Парламент • 01 Маусым, 2017

«Прокуратура туралы» заң жобасы мақұлданды

233 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Нұрлан Нығматулиннің жетекшілігімен өткен Мәжілістің жалпы отырысында «Прокуратура туралы» заң жобасы қаралып, мақұлданды. Прокурорлық қадағалаудың шегі нақты айқындалған конституциялық реформаның жалғасы болып табылатын бұл құжат Парламент Мәжілісіне Елбасының заңнамалық бастамасы ретінде келіп түскен болатын.

«Прокуратура туралы» заң жобасы мақұлданды

Аталған заң жобасына қатысты пікір білдірген Мәжіліс Төрағасы Н.Нығ­ма­тул­лин құжаттың қоғам үшін маңызы жо­ғары болып та­бы­латындығын атап өтті.
«Бүгінгі таңда еліміздің экономикасы мен қаржылық әлеуеті тұрақ­талып, әрбір саладағы жұмыстар біріз­дендіріліп, қалыпты жүйеге түсті. Ендігі жерде құқық қорғау орган­да­рының қызметін қазіргі қоғам жағ­дайына бейімдей отырып, заманға сай жетілдіру қажеттігін Мемлекет бас­шысының өзі үнемі айтып келеді. Оның ішінде прокуратура саласы да бар. Ал енді біз бүгін талқылап жатқан прокурорлық қызмет осы кезге дейінгі тәжірибеге сүйене отырып, шетелдің озық үлгілерін жетік меңгеруді жолға қоя бастады», – деді Н.Нығматулин.
Отырыста негізгі баяндама жасаған Бас прокурор Жақып Асанов аталған заң жобасында жоғарғы қадағалаудың шегі мен нысаны, қызметтің негізгі бағыттары, мемлекеттік органдардың және кәсіпкерлердің әрекетіне қадағалау жүргізудің тетіктері нақты белгіленгенін атап өтті.
«Жалпы, заң жобасы жоғары қа­да­ға­лау­дың қағидалары мен міндеттерін түбе­гейлі өзгертпейді. Адам құқығын қорғау, заңдылықты сақтау мен құқық қорғау қызметін үйлестіру оның басты міндеті болып қала береді. Сонымен қатар, заң жобасына сәйкес мемлекеттік органдарды тексеру негіздері едәуір қысқартылатын болады», – деді Ж.Асанов.
Баяндамашының түсіндіруінше, бұдан былай прокуратура мемлекеттік органдарды екі жағдайда ғана тек­середі. Оның бірі – мемлекеттік ор­ган өз құқығын өзі қорғай алмайтын адамдардың немесе көпшіліктің құқығын бұзса, екіншісі – адам өмірі мен денсаулығына немесе мемлекет қауіпсіздігіне нұқсан келтірген жағдайда ғана. Мұндай шектеулер азаматтардың өтініштерін қарау тәртібіне де енеді. Жобаға сәйкес, прокурорлар тек өзін-өзі қорғай алмайтын адамдардың, көпшіліктің құқықтары бұзылғанда немесе адам мен мемлекет мүддесіне орны толмас нұқсан келтіргенде және осы мәселелерді құзырлы органдар қажетті дәрежеде шешпеген жағдайда ғана өтініштерді қа­райды. Ал өзге өтініштер тиісті өкілетті органдарға жолданатын болады. Сондай-ақ, азаматтардың мем­ле­кет­тік органдардың кез келген әре­кетіне сотқа шағымдану құқығы сақ­талады.
Заң жобасында прокуратураның құ­қықтық актілері жүйесіне де бірқатар түзетулер енгізу көзделеді. 
«Олар: қадағалау және ден қою актілері болып екі топқа бөлінеді де қадағалау актілерінен «алдын ала ескер­ту» мен «ұйғарым» алынып тас­талады. Сол сияқты «Заңнамалық ак­тіге түсін­дір­ме берудің» де мағынасы өзгереді. Бұл акт қоғамдық қауіпсіздікті қамтамасыз ету, құқық бұзушылықтың алдын алу, сон­­дай-ақ, дайындалып жатқан құқыққа қар­­сы әрекеттер туралы мәліметтер бол­ған кезде енгізілетін болады», – деді Бас прокурор.
Айта кетейік, заң жобасында сотта мемлекет мүддесін білдіру мен қылмыстық қудалау қызметін прокуратура органдары Қылмыстық процестік, Азаматтық процестік және Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодекстердің негізінде жүзеге асырылатындығы көрсетіліп, прокуратура қызметінің өзге бағыттары жеке тарауда көрініс тапқан. Сол себептен де халық қалаулылары жаңа жобаның мазмұнына жоғары баға беріп, заңды бірауыздан мақұлдады.
Депутаттар талқысынан өткен тағы бір құжат – «Қазақстан Рес­пуб­ликасының кейбір конституциялық заңдарына мемлекеттік билік тар­мақтары арасында өкілеттіктерді қайта бөлу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Консти­туциялық заңның жобасы болды. Әділет министрі Марат Бекетаев таныстырған заң жобасы Мемлекет бас­шысының арнайы Үндеуінде мем­лекеттік биліктің тармақтары арасында Президенттің заң деңгейінде бекітілген кейбір өкілеттіктерін қайта бөлу туралы тапсырмасына орай қолға алынған.
«Елбасының өкімімен құрылған арнайы жұмыс тобы қайта бөлуге жататын әлеуметтік-экономикалық салаларды реттейтін президенттік өкілеттіктерді анықтады. Бұл жобаға сәйкес «Президент туралы», «Үкімет туралы» және «Сот жүйесі және су­дья­лардың мәртебесі туралы» Конс­титуциялық заңдарға түзетулер енгізу ұсынылады. Сонымен қатар, Үкіметке Президенттің мынадай өкілеттіктерін беру ұсынылады: Республикалық бюджет комиссиясын құру мен республикалық бюджеттің атқарылуы туралы есепті жасап, оны ұсыну тәртібін айқындау және Президенттің келісімі бойынша мемлекеттік жоспарлау жүйесін айқындауды нақтылау болып отыр», – деді М.Бекетаев.
Депутаттар жалпы отырыстың күн тәртібіне шығарылған «Қазақстан Рес­публикасының кейбір заңнамалық акті­леріне оларды Қазақстан Республикасы Конституциясының нормаларына сәй­кес келтіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгі­зу туралы» және «Қазақстан Респуб­ли­касының кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік билік тармақтары арасында өкілеттіктерді қайта бөлу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасын екінші оқылымда мақұлдады. 
Ал «2016 жылғы 26 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Үкіметі мен Қырғыз Республикасының Үкіметі арасындағы Көмек көрсету және оны пайдалануды бақылау тәртібі туралы хаттамаға өзгерістер мен толықтыру енгізу туралы Қазақстан мен Қыр­ғыз­стан Үкіметтері арасындағы хаттаманы» және «Қазақстан мен Қырғызстан Үкіметтері арасындағы Көмек көрсету және оны пайдалануды бақылау тәртібі туралы хаттаманы ратификациялау туралы» заң жобаларын жұмысқа алды.

Нұрлыбек Досыбай,
«Егемен Қазақстан»