Елімізде азаматтар мен ұйымдарға 98 мыңға жуық мемлекеттік қызметші қызмет көрсетеді. Оның ішінде 4 мыңы Нұр-Сұлтан қаласында еңбек етеді. Бір қызықты жайт, 90-жылдары жастар бизнеске ұмтылған болса, келесі онжылдықта бұл вектор ауысып, жастар өз болашағын күш құрылымдарындағы жұмыспен байланыстырды. Енді, міне, жаңа онжылдықта мемлекеттік қызметке келгісі келетін жастардың саны артып келеді. Себебі мемлекеттік қызмет – тұрақтылық, қазіргі дағдарыстардың толқындарында нық сенімділіктің кепілі.
Болашақта ел тізгінін ұстайтын азаматтар – бүгінгі жастар. Мұның бірден-бір дәлелі – Нұр-Сұлтан қаласы бойынша мемлекеттік қызметшілердің 36%-ы 29 жасқа дейінгі жастар. Олардың саны ғана емес, сапасы да өсіп жатыр. Яғни, білімді, алғыр, бәсекеге қабілетті жастардың қатары артты. Қазіргі таңда елордада 19 қызметкер «Болашақ» бағдарламасының түлегі, 30 қызметкер Қазақстан Президенті жанындағы Мемлекеттік басқару академиясын бітірген. Біздің департаментте де білімдерін жетілдіруге құштар жас қызметкерлер көбейіп келе жатқанын мақтанып айтуға болады. Биылдың өзінде екі маманымыз мұхит асып, Америка Құрама Штаттарына «Болашақ» бағдарламасымен оқуға аттанды.
Жыл басынан бастап төменгі 45 лауазымға конкурс жарияланып, 518 азамат қатысуға ниет білдірді. Яғни, 1 орынға 12 азаматтан келіп тұр. Бұл мемлекеттік қызметке деген сұраныстың артқанын көрсетеді.
Заңсыз кадрлық шешімдерді болдырмау үшін меритократия қағидаты енгізілді. Ол адамның қоғамдағы орны әлеуметтік жағдайымен емес, оның қабілеттерімен және сіңірген еңбегімен анықталатын жүйені сипаттайды. Нұр-Сұлтан қаласы әкімдігінің өзінде меритократия қағидаты бойынша атқарған жұмысының тиімділігі негізінде мансап жолында төменгі лауазымнан басшы лауазымға дейін көтерілген Қоғамдық даму басқармасы басшысының орынбасарын, Есіл, Сарыарқа аудандары әкімдіктерінің қызметкерлерін атап өтуге болады.
Бүгінде елордада мемлекеттік қызметке орналасу бойынша жүргізіліп жатқан конкурстарда 100 пайыз бақылаушылар қатысып, олардың объективті өтуін қамтамасыз етіп отыр. Мемлекеттік қызметке жаңадан келген қызметкерге жаңа жұмыс орнында, бейтаныс ортада, өзіне қойылған талаптар мен міндеттерді бірден кірісіп, қарқынды алып кету оңай болмайтындығы белгілі. Сондықтан алғашқы уақытта мемлекеттік қызметтің қыр-сырын үйрететін, тиісті көмек көрсететін тәлімгер институты мемлекеттік қызмет жүйесіне енгізіліп, өзінің оң нәтижелерін беруде. Бұл тұрғыда Нұр-Сұлтан қаласы бойынша жергілікті атқарушы органдар белсенді жұмыстар жүргізіп, тәжірибелері мол мемлекеттік қызметшілер қызметке алғаш келген азаматтарға бағыт-бағдар беріп отыр.
Тəжірибе алмасу жəне кəсіби біліктілікті арттыру мақсатында мемлекеттік қызметшілердің квазимемлекеттік секторда тағылымдамадан өтуі ұйымдастырылып келеді. Жалпы, тәжірибе алмасу маманның кәсіби деңгейін арттыруға көмектеседі, бұл – тек қызметкер үшін ғана емес, мемлекеттік орган үшін де өте маңызды. Жыл басынан Нұр-Сұлтан қаласы бойынша квазимемлекеттік секторда 22 мемлекеттік қызметкер тағылымдамадан өтті.
Қазақстанда əлемдік тəжірибеге негізделсе де, айрықша белгілері мен құрылымы бар мемлекеттік қызметтің өзіндік моделі жүзеге асырылып жатыр. Бұл ретте факторлық-балдық шкала негізінде түбегейлі жаңа еңбекақы төлеудің қанатқақты жүйесінің жасалуын атап өту керек. Тиімді әрі нәтижелі жұмыс үшін әділ сыйақы беруге бағытталған жүйе қазіргі күні оң нәтижесін көрсетуде.
Нұр-Сұлтан қаласының әкімдігі тұрғындар үшін қолайлы қаланы қалыптастыру және мемлекеттік басқарудың ашықтығын қамтамасыз ету бағытында ауқымды жұмыстар атқарып жатыр. Атап айтқанда, Елбасының мемлекеттік басқарудың тиімді тетігін құру жөнінде берген тапсырмасын орындау үшін құрылымдық бөлімшелерге мұқият функционалдық талдау жүргізілді. Соның нәтижесінде әкімдікте трансформация жүргізіліп, бизнес-процестерді оңтайландыру және мемлекеттік қызметті цифрландыру шаралары қабылданды. Тек соңғы 10 жылда елорда тұрғындарының саны 2 есеге көбейіп, ал әкімдіктің штаттық саны 10%-ға қысқарды. Трансформация нәтижесінде әкімшілік персоналды қысқарту арқылы негізгі лауазымдар 2 есеге көбейтіліп, басқарма саны 24-тен 17-ге оңтайландырылды, басшы лауазымдардың қысқару нәтижесінен 151 млн теңге үнемделді. Бүгінгі таңда негізгі функцияларды – 80% қызметкер, ал әкімшілік функцияларды 20% қызметкер орындауда. Нұр-Сұлтан қаласы әкімдігінің трансформациялау жүйесі сәтті іске асырылып, басқа да өңірлерге үлгі ретінде таратылуда.
Сонымен қатар «Астана – адалдық алаңы» жобасы аясында «iQala» қалалық қызметтер орталығы ашылды. Орталық – қала тұрғындары мен билік өкілдерінің арасындағы қарым-қатынастың жаңа форматы. Атқарушы органдар мен коммуналдық және муниципалдық қызметтердің, кәсіпкерлікті дамыту және қолдау институттарының қызметтерін бір жерге тоғыстырып, тұрғындарға «бір терезе» қағидаты бойынша қызмет көрсетеді. «iQala» жұмысының нәтижесі – елордалық ұйымдар ұсынатын қызметтердің тиімділігін арттыру, қызметтер алуды жеңілдету, тұтынушыға бағдарланған процестердің ашықтығын қамтамасыз ету.
Қазақтың ұлы жазушысы Мұхтар Әуезовтің «Қай істің болсын өнуіне үш түрлі шарт бар. Ең әуелі ниет керек, одан соң күш керек, одан соң тәртіп керек» дегеніндей, мемлекеттік қызметшілердің кәсібилігі олардың жұртшылық алдындағы мемлекеттік басқару органдарының имиджін анықтайтын мінсіз мінез-құлықтарымен қатар жүруі керек. Мемлекеттік қызметті дамыту бойынша жұмыстар жалғаса береді. Мемлекеттік органдардың қажырлы еңбегі, мемлекеттік аппараттың ашықтығы елдің дамуына зор әсер етеді.
Жазира ЖЫЛҚЫШИЕВА,
Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі
Нұр-Сұлтан қаласы бойынша департаментінің басшысы