Алматыдағы М.Лермонтов атындағы мемлекеттік академиялық орыс драма театры өзінің мұндағы гастрөлдік сапарын Антон Чеховтың “Шие бағы” пьесасы бойынша қойылған спектакльмен бастап, Л.Проталиннің пьесасы бойынша Қазақстанның халық әртісі, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты, театрдың көркемдік жетекшісі Рубен Андриасян сахналаған “Отдам в хорошие руки добрую старую собаку (“Воробышек”)” қойылымымен қорытындылады.
Театр өнері заманның небір қилы кезеңдерін бастан кешіп келеді. Кешегі тоқсаныншы жылдар тоқырауында халық рухани құндылықтан гөрі жан бағудың амалымен әуре болып жатқанда, қабырғалары қаңырап бос қалған театрға енді жұрт қайта айналып соқпастай көңіл құлазығаны рас. Өмірдегінің бәрі өтеді, кетеді, бірақ тіршілік аспабының ықылым замандардан бері тиегі һәм тірегі саналып келе жатқан рухани қазына адамзат өркениетінің алтын арқауы болып қала беретінін тәуелсіздік рухымен жаңғырған театрдың бүгінгі биігі тағы да тайға таңба басқандай дәлелдер еді. Соның бірі – М.Лермонтов театрының репертуарлық жағынан қомақты олжаға қол жеткізгені айрықша аталуға тиіс-ақ. Оның сахнасында 20-дан астам спектакль кешегі мен бүгіннің үнін үзбей баяндайды. А.Чехов шығармаларына мұндағы әрбір иесінің ерекше ілтипатпен, ыстық сезіммен қарау талғамы айқын аңғарылады. “Шие бағы” (“Вишневый сад”) классикалық туындысына әркім өз өрісінде, өз өресімен қалам тербеп келеді десек, бейнебір осы спектакль арқылы шығармашылық ұжымның өре деңгейі көрінердей көзқарас қалыптасқан. Тағы бір айта кететіні – әр театр бұл туындыға бүгінгі күннің зердесімен енуге жол іздесе, сол соқпақты сәтті тауып жатқандар да аз емес. Алматылық орыс драма театрының елорда жұртшылығына ұсынған “Шие бағы” спектаклі туралы алдымен осылай ой түйіндеп алғанымыз жөн сияқты.
А.Чеховтың негізгі өзегі шие бағын сатумен өрілетін мұңлы комедиясының жанрлық қайнар көзі күні кешегі күнге дейін драматургтер мен театр зерттеушілері арасында түрлі дау тудырып келген болса, бірте-бірте сол түйткіл шығармашылық ізденіспен бір арнаға түсе бастаған сыңайлы. Спектакльде қоғамның күңгірт бояуы күнгейіне көлеңке түсіріп жатқан жоқ. Қайта керісінше, мұң мен күлкі бір-бірін толықтырып, кісі сезімін өзімен бірге жетелеп отырады. Сол себепті, мейлі мұны комедия жанрына жатқызайық немесе драма, трагедия, тіпті фарс дейік, ең бастысы қаншама жылдардан кейін де өмірлік мәнін, ұғындырар ұлағатын ескіртпеуі шығарма құндылығын асқақтата түседі. Чехов кейіпкерлері өтпелі кезеңнің өткінші елестері болып қалмайды. Олар салған сарын бүгіннің еншісінен көрініс тауып отырады. Әркімнің өз шие бағы бар. Осы шие бақты аңсар арман мен сағыныш мұңы құлаққа мәңгі тосын әуен сыйлап тұрады. Оны біреу естиді, ал енді біреудің кеуде-сандығы уақыт көшіне бос ілеседі. “Шие бағы” спектакліндегі кейіпкерлер келбетінен бүгіннің адамы да өзінің ұқсас тұстарын тұспалдап табады.
Рөлдерді сомдаған әртістер жұртқа бұрыннан есімдері таныс айтулы жандар болғандықтан, ешкім де осынау сыйдан тыс қалғысы келмегендей, көрермені көп туынды деп осыны айт. Басты кейіпкерлерден Раневскаяны Қазақстанның еңбек сіңірген әртісі Наталья Долматова, Аняны Камилла Ермекова, Варяны Анастасия Темкина, Гаевты Қазақстанның еңбек сіңірген әртісі Виталий Гришко, Фирсты Қазақстанның еңбек сіңірген әртісі, Ресейдің Мемлекеттік сыйлығының лауреаты, “Платиналы Тарлан” тәуелсіз сыйлығының иегері Владимир Толоконников сияқты өнер майталмандары сомдап, әр бейне өзіндік сыр-сымбатымен, үнімен есте қалып қойды. Орыс классикасының мұндай жарқын үлгілерімен қатар театр сахнасында соңғы жылдары ұлттық драматургияға көңіл бұру байқалады. Бір кездері сахнасында Ш.Айманов, Х.Бөкеева, Н.Жантөрин, А.Жолымбетов сияқты қазақ өнерінің хас таланттары өрнекті із қалдырған орыс драма театры “Қобыландыны”, М.Әуезов пен Ғ.Мүсіреповтің шығармаларын сахналаса, қазіргі заманғы қазақ қаламгерлері арасында да мұндай таңдауға ие болғандар баршылық. Ләйім, осы үрдіс әрмен қарай жалғаса түссін деп тілейміз. Ал, елордаға айтулы театр труппасының гастрөлдік сапарына келсек, олардың екі күнгі шұғыласы жұртшылыққа тарқамас тәтті сезім сыйлап кеткеніне еш шүбәміз жоқ.
Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, Суреттерді түсірген Советбек МАҒЗҰМОВ.
Суреттерде: “Шие бағы” спектаклінен көріністер.