Коллажды жасаған Зәуреш СМАҒҰЛ, «EQ»
Осының жай-жапсарын түсіндіру үшін қыркүйек айының басынан бері Алматыда екі бірдей баспасөз мәслихаты өтіп, сақтандырылмаған пациенттер медициналық көмекті пайдалану үшін қыркүйек айынан бастап 2023 жылдың қыркүйегіне дейін жарна аудара алатыны мәлім болған еді. Сол арқылы олар алдағы бір жылға өзін-өзі сақтандыру мүмкіндігіне ие болмақ.
Қазіргі таңда өз бетінше төлем жасаушылардың ай сайынғы жарнасы 3 мың теңгені құрайды. Медициналық сақтандыру қоры Алматы филиалының басшысы Тілеухан Әбілдаевтың айтуынша, бүгінде Қазақстанда 3 млн-нан астам адам сақтандырылмаған.
Қыркүйек айының басында Тілеухан Әбілдаев: «Сақтандырылмаған азаматтар тәуекел тобына жатады. Өйткені олар кездейсоқ жағдайларды айтпағанда, жоспарлы медициналық көмекті пайдалана алмайтын еді. Қазіргі өзгерістер осы олқылықтарды реттеу үшін халықтың сұранысы бойынша енгізіліп жатыр. Нәтижесінде, сақтандырылмағандардың шамамен 30%-ы жаңа төлем түрін пайдаланады деген болжам бар. Сонымен қатар өткен айларға берешегі жоқ азаматтар үшін МӘМС жарнасын ай сайын төлеу құқығы сақталады», деген еді.
Осы арада оқырманға түсінікті болуы үшін бұған дейін сақтандыру пакетіндегі қызметтерді пайдалану үшін дербес төлеушілер өткен 12 айдың жарнасын төлеуге міндеттелгенін еске сала кету керек. Мәселен, МӘМС пакетіндегі қызметтерді пайдалану үшін пациент биылғы қыркүйек айынан бастап 2023 жылдың қыркүйегіне дейін жарна аудара алады. Жалпы, жаңа механизм қалай жұмыс істейді? Бір жылға сақтандыру статусына ие болу үшін қанша уақыт кетеді? Осы аптада жаңа тәртіпке қатысты тұрғындар тарапынан түсіп жатқан сауалдарға МСҚ Алматы филиалының өкілдері жауап берді. Негізінен алматылықтар тарапынан түсіп жатқан сұрақтар легі төмендегідей.
– Мен соңғы 12 ай бойы МӘМС жарнасын ай сайын төлеп келемін. Енді алдағы 12 ай үшін де төлеуім қажет пе? Әлде әрі қарай да ай сайын төлей берсем бола ма?
– Жарнаны әр адам өз қалауынша төлей алады. Егер уақтылы төлеп жүрген болсаңыз, бұрынғыша ай сайын аудара берсеңіз болады. Сондай-ақ әр тоқсанға немесе бір жылға алдын ала төлеуге де мүмкіндік бар.
– Бұрын-соңды жарна төлемеген едім. Осы мүмкіндікті пайдаланып бір жылға сақтандырылуға бола ма әлде, өткен айлардың қарызын да өтеуім қажет пе?
– Бұл өзгеріс азаматтардың жүйеге қосылуына мүмкіндік беру мақсатында енгізіліп отыр. Сіз ағымдағы ай мен алдағы 12 айдың жарнасын қоса төлеген жағдайда 3 күннен кейін сақтандыру статусына ие боласыз.
– Жарнаны ара-арасында төлеп жүрдім. «Сақтандырылған» деген мәртебеге ие болу үшін жарна төленбеген айларға қордаланған қарызды өтеуім қажет пе? Әлде, бірден 12 айға жарна төлеуім керек пе?
– Сіз жарна аударылмай қалған айлардың қарызын өтесеңіз сақтандыру жүйесіне қосыласыз. Төленетін қарыз мерзімі 12 айдан аспауға тиіс. Немесе алдағы бір жылға төлесеңіз де болады.
– Алдағы бір жылға жарна төлеп сақтандырылдым. Одан кейін жарна аудармасам статусымнан айырылып қалам ба?
– Бірыңғай жиынтық төлем төлеушілерден басқа санаттардың статусы соңғы жасалған жарнадан кейін 3 ай бойы сақталады. Бірақ бұл жарна төлеу міндетінен босатпайды. Үш айдан кейін өткен айлардың қарызы жабылмаса сақтандыру статусы жойылады.
– Сақтандыру жарнасы ең төменгі жалақы (ЕТЖ) мен айлық есептік көрсеткішке (АЕК) байланысты өзгеріп отырады. Келесі жылы Қазақстанда ЕТЖ 70 мың теңгеге өседі деп хабарланды. Ендеше, өзін-өзі сақтандыратындар төлейтін жарна мөлшері де өзгере ме? Келер жылдың жарнасы қандай болмақ?
– Жарна мөлшері әдетте 1 қаңтарда (белгілі бір қаржылық жылдағы мөлшер бойынша) белгіленеді. Қазіргі таңда өзін-өзі сақтандырушылар ЕТЖ-ның 5 пайызын төлейді (60 мың теңгенің 5%-ы – 3 мың теңге). Яғни келесі жылдың жарнасын биыл төлейтін болсаңыз, жарна қолданыстағы мөлшер бойынша есептеледі. Мәселен, 2021 жылдың қарызын өтеу үшін 2 125 теңге төлейсіз. Себебі өткен жылы ЕТЖ 42 500 теңге болатын, оның 5%-ы 2 125 теңгені құрады.
– Мен бір жылға жарна төлеп, сақтандыру жүйесіне қосылдым делік, содан кейін жеңілдігі бар санатқа енетін болсам төленген соманы қайтарып алуыма бола ма?
– Жаңа талап бойынша бір жылға алдын ала төленген төлемдер қайтарылмайды. Жалпы, сақтандыру жүйесінде артық немесе қате төленген төлемдерді қайтарып алуға болады. Ол үшін «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы» КеАҚ-қа барып өтініш жазу қажет.
– Мен бұған дейін жеңілдік санатында болдым. Алдағы бір жылдың жарнасын төлеуім қажет пе? Әлде, ай сайын төлей берсем бола ма?
– Міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру туралы заң бойынша Қазақстанның барлық азаматы және ықтиярхаты бар шетелдіктер жарна төлеуге міндеттелген. Бірақ жарна төлеу тәсілін әр адам өз қалауынша таңдайды. Статустан айырылып қалмас үшін жеңілдік санатынан шыққан айдан бастап жарна төлей бастасаңыз жеткілікті.
– Бірыңғай жиынтық төлем (БЖТ) төлейтіндер бір жылға статус ала ала ма?
– Бұл механизм өзін-өзі сақтандырушыларға ғана арналған. Егер ол санатқа өткіңіз келмесе БЖТ төлемдерін ай сайын немесе жылдың соңына дейін төлеп тастауға болады. Өкінішке қарай, екінші деңгейлі банктер әзірге жиынтық 2023 жыл үшін БЖТ қабылдамайды. Себебі келер жылдан бастап БЖТ мөлшері өзгеруі мүмкін.
Салық кодексінің 774-бабы бойынша жиынтық төлемді консультациялық, маркетингтік, аудит, бухгалтерлік қызмет, сақтандыру, заң, әділет саласына қатысты қызмет көрсететіндер, шетел азаматтары, жеке кәсіпкерлер, азаматтық-құқықтық келісімшарт бойынша еңбек ететіндер, коммерциялық жылжымайтын мүлікті жалға берушілер төлей алмайды.
Осы арада тоқтала кетуге тиісті маңызды мәселе МӘМС жүйесіндегі статусты телеграмм арнасындағы Сақтандыру бот (https://t.me/SaqtandyryBot) арқылы, fms.kz сайты мен Qoldau 24/7мобильді қосымшасы арқылы анықтауға болады. Төлем туралы ресми құжатты электронды үкімет порталы eGov.kz береді.
Жарнаны бірден 12 айға төлеген кезде әр айға бөліп төлеу қажет. Сонымен қатар ЖСН, төлем жасалатын ай мен жылды қатесіз көрсету маңызды. Қателесіп бір айға бірнеше рет төлеп қойсаңыз немесе ЖСН дұрыс көрсетілмеген жағдайда ақшаны қайтару үшін «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясына арыз жазу қажет. Жарнаны екінші деңгейлі банктер, банктердің мобильді қосымшалары, терминалдар немесе «Қазпошта» АҚ арқылы төлеуге болады.
Тағы бір қаперге салатын жайт, медициналық көмек сапасына қанағаттанбаған жағдайда азаматтар емхананың пациенттерді қолдау қызметіне жүгіне алады. Егер мәселені сол жерде шешу мүмкін болмаса, МСҚ-ның fms.kz ресми сайты, 1406 байланыс орталығы, Qoldau 24/7 мобильді қосымшасы және Telegram-дағы SaqtandyryBot арқылы шағым қалдыруға болады.
АЛМАТЫ