрақтылығын қамтамасыз ету үшін кітапхана қызметкерлерінің еңбекақысын кезең-кезеңмен өсіру мүмкіндігін қарастыру да көкейкесті. Кәсіптің беделі мен имиджін көтеру үшін республикалық кәсіби мереке – «Кітапханашы күні» белгіленсе құба-құп болар еді.
Аталған ұсыныстар еліміздегі кітапхана саласының одан әрі дамуына және қазіргі қоғам өркендеуінің іргетасы саналатын сапалы адам капиталын қалыптастыруда оң нәтижесін берер еді деп санаймыз.
Динар НӨКЕТАЕВА,
Сенат депутаты
«ҚазАгроҚаржының» жағдайы қалай болмақ?
Жекешелендірудің кешенді бағдарламасы бойынша «ҚазАгроҚаржы» АҚ бәсекелестік ортаға шығарылу үшін желтоқсан айына сатуға қойылды.
Осыған байланысты біз депутаттық сауал жолдап, егер шетелдік инвесторға сатылып кететін жағдай туа қалса, ауыл шаруашылығына арналған жер қорының қомақты бөлігін басқарудың тәуекелін Үкіметтің қаншалықты ескергенін сұраған болатынбыз. Бұл әсіресе Президенттің Жер кодексіндегі кейбір баптардың орындалуына мораторий жариялағанына қатысты. Жалпы, бұл бағытта назар аударатын бірқатар мәселе бар.
Бүгінгі таңға дейін 24 нысан Қазақстанның резиденті болып табылмайтындарға сатылды, ал сатылуға қойылған 100-ге жуық нысан сатып алушы табылмағандықтан жойылды. «ҚазАгроҚаржыға» осы екі нұсқа да біздіңше қол емес, өйткені оны сату тұтас ауыл шаруашылығы саласына өзінің кері әсерін тигізетін болады. Қазір «ҚазАгроҚаржы» техникалардың қаржылық лизингінде ең ірі ойыншы болып отыр. Солай болса да қазақстандық ауылшаруашылық техникалары паркінің жаңалануы жылына 1,5 пайыздан аспайды, ал ауылшаруашылық техникаларының жалпы еліміз бойынша 87 пайызының тозығы жеткен. Сонымен бірге «ҚазАгроҚаржыдан» займ алғанда көптеген шаруа және фермерлік қожалықтар өздерінің ауыл шаруашылығына қолданатын жерлерін кепілдікке қойғанын да ұмытуға болмайды. Қазір «ҚазАгроҚаржының» портфелінде 1 млн 300 мың гектар жер кепілде, ссудалық портфель 239 млрд теңге, соның ішінде Ұлттық қор алдындағы инвест жобалар бойынша қарыз 60 млрд теңгеден артық! Осы кепіл және қаржылық қарыздардың жайы не болатынын Үкімет есепке алды ма екен?
Бұдан бұрын, былтырғы 18 мамырда Мәжіліс депутаттары «ҚазАгроҚаржыны» бәсекелестік ортаға шығарудың қандай тиімділігі бар деген депутаттық сауалын Үкіметке жолдаған болатын. Оған берілген жауапта жекешелендіру процесіне тәуелсіз консультант ретінде «Делойт ТСФ» компаниясының тартылғаны айтылып, оның стратегиялық инвесторға нақты сатылу керектігі туралы ұсыныс бергені жеткізілген. Сонымен бірге «ҚазАгроҚаржы» холдингінің ақпаратына қарағанда, аталмыш компания Еуропа, Азия және Американың 86 компаниясымен келіссөздер жүргізіп, стратегиялық инвесторды таба алмағаны белгілі болды. Енді «ҚазАгроҚаржыны» жою тәуекелі күтіп тұр.
Қорыта айтқанда, бүгінгі кезеңде «ҚазАгроҚаржыны» сақтау арқылы біз Мемлекет басшысы алдымызға қойған міндеттерді орындауға мүмкіндік алар едік, ауыл шаруашылығы өндірісінің еңбек өнімділігін 2,5 есе арттыруға да ол тиімді ықпал еткен болар еді.
Мұрат ТЕМІРЖАНОВ,
Мәжіліс депутаты
Талап-арыздың мерзімін қысқарту – өмір талабы
Мемлекет басшысы өзінің соңғы Жолдауында, басқа шаралардың қатарында, салық бойынша негізгі қарыздарын өтеген шағын және орта бизнес субъектілерінің өсімдер мен айыппұлдарына салықтық амнистия жасауды тапсырды.
Бұл тапсырма салық таластары бойынша жасалып келген талап-арыздар мерзімінің ұзақтығында да артық уақыт бары жөніндегі байырғы проблеманың бетін ашты. Мәселе біздің еліміздегі талап-арыз мерзімінің ұзақтығы 5 жыл болуында және ол қарызды қолдан өсіре беретіндігінде. Бізде бес жыл бұрынғы, бірнеше рет тексерілгенде табылмаған салық есебіндегі алдамшы жетімсіздіктерге заңнамаға сәйкес қаржылық санкциялар салынады. Сөйтіп болмашы сома бес жылдық айыппұлдар мен өсімнің арқасында қомақты қарызға айналады. Осының салдарынан жетімсіздікке қосылатын айыппұлдар мен өсімнің көлемі қарыздың өзінен әлдеқайда асып кетіп, кәсіпорынды тығырыққа тірейді. БАҚ деректеріне жүгінетін болсақ ШОБ-тың осындай қарыздары 2018 жылы 257 млрд теңгеге жеткен, оның ішіндегі айыппұлдар мен өсімдер 122,5 млрд теңгені құраған. Президенттің тапсырмасы нақ осы жөнсіздікті жоюға бағытталып отыр. Сондықтан Мәжілістегі «Ақ жол» фракциясының мүшелері бұл шешімді қуана қолдаймыз және осындайдың алдағы уақытта болмағанын қалаймыз.
Біздің фракция бұл мәселені 2013 жылдан бері көтеріп, Үкіметтен талап-арыздың мерзімін Еуразиялық экономикалық одаққа мүше басқа елдердегі сияқты 5 жылдан 3 жылға азайтуды ұсынып келген еді. Соңғы рет 2017 жылдың 19 қаңтары мен 15 наурызындағы сауалдарымызда ұсындық. Бірақ әрбір жолы Үкіметтен «мемлекет пен бизнес теңгеріміне сәйкес емес» деген сияқты өзімізді қолдамаған жауап алғанбыз. Бірақ 2017 жылдың күзінде Салық кодексіне енгізілетін өзгерістер мен толықтырулар туралы заң жобасына оны Үкімет өзі енгізген болатын. Біздің ұсынысымыз енгізілді деп бөркімізді аспанға атудан аулақпыз, бірақ әйтеуір бұдан бизнес пен мемлекет ұтса болды.
Президенттің Жолдауындағы амнистия осы істің орындалуына жол ашып отыр. Енді Үкімет те талап-арыздың мерзімін 5 жылдан 3 жылға шегерер деген үмітімізді айтып, біз Премьер-Министрдің атына тағы да сауал жолдадық.
Азат ПЕРУАШЕВ,
Мәжіліс депутаты