«Бизнестің жол картасы-2020» бағдарламасының шеңберінде кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау шараларының аралық нәтижелері
1. Өңірлік үйлестіру кеңестері (ӨҮК) мен жұмыс тобы мақұлдаған өтініштердің өңірлер бойынша саны.
ӨҮК пен Экономиканы жаңғырту мәселелері жөніндегі мемлекеттік комиссия жанындағы жұмыс тобы мақұлдаған жобалар туралы өңірлер бойынша ақпаратқа сәйкес, Қарағанды облысы, Алматы қаласы мен Ақтөбе облыстары бағдарламаны жүзеге асыру ісінде көшбасшылар қатарында тұр.
Бағдарламаның барлық бағыттары бойынша, барлығы 89 млрд. теңгеге бағаланатын 250 жоба мақұлданған, оның ішінде бірінші бағыт шеңберінде – 157, екінші бағыт шеңберінде – 65 және үшінші бағыт шеңберінде 28 жоба.
2. Өңірлік үйлестіру кеңестері мен жұмыс тобы мақұлдаған өтініштердің екінші деңгейлі банктер бойынша саны.
Екінші деңгейлі банктер тұрғысынан алғанда, бағдарламаны жүзеге асыруға БТА банк, Қазақстанның Халық банкі, Банк ЦентрКредит белсенді атсалысуда.
Атап өтер жәйт, Заман Банк, Альфа Банк, Эксимбанк Қазақстан және Казинвестбанк бұл бағдарламаға мүлде қатыспай отыр.
3. Өңірлік үйлестіру кеңестері мен жұмыс тобы мақұлдаған өтініштердің салалар бойынша саны.
Салалар бойынша бағдарламаның барлық бағыттары бойынша мақұлданған жобалардың ең көп саны өңдеуші өнеркәсіп, көлік және қойма, денсаулық сақтау және әлеуметтік қызмет көрсету салаларына тиесілі.
Бағдарламаның барлық бағыттары шеңберіндегі өңдеуші өнеркәсіп саласының жалпы үлес салмағы 54%-ды құрайды.
4. Субсидиялау: қарастырылу кезеңіне қарай өтініштердің саны туралы мәліметтер.
Өтініштерді қарастыру үдерісі бірнеше сатыдан тұрады.
Қазіргі сәтте 1-бағыт шеңберінде 94 өтініш мақұлдаудың барлық сатысынан өтіп, олар бойынша келісім-шарттар жасалынды. 2-ші бағыт шеңберінде 31 келісім-шарт жасалынды. 3-ші бағыт шеңберінде 16 өтініш мақұлдаудың барлық сатыларынан өтіп, олар бойынша келісім-шарттар жасалынды. «Даму» қоры құжаттарын алған 150 жобаның 141-і бойынша субсидиялау туралы келісім-шарттар жасасқанын атап өткен жөн.
Бірнеше сатыдан өткізу арқылы бюджет қаражатының мақсатты жұмсалуы қамтамасыз етіліп отыр. Дегенмен, белгілі бір сатыға келген кезде өтінімдерді қарастыру созылыңқырап кетеді. Әдетте, бұл жәйт екінші деңгейлі банктер тарапынан жобалар бойынша құжаттарды беру/ұсыну кезеңінде орын алуда.
5. Кепілдендіру.
Өңірлік үйлестіру кеңестері кепілдендендіру бойынша барлығы 40 жобаны мақұлдады, оның ішінде 29 жоба қорға келіп түсті. 9 жоба бойынша кепілдік беру туралы оң шешім шығарылса, 6 жоба қордың қарауында жатыр.
14 жоба бойынша кепілдік бермеу жөнінде шешім қабылданды. Бас тарту себебі екеу ғана: өтініш берушіге кредит беріліп қойылған, ал кепілдік тек жаңадан берілетін кредиттерге ғана қарастырылған немесе өтініш берушінің жобасы бағдарламада бекітілген экономиканың басым секторларына жатпайтын болып шыққан.
6. 2010 жылы жобаларды мақұлдау және субсидиялау туралы келісім-шарттар жасасу.
Бағдарламаның барлық бағыттары бойынша бекітілген және субсидияланған мәмілелер арасындағы айырмашылық бірте-бірте қысқарып келеді.
Оған қоса, Үкіметтің 2010 жылғы 31 желтоқсандағы № 1520-шы қаулысына сәйкес, өтініштерді қарау мерзімін реттеу арқылы мақұлданған жобалар саны мен субсидиялау туралы жасалынған келісім-шарттар арасындағы айырмашылықты одан әрі қысқарту қарастырылған.
7. «Бизнестің жол картасы-2020» бағдарламасына енгізілген өзгертулер.
Өзгертулер, ең алдымен, сыйақы ставкалары өзгермелі кредиттерді субсидиялауға рұқсат беруге қатысты, бұл өз кезегінде банктер алдында осындай міндеттемелері бар кәсіпорындардың бағдарламаға қатысуларына мүмкіндік береді.
Келесі өзгерту, жоғарыда атап өтілгендей, жобаларды қараудың барлық сатыларында өтініштерді қарау мерзімі регламентпен бекітілді.
Сонымен қатар, субсидиялау мерзімі қаржы агентімен субсидиялау туралы келісім-шартқа қол қойылуын күтпестен-ақ, банк пен кәсіпкер субсидиялау туралы келісім-шарт жасасқан сәттен басталады.
Бағдарламаның экономиканың басым секторлары тізіміне сауда желілері де енгізілді. Бұл шара, ең алдымен, сауда желілеріне тауар жеткізуші – қазақстандық өнім өндірушілерді қолдауға бағытталған.
Мұндай кәсіпорындарға қазақстандық қамту ғана емес, қазақстандық өнім өндірушілермен әріптестік орнату бойынша да жоғары талаптар қойылатын болады. Мысалы, Қазақстанда өндірілген тауарлардың болуы және қазақстандық өнім өндірушілердің жеткізген тауарлары үшін төлем жасау мерзіміне шектеу қойылып отыр.
Қазақстанның Кеден одағына мүше болуына байланысты кейбір мәселелерге сәйкес, бағдарламаның «Экспортқа бағытталған өндірістерді қолдау» атты үшінші бағыты қайта қаралып «Кәсіпкерлердің валюталық тәуекелдерін төмендету» деген бағытқа алмастырылды, сәйкесінше бұл бағыттың іске асырылу талаптары да өзгертілді.
Сонымен қатар, соңғы ең маңызды өзгеріс – бағдарламаға «Кәсіпкерлік әлеуетті арттыру» атты 4-ші бағыт енгізілді.
4-ші бағытқа:
• Істі жаңадан бастаған кәсіпкерлерді қолдау (старт-ап жобалар)
• Бизнесті жүргізуге сервистік қолдау көрсету,
• «Іскерлік байланыстар» жобасы,
• Шағын және орта бизнестің топ-менеджментін оқыту,
• Кадрларды дайындау және қайта дайындау деген компоненттер кіреді.
8. 4-ші бағыт: кәсіпкерлік әлеуетті арттыру.
Кәсіпкерліктің білім деңгейін арттыру және бизнесті жүргізудің заманауи модельдерін енгізу қажеттілігін ескере отырып, 2010 жылғы 31 желтоқсанда №1520-шы Үкімет қаулысымен «Бизнестің жол картасы -2020» бағдарламасына «Кәсіпкерлік әлеуетті арттыру» атты 4-ші бағыт енгізілді.
4-ші бағыттың мақсаты – кәсіпкерлердің кәсіби біліктілігін көтеру арқылы Қазақстанның бәсекелестігін арттыруға ықпал ету.
4-ші бағыттың шеңберінде:
• Жаңадан іс бастаған кәсіпкерлерді қолдау (старт-ап жобалар);
• Бизнесті жүргізуге сервистік қолдау көрсету.
«Іскерлік байланыстар» жобасын жүзеге асыруда «Даму» қоры оператор ретінде белгіленіп отыр.
Сонымен қатар, «Назарбаев Университеті» АҚ арқылы шағын және орта бизнестің топ-менеджментін оқыту жүзеге асырылады. Жергілікті атқарушы органдарымен еңбек рыногына қажет мамандықтар бойынша кадрлар дайындау және қайта дайындау іске асырылады.
9. Жаңадан іс бастаған кәсіпкерлерді қолдау (старт-ап жобалар).
Жаңадан іс бастаған кәсіпкерлерді қолдау бизнесті жүргізуге байланысты қысқа мерзімді ақысыз курстарды өткізу, тиісті оқу құралдарын, ақпараттарды тегін тарату арқылы жүзеге асырылатын болады. Мұндай курстар жергілікті атқарушы органдардың қолдауымен Қазақстанның барлық 209 ауданында өткізіледі.
2011 жылы осындай курстарды өткізуге республикалық бюджеттен 208 млн. теңге бөлу көзделген. Осы қаражаттар есебінен курстардың екі сессиясын – көктемде және жазда өткізу, сөйтіп 15 000-нан астам тыңдаушыларды тарту жоспарланып отыр.
Осы курстардың нәтижелілігін бағалау кейіннен 1000-нан астам тыңдаушыны қамтитын маркетингтік зерттеу жүргізу арқылы жүзеге асырылады.
10. Бизнесті жүргізуге сервистік қолдау көрсету.
Сервистік қолдау көрсету шеңберінде кәсіпкерлердің бизнес-процестерін оңтайландыруға арналған, бухгалтерлік және салықтық есеп жүргізу, заң кеңесін беру сияқты қызмет түрлерімен қамтамасыз ету жоспарланып отыр. Мұнда конкурстық негізде таңдалып алынатын тәуелсіз сервистік компаниялар тікелей қызмет көрсетушілер болып табылады.
2011 жылы ақысыз сервистік қолдау көрсетуге республикалық бюджеттен 723 млн. теңге бөлу көзделініп отыр.
«Даму» қоры осы тәуелсіз компаниялардың берген қызметтерінің сапасын кәсіпкерлермен телефондық сауалнама, анкеталау және тереңдетілген сұхбат жүргізу арқылы тұрақты негізде мониторинг жасап бақылап отырады. Сонымен қатар, «Даму» қоры осы көрсетілген қызметтердің нәтижелілігіне салыстырмалы талдау жасап, олардың экономикалық тиімділікті арттыруға қаншалықты үлес қосқанын, нақты болған өзгерістерді анықтап отырады.
11. «Іскерлік байланыстар» жобасы.
«Іскерлік байланыстар» жобасы шетелдік әріптестермен іскерлік байланыстар орнату арқылы өндірісті модернизациялауды қолдауға бағытталған.
Кәсіпкерлердің «Іскерлік байланыстар» жобасына қатысуы екі кезеңде жүзеге асырылады. Бірінші кезеңде кәсіпкерлер бизнесті жүргізу және кәсіпорынды дамытуға арналған жобалар дайындау бойынша қысқа мерзімді бизнес-тренинг Қазақстанда өтетін болады. Жобаларды әзірлеу шетелдік сарапшылардың қатысуымен жүзеге асырылады.
Екінші кезеңде кәсіпкерлер үшін шет елдерде олардың кәсіптерінің түрлеріне ұқсас, алдыңғы қатардағы кәсіпорындарда тақырыптық бизнес-тәжірибе алмасулар ұйымдастырылатын болады. Бұл кәсіпкерлерге шетелдік әріптестермен іскерлік байланыстар орнатуға, озық технологияларды игеруге және болашақта бірлесіп кәсіпорындар ашуға мүмкіндік береді.
Сонымен қатар, «Іскерлік байланыстар» жобасы шеңберінде «Жергілікті жабдықтаушылар» жиынтығы қарастырылған. Оған сай:
1. Кәсіпкерлерге тиісті аймақтағы әлеуетті тапсырыс берушілер, оларға қажет тауар, қызмет, жұмыс көлемдері мен номенклатуралар туралы және сол аймақта қызмет атқарып жатқан ірі шетелдік инвесторлар, жабдықтаушылар туралы ақпарат беру.
2. Жобаға қатысушылар мен әлеуетті тапсырыс берушілер арасында іскерлік байланыстар орнатуға қолғабыс жасалады.
Жалпы, 2011 жылы осы жобаға 1000-нан астам кәсіпкерлерді тарту жобаланып отыр.