фото: gov.kz
Сапаға салғырт қарау өз алдына, талапқа сай емес тауарды қайта айырбастап беруін сұрап, алдына келген тұтынушылардың заңды құқығын аяқасты еткен кәсіпкерлер көбейген. Заң талаптары мен өз құқықтарын лайықты деңгейде білмегендер, олардың ығына жығылып, тіпті ары қарай талап-арыз жазу туралы ойламайды дейді заңгерлер.
«Алматы – еліміздің сауда-экономикалық орталығы. Мұнда қызмет көрсетушілер де, тұтынушылар да аз емес. Мегаполис тұрғындары мен қонақтары тауарлар мен қызметтерді сатып алған кезде сатушылар тарапынан сапасыз немесе жосықсыз қарым-қатынасқа жиі тап болады. Мұндай келеңсіздікке ұрынбас үшін әрбір азамат «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы» №274-IV заңын жетік білгені жөн. Қазіргі қоғамда бұл заң өте қажет. Тұтынушы мен сатушы, тауар өндіруші, қызмет көрсетуші арасындағы қатынастарды реттейтін нормативтік акт, барлық талапқа жауап береді. Қазіргі уақытта тараптар арасындағы құқықтық қатынастардың ұтымды тетігі – осы. Кез келген тұтынушы да, қызмет ұсынушы да бұл заңды білуге тиіс. Азаматтар заңды құқықтары бұзылған жағдайда Алматы қаласы, Мақатаев көшесі, 45 мекенжайындағы «Тұтынушылардың құқықтарын қорғау жөніндегі қалалық орталыққа» жүгіне алады», дейді заңгер Талғат Қасымғалиев.
Тұтыну құқығын бұзудың көптеген мысалы бар. Көбінесе азаматтар жиһаз жасау және жөндеу қызметіне шағымданатын көрінеді. Мұндай жағдайлар тек Алматыда емес, барлық аймақта кездеседі. Мамандар талаптардың өсуін тұтыну мәдениетінің өсуімен байланыстырады. Алматы қаласы бойынша сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті тұрғындарға түсіндіру жұмыстарын жүргізіп, құқықтық көмек көрсетеді.
Департамент басшысының орынбасары Нұрлан Әбдиев ТКШ қызметтері, сондай-ақ білім беру, медицина, қоғамдық тамақтану және байланыс салаларына қатысты өтініштер қаланың жергілікті атқарушы органдары, Ішкі істер органдары және ұялы операторлармен бірлесе пысықталатынын айтады. Тіпті жауапты басқарма іс насырға шапқан жағдайда, сотқа үшінші тұлға ретінде қатысады.
Әлемдік тәжірибеде азаматтарға тұтыну құқын үйрету мақсатында арнайы сабақтар жүргізіледі. Жыл басынан бері мұндай бастама Алматыда да жүзеге аса бастады. Халықтың құқықтық сауаттылығын арттыруға бағытталған жобаны қала билігінің қолдауымен «Жанашыр» халықаралық қоғамдық қоры қолға алған. Алматы қаласы Өңірлік коммуникациялар қызметі алаңында журналистермен жүздескен қоғамдық қор мамандары, күні бүгінге дейін 500-ге жуық алматылық кеңес алу мақсатында қор көмегіне жүгінгенін жеткізді.
– Жоба осы жылдың соңына дейін жалғасады. Жоғары оқу орындарының студенттеріне, қаланың сауда нүктелері мен мекемелеріндегі тұтынушыларға оқыту жұмыстары жүргізіледі. Instagram, Facebook, Telegram әлеуметтік желілерінде «Тұтынушы-Потребитель» ақпараттық аккаунттары белсенді жұмыс істейді. Сауда орындарында тұтынушылар құқын қорғау саласындағы жаңа заңнама бойынша кеңес беретін мобильді заң қызметі іске қосылды. «Сапалы өнім» жобасының мақсаты – ішкі нарықта азық-түлік өнімдерінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету. Жаңа заңнама қоғамның өмір сүру сапасын жақсартуға және тұтынушылардың құқықтарын қорғау мәселелерінде үкіметтік емес институттардың рөлін нығайтуға бағытталып отыр. Әлбетте, бізде әлі сауда мәдениеті қалыптаспаған және тұтынушылардың құқықтық сауаттылығы дамымаған. Сондықтан жоба аясында біз азаматтардың құқықтық сауаттылығын арттыруға барынша күш саламыз. Қала тұрғындарын өздері үшін жасалған мүмкіндікті тиімді пайдалануға және белгіленген заңдарды сақтауға шақырамыз. Өз құқықтарыңызды білу және уақтылы қолдану алданып қалудан сақтайды.
Қоғамның әрбір мүшесі құқықтық сауаттылыққа ие болуы және тұтыну құқығын қорғауға жауапты болуы керек. Бұл өмір сүруге және жұмыс істеуге қолайлы жағдай жасайды. Аудан басшыларынан бастап сауда нүктелері мен жоғары оқу орындарына дейінгі әртүрлі деңгейдегі басшылар тұтынушылардың құқықтарын қорғауға мүдделі үкіметтік емес ұйымдардың жұмысын белсенді қолдауға тиіс. Тек осы жағдайда ғана нәтижелер мүмкіндігінше өнімді болады. Ежелгі дәуірлер мен өркениет дами қоймаған кезде де сауда қатынастарында тұтынушылардың құқықтарын қорғауға баса назар аударылған. Тарихи деректер тұтынушылардың құқықтары қоғамда әрқашан маңызды рөл атқарғанын көрсетеді. Тұтынушыларды құқықтық қорғау – ежелден қалыптасқан және өркениет дамуының ажырамас бөлігі, – дейді «Жанашыр» халықаралық қоғамдық қорының президенті Жаңыл Әпетова.
Бүгінгі таңда халықаралық Тұтынушылар одағы әлемнің көптеген елімен қоян-қолтық жұмыс істеп, тұтынушылардың құқықтарын қорғау ұйымдарын біріктіреді. Ұйым халықтың сауатына, қауіпсіздігіне, таңдауына мән береді. Сарапшы біздің елімізде де азаматтық қоғам мен құқықтық мемлекет қалыптастыру бағытында ауқымды істер атқарылып жатқанын атап өтті. Азаматтардың құқықтық мәдениетінің деңгейі неғұрлым жоғары болса, құқықтық нормалар соғұрлым жақсы сақталады.
«Дамыған мемлекеттің азаматы «заң талаптарын қатаң сақтау керек, өйткені бұл менің өмірім үшін және қоғамның дамуы үшін маңызды» деген қағиданы түсінеді. Жалпы, өз құқығы туралы хабардар тұтынушы болыңыз. Тұтынушылардың құқықтары біздің елде кең таралуы үшін осы құқықтарды зерттеу, оларды қолдана білу, өзіңізді қорғау және қажет болған жағдайда достарыңыз бен жақындарыңызға көмектесу қажет. Тұтынушы өз құқықтарын неғұрлым жақсы түсінсе, оның өз мүдделерін заңды қорғауға мүмкіндігі жоғары болады. Тұтынушылардың құқықтары маңызды және оларды сақтау қоғамдағы әділеттілік пен жауапкершілікті дамытуға ықпал ететінін есте ұстаған абзал», деп атап өтті маман.
АЛМАТЫ