ЖОЛДАУ • 06 Қыркүйек, 2024

Білім саласын цифрландырудың мүмкіндігі

122 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Ел Президентінің халыққа Жолдауында цифрлық технология­ларды дамытуға баса назар аударды. Қоғамның әр саласына қарқынды еніп жатқан цифрландыру үрдісін отандық орта білім жүйесіне кіріктіру бізге жүктелген зор міндет деп білеміз.

Білім саласын цифрландырудың мүмкіндігі

Коллажды жасаған Қонысбай ШЕЖІМБАЙ, «EQ»

Білім беру саласының бар­лық деңгейіне заманауи техно­логияларды енгізу білім алушылардың қажет­тілік­тері мен мүдделеріне бағыт­талуы қажет. Бүгінгі оқу­шылардың тұрғылықты жері мен әлеуметтік ортасына қарамастан сапалы білім алуы­на қолайлы жағдай жасаудың оңтайлы құралының бірі – білім үдерісін цифрландыру.

Еліміздегі мектептердің 74%-ы ауылдық жерде орна­лас­қанын ескерсек, білім беру үр­дісінде цифрландыру игілі­гін пайдаға жарату ауыл және қала мектептерінің айырма­шылығын едәуір қысқартады.

Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясы ауыл­дық шағын жинақты мек­теп­тердің оқу үдерісіне цифр­­лық технологияларды енгізу бо­йынша республикалық жобаларды іске асыруға бел­сен­ді атсалысты. Нақты айт­қан­да, 2023-2024 оқу жылында Ы.Алтынсарин академия­сы Оқу-ағарту министр­лігі және «Қазақстан халқына» қайы­рым­дылық қорының қол­дауымен «Цифрлық технологияларды пайдаланып Ақтөбе облысының шағын жинақты ауыл мектептерінің әлеуетін дамыту» қанатқақты жобасын жүзеге асыруға қатысты. Академияның әдіскер ғалымдары Ақтөбе өңіріндегі қанатқақты жобаға оқу-әдісте­ме­лік көмек пен ғылыми-әдіс­темелік қолдау көрсетті. Ақтө­белік ұстаздарға оқыту семинарлары, фасилитациялық сессия­лар өткізіп, олардың са­бақ­­тарына қатысып, кері бай­ланыс берді. Сонымен қатар қашықтан оқыту және бірік­тірілген сыныптары бар мек­тептердің оқу үде­рісін ұйымдастыру бойынша әдістемелік ұсынымдар әзір­леді. Аталған жұмыстар нәтижесінде шағын жинақты ауыл мектептерінің педагогтері сабақ үстінде білім беру ресурстарын тиімді пайдалану, оқу материалдарын әзірлеу­де әртүрлі цифрлы қосым­ша­ны оңтайлы қолдану дағ­ды­­ларын шыңдап, қашық­тан оқыту форматында білім алушы­лармен белсенді қарым-қатынас орнату әдіс-тәсілдері мен бағалау жүргізуде цифрлы шешімдерді пайдалану тәжірибесін меңгерді. Ақтөбе облысының тірек және шағын жинақты мектептер педагогтерінің арасында тиімді кол­лаборация орнап, ауыл мек­­тептері педагогтерінің ортақ пәндік әдістемелік топтары құ­рылып, тиімді оқыту әдіс­те­рін енгізуге бағытталған бір­лес­­кен жұмыстары іске асырылды.

Сонымен қатар Ы.Алтын­сарин академиясының же­тек­шілік етуімен Солтүстік Қазақстан облысында оқыту үдерісін цифрландыру жобасы жүрді. Аталған жоба аясында шағын жинақты ауыл мектептерінің білім алушылары цифрлық білім беру ресурс­тарына қол жеткізді, облыс­тың тәжірибелі педагогтері­нен білім алды, цифрлық кеңіс­тік­те жұмыс істеу дағдыларын қалыптастырды, оқуға деген ынталары артты. Ал өңірдің ұстаздар қауымы қашықтықтан білім беру форматында оқыту дағдыларын жетілдіріп, озық әрі үздік тәжірибелерімен алмасып, оқыту үдерісіне өздерінің инновациялық тәсілдерін енгізу құзыретін ұштады.

Аталған жобаларды іске асыру­дың нәтижесінде біз шағын жинақты ауыл мектеп­тері және мектеп жүрегі – педагогтер қауымының білім беру сапасын жақсартуда цифр­лық технологиялар игілігін тиімді пайдалану өзгерістеріне дайын екеніне көзіміз жетті. 

Біздің академия ғалым­дары мен қызметкерлері орта білім беру саласына цифрлық шешім­­дерді енгізу, олардың білім алушылардың оқу жетіс­тік­теріне әсері, білім беру үде­рісінде вир­туалды және то­лық­ты­рыл­ған шындықты пай­­да­лану­дың әдіс­намалық, пси­­хо­­логия­лық-педа­гоги­ка­лық және техно­логиялық ас­пек­ті­ле­рі бойынша зерттеулер жүр­гізіп жатыр. Сонымен қатар пе­да­­гогикалық практикада цифр­­лық білім беру ресурс­тары мен жасанды интеллект құрал­дарын пайдалану бо­йынша әдістемелік ұсынымдар әзірлеп жатыр.

Асылы, қазіргі отандық орта білім беру жүйесінің өзекті мақсаты – цифрлық дәуі­рдің тәуе­келдеріне төтеп бе­ретін және бәсекеге қабілетті түлек­тер­ді даярлау. Осы мақсатқа жету жолында Ы.Алтынсарин акаде­миясы орта білім беру саласын цифрландыру трансформациясын ғылыми-әдістемелік қолдау жұмысын жалғастыра береді. 

 

Мәдина ТЫНЫБАЕВА,

Оқу-ағарту министрлігі Ы.Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының президенті