• RUB:
    5.53
  • USD:
    474.57
  • EUR:
    513.63
Басты сайтқа өту
19 Қаңтар, 2011

Қағазбастылықтан арылу жұмыс сапасын арттырады

644 рет
көрсетілді

2011 жылы құқық қорғау және сот жүйесін реформалау жұмысын жалғастыру міндеті алда тұр. Бұл жөнінде Әділет министрлігінде өткен алқа мәжілісінде Премьер-Министр Кәрім Мәсімов атап көрсетті. Сондай-ақ, Үкімет басшысы мен Әділет министрлігі арасында сала алдына қойылатын 2011 жылдың мақсатты индикаторлары мен көрсеткіштердің орындалуына міндеттейтін меморандумға қол қойылды. Бұдан соң сөз алған Әділет министрі Рашид Түсіпбеков Үкі­­мет басшысына министрлік алдына қойылған Құқықтық саясат тұжырымдамасына сәйкес мем­лекет қызметін құқықтық қамтамасыз ету жөніндегі мін­дет­тердің толық орындалғанын атап өтті.  “Құқық қорғау қыз­меті мен сот жүйесінің тиімділігін арттыру жөніндегі шаралар туралы” Президент Жарлығы­ның негізгі ережелерін заңнама­лық қамтамасыз етуде жүр­гі­зілген ауқымды жұмыстар ат­қарылды, атап айтсақ, 17 заң жобасы іске асырылды, деді ол. Қабылданған барлық заңнама­лық шаралар құқық қорғау қызметі мен сот жүйесінің тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді, азаматтарымыздың құқ­тары­ның әділ және нақты қор­ғалуын қамтамасыз етеді. 2010 жылы елдің барлық аумағында “Электронды нотариат жүйесі” енгізілді, ол нотариустарға мемлекеттік деректер қорынан шы­найы және өзекті ақпарат алуға мүмкіндік беріп, нотариалдық мәмілелер жасау кезінде алаяқ­тыққа және өзге де заң бұзушы­лықтарға жол бермеуге кепілдік береді. Адвокаттық қызметті рет­теу саласындағы проблема­ларды шешу үшін министрлік ағымдағы жылы тиісті заң жо­басын әзірлеуді жоспарлауда кө­рінеді, оның негізгі басымдық­тары адвокаттық қызметтің қол­жетімділігі және сапалылығы бол­мақ, деді министр. Өткен жылы Әділет министрлігі бизнес құру рәсімін оңай­лату және әкімшілік кедергілерді жою жөнінде ауқымды жұ­мыс атқарды. Атап айтқанда, ша­ғын кәсіпкерлік субъекті­ле­рін тіркеу мерзімі 1 күнге дейін қысқартылды. Шағын кәсіпкер­лік субъектілерін тіркеу кезінде құрылтай құжаттарын нота­риал­­ды куәландыру қажеттігі жо­йыл­ды, құрылтай құжат­тары­на заңды тұлғаның орналасқан жері, сон­дай-ақ жарғылық қыз­мет түрлері өзгерген жағдайда құрылтай құ­жат­тарына енгізілген түзетулерді тіркеу рәсімі жо­йылды. Бұл шара­лардың бар­лы­ғы Қазақстанның “Doіng Busі­ness” рейтингінде жет­кен жетістігіне тікелей оң әсе­рін тигізді. Сондай-ақ 2010 жыл­дың жел­тоқсан айынан заңды тұлға­ны онлайн режімінде тіркеу мүм­кін­дігі іске асырылуда. Ендігі жерде азаматтар кәсіпорынды тіркеу үшін ХҚКО-ға бармай-ақ, элек­тронды өтініш берсе жеткілікті. Рашид Түсіпбековтің айтуын­ша, жылжымайтын мүлік сала­сын­да да жақсы өзгерістер орын алған көрінеді. Жылжымайтын мү­лікті тіркеу мерзімі 15-тен 5 жұмыс күні­не дейін қысқарты­лып­ты. Елі­міздің барлық өңір­лерінде жыл­­­жымайтын мүліктің бар-жоғы ту­ралы анықтамаларды электрон­ды форматта беру жүйесі енгізілді. Бұрын олар қағаз ар­қылы 3 жұмыс күні ішінде берілсе, ендігі жерде анықтамаларды алу ұзақтығы 30 минөттен аспайды. Электронды сандық қолтаң­баға ие азаматтарға жылжымай­тын мүлік жөніндегі анықтаманы “Электронды үкімет” порталында дербес интернет арқылы алуға бо­лады. Бұл қызмет өтініш беру­шінің ХҚКО немесе тіркеуші орган қызметкерлерімен тікелей байланысын болдырмайды, нәти­жесінде сыбайлас жемқорлыққа қарсы анағұрлым тиімді шара бо­лып отыр. Министрліктің баста­ма­сы бойынша жылжымайтын мүлікті жеделдетіп тіркегені үшін алынатын алым мөлшері 5 есеге дейін төмендетіліпті. “Бизнестің жол картасы -2020” бағдарламасын іске асыру шең­берінде жылжымайтын мүлікке кепіл шарттарын беру мерзімі де 5-тен 3 жұмыс күніне дейін қыс­қартылды. Айта кетер бір жәйт, азаматтар мен заңды тұлғалардың қаржылық шы­ғындарын қысқарту мақсатында жыл­жымайтын мүлік­ті мемлекеттік техни­калық тексеру қызметіне баға­лар төмендетілді. 2011 жылдың бірінші тоқсаны ішінде жылжымай­тын мүлікті тех­никалық тексеруде әр шаршы метрге жаңа бағалар әзірлеуді аяқтау жоспарлануда. Халықты құжаттандыру сала­сында төлқұжаттардың уақытылы шығарылмауына байланысты мә­се­лелер өз шешімін табуда. Төл­құжаттар мен жеке куәліктерді жасау бойынша жаңа құрал сатып алынып, іске қосылды. Нәтиже­сінде дайындалмаған құжаттар­дың қалғаны 2 есеге, яғни 300 мыңға дейін азайыпты. 2010 жылы министрліктің құ­қық­тық насихатты ведомствоара­лық үйлестіру және заңнаманы тү­сіндіруге қатысу мәселелері бо­йын­ша жұмысы айтарлықтай жан­­данды. Құқықтық-ақпараттық қыз­меттің құзыреті кеңейтіліп, 2010 жылы 245 мың азаматқа әртүрлі құқықтық мәселелер бойынша кеңес берілген.  Ал биыл бұл қыз­метке Қазақстанның кез келген елді мекенінен бірыңғай 119 нө­мірі бойынша тегін қоңырау шалуға болады. Өткен жылы Сот-сараптама ор­талығының аумақтық бөлім­шелері шамамен 74 мың сараптама жүргізген, бұл 2009 жылғы көрсеткіштен 2,8 %-ға көп көрі­неді. Сонымен бірге, салада білікті мамандардың жетіспеушілігі орын алып отыр. Р.Түсіпбеков мәселені  шешу үшін  ҚАЖК ака­­де­миясы негізінде сот сарап­тама­сы кафедрасын құруды нақ­ты­лап жатқандығын жеткізді. Бұдан соң Премьер-Министр сөз алды. Ішкі істер министр­лігі­нің кеңейтілген алқа отыры­сында салада жүргізілген құқық қорғау органдарына және сот жүйесін реформалауға байла­ныс­ты жауап­ты органдардың Ел­ба­сының оң бағасына ие бол­ған­дығын жеткізді. Оның ай­туын­ша, Президент 2010 жылы ат­қарылған жұмыс­тар­ды оң баға­лап, олар рефор­ма­лаудың ал­ғаш­қы қадамдары бо­лып отыр­ғанын, болашақта жал­ға­сын та­ба­тын іс екенін айтқанын жеткізді. Осы орайда Премьер-Министр Ел­басы берген бір­қатар тапсырма­ларды айтып өтті. Кәрім Мәсімов өзін толған­дыр­ған мәселелерге де тоқ­тал­ды. Салада атқарылар істің ба­сым бағыттары 2020 жылға дейінгі Құқықтық  саясат тұжы­рым­да­ма­сында белгіленген. Ал олар өз кезегінде еліміздің 2030 жылға дейінгі стратегиялық даму жос­па­рын негізге алады. Осыған қоса, елімізде болып жатқан барлық іс-шаралардың құқықтық-заңна­ма­лық тұрғыдан қуатталып оты­руы өте маңызды. Елбасы және Үкі­мет қол­дауымен заң жобалау инс­титуты құрылды. Оның әлеует­­тік күші мен құзіреті жоғары. Сон­дықтан ендігі жерде институт қабыл­данатын заң жо­баларын өте дұ­рыс, сауатты әке­лу­ге тырысуы керек, деді Премьер-Министр. Сондай-ақ ХҚКО-ны жергілікті әкімдіктер құзы­ретіне беруі олар­дың жұ­мысына теріс әсерін тигізгендігін атап көрсетті. Өкі­нішке қарай, менің пікірім бо­йынша ХҚКО-ны Әділет министрлігі құ­зы­ретінен алып, ай­мақ­тық әкім­­­діктерге беру ХҚКО жұ­мысына теріс әсер етті.   Адамдар ХҚКО-ға келгенде олар үшін оның кімге қарайтыны маңызды емес, ма­ңыз­дысы оған сапалы әрі тез қыз­мет көрсет­кені, деді ол. Премьер-Министр­дің пікірінше, ХҚКО-ның жұ­мысын тиімді ұйымдас­тыруды ендігі жерде электронды үкімет мүмкін­дік­терін барынша қол­дана оты­рып шешу керек. Бай­ланыс жә­не ақпарат министрлігіне осын­дай тапсырма бергендігін атап өткен ол бұл тақы­рыпқа қайта соғу қажеттігін айтты. Сондай-ақ 2012 жылдан бас­тап, қыз­мет­ке кірісетін Бір­тұтас эко­номи­ка­лық кеңіс­тік жұ­мы­сына жан-жақ­ты дайын болу керектігін атап өтті. Беларусь мемлекеті БЭК-ке байла­ныс­ты келісімдерді қабылдап қой­са, Ресей Фе­дерациясы бұл шара­ларға енді кірісіп жатыр. Бізге де осы мәселелерді уақы­тында жүзеге асыруымыз керек, деп қадап айтты Премьер-Министр. Соны­мен қатар, кәсіпкер­лікті дамыту­ға байланысты ат­қа­рылған жұ­мыс­тарға оң баға­сын беріп, ЕурАзЭҚ-қа байла­нысты қол қойылған көптеген құжат­ тарды ратифика­циялауға күш салу керектігін ескертті. Жалпы ал­ған­да, Әділет министрлігі өт­кен жылды жақсы аяқтады, деп сөзін қорытты Үкі­мет басшысы. Венера ТҮГЕЛБАЙ.