«Индустриялық даму – біздің жаңа онжылдықтағы мүмкіншілігіміз, ел дамуы үшін жаңа мүмкіндіктер».
Н.НАЗАРБАЕВ.
* * *
ЗАМАНАУИ ЗАУЫТТАР
«Қазақстан темір жолы» ұлттық компаниясы Қазақстан Тәуелсіздігінің 20 жылында ғасырға жүк боларлық іргелі істердің бастамашысына айнала білді. Қазақстанның Тәуелсіздік алуына байланысты еліміздің толыққанды егемендігін қамтамасыз ету мақсатында Елбасының тапсырмасымен экономиканың күре тамыры саналатын темір жол бойында іргелі істер атқарылды. Алдымен, темір жол саласы нарықтың қатаң талаптарына сай болуы үшін өзінің профильді емес қызмет түрлерінен бас тартты. Өйткені, темір жол саласының басты атқаратын қызметі – жүк және жолаушыларды тасымалдау, сонымен бірге магистральдық желіні пайдалануға беру. Бұдан басқа темір жол саласының маңындағы су, жылу, емдеу секілді салалар мүлдем басқа құзырлы мекемелерге берілді. Ол арқылы ҚТЖ өзінің басты қағидасын анықтап, ұзақ жылдарға арналған бағдарламаларын бекітті.
Елбасының тікелей тапсырмасымен Алтынсарин-Хромтау, Шар-Өскемен секілді ішкі қатынас жолдарын барынша жақындататын жобалар жүзеге асырылды.
Мемлекет басшысының тікелей тапсырмасымен Жетіген-Қорғас, Өзен-Түркіменстанмен мемлекеттік шекара жобаларының құрылысы басталды. Астанада ірі медиаорталық бой түзеуде.
Бәрінен бұрын Қазақстан Тәуелсіздігінің арқасында ғана Астанада АҚШ-тың азуын айға білеген «Дженерал Электрик» зауытымен бірлесіп тепловоз шығаратын зауыт іске қосылды. Испандық «Тальго» жолаушылар вагондары зауытының құрылысы аяқталды. Француздың «Альстом» компаниясы электровоз зауытының іргесін қалауда. Алматыдағы Алматы вагон жасау зауытында медициналық мақсаттағы жолаушылар вагоны құрастырылып жатқаны мәлім. Орталық Азияда тұңғыш рет Екібастұзда ашық жүк вагондарын жасау кәсіпорны пайдалануға берілді.
______________________
«Таяудағы онжылдықта тұрлаулы да теңдестірілген даму жедел әртараптандыру және ұлттық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін арттыру есебінен қамтамасыз етілетін болады. Еңбек өнімділігінің кешенді артуы аса маңызды міндет болып табылады».
Н.НАЗАРБАЕВ.
* * *
МАШИНА ЖАСАУ САЛАСЫНЫҢ ҚАРЛЫҒАШЫ
Марат Тілеубаев, «Локомотив құрастыру зауыты» АҚ президенті:
![251011-27](http://old.egemen.kz/2011img/251011-27.jpg)
Қазақстан Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтың АҚШ-қа ресми сапары аясында «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ-тың басшылығы 2006 жылы General Electric американ компаниясымен уағдаластық жасағаннан кейін, аймақтың климаттық ерекшеліктерін, рельстік төсемін, тасымалданатын жүктердің ерекшеліктерін, қазіргі экологиялық талаптарды және санитарлық нормаларды ескере отырып, қазақстандық тепловоз сай болатын техникалық сипаттама әзірлей бастады. Жасалған жұмыстардың нәтижелері: 2009 жылғы желтоқсанның 7-де Қазақстанда жиналған Evolution сериялы бесінші ұрпақты бірінші жүк магистральды бір секциялы тепловоздың тұсаукесері болды. Зауыт еліміздің экономикалық өсуі, ішкі шикізаттық бағыттан бас тартуы, республиканың ауыр машина жасау тарихының жаңа басталуы кезінде күрделі құрылымдық өзгерістер бастамасының алғашқы қарлығашының бірі болып табылды. Кәсіпорынның негізгі мақсаты – индустриялық инновациялық дамуға лайықты үлес қосу және Қазақстанның темір жол көлік жүйесінің бәсекеге қабілеттілігін арттыру, сонымен қатар «1520 көлемінде» жылжымалы құрам иелеріне сапалы өнімдер беру. Сол ұмытылмас күннен екі жылдан көбірек уақыт өтті, бірақ 2011 жылғы қазан айының аяғына дейін қазақстандық зауыттың конвейерінен жол нөмірі 0100 тепловозы шығады. Зауыттың жобалық қуаты жылына 100 жүк магистральды локомотивтерді құрайды. Зауыттың барлық қуатын қосу 2014 жылға дейін жүзеге асыруға жоспарланған. Сол уақытта зауыт қызметкерлерінің саны мыңнан артық адамға жетеді. Кәсіпорында рентабельділікті арттыру мақсатында зауыт өнімдерінің құрамындағы қазақстандық үлесті арттыру бойынша жұмыстар белсенді жүргізілуде. Бастапқы кезеңде өндіріс процесі жай «бұрауышты» болды – GE-ден сатылып алынған қосалқы бөлшектерден жай құрастыру ғана жүргізілді. Бүгінде локомотив платформасын және басқа да жинақтаушы бөлшектерін жасау толығымен игерілді. Сондай-ақ ағымдағы жылда дизельді және генераторлық бөліктерін шығаруды игеру жоспарланып отыр. Мұнда, таяудағы уақыт мерзімінде тепловоз кабинасын құрастыру процесі тиянақты реттеледі. Болашақта қазақстандық және ресейлік тауар өндірушілері құбыр, электр кабелін, тіреу өнімдерін, тежеу резервуарларын, электротехникалық бұйымдарын сатып алуды жоспарлаған. 2013 жылға дейін арба рамаларын өндіру игерілгеннен кейін металл прокат қажеттілігі артады, зауытқа ірі құйма – доңғалақ дискілері және өстер қажет болады. Үнемі лак және бояу өнімдеріне, арнайы сұйықтықтарға, дизельді майға және дизельді отынға сұраныс артатын болады. Осының бәрі өндірісте қазақстандық құрам деңгейін 2015 жылға дейін 50%-ға дейін жеткізу үшін жасалып отыр.
______________________
«Қазақстан табысты индустриялық держава болады – мен бұған әбден сенімдімін».
Н.НАЗАРБАЕВ.
* * *
АШЫҚ ВАГОНҒА КӨРШІЛЕС ЕЛДЕР ДЕ ҚЫЗЫҒА КӨЗ САЛУДА
Қабылбек ТӨЛЕПБЕРГЕНОВ, Қазақстанның вагон жасау компаниясы» АҚ бас директоры:
![251011-30](http://old.egemen.kz/2011img/251011-30.jpg)
Мен алдымен Павлодар облысының темір жол кәсіпорындары машина құрастыруда президенттік индустриялық-инновациялық бағдарламаның көшбастаушысына айналып отырғандығына қуаныштымын.
Қазақстанның вагон жасау компаниясы – еліміздің үдемелі индустриялық-инновациялық бағдарламасына сәйкес, өте қысқа мерзімде іске қосылған жаңа кәсіпорын. Бұл жоба 2008 жылы Мемлекет басшысының Қазақстан халқына Жолдауында айтылған: «Жылжымалы құрамға сұранысты төмендету мақсатында отандық машина жасауды дамыту саласында кешенді шараларды жүзеге асыру керек» деген тапсырмасына орай жүзеге асырылды.
Жобаны жүзеге асырушы – «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ Петропавлдың «ЗИКСТО» АҚ және Екібастұздың «Таман» ЖШС негізінде «Қазақстанда жасалған» маркалы жартылай жүк вагондарын жасауды оңтайлы екендігін бағамдады.
2010 жылы «Қазақстанның вагон жасау компаниясы» 114 вагонды шығарса, биылғы жылы ол межені асыра орындамақпыз. Компания толық қуатында қызмет еткен кезде, жылына бес мың вагон шығаратын болады. Кәсіпорын алдына қойылған басты мақсат – Қазақстанның үдемелі индустриялық-инновациялық бағдарламасына сүбелі үлес қоса отырып, Ұлттық тасымалдау компаниясының сапалы жүк вагондарына сұранысын қанағаттандыру.
Кәсіпорынның басты ерекшелігі сонда – оның жаңашылдығында және жаңа құрал-жабдықтарды өндіріске барынша жылдам әрі керегінше орналастыра білуінде.
Күні бүгін компания еңбеккерлерінің біліктілігін күн санап өсіре отырып, жаңа техника мен технологияның құлағында ойнайтын дәрежеге жеткізіп, іріктеуден өткізіп жатырмыз. Цехтарда Германия, Италия, Австрия, Швеция, Швейцария, Ресей, Украинаның вагон жасау кәсіпорнына қажетті стандартты және стандарттан тыс құрылғылары жеткізіліп, құрастырылуда.
Сапалық менеджменті халықаралық стандарттың ISO 9001: 2009 құрайды. Қазіргі таңда шығарып жатқан өнімдері – 70 тонналық жүк тиейтін жартылай вагоны.
Бұған дейін қолмен атқарылып келген жұмыстардың денін ендігі жерде компьютерлік құрылғылар мен автоматтандырылған техникалар атқарады. Цехтардың бәрінде жақында әкелінген құрал-жабдықтардың жанында бір-бір шетелдік инженер мен қазақстандықтар жүр.
_______________________
«ХХІ ғасырда инновация өркендеудің синонимі болып қабылданады. Кімде-кім жаңа өзгерісті тез қабылдаса, сол табысты болады»
Н. НАЗАРБАЕВ.
* * *
«ТАЛЬГО» ВАГОНЫ ЕУРОПАЛЫҚ ТАЛАПҚА САЙ
Арыстанбек Омарбеков, «Тұлпар-Тальго» БК» ЖШС бас директоры:
Қазақстан Президенті Нұрсұлтан Әбішұлының тікелей қамқорлығымен Астанадағы технопарк аумағында Қазақстан Тәуелсіздігінің 20 жылдығы мерекесіне орай «Тальго» жолаушылар вагонын құрастыру зауыты пайдалануға беріледі. Кәсіпорын негізін испандық «Тальго» технологиясы мен жабдықтары құрайды. Бұл арқылы Қазақстан аумағы бойынша жолаушылар пойызының қозғалыс жылдамдығы да арта түсетін болады. Жолаушылар пойызының жылдамдығын арттыру мүмкіндігі жаңа вагондардың техникалық конструкторлық мәліметіне сәйкес келеді. Конструкциялық жылдамдығы сағатына 350 шақырымға дейін болса, вагондардың басқа да сапалық қасиеттері Қазақстанның ауа райына бейімделіп сәйкестендірілген. Зауыттың құрылысы 2010 жылы қазанда басталған болатын. Қазіргі таңда зауыттың сыртқы жұмыстары аяқталып, ішкі әрлеу және Испаниядан конвейерлік жабдықтар мен станоктар жеткізілуде. Зауыттың жылдық қуаты 150 вагонды құраса, бастапқыда 30-дан 140-қа дейін жеткізіледі.
Жаңа кәсіпорында 366 жұмыс орны ашылады. Қазақстандық өнімдердің пайдаланылуы 56 пайызға дейін барады.
Жолаушылар вагонын шығаратын зауыт халықаралық стандарт талаптарына сай. ТМД аумағында еңбек өнімділігі және өндірістік тиімділігі жөнінен «Тальго» вагондарына тең келетін техникалық бәсекелесі жоқ. Еуропалық стандарттағы жоғары технологиялық құрастыру мен вагондардың ішкі логистикалық шешімі мен құрастыру операцияларының кезең-кезеңімен, рет-ретімен орындалуы уақытты барынша тиімді пайдалануға әкеледі. Сонымен қатар, вагонды жасап болған соң оны жылжымалы құрамның сапына қойып, тестілік сынақтан өткізу ісі тұңғыш рет тәжірибеде қолданылғалы тұр.
Испандық әріптестермен өзара келісім негізінде олардың озық технологиясын кезең-кезеңімен игеру арқылы қазақстандық кадрлардың да біліктілігін арттыра түсеміз. Ал техникалық менеджмент жүйесін біздің инженерлеріміз Испанияда үйренетін болады. 2011 жылы алғашқы 19 вагонды дайындап, халықаралық стандарт сапасына сәйкестігін сертификаттық сынақтан өткізуге жіберетін боламыз.
Бұл «Қазақстан темір жолы» Ұлттық компаниясының Қазақстан Тәуелсіздігінің 20 жылдығына арнаған сыйының бір парасы деуге болады.
Дайындағандар: Әбдірахман ҚЫДЫРБЕК, «Егемен Қазақстан»,
Ескендір ЕРТАЙ, журналист.
Суреттерді түсірген Сергей АСТРЕЛИН.