Суретті түсірген Ерлан ОМАР
Дәптерге қатысты дау шешілді
Жаңа оқу жылының басталуына санаулы күндер қалғаны белгілі. Білім күні қарсаңында оқушылардың оқулығы, дәптер дауы, мекеме жетіспеушілігі сияқты мәселелер алдымыздан шықпай қоймайды. Сонымен қатар жаңа оқу жылы өзінің бірқатар жаңалығын ала келетіні анық. Осы ретте Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың Жолдауында атап көрсеткендей, бүгінгі мектептер жай ғана мектеп емес – озық білім мен үздік тәжірибе ұштасатын интеллектуалды орталықтарға айналуы керек деген сөзі еске түседі. Бүгінде еліміздің білім жүйесі аталған бағытта жаңа қадамдарға баруы шарт.
Жалпы биылдан бастап Білім және ғылым министрлігінің нұсқаулығы бойынша бұрын оқытуға арналған қосымша материал болып келген жұмыс дәптерлерін қолдану міндетті емес. Алдағы уақытта мектептердің ата-аналарға бастауыш сыныптардың оқушыларына жұмыс дәптерлерін сатып алу туралы қойған талаптары заңсыз болып есептеледі. Бұл туралы Білім және ғылым вице-министрі Асхат Аймағамбетов арнайы мәлімдеме жасады.
«Жұмыс дәптерлерін сатып алу және пайдалану – міндетті емес. Бұл оқуға арналған қосымша материал, оны ұсынуға болады, алайда жалпылай қолдануға міндеттелмеген. Жұмыс дәптерлерін сатып алу туралы талаптар заңсыз, сол себепті осындай жағдайларда тиісті шаралар қабылдаймыз. Дегенмен, оны пайдалануға тыйым сала алмаймыз. Сондай-ақ түрлі пәндерге арналған хрестоматиялар бар, бұлар да оқуға міндеттелмеген. Бүгінде ата-аналар оқушылардың мектепке ұстайтын сөмкелері кітаптардың көптігінен өте ауыр екенін айтып шағымданады. Осының өзі себеп, өйткені кей жағдайда жұмыс дәптерлерінің өзі кітаптың көлемімен бірдей болып жатады. Сондықтан да қазіргі таңда Білім және ғылым министрлігі Денсаулық сақтау министрлігімен бірлесіп, барлық оқулықтар, жұмыс дәптерлері және өзге де оқу құралдарын санитарлық нормаларға сай келтіру жөнінде нақты стандарттар әзірлеп жатыр», дейді А.Аймағамбетов.
Сондай-ақ 2018-2019 оқу жылы оқушыларға ғана емес, ұстаздар қауымына да жағымды жаңалықтармен енбек. Баршаға белгілі, ағымдағы жылдан бастап Қазақстанда педагогика қызметкерлерін аттестаттаудың жаңа жүйесі енгізілген болатын. Онда мұғалімдердің санатына байланысты еңбекақы көлемі өседі және үстеме қосылады. Министрлік өкілдерінің айтуы бойынша, еңбекақыны өсіру туралы айтқан кезде, екі жағдайды қарастырған жөн. Біріншісі – бүгінде жаңартылған бағдарламалар бойынша жұмыс істеп жүрген мұғалімдердің еңбекақысын өсіру. Бұған бүгінгі таңда елімізде 205 мың мұғалім қол жеткізіп отыр. Олар аталған төлемді қазіргі таңда алып жатыр, яғни тиісті қаражат республикалық бюджеттен бөлініп, трансферттермен жергілікті бюджеттерге бағытталған. Екінші үстеме, бұл – санатқа қосылатын қосымша ақы. Ендігі уақытта оқытушылардың еңбекақыларының кестесі сараланған және әртүрлі критерийлерге байланысты төленетін болады. Қайткен күнде де мұғалім мәртебесі мен жалақысы өскен жерде үлгерім мен үдеріс қатар дамитыны белгілі.
Жыл сайын 15 мектеп салынуы керек
Білім айналасындағы біраз мәселе жуырда Премьер-Министр Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында да біршама талқыланды. Білім беруді және ғылымды дамытудың 2016–2019 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасының ағымдағы жылғы 6 айының іске асырылу барысы туралы айтылған жиында сондай-ақ ұлттық бірыңғай тестілеуге қатысты, нөлінші сынып нормасы, үш ауысым бойынша білім алуға мәжбүр мектептер жайы сөз болды.
Жоғарыда айтып өткеніміздей, алдағы уақытта мектеп әкімшілігі ата-аналардан мемлекеттік қызмет көрсету туралы ережеде көрсетілгендерден басқа, қосымша құжаттарды талап етпеуі тиіс. Білуімізше, ендігі кезеңде нөлінші сыныптарға қабылдану үшін емтихандар тапсыру қажет емес. Егер бала 5 жасқа толса және оқуға құлшынысы болса, онда білім алу үшін ешқандай да кедергі болмауы керек.
Алайда бүгінгі таңда нөлінші сыныптарға қабылдау кезінде ұсынылатын құжаттар пакеті өзекті болып отыр. Онда кейде заңсыз түрде ата-аналардың жұмыс орнынан анықтамалар сұрайтын жағдайлар орын алып жатады. Аталған жағдайда мектептердің негізсіз түрде жұмыс орнынан анықтамалар сұрататыны заңсыз екенін ескерген жөн. Вице-министрдің өзі атап өткендей, қандай құжаттар қажет екені туралы нақты жазылған стандарт бар, онда жұмыс орнынан талап етілетін анықтама туралы жазылмаған.
Сондай-ақ министрлік кейбір мектептердің әлі күнге дейін оқушылар саны шамадан тыс екендігін айтады. Орта білім беру мекемелерінің жетіспеушілігі министрлер кабинетінің назарынан тыс қалмайтыны белгілі. Олардың айтуынша, қазір республика бойынша 120 мектеп үш ауысымда оқып жатыр. Ал 44 мектеп мүлдем апатты жағдайда оқушы оқытуға мәжбүр. Министр Ерлан Сағадиев атап көрсеткендей, мәселені түбегейлі шешу үшін жыл сайын елімізде 15 жаңа мектеп салынуы тиіс екен.
Олар ұсынған деректерге сүйенсек, Қазақстан бойынша 118 мектеп үш ауысымда сабақ береді. Әсіресе елорда мектептеріне оқушыларды қабылдау мәселесі өзекті болып отыр, мұнда жыл сайын бірінші сынып оқушыларының саны 15 мың балаға ұлғаюда.
ҰБТ-ға ұтымды тетіктер қосылмақ
Жаңа оқу жылында ҰБТ мәселесін де ұмытпаған жөн. Алдағы жылда ҰБТ мен кешенді тестілеуді біріктіру қолға алынбақ. 2017 жылға дейін ҰБТ екі функцияны атқарып келгендігі белгілі. Бүгінде бала аттестат алу үшін мектепте емтихан тапсыру мен Ұлттық бірыңғай тестілеуден өтетіндігі ата-аналарға да, түлектерге де қолайсыз болып отыр. КТ де осындай функция атқарады, алайда 2 аптадан кейін өтеді. Егер екі тест те бірдей функцияны атқарса және оған қатысатын адамдар бір болса, алдағы уақытта кешенді тестілеуді өткізудің қажеттігі жоқ деуге болады.
Бұл мемлекет үшін өте үлкен шығын, өйткені комиссияны бір рет жіберіп, кейін қайта жіберудің қандай қажеттілігі бар? Бұл белгілі бір күштерді, аудиторияны жұмылдыру сияқты мәселелерді күрделендіріп жібереді.
Жалпы алғанда, барлық өзекті мәселелер мұғалімдердің тамыз жиынында жан-жақты талқылануы керек. Жаңа оқу жылы педагогтар қауымы мен ата-аналар тарапына бірдей қолайлы жаңалықтарымен енгені дұрыс. Жоғарыда аталған ҰБТ мен КТ-ні біріктіру, ҰБТ өткізу процесінен мектеп мұғалімдерін босату, мектептерде сынама тестілерін өткізбеу, мемлекеттік білім гранттарын оқу тілдеріне бөлмей тағайындау сияқты мәселелер екі тараптың да талабын орындауды мақсат тұтуын қадағалаған жөн.
Тағы бір айта кетерлік жайт, білім сапасын арттыру мәселесінде ауыл мен қала оқушыларының білім деңгейінде едәуір айырмашылықтың жиі айтылатындығы. Министрлік бұл олқылықты түзеу үшін Дүниежүзілік банктен несие алып, ауыл мектептерінің техникалық базасын жаңарту және мұғалімдердің біліктілігін арттыру жайын қарастыру жөнінде пікір білдіруде.
Мирас АСАН,
«Егемен Қазақстан»