Елорда күні қарсаңында “Альянс Банк” жұртшылыққа ерекше сый әзірледі. Президенттік мәдениет орталығында әйгілі скрипкашылар Арман Мырзағалиев пен Анастасия Хитруктің өнер кешін ұйымдастырды. Классикалық аспапта орындаушылардың мерекелік шашуы 3 шілдеде алматылықтарды шат сезімге бөлеп, Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясында жалғасады десек, бұл елдің мәдени өміріндегі елеулі оқиғалардың бірі болып қаларына сенім мол.
Жас та болса атақ-даңқтары Америка, Ұлыбритания, Ресей, Испания, Германия, Оңтүстік Корея сияқты тағы да басқа бірталай өркениетті елдердің назарын аудартқан скрипкашылар Арман Мырзағалиев пен Анастасия Хитрук қосылып концерт береді екен деген хабарды естіген жұрт қалайда осы кешті қалт жіберіп алмауға тырысқан. Шара “Солистер академиясы” мемлекеттік камералық оркестрі сүйемелдеуімен өтті.
Әлемге әйгілі скрипкашылардан Айман Мұсақожаева, Марат Бейсенғалиев сынды тарландарды жұрт жақсы білетін еді. Арман аты шет-елдік тыңдарманға етене таныс десек те, өз елінде көп естіле қоймаған тың есім болғандықтан, әңгімені әуелі осы музыканттан бастағанымыз жөн шығар. 1986 жылы Алматыдан білім қуып, Ресейге аттанады. Әуелі Мәскеуге тоқтайды. Мәскеудің аты – Мәскеу. Мұндағы мектептен дәріс алу деген сөз әлемдік сахнаны бағындырудың баспалдағы дегенмен бірдей. Дегенмен, ол мұнымен шектелмейді. Жас қазақ мұхиттың арғы жағынан бір-ақ шығады. Байсейітова атындағы мектеп пен Чайковский атындағы консерваторияның түлегі туған жерден алыста жүріп, ондаған елдің сахнасында Левон Амбарцумян, Жозеф Сильверстайн, Александр Князев, Иври Гитлис сынды өнердің ірі өкілдерімен қатар өнер көрсетіп, бірталай халықаралық конкурстардың лауреаты атанады. Жас музыкант өнер тарихына өзінің өшпестей өрнегін қосып, 2001 жылы Отанға оралғалы жұрт бұл өнерпаздың өнеріне өте қызығушылықпен үңілуде. Ол бүгінде Бостонда тұрады. Алайда, қазақтың қара баласы қай елде, қандай қалада тұрсын, бірақ қазақтың атын шығарып, қазақтың баласының талантын паш етіп жүрсе, неге мақтанбасқа?!
Туған жер дегенде жүрегі елжіремейтін жан бар ма, сірә. Перзенті ретінде әр адамның оған ішінен арнайтын ерекше бір жылы үні болуы керек қой. Арман сол үнді скрипка тілімен түйіндеп берген сияқты болды. Классикалық музыканың қазіргі кезеңмен үйлесетін тың үлгісін ойлап табуға тырысты. “Реми” триосын құрудағы мақсаты осы болатын. Өзі скрипкада, Ерлан Мансұров пианинода, Алексей Найденов виолончельде ойнайды. Бір қызығы, үшеуі үш елде тұрып жатыр. Концерттік бағдарламаларға жан-жақтан жұмыла кетуі “Реми” көкжиегін кеңейтіп, өздерінің жеке альбомын бастырып шығарған. Арман осы трионы халықаралық шыңның ұшына орнықтырсам деп армандайды. Гаухар Мырзабекова жетекшілік ететін “Қазақстан камератасы” мемлекеттік ансамблімен кезінде бірге өткізген өнер кешінің әсері әлі түгел тарқап үлгермеген. 1999 жылы АҚШ-тағы қазіргі заманғы музыкаға арналған VІ халықаралық фестивальде лауреат атанған ол он бес жылдан астам уақыттан бері Бостонда тұрып жатқанмен, туған жерге ат басын жиі бұрып, енді міне, елорда төрінде қала күні мерекесіне лайықты шашуын түйіп келіпті. Классикалық музыканың жаңғырған тынысына ілесу екінің бірінің батылы жете бермейтін қадам екенін Арман осы кеште өз өнерімен айқын көрсетіп берді. Классиканы қазіргі ырғақпен, жартылай эстрадалық, жартылай джазбен орындауға кімнің тәуекелі жетеді? Бах шығармаларына ХХІ ғасыр бояуын қосып, әлем классикасына қайталанбас өрнек төккен Арманның адымы осы шарамен шектелмейтін түрі бар. Мадрид, Лондон, Сеул, Лейпциг, Будапешт, Мәскеу сахналарының шымылдығы ол орындаған туындылар рухымен желпінген. Иосиф Сильверстайн, Иври Гитлис, Геринг Шеринг, Франко Гулли, Гидон Кремер өнеріне бас иіп, Леон Киршнер, Менахем Пресслер, Андраш Киш, Рафаэль Хиллиэр, Александр Брусиловский сынды қазіргі заманғы әртістермен шығармашылық байланыста жұмыс істеуі оған құс қанатындай шабыт бітіріп, асқақ шыңға жетуге талпындырған.
Өнерге сегіз жасынан бастап құмартқан Анастасияның асқан шыңы да аласа емес. АҚШ, Австралия, Болгария, Франция, Италия, Ресей, Бразилия, Литва сынды елдердің белгілі оркестрлерімен қосылып, Клод Бардон, Свилен Семенов, Ханну Линту мен Саулис Сондескис сияқты әлемге әйгілі дирижерлермен өнер көрсетуі бұл есімнің скрипкашылар арасында қандай беделге ие екенін айқындаса керек. Ол Болгарияның “Sala”, Францияның “Opera d, Avіgnon et des Payes deVaucluse”, “Theatre du Cavaіllon”, Италияның “Театро Карло Фениче”, Ресейдің “Эрмитаж”, Швейцарияның “Salons de Muіque” сынды дүние жүзіне мәшһүр мәдениет ошақтарында, фестивальдерде өзіне жұртты сүйсінте білді. Александр Брусиловский, Юрий Ганделсман, Давид Кореваар, Тассо Адамополос, Марк Песканов, Франкуа Салк, Татьяна Васильевна, Владимир Виннитский, Дэниел Проппер, тағы да басқа қазіргі заманғы камералық музыканың танымал жандарымен терезесін тең ұстап, ұмыт болып кете жаздаған немесе бұрын-соңды ешкім бармаған тың тақырыптарды табуымен ерекшеленеді. “Альянс Банк” акционерлік қоғамының Астана күні қарсаңында жұртқа ескі мен жаңаның тоғысуынан тұратын осындай ерекше музыкалық сый әзірлеуі тегін емес. Қос скрипкашы әлем классикасының жауһарларын қазіргі заман үнімен мүлтіксіз жеткізді. Халық бағалайтын рухани қазына қашанда көне тамырдың бойына жаңа леп қосумен дүниеге келетіні белгілі. Арман мен Анастасия өнерінің осы бағытқа қарай көбірек ойысуы сүйсінтеді. Әрине, музыкалық інжу-маржандардың бастапқы қасиеті ешқашан жоғалмақ емес. Бірақ уақыт өрнегімен олар өзгерген түрде, жаңғырған үлгіде арамызға қайта оралып келіп отыратыны көңілді көгорайға жетелейді. Кештің көзді ашып жұмғанша тез өте шыққанын қос музыканттың сол жолдағы еңбектерінің баянды жемісі деп бағалады жұрт.
Қарашаш ТОҚСАНБАЙ.