• RUB:
    5.06
  • USD:
    522.49
  • EUR:
    547.88
Басты сайтқа өту
25 Маусым, 2011

Білім мен ғылымды ұштастыру заман талабынан туындап отыр

672 рет
көрсетілді

Қазіргі дүниенің кілті ғылымда екені анық. Ғылымға негізделмеген жұмыстың жасандылыққа ұрынып, қожырайтынын өмір ағысы көрсетіп отыр. Ендеше, ғылыми-зерттеу жұмыстарының зертханада зерделеніп, тамырын тереңге байлап, сабағын гүлденту жолындағы Елбасы алға қойған міндеттер ұшан-теңіз. Осыны қалай орындаймыз, мақсат-міндеттер нендей деген мәселе кеше Білім және ғылым министрлігінде талқыға түсті. Елбасы Жолдауында «...Ғылыми зерт­теулердің нәтижелілігі мен тиімділігін арттыру қажет» деп атап өткенін тілге тиек еткен Білім және ғылым министрі Бақыт­жан Жұмағұлов университеттердегі білім мен ғылымды ұштастыру мәселесі күн тәртібінде тұрғанын, әрбір зерт­ханадағы дәйектелген жұмыс өндірісте орындалуы тиіс екенін, қазіргі кезеңде ел дамуы үшін ғылым мен өндірісті ұштас­тыру ісі оң нәтиже беретінін атап өтті. Ол сонымен бірге, кейбір ғылыми еңбектердің өндірісте орындалмай жата­тынын да айтып, бұл болашақтың ісі. Қазірше индустриялық-инновациялық не­­гіз­де дамитын өндіріс ошақтарын зерттеу мәселесін алға шығару қажеттігін алға тартты. Қалай десек те,  Мемлекет басшысы біздің алдымызға ай­қын мақсат етіп қойған, білімді ғылыммен және ин­новациялық процеспен біріктіру қа­жет. Бұл істе ұлттық және инженерлік зерт­ханалардың орны ерекше. Еліміз бойын­ша 20 оқу орындарында талапқа сай зерт­ханалар ұйымдастыратын боламыз. Онда негізінен алға қойылған істің нәти­жесі бірінші кезекте тұратын болады, деді. Министр барлық басымдықтар зерттеу­дің соңғы түйініне тірелетінін, ол – ғылым­ның әлемдік деңгейге шығуына жол аша­тынын және нәтижелерінің инновация­лық процесс, экономика және қоғам тара­пынан жоғары сұранысқа ие болаты­нын жеткізді. Қазір Отанымыз бойынша Үкімет жа­нындағы Жоғары ғылыми-техникалық комиссияның жоба-жоспарымен 2011-2013 жылдарға арналған ғылымның басым-бағыттары нақтыланған. Оның нәтижелі орындалуын қадағалау үшін Қазақ елі мен шетелдік ғалымдардың Ұлттық ғылыми кеңесі құрылғаны белгілі. Білім мен ғы­лым­ды ұштастыратын жоғары оқу орын­дарына қойылатын талаптар аз болмайты­ны анық. Ал олардың алдында халықара­лық стандартқа сәйкес ғылыми және инновациялық қызмет үшін заманға сай білікті кадрлар даярлау міндеті тұр. Биыл­дың өзінде екі зерттеу университетін және инновациялық бағдар­ланған 10 жоғары оқу орнын іріктеп алып, онда жұмысты жандандыру қолға алынады екен. Бұрын ғылыми-зерттеу жұмыстары арнаулы институттарда өтсе, енді жоғары оқу орын­дарында жалғасын табады. Мысалы, кеңес дәуіріндегі ғы­лыми-зерттеу институттары­ның зерт­ха­насында зерттеулер 68 пайызға дейін болса, қазір ол көрсеткіш 59 пайызға тө­мендеп, жоғары оқу орындарындағы зертханадағы зерттеулер 23 пайыздан 32 пайызға көбейген. Жиында министр ғылыми-зерттеу инс­­титуттары мен ғылыми орталықтарда жұ­мыс істейтін ғалымдар білім мен ғы­лымды ұштастыруға күш салу қажеттігін атап өте келіп, кейбір университеттерде ғылыми жұмыстардың жүйелі орындал­май келе жатқанын атады. Олар­дың қа­тарында тұрған университетті мысалға келтіріп, кемшіліктерді жою үшін төмен­дегідей міндеттерді жүктеді. Бірінші, жо­ғары оқу орын­дары мен ғылыми ұйым­дардың бас­шылары: магистранттар, док­то­ранттарды даярлау және олардың ғы­лыми-зерттеулер жүргізу үшін зертхана­ның тиімді пайда­лануын қамтамасыз етуді, екінші, ғылыми қыз­метті, зерт­хана­лардың толыққанды іргелі және қолдан­балы зерттеулерді дайын­дауын, рейтингтік басылымдардағы жа­рия­­ланымдарды жандандыру, конкурс­тар­ға белсенді қа­тысуын, ол конкурстарда ел өміріне дәл қазір қажет зерттеулер болу керектігін, үшінші, 2011 жылы халықаралық аккредиттеуден зертхана­лар­ды өткізуді аяқтау, төртінші, инно­ва­циялық процеске қосу жөніндегі жұмыс­тарды жүйелі жүргізу, яғни ғылым нәти­желерін өндіріске енгізуді жүйелі жүргізу. Сүлеймен МӘМЕТ.