Сұхбат • 09 Қазан, 2022

Жапондық сценограф Йоко Сеяма: Арманымызбен үндес

100 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

«Астана Опера» театрында 8-9 қазан күндері премьерасы сәтті өткен «Күлбике» балетінен кейін қойылымның сценографы жапониялық жас маман Йоко Сеямамен тамаша туындының өмірге келу процесі жайында тілдесудің сәті түскен еді. Суретші шығармашылық ізденістері туралы ойын бүкпесіз ортаға салды.

Жапондық сценограф Йоко Сеяма: Арманымызбен үндес

– Йоко ханым, елімізге қош келдіңіз! «Күлбике» балетінің сценографиясымен жұмыс істеу кезінде сізді не шабыттандырды?

– Рахмет. Бұл менің Қазақ­стан­ға, оның ішінде Астана қаласына алғашқы сапарым емес. Бұған де­йін дәл осы театрда қоюшы хорео­граф Раймондо Ребек мырзамен бірге «Бетховен – Мәңгілік – Махаббат» балетін қойған болатынбыз. Енді міне, дәл сол тан­демде «Күлбикеге» оралып отыр­мыз. Бұл қойылымда маған ша­быт сыйлаған басты нәрсе қою­шы хореографтың Күлбикенің өзін қалай жарыққа шығаратыны, сәнгер болуды армандайтыны туралы идеясы болды. Бірінші актіде ол үйді жинап қана қоймай, сонымен бірге өзінің киім үлгілерімен де айналысады. Ол кір жуып жат­қанда тауып алған ескі-құсқыдан киім үлгілерін жасайды, яғни ол өз топтамасына материалды өз бетін­ше табады. Ал екінші актіде бал кешінде сән көрсетілімі болады.

– Балетті бұлай түрлендірудегі басты мақсаттарыңыз не? Сце­нограф маман ретінде қойы­лымда неге басымдық бердіңіз?

– Мен сән әлемінде немесе сән туралы армандайтын қыздар үшін ненің маңызды екені жайлы көп ойландым және әлбетте, қыздар үшін биік өкшелі туфли маңызды деп айтар едім. Маған таңғалдырарлық биік өкшесі және қызыл табаны бар танымал қайықша туфлилер туралы ой келді. Күлбикенің күймемен бал кешіне баратын сапары көрсетілетін әйгілі сахна көпшіліктің есінде. Сол себепті мен биік өкшелі үлкен туфли түріндегі ерекше күйме жасап шығардым. Бұл да өзінше сән нышаны іспетті. Күлбикені де дәл осы сән туралы арманы сауық кешіне ертіп әкеледі. Бұл менің дизайнымның тұжырымдамасының айрықша шабыттанған бөлігі деп ойлаймын.

Екінші жағынан, бізде Ханзада бар, оның өмірі Күлбикенің өміріне кереғар. Басты кейіпкер кедей, ал Ханзада корольдік қаны бар ауқатты отбасында дүниеге келді. Және мұндай атмосфера оны қатты жалықтырып жібереді, сондықтан ол өзін музыкант ретінде таныту жайлы шешімге келеді. Оның жарқыраған алтын материалдан жасалған музыкалық құралдары, мәселен, дыбыс бағанасы неме­се магнитофон секілді құрал­да­ры­ның барлығы айрықша жарқын­дығымен көрерменінің назарын бірден өзіне аудартады. Ал ол корольдік стильге қарағанда, поп стиль немесе көше стилінің атмосферасына көбірек келеді. Бірақ соған қарамастан бәрі пат­ша­нікіндей салтанатын да сақтап қалды. Ханзаданың атақты жас ретіндегі бейнесін қалжың ретінде қа­былдауға болады. Ол оның дәл осындай жағдайлар арқылы өсуді көксеуіне қатысты айтылған әзіл. Спектакльде орын алатын тағы бір қызықты жайт – бұл кейіп­кер Мейірімді періштенің гиро­скутерді тізгіндеуі дер едім. Мұның барлығы, сөзсіз, қойылымға ерекше сән бергені сөзсіз.

– Спектакльдің түстік пали­т­расын түзуде неге сүйендіңіз?

– Мен жұмысымда көбінесе қыша реңктерін, көзге неғұрлым жағымды, жайлы, үйдің жылу­лы­ғын беретін түстерді қолданамын. Бірінші актіде барқытты көп пайдаланамын. Бірақ барқыт мен үшін Күлбикенің көңіл күйінің атмосферасын тудыратын ағынды мата сияқты маңызды емес. Екінші актіде менде жалбызды жасыл реңктер көп, бұл корольдік атмос­фераны көрсету үшін қажет. Сон­дықтан қышадан кенет король­дік жалбызды жасылға ауысу болады.

– Қойылым бір сәтке фильм­нің атмосферасын еске тү­сір­гендей болды. Театр әртіс­те­рі­нің жанды орын­дауында спек­такльді фильм түрінде көр­сету қаншалықты қиын?

– Тап осы жағдайда әңгіме кө­рер­мендерге «Күлбике» балетінің қойылымын ұсынатын қарт жұ­байлар жайлы болып отыр. Олар сахнаға бірінші шығып, өздерінің өткен өмірлерін, қалыптасу жолдарын көру үшін бейнетаспасы бар теледидарды қосады. Яғни хикаяда өрбитін жайттарды сол екеуі бақылайды. Бұл жолы хореограф Раймондо Ребекке осынау қойылымда өмірдің мақсаты мен арманын көрсету айрықша маңызды болды. Біз сюжеттегі оқиғаларға фильм тамашалаған­дай қарап отырамыз, соңында жүрек­те ізгі, жақсы және қуанышты се­зім­дер пайда болады.

– Бұл хикаяның басты ке­йіпкері – дизайнер қыз, құдды сіз секілді, бұл жұмысыңызға қан­дай да бір ерекшелік үстеді ме?

– Өте дұрыс аңғарыпсыз. Де­ген­мен, шынымды айтсам, тұ­жы­рымдаманы әзірлегенде мен бұл туралы еш ойламаппын. Да­рын­ды жастар өздерін қалай та­ны­туды білмей, кедергілерге жиі тап болып жатады. Оларда ептілік, қандай да бір маман болуға деген ішкі мақсат бар, күш-қуаттары тасып тұр, бірақ олар сол қабілеттерін қалай жүзеге асыруды білмейді. «Күлбикенің» бірін­ші актісі тура осыны бейнелей­ді, қиын­шылықпен күресті, өз май­да­нында табысқа қол жеткізуге деген жігерді көрсетеді. Және екінші актіде, ақыр аяғында, оның өз шығармашылығын көрсетуге мүмкіндігі туады. Дәл осы сәтте мен үшін сондай мүмкіндік «Күл­бике» балетінің қойылымы болып табылады. Яғни бұл тұста ме­нің де арманым Күлбикемен үндес. Дизайнерлер, барлық шы­ғармашылық мамандық өкілдері үшін көпшілікке өз қиялымыз­дың жемісін көрсетуге мүмкіндіктің болуы өте маңызды! Осы тұрғы­дан келгенде, «Күлбикені» жа­рық­қа шығаруға атсалысқан бар­ша әріп­тестеріме алғысым шексіз. Театр – ұжымдық өнер десек, сол ұжым­ның қолдауын айрықша се­зіндім. Және суреткерлік ойым­ды іліп әкетіп, сахнада сәтті жүзеге асырған барша әртістер қауымына да зор ризашылық сезімімді жет­кізгім келеді.

– Әңгімеңізге рахмет.

 

Әңгімелескен

Назерке ЖҰМАБАЙ,

«Egemen Qazaqstan»