Саясат • 04 Шілде, 2019

Мұнай тасымалдау саласындағы инновациялық жетістік

800 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

2019 жылғы ғылым мен техника саласы бойынша әл-Фараби атындағы Мемлекеттік сыйлыққа ұсынылған «ҚазТрансОйл» АҚ мұнай құбыры бағыттары бойынша мұнай және мұнай қоспаларын тасымалдауда энергия үнемдеуді ғылыми-техникалық қамтамасыз ету» атты жұмыс алғашқы байқаудан өтті.

Мұнай тасымалдау саласындағы  инновациялық  жетістік

Жұмыстың қолданбалы бөлі­гінде математикалық модель мен алгоритмдер негізінде SmartTran бағ­дарламалық жасақ­тамасы әзір­лен­гені көр­сетіл­ді. SmartTran ба­ғ­дар­ла­малық жасақ­тамасын БДБЖ (бақылау-диспетчерлік бас­қару жүйесі) және ЭЭКЕАЖ (электр энергия­сын коммерциялық есеп­теудің автоматты жүйесі)  ақпа­рат­тық жүйелерімен біріктіру арқылы цифрлы технология жасалды. 

Мұнай құбырын оңтайлы бас­қару үш жағдайға байланыс­ты: 1) сорғы агрегаттар мен жылыту пештерінің тиімді жұмысын анық­­тау; 2) мұнайдың тиімді кө­ле­мін таңдау; 3) ыстық тасы­мал­дау әдісінің қауіпсіздігін сақтау.

Осы жұмыстың авторлары жасаған SmartTran бағда­р­ла­малық жасақтамасы мұнай және мұнай қоспаларын тасымалдауды оңтайлы басқару жүйесін анықтау және энергияны үнемдеу мәселе­сінің шешімін анықтады. Энергия үнем­деу мәселесі – мұнайды құ­быр­мен тасымалдау ісіндегі ма­ңыз­­ды мәселелердің бірі. Мұ­най­­ды құбырмен тасымалдау – күр­делі энергетикалық жүйе және энер­гия үнемдеудің тиімді тех­но­­ло­­гиялық режімдерін анықтау мен бас­қ­аруға тікелей байланысты. 

SmartTran бағдарламалық жасақтамасы оған ұқсас көптеген шетелдік бағдарламалармен салыс­тырғанда келесі артықшы­лықтарға ие:

1. Депрессорлық қоспаны қол­дану арқылы тез қататын мұнайды тасымалдауда энергия үнемдеу сорғы агрегаттарының оңтайлы режімдері арқылы анықтады;
2. Қыздыру пештерінің үнем­­ді жұмыс істеуін мұнай құбы­ры­ның гидравликалық және жылу көр­сеткіштеріне байланыс­ты мұ­най қос­пасын ыстық айдаудың оңтай­лы температурасын анықтады;
3. Жанармай мен электр энергиясы тарифтерінің айырма­шы­лығын ескере отырып, мұнай қос­паларын тасымалдаудың техно­логиялық режімдерінің экономи­калық тиімділігін анықтады.
БДБЖ және ЭЭКЕАЖ жүйе­лерінен алынған нақты мәліметтер SmartTran бағдарламасының жаңа модульдерін жасауға мүм­кіндік берді. SmartTran бағдар­ламалық жасақтамасын БДБЖ, ЭЭКЕАЖ-мен біріктіру «құбыр – мұнай айдау стансасы» жүйе­сінің жұмысын бақылауға және «ҚазТрансОйл» АҚ-ның мұ­­най құбыры арқылы мұнай қоспа­ларын тасымалдауда энергия үнем­деу режімдерінің эко­номика­лық тиім­ділігін анықтауға мүмкіндік берді. 

SmartTran бағдарламалық жасақтамасы 2015 жылдан бас­тап «ҚазТрансОйл» АҚ-ның 24 тех­нологиялық учаскесін, 35 мұ­най айдау стансасын, 7 жылыту бекетін, 200 сорғы агрегатын, 67 жылыту пештерін пайдаланатын, жалпы ұзындығы 5377,3 шақырым магистральдық мұнай құбырларында енгізілді.

Бұл расталған инновация­лық зерттеменің нәтижелері мен жоғарыда келтірілген пікірлердің негізінде «ҚазТрансОйл» АҚ мұнай құбыры бағыттары бо­йынша мұнай және мұнай қоспа­ларын тасымалдауда энергияны үнем­деуді ғылыми-техникалық қамт­ама­сыз ету» атты ғылыми-прак­ти­калық жұмыс пен оның автор­ларын (Е.Қ.Бейсембетов, Т.Т.Бекі­баев, Ұ.Қ.Жапбасбаев, Б.К.Кен­жалиев, Е.Махмотов, Б.Қ.Сая­хов) Қазақстан Республи­касы­ның 2019 жылғы әл-Фараби атын­дағы ғылым және техника сала­сын­дағы Мемлекеттік сыйлы­ғына  әбден лайық деп санаймыз.


Алтынбек Қамшыбек,
Павлодар мұнай  тасымалдау басқармасының басшысы