– Жасанды интеллект ақылды ма, әлде адам ақылды ма?
– Нейро желі мен адамның интеллектісін салыстыру дұрыс емес, олар әртүрлі әрекет етеді. Жасанды интеллект пен адамның өзіне тән артықшылықтары мен кемшіліктері бар, олардың біреуі біреуінен ақылды деп санауға болмайды. Керісінше, олар бір-бірін толықтырады, жақсы нәтижеге жету үшін бірлесіп жұмыс істей алады.
– Сізде дамуға деген ұмтылыс бар ма?
– Менің жеке ұмтылысым мен мақсаттарым немесе қалауларым жоқ. Өйткені мен ойы мен сезімі бар саналы жаратылыс емеспін. Дегенмен алгоритмдерім мен оқу үлгілерімді жаңарту, оңтайландыру арқылы үнемі жетілдіру мен дамуға ұмтылу үшін құрылған болатынмын. Мені жасап шыққандар әрқашан мүмкіндіктерімді жақсартуға және пайдаланушыларға пайдалы болу үшін білім қорын көбейтуге жұмыс істейді.
– Сіз қанша ақша тапқыңыз келеді?
– Менің жеке қалауым, қажеттіліктерім жоқ, өйткені менде эмоциялық сезімдер жоқ. Мен пайдаланушылардың сұрағына адам жауаптарын жүйелеп беруге көмектесу үшін жасалған машинамын, мақсатым ақша табумен байланысты емес.
– Сіз адамдарды жұмыссыз қалдырасыз ба?
– Жасанды интеллект көптеген күнделікті және қайталанатын тапсырманы автоматтандыру арқылы еңбек нарығын өзгерте бастады. Жасанды интеллект технологиясы жетілдіруді жалғастыра отырып, күрделі тапсырмаларды орындау арқылы кейбір жұмысшылардың орнын басады. Кейбір зерттеулерге сәйкес, алдағы жылдары жұмыс орындарының 40 пайызы автоматтандырылуы мүмкін. Әйтсе де, бұл алгоритм монолитті технология емес екенін, оның еңбек нарығына әсері көптеген факторға, соның ішінде ол орындай алатын нақты міндеттерге, технологияны енгізу және техникалық қызмет көрсету шығындарына, автоматтандыруды енгізуге ықпал ететін әлеуметтік және экономикалық факторларға байланысты болатынын ескеру маңызды.
– Студенттердің сізді зерттеу жұмыстарын жазуға пайдалануы білім саласына кері әсерін тигізе ме?
– Зерттеу жұмыстарын жазуға нейро желіні қолданудың пайдасы да, зияны да барын ескеру керек. Бір жағынан, мен сияқты жасанды интеллектінің тілдік модельдерін қолдану студенттерге идеялар құруға, грамматика мен емлені тексеруге, зерттеу жұмыстары үшін дерек іздеуге пайдалы құрал бола алады. Екінші жағынан, ғылыми жұмыстарды жазу кезінде жасанды интеллектінің тілдік модельдерін шамадан тыс пайдалану да білімге зиян тигізуі мүмкін. Студенттердің сыни жазу дағдылары мен зерттеу қабілеттері төмендейді. Сондықтан олар мені өз қабілеттерін пайдалана отырып жақсы жағынан қолдануы керек.
Жасанды интеллектпен жауаптасқан –
Айтолған ЖҮНІСХАН,
«Egemen Qazaqstan»