02 Шілде, 2010

ӘЛЕМ НАЗАРЫНДАҒЫ ТҰЛҒА

906 рет
көрсетілді
27 мин
оқу үшін
Қай мемлекет үшін де өз тәуелсіздігі өте қымбат. Егемендік – көптеген ұлттар мен халықтардың мәңгілік асқақ арманы да, мақсаты да болды. Егемендік үшін әлі де күресіп жатқан халықтар бар. Баба­ларымыз да “Егемен болмай ел болмас, етектен кескен жең болмас” деп, осынау ұлан-ғайыр даланы иемденген халқының тәуелсіз ел болып, өзгелермен терезесі тең, жеке мемлекет болғанын армандап өтті. Халқымыздың бақытына орай еліміз­дің Тұңғыш Президенті Н.Назар­­баевтың тереңнен зерделей білетін саясатының, келешекті болжай білетін көрегендігінің арқасында 1991 жылы 16 желтоқсанда Қазақстан егемендікке қол жеткізді. Бұл айтуға жеңіл, атқаруға келгенде ғасырлық салмағы бар іс болды. Кешегі үлкен державадан жеке отау бо­лып шыққан елдерге әлем назар тікті. “Қайтер екен?” деп апыл-тапыл басқан қа­да­­мын қадағалап тұрды. Осындай жағ­дай жаһандық тарихта талай рет кездес­кен. Әр түрлі жолдармен азаттық алған мем­лекеттердің ел болып еңсе тіктеп, өркениет көшіне еріп кетуі әрқалай болған. Социалистік қоғамның тар құр­сауы­нан шыққан, енді ғана тәуелсіздігін алған Қазақстанды бірден нарық экономи­касына бағыттауда Нұрсұлтан Әбішұлы тарихи шешім қабылдап, тәуекелге бел буды. Сондықтан біздің елдің Тұңғыш Президенті зор ауқымды міндеттерді атқара білді, тыңнан түрен салғандай ел дамуына даңғыл жол ашты. Осы тұста Одақ кезінде негізінен табиғи шикізатты өндіруші болып келген Қазақстан секілді елдер өте қиын жағдай­ға тап болды. Өйткені, біртұтас техниканы құрастырмайтын, белгілі бір бөлшектерін жасауға бейімделген зауыттар бірден тоқтады. Бір-біріне тығыз байланысты жүйеде берекесіздік орын алды. Тіпті ком­муникациялық жүйелер, электр желілері, газ бен мұнай құбырлары, темір жолдар бөлшектеніп қалды. Елде жұмыссыздық көбейді. Әлеуметтік салаларға қажетті қаржының тапшылығы байқалды. Жаңа кезеңге көшу үшін Қазақстанда барлық салада реформа жасау қажет болды. 1980 жылдардың аяғында КСРО кө­ле­мінде үлкен беделге ие болған Нұр­сұлтан Назар­баев Қазақ елін тезірек даң­­ғыл жолға салу мақсатында әлемдік тәжі­ри­белерді зер­делеп, оны өз республи­ка­мыздың табиғаты мен халқының тұрмыс-тіршілігіне сәйкес келе ме, жоқ па деп сарап­таудан өткізді. Міне, еліміздің Тұң­­ғыш Президенті сол тұста ескі жүйемен жүре берсек, біраз уақыт жақсы тұрғандай әсерде болсақ та, кейін орны толмас қате­ліктерге ұрынатынымыз­ды көрегенділік­пен байқай білді. Сон­дық­тан Елбасы сая­си-экономикалық, құқық­тық және әлеу­меттік салада жаңа реформа жүргізіп, жас мемлекеттің болашағын ай­қындап алуды бірден бастап кетті. 1991 жылы елімізде жекешелендіру үдерісі басталды. Жекешелендіру – эко­но­миканы күрделендірудің соңғы мақсаты емес, ол жаңа экономикалық жүйеге көшкенде болатын меншік қатынастарын өзгерту тәсілі. 1990-жылдардың басында Көкшетау об­­лысын басқарып жүргенімде Елбасы өзіне шақырып, маған Мемлекеттік жеке­шелендіру комитетін басқару міндеті жүк­те­­летінін айтты. “Жекешелендіру – тари­хи мәселе. Сондықтан бұған жетекшілік ету – өте жауапты қызмет”, – деді Президент. Одан әрі Елбасы өз ойларын ортаға салды. “Барлық жоспарларды, бағдар­ла­ма­ларды жасауға болады. Ең басты мәселе – адамдардың психологиясын өзгерту. Халықтың ойлау жүйесі 70 жылдан астам уақыт бойы басқаша бағытта қалыптасып қалды. Жекеменшік дегенді білмейтін ұрпақтың өкілдері өмір сүріп жатыр. Сондықтан бұл өте күрделі мәселе”, – деді Нұрсұлтан Әбішұлы. Қазақстандағы жекешелендіру бағдар­ла­масы 1991 жылы қабылданған болатын. Сол жылы қабылданған жекешелендіру туралы заңда еңбек ұжымдарының меке­мелерді біртіндеп сатып алуы,  аукцион және тен­дер арқылы сатылуы қарасты­рылды. Жекешелендірудің алғашқы жылдары нағыз қайшылыққа толы кезең болды. Сол уақыттағы экономикалық жағдайға тән қиын­шылықтар – кәсіпорындардың өз жұ­мысын тоқтатуы, төлемдердің төлен­беуі, дүкен сөрелерінің босауы, инфля­ция­ның бас­талуы орын алды. Бұл ретте, көп дең­гейлі нарықтық экономиканың негізін құ­ра­йтын үдерісті жедел бастау қажет болды. Осы дағдарыс кезеңінде қоғамдық прогресті дамыту үшін ел Президенті Н.Ә.Назарбаевтың жеке батылдығы, саяси даналығы, қайтпас жігері республика­мыз­да мемлекет иелігінен алу мен жеке­ше­лен­дірудің жоспарлы, кезең-кезеңді үдерісін бастауға мүмкіндік берді. 1991 жылдан бастап мемлекеттік мү­лік­ті басқару тиімділігін қамтамасыз ету үшін республикадағы мемлекеттік мен­шікті қайта құрудың құқықтық негіздерін, ережесі мен ресімдерін анықтайтын бір­қа­тар заңнамалық актілер қабылданды. Осы құжаттарды іске асыру мақсатында мемле­кеттік меншікті мемлекет иелігінен алу мен жекешелендіру бағдарламасы бекітілді. Жекешелендіру үдерісі тікелей ел Пре­зи­дентінің қадағалауында болды. Қазақ­стан Республикасы Премьер-Министрінің бірінші орынбасары – Мемлекеттік мүлік жөніндегі мемлекеттік комитетінің төр­ағасы қызметін атқарған кезімде семинар­лар мен кеңестер ұйымдастырылып, сон­дай маңызды форумдардың барлығын Президентіміздің өзі басқарып, жекеше­лендірудің өзекті мәселелерін түсіндіріп, алдымызға сан түрлі талаптар қойып, тапсырмалар берді. Қазақстандағы ауыл шаруашылығы саласының нарықтық қатынастарға көшуі өте қиын жүрген үдеріс еді. Одан басқа таңдайтын жол да болмады. Мемлекеттен субсидия алып келген, таза пайдасы арқылы өз шығындарын ақтай алмайтын шаруашылықтарды нарық экономикасы кезінде ұстап тұрудың ешқандай тиімділігі жоқ екендігі баршаға аян. Ұжымшар мен кеңшарларды сақтап қалуды әрі қарай жалғастыра берсек, ел де, өз үлесін алма­ған халық та мүлдем кедейлене түсер еді. Сондықтан әуелі жекешелендіріп, одан кейін ұсақ шаруашылықтарды жаңа тұрғыда ірілендіру міндеті тұрды. Қиындықтар өте көп болды. Оның қандай қажыр-қайраттың арқасында жүзеге асқанын білмейтін адамдар әр түрлі пікірлер айтады. Елбасы бұл үдеріс­тің бәрін көп ойланып барып жасады. Мысалы, ауыл шаруашылығы саласында еңбек етіп жүрген адамдарға жер учаскесі мен мүліктің пайы берілді. Ауыл шаруа­шылығы өнімдерін өңдейтін кәсіпорын­дар­дың 51 пайызына аграрлық салада істейтін азаматтар ие болды. Сол тұстағы қоғамдағы жағдай туралы біле түскіміз келсе, Елбасының “Қазақ­стан жолы” кітабынан: “Жеке меншік қоғам­дағы саяси тұрақтылықтың іргетасы болды және әлі де бола бермек. Жер рефор­­масы нарықтық институттардың дамуы мен ны­ғаюына бағытталған. Ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлерге жеке меншікті енгізуге қарсы болған­дар­дың болжамдары, жерді “латифун­дис­тер” жаппай сатып алып қояды деген сәуе­гейліктері ақтал­мады” деген ойларын оқуға болады. 1993-1995 жылдары, тұтастай алғанда, 1490 мемлекеттік ауыл шаруашылығы кәсіпорындары жекешелендірілген. Шарт­ты жер үлестері мен мүліктік жарна­лар ие­­лерінің ерікті түрде бірігуі арқылы азамат­тарымыз заңды тұлға құқығына ие болып, шағын кәсіпорындарды, өндірістік коо­пе­ра­тивтерді, шаруа қожалықтарын бас­қару мүмкіндігіне қол жеткізді. Бұл шара­лар ауыл шаруашылығы ұйымдары мүше­лерінің жерде шаруашылық жүргізуді ерікті түрде еркін таңдай алуына жағдай жасады. Тиімді шаруашылықты қалыптастыру­дың үлгісі ретінде Елбасы мынадай мысал­ды алға тартты. Айталық, АҚШ-та бір фер­мер жылына 38 мың доллар өнім өндіреді екен. Бұл көрсеткіш Австралияда – 22 мың АҚШ долларына, Канадада 17 мың АҚШ долларына тең көрінеді. Қазақстанда ауыл шаруашылығының бір қызметкеріне әзірге жылына 900 АҚШ долларынан келе­ді. Сондықтан мемлекет­тің таяу арада­ғы не­гізгі мақсаты – мемле­кеттің ешқандай тіке­лей араласуынсыз, еңбек өнімділігі жоғары және бәсекеге қабілетті жеке меншік агроөнеркәсібінің қызмет істеуі үшін қолай­лы жағдайларды қалыптастыру. Өйткені, Елбасы Н.Ә.На­зар­баев атап көр­сет­кеніндей, агроөнер­кәсіп саласын дамыту арқылы да “мемле­кетіміз әлем таныған, алдыңғы қатарлы елдер қатарына қосылуы тиіс”. 1994 жылы 6 шілде күні Алматы қаласында Жоғарғы Кеңестің депутаттары Пре­зидент Нұрсұлтан Назарбаевтың батыл шешімінің куәсі болды. Ол шешім астананы Алатау баурайынан Сарыарқа төріне көшіру идеясы еді. Ал 1997 жылдың 20 қазанында “Ақмо­ла қаласын Қазақстан Республика­сының астанасы етіп жариялау туралы” Елбасы­ның тарихи Жарлығы шықты. Онда 1997 жылдың 10 желтоқсанынан бастап Ақмо­ла Қазақстанның астанасы болатыны, ал астананың ресми тұсаукесері 1998 жыл­дың 10 маусымында өткізілетіні жазылды. Ел кіндігін ауыстырудың саяси-эконо­микалық, әлеуметтік және мәдени маз­мұны аса маңызды болды. Тоғыз жолдың торабындағы Ақмола Қазақ елінің сонау ғасырлар бойы бұрынғы хандары ту тіккен жер. Президентіміз Ақмола қаласына мұ­қият саралап-талдаудан соң, астаналарға қойылар 32 түрлі талап тұрғысынан па­йым­дап-зерделеуден кейін ғана тоқтаған. Тәуелсіздік алған тұста еліміз жаңа қоғам­дық құрылымға ауысып, нарық эко­номи­ка­сына негізделген болса, астананы көші­ру Елбасының тағы бір маңызды қадамы еді. Осындай үш тарихи және күрделі мәселенің басын біріктіре отырып, нәти­желі орындап шығу – бұрын-соңды ешбір елде болмаған бастама. Әрбір іскер басшының басты қасиеті­нің бірі атқарылуға тиісті жұмысты рет-ретімен, жүйе-жүйесімен бөліп, жауап­ты адамдарға жүктей білуінде және оның орындалуын талап етуінде. Міне, осындай шебер ұйымдастырушылықты ел Прези­денті астананы көшіру кезеңінде де іске асырды. Мемлекеттік комиссияға ми­нистр­ліктер мен ведомстволардың қалай көшетінін, қай ғимаратқа орнала­сатынын, оны дайындау мәселелерін жүктеді. Ал жергілікті басқару органдарына өздеріне міндеттелген негізгі жұмыстарынан бөлек, қаланың инфрақұрылымдық жағдайын жақсарту мәселелерін тапсырды. Соның арқасында жаңа елордамызға көшу үдерісі әлемдік тарихи оқиғалармен салыстыр­ғанда өте жедел әрі нәтижелі орындалды. Астананың менің өмірімде алатын орны зор. 1997 жылы 3 шілде күні мені Пре­зи­дент облысқа әкім етіп тағайын­дады. Сол күрделі кезеңде ел Президенті­нің сенімі маған үлкен жауапкершілік жүктеді. Ең алдымен жазда су, қыста жылу жет­пей­тін Есілдің жағасындағы қаланың жылу жүйесін қолға алдық. Екіншіден, 13 жыл бойы күрделі жөндеу көрмеген жылу орта­лығын қалыпқа келтірдік. Көшелерді жөн­­дедік, ғимараттарды абаттандырдық. Үлкен ұшақтарды қабылдау үшін әуежайды жөн­деуге кірістік. Жігіттер көп жұмыс істе­ді, қауырт­­тығын айтайын, сағат қана емес, ми­нөт санап отырдық! 10 қазан күні таң­сәріде бәрін бітірдік, сол күні Ақмола әуе­жайы­на Президенттің үлкен ұшағы келіп қонды. Ақмола жазық далада орналасқан­дықтан, қаланың маңайы түгілі, өз ішінде ағаш аз еді. Бүгінгі жайқалған жасыл желек пен әдемі гүлдердің негізі сол жыл­дары қаланды. Президент тапсырмасымен Ақмоланың ішіне де, қаланың сыртқы ау­ма­ғына да жаппай ағаштар отырғызылды. Облысқа басшы болып келгендегі ал­ғаш­қ­ы ойларымның бірі аудандар мен көше­лердің атауын өзгерту болды. “Ертең астана болғанда, алғаш көрген адам сол кездегі атауларымен тұрса, бұл қай елдің астанасы?” – деп ойламай ма. Сол кезде Ел­­басы бізге мүмкіндігінше адамдардың емес, елді мекендердің баяғы ескі атау­ларын қайта беруімізді тапсырған бола­тын. Алайда халқымыздың тарихында ерекше орны бар бабаларымыз да ұмыт қалмасын деген ескерту де жасалған бола­тын. Атап айт­қанда, Балкашин – Сан­дықтау, Ма­кин­ка – Бұ­лан­­ды, Алексеевка – Ақкөл, Кра­снозна­менка – Егіндікөл, Вишневка – Ар­­ша­лы болып тарихи атау­лары қайтары­лып, егемен Қазақстанның жаңа жылнама­сына енді. Ақмола қаласының Қарағанды тас жолына жалғасатын Студенческий көшесі – Абылай хан даңғылы, Целинниктер кө­ше­сі Республика даңғылы болып өзгерді. Карл Маркс көшесі – Кенесары, Ре­волюционная – Сәкен Сейфуллин, Ок­тябрь­ская – Мұхтар Әуезов, Ленин көшесі  Абай даңғылы аталды. Басқа да 30-ға жуық атаулар өзгертілді. Бұл бастаманы жергілікті тұрғындар қуана қабыл алды. Қазақ және орыс тілінде шығатын газеттер, қаладағы телеарналар жаңа атауға ие болған көшелер кімнің есіміне берілгендігі жөнінде арнайы мағлұматтар таратты. Елбасының таңдау көрегендігінің же­міс­ті нәтижелерінің бірі болған, құрылы­сы қарқын алып, күннен-күнге құлпыра түскен Астана қаласы – қазір сән-салтанаты келіскен, өзге елдер санасатын, әлем назарындағы көрікті шаһар. Еура­зияның кіндік тұсында қоныс тепкен, Елбасының еуразиялық идеясы өміршең­дігінің жарқын көрінісі де осы Астана. Президентіміз Астананың бас архитек­­торы да бола білді. Ол Президенттік мәде­ниет орталығының, Отан-Ана монументі­нің, Бәйтеректің және де басқа ғажап ғи­мараттардың жобалық нұсқасын өзі сызды. 1998 жылы жаңа елорданың атауы Аста­на болып өзгертілді. Сол жылы ЮНЕСКО-ның шешімі бойынша Астана қаласына “Бейбітшілік қаласы” жоғары атағы беріліп, медальмен марапатталды. Бүгінгі таңда Отанымыздың жүрегі, тәуел­сіздігіміздің тірегі, жеріміздің кіндігі – Астана Қазақстанның жаңа бейнесі, жар­қын келбеті, тәуелсіздік бесігіне айнал­ды. Ең бастысы – еліміздің эконо­мика­лық, әлеуметтік-мәдени жаңа орта­лы­ғы, көш­басшы қаласы болып отыр. Бұл халқымыз­дың ауызбірлігін әйгілеген, тату-тәтті тұрмысын көрсете білген, сол бір асыл қа­сиетін әлем таныған астана болып келеді. Әлем жұртшылығы қазір Қазақстан десе – Астананы, Астана десе – Қазақ­станды айтатын болды. Шетелдік басы­лым­дар Қазақстан мен оның Елбасының ұстанымын “Астана былай деп отыр” деп мәлімдейтінін күн сайын көріп жүрміз. Еліміздің келешегі Астанаға бай­ла­нысты. Астананың архитектурасы, ондағы жасалып жатқан жұмыстардың легі, жи­нақталып жатқан тәжірибе, білім, ғылым, жаңа технологиялар елге үлгі елорданың жаңару үлгісі облыстарда, қала­ларда қайталанып жатыр. Олар Аста­на­ға қарап бой түзеуде. Астана тәуелсіз Қазақстанға рухани келісім мен ұлтаралық байланыс орталығы ретінде мойындалды. Астананың бой көтеруі өмірімізге жаңа серпін берді. Қандай мемлекеттің де қаржы, банк және бюджет жүйесін ретке келтіріп алмай, ел экономикасы тұрақты даму жо­лы­­на түспейтіні анық. Осы орайда Қазақ­стандағы ұлттық қаржы жүйесінің рефор­малануы мен оның даму эволю­циясын шартты түрде екі кезеңге бөлуге болады. Бірінші кезең – 1991 жылдан 1997 жылға дейінгі мерзімді қамтиды. Бұл жылдары біздің алдымызда экономиканы ырықтандыру және макроэкономикалық тұрақтануға жету мәселелері тұрды. Екінші кезең – Қазақстанның қаржы жү­йе­сінің тұрақтанудан кейін нығайып, одан әрі қарқынды дамуы 1998 жылдан басталды. Бұл кезең туралы Елбасы “Қазақстан жолы” кітабында: “Ашық нарықтық қатынастарды құру бізден экономиканың негіздерін түбегейлі өзгерістерге апаратын қадамдар жасауды талап етті. Нарыққа барар жолдағы осы қадамға біз тауар тап­шы­лығы мен өсіп отырған гиперинфля­ция жағдайында бардық. Ырықтандыруды іске асырудың басталуымен бірге әр түрлі қаржы ұйымдарының жылдам өсуі басталды”, – деп жазды. Дегенмен, жетілдірудің шегі жоқ екені және белгілі қағида. Әлемдік қаржы дағ­дарысы кезінде бірқатар банктердің “есең­гіреп” қалғаны жасырын емес. Қаржы жү­йе­сінің әлі де болса қорғану жағын нығай­та түсу керек екені анық байқалды. Сон­дық­тан банк капиталын сақтауда қандай жағдайға да төтеп бере алатындай негіз қалыптасуы қажет. Биылғы Жолдауында Мемлекет басшысы Н.Назарбаев қаржы жүйесін жетілдіру жағын баса айтты. Жас елімізді әлемдік қаржы дағдары­сы­ның ауыр соққысынан Ұлттық қоры­мыз сақтап қалды. Бастапқыда Елбасы бастама көтеріп, Ұлттық қор құру туралы шешім қабылданғанда қоғамда қарсы пікірлер де аз айтылған жоқ болатын. Ұлттық қорға жіберілетін қаражатты халыққа, әр адамға 16 мың теңгеден бөліп беру керек деген ұсыныстар да айтылған. Мемлекет басшысы Ұлттық қор құру туралы шешім қабылдау үдерісінде әлемдегі қолданыстағы барлық мұнай қорларының тәжірибелерін зерттеп шыққанын мәлім етті. Ел түгілі, әр отбасы ертеңгі күні үшін қор жинайтыны белгілі. Сондықтан таңмен тапқаныңды кешке азық етумен алысқа бармайтының анық. Келешегін ойлаған мемлекет халықтың тұрмысын да жақсартады, ойда жоқта болатын апаттар­дан елді аман алып қалу үшін қаржылық қоры тұруы керек. Қаржы дағдарысы келгенде Елбасының бастамасымен шұғыл іс-шаралар жүзеге асырылды, Үкімет­ке нақты тапсырмалар берілді. Парламент дағдарыстың алдын алуға қажетті заңдарды жедел қабылдады. “Жұмыла көтерген жүк жеңіл” деген­дей, бұл қиындықтан да халық болып бірігудің арқасында аман шығып келе жатқанымыз анық. Осы тұста ел эконо­микасын тұрақты сақтап қалу үшін қомақты қаржы бөлген Ұлттық қор да өзінің өміршеңдігін дәлелдеп берді. Қай елдің де жеке-дара өмір сүрмей­тіні белгілі. Қазақстан да әлемнің көпте­ген елдерімен ын­ты­мақтастық байланыс орнатты. Соның ішінде Америка, Ресей, Қытай сияқты алып мемлекеттермен, басқа да алыс-жақын елдермен тығыз қарым-қатынас жасап келеді. Алып елдердің бірі – Қытай. Өзім 2001-2007 жылдар аралығында Қазақстан­ның Қытай Халық Республикасындағы Төтенше және өкілетті елшісі болған кезімде қос мемлекеттің ынтымақтастық және эконо­микалық байланысы қалай дамығанын көзбен көрдім. Жалпы, Қытай – сыртқы сая­сат мәселесіне өте сақтықпен, аса тал­ғам­­паздықпен қарайтын ел. Оның тәжіри­бесі бірнеше ғасырлардан бері қалыптасқан. Біріншіден, Қытай мен Қазақ­стан ара­сындағы мемлекеттік шека­ра мәселесі шешілді. Сондай-ақ транс­шекара­лық өзендер мәселесі де оң шеші­мін тауып, келісім-шарт жасалды. Осы тұста айта кету керек, Қытай Қазақ­станнан басқа бірде-бір елмен трансшека­ра­лық өзендер туралы келісім-шартқа қол қойған жоқ. Сол секілді екі ел достық қарым-қатынас туралы ке­лісім-шартқа қол қойды. Мұндай келісімді бұдан бұрын тек Кеңес Одағының заңды жалғасы ретінде Ресеймен жасасқан екен. Сөйтіп, Қытай елімен стратегиялық әріп­тестік бай­­ланыс орнатылды. Қазақстан мен Қытай мемлекеттері арасындағы қарым-қатынас туралы бағдарлама жаса­лып, қол қойылды. Бұл Қытай тарихында бірінші рет болған оқиға. Одан кейін экономи­ка­лық әріптестік жайлы бағдарлама жалғасын тапты. Бізден кейін Ресеймен, Аме­рика Құрама Штаттарымен, тағы бір-екі елмен ҚХР осы тәріздес құжаттарға қол қойды. Қазақстан мен Қытайдың ынтымақ­тас­­тық жөніндегі комитеті құрылды. Оның құрамында 12 үкіметаралық комиссия бар. Бұл да бұрын болмаған жәйт еді. Қытайдың хаттамасы өте қатаң тәртіп­пен жүргізіледі. Ол дәстүрді басшылары бұз­байды. Алайда, 2005 жылы біздің Елба­­сымыз мемлекеттік сапармен барған кезде өз дәстүрлерін өзгерткеніне куә болдым. Қытай басшысы Ху Цзиньтао Қазақстан Президентін достық ас беру рәсі­міне ша­қырды. Мұндай жоғары лауазымды мәртебелі қонақтарға көрсетілетін құрметке тек Д.Буш пен В.Путин ғана ие болған. Осының барлығы Нұрсұлтан Әбіш­ұлының әлемдік деңгейдегі абыройы, Мем­­лекет басшысы ретіндегі рөлі. Қытай елі басшыларының Қазақ елі Прези­дентіне деген ілтипаты, ерекше құрметі арқасында жоғарыда айтылған жан-жақты ынтымақ­тастық келісімдерге қол жеткізілді. Үстіміздегі жылы көрші Қырғыз елін­де болған сәуір дүрбелеңі әлем назарын аударған оқиға болды. Елбасының тап­сыр­­масы бойынша Еуропадағы қауіпсіз­дік және ынтымақтастық ұйымының Іс басын­дағы төрағасының арнайы өкілі ретінде барып, жағдайды өз көзіммен көр­дім. Саяси күштердің шиеленісі басылмай, біртұтас Қырғызстан үлкен қақтығыстар басталуының аз-ақ алдында тұрды. Әлемге әйгілі тұлға ретінде Нұр­­сұл­тан Назарбаев АҚШ Президенті Барак Обамамен, Ресей Президенті Дмитрий Медведевпен келісіп, Қырғызстандағы күрделі жағдайдың оң шешілуі үшін атсалысты. Сөйтіп Қазақстан Президенті Нұрсұл­тан Назарбаевтың араласуының арқасын­да Қырғыз елі азамат соғысының баста­лып кетуінен аман қалды. Елбасының тап­сыр­масы бойынша Қазақстан Қырғыз еліне бірін­ші болып гуманитарлық және ма­териалдық көмек берді. Яғни, жанар-жағар май, көктемгі егіске қажетті тұқым беру мәселелері жедел шешілді. Ал әрі қарай бауырлас елдің тағдыры бүгіндері билік басына келген жаңа басшылар мен қайтсек ел боламыз деп ес жинауға ұмты­лар туыс­қан халықтың өздеріне бай­ланысты болмақ. Қазіргі әлемнің даму қарқыны қоғам­дық үдерістердің келбеті мен мәнін шапшаң өзгертуде. 2010 жыл Қазақстан үшін аса жауапты істердің атқарылуымен ерекшеленіп отыр. Еліміз Еуропадағы Қауіпсіздік және ынтымақтастық ұйымы­на төрағалық етіп, әлемдік маңызы зор мәселелердің жоғары деңгейде шешілуіне атсалысуда. Бұл миссия Қазақ елінің айбыны мен абыройын асыра түсті. Осы бір маңызды миссияны атқаруда еліміздің әлемдік қауымдастық алдындағы беделін арттыру үшін көптеген іс-шаралар жүзеге асырылып жатыр. Қазір әлем назары – Қазақстанда! Ел беделіне нұқ­сан келтіретін қандайда бір әрекетке жол бермеу – әрбір азаматтың парызы. Қазақстан өз алдына экономикалық, әлеуметтік дамудың жаңа кезеңіне аяқ басу мақсатын қойып отыр. Ел бірлігі мен Елбасының жүргізіп отырған көрегендік саясатының арқасында алдағы кезеңде де үлкен жетістіктерге қол жеткізеріміз анық. Қазақстан мемлекеті мен халқымыз үшін қажырлы қызмет атқарып жүрген, әлемдік қауіпсіздік үшін ізгі бастамалар көтерген, беделді алпауыт елдердің ұс­танымына оң ықпал еткен ірі саяси тұлға­мыз бар. Ол – сарабдал саясатты ұстан­ған көреген көшбасшы, Қазақ елін дүние жүзіне танытқан Қазақстан Рес­пуб­ли­касының Тұңғыш Президенті – Елбасы Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев. Жәнібек КӘРІБЖАНОВ, Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісі Төрағасының орынбасары.

____________________________________

МӘҢГІЛІККЕ ТҰРҒЫЗЫЛҒАН КӨПІРСІҢ Өлкеме бақ, береке, ырыс толды, Жатсынған жоқ ешқашан жұмыс қолды. Қазақ деген халықтың бақыты үшін, Қазақ болып туғаның дұрыс болды. Қанат жазды қияда елің еркін, Өршелетті, өрлетті көңіл өртін. Аталарың ат мініп тойға барды, Алшысынан киіп ап қоңыр бөркін. Кеше тіккен алма ағаш көктеп қалды, Есіркейді ескен жел ептеп талды. Жібек көйлек киіп ап әжелерің, Немересін жетектеп мектеп барды. Бақыт тауып үй болған інілерің, Қанаттарын жаяды біліп өрін. Атым шапса алысқа бәйге тілеп, Жан бауырым, өзіңсің жүгінерім. Өнегеңді тыңдаймын жеке қалып, Жүргем жоқ ұлы жолда бекер арып. Маған айтқан бір ауыз жылы сөзің, Мені алыс жұлдыздарға кетеді алып. *  *  * Қанша мені мақтама деп зар қылдың, Бірақ тілін алу керек тағдырдың. Тірі жүрген пендесіне тірліктің, Өзі шақтап берері бар әр күннің. Кімді мақтау керек сені мақтамай, Тас төбеңнен ұшып өтті бақ талай. Түсінуге сенің ұлы жаныңды Бауырлардың олқы соғып жатқаны-ай. Қанаты бар қазақтармен теңестім, Келешекті келелімен кеңестім. Айды әпер деп, күнді әпер деп қинайтын Ақымақтардың ауылынан емеспін. Барша халық – туысқаның, сан бауыр, Басып өтіп келе жатсың жолды ауыр. Көңіліңдей көтерілді қалалар, Қуанышқа сені өсірген толды ауыл. Бүгін тағы еліңді ойлап отырсың, Қаулап өсер егінді ойлап отырсың. Ғасырлардың араларын жалғайтын Мәңгілікке тұрғызылған көпірсің. Өтті өткендер бір өзіңнен от алар, Сенді саған әжелер мен аталар. Ұлы жолсың өзің туған еліңді Ертеңіне адастырмай апарар. Алға зула, арғымағың арқырап Арыстанға біткен сенде бар қуат. Елбасым менің, бақыт деген өзіңсің Келе жатқан ақ маңдайы жарқырап. *  *  * Ақ бұлттарды аялап, ерке күнді, Миллиондарды соңына ерте білді. “Қазақ жетсін бақытқа” дейтін кісі, Адамдықтың атына ерте мінді. Сезімталым, сергегім, серме қанат, Шықсаң көкке жаныңды тербеді алап. Көмектескен қазаққа қадірлімді Мен ерекше сүйемін ерге балап. Тосты бақыт қашаннан күнге бетін, Әдетіміз жеңгенге гүл беретін. Елін нұрға бөлеген Нұрекемнің Күнде көргім келеді нұр келбетін. Аман жүрсін сол батыр елін бастап, Ол барында жерім бақ, ерім де асқақ. Жарқыраған шыңдарға бет түзейміз, Жылжып жатқан жылдарды кейін тастап. Тұманбай МОЛДАҒАЛИЕВ, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты.