Суретті түсірген – Тілеубек Шаяхмет
Ерекше көз тартатын барельефті фигура таза алтыннан құйылған. Бұғыны шебер жатқан қалыпта бейнелепті. Аяқтары бүгілген, тұяқтары өткір, мүйізі салалы. Жануардың басы тік көтерілген. Зергер аша тұяқты аңның мүсінін жасап қана қойған жоқ, мінезін де бере білген. Кербез. Мүйіздері артқа қарай қисайған, басы көтеріңкі. Шағын ғана мүсіннің өзі динамикалық сипатта жасалған. Көздерін көгілдір таспен көмкерген. Көздерін ғана емес, денесі, тұяқтары да бағалы таспен зерленіпті. Алайда олар бүтін сақталмаған екен. Иығындағы тамшы тәріздес орындағы тас түп орнымен жоқ. Ал сынықтарын зерттеген мамандар көгілдір тасты лазули деп тапқан. Шағын ғана мүсінге үңіле қарасаңыз, денесінде, мойнында және бет сүйегінде ілмектер бар.
Сонымен қатар мүйізді бұғының жанынан жеті бірдей марал мүсіні табылған. Әшекей бұйым ретінде жасалған бұл мүсіндердің де аяқтары бүгілген, мойындар тік көтерілген. Дегенмен, әрбір бұғы фигурасында айырмашылық бар. Бейнеленген маралдардың да көздері, құлақтары түрлі-түсті тастармен көмкерілген. Бірақ бәрі бірдей сақталмаған.
Фигуралардан философиялық ой түйетін болсақ, ежелгі шебер патшайымның о дүниеде пайдаланады-ау деген жауынгерлік жабдықтарының бетін безендіру үшін бұғы-марал фигураларын пайдаланған. Тұяқты жануарларды қасиет тұтса керек. Айта кетейік, біздің заманымызға дейінгі VIII ғасырға жататын бұл фигуралар Шілікті жазығындағы қорғандардан да табылған.
Шығыс Қазақстан облысы