Аймақтар • 08 Тамыз, 2019

Кемшіліксіз болса

249 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Тоқсан жолдың торабында тұрған Қарағанды қаласы үшін айналма жол ауадай қажет болатын. Бір ғана мысалға көз жүгіртсеңіз, бұл мәселенің күн тәртібінде өте өткір тұрғанын аңғарар едіңіз. Мәселен, кеншілер астанасы арқылы күніне 20 мыңнан астам транзиттік көлік өтеді екен.

Кемшіліксіз болса

Бұл дегеніңіз, жеңілі бар, ауыры бар көліктер қаланы қақ жарып өтіп, көк түтінге тұншықтырып қана қоймай, жол қозғалысын да қиындатып жібереді деген сөз. Ауыр жүк көлік­терінің қала ішіндегі жолдардың быт-шытын шығарып жіберетіні де – өз алдына бөлек әңгіме.

Міне, осы шетін мәселенің түйі­нін шешу мақсатында Солтүстік-Шығыс айналма жолын салу қолға алын­ған бо­латын. Бұл жолдың жалпы ұзын­ды­ғы 48,4 шақырымды құрайды. Ай­нал­ма жол құрылысымен түріктің «Си­неМидасСтрой» ЖШС және Алма­ты­­ның «Мостостроительный отряд им.Ря­занова А.» ЖШС айналысып жатыр.

Қазіргі таңда облыс әкімдігі бұл жол құрылысының сапасына қатты мән беріп отыр. Мұның жауапкершілігін жол салып жатқан мердігер компания­лар да жақсы сезінеді. Мысалы, «СинеМидасСтрой» ЖШС-ның өкілі бұл турасында былай деп  мәлімдеме жасады:

– Жолды жоспар бойынша белгі­ленген мерзімде тапсырамыз деген үміттеміз. Компаниямыз сапаға жұмыс істейді, сондықтан кепіл мерзімінде жол жабынына қатысты ешқандай проблема туындамайтынына сенімдіміз. Себебі жолдың ең үстіңгі қабаты бетонмен емес, 1-санатты асфальтпен жабылады.

Сапа демекші, осындайда Теміртау мен Қарағандының арасын жалғайтын алты жолақты күре жол құрылысының басындағы жағдай еске түседі. Жалпы, аталған қалалар арасындағы жолмен күніге 30 мыңнан астам автокөлік жүріп өтеді екен. Сол себепті жолдың жабыны да бірнеше қабат бетоннан салы­нып, мол нөпірге төтеп бере ала­тын­дай болып барынша берік істел­ген болатын. Өкінішке қарай жол­дың бетон төсеніші кеппей жатып, асфальт­тың бетінен ұзыннан ұзақ созылған жарықшақтар пайда болды. Мамандар мұндай проблеманың қайдан ғана шыққанын біле алмай, бір жыл бойы себебін іздеп, әуре-сарсаңға түсті.

Айналып келгенде, арнайы құрыл­ған комиссия тексерісінің қоры­тын­дысы бойынша бәріне кінәлі мердігер компания болып шықты. Сөйтсе, құ­рылыстың технологиясы әу баста дұрыс сақталмаған екен. Атап айт­қан­да, жол табанындағы топырақ дым­қыл болған. Сөйтіп 9,5 млрд теңгеге салынған күрежолдың әлгі проблема туындаған 5 шақырымға жуық жерін мердігер фирма «Сей Сер» ЖШС қайта салуға мәжбүр болды. Соның кесірінен былтыр пайдалануға берілмекші аталған жолдың тапсырылу мерзімі кейінге шегерілген болатын. Мердігерлер енді бұл аса маңызды нысанның құрылысын биылғы қазан айында бітіреміз деген уәде беріп отыр.

Ал Солтүстік-Шығыс айналма жолы биыл қараша айында тапсырылады деп жоспарланған. Аталған нысан пайдалануға берілгенде кеншілер астанасының бірнеше проблемасы шешімін таппақ. Жоғарыда айтып өткеніміздей, қала ішінде кептеліс азайып, шаһардың экологиялық ахуалының да оңалатыны сөзсіз. Бұдан бөлек, Қарағандыны басып өтетін автокөліктер тасқыны да уақытты жоғалтпай, қысылып-қымтырылмай, қала сыртымен емін-еркін өте береді. Сонымен қатар айналма жолдың бо­йында шағын және орта бизнес өкіл­дері үшін кәсіптерін дөңгелетуге де мол мүмкіндік туып отыр.

Бір сөзбен айтқанда, Қарағанды айналма жолының уақыт талабымен үндескен ілкімді жоба болатыны сөзсіз. Тек, талай күрделі мәселенің түйінін шешетін күрежолдың сапасы күмән келтірмесе болғаны.

 

ҚАРАҒАНДЫ