Кеше Парламент Сенатының Төрағасы Қасым-Жомарт Тоқаевтың басшылығымен палатаның кезекті жалпы отырысы болып, онда күн тәртібіне үш мәселе шығарылды. Соның ішінде бір күн ғана бұрын Мәжілісте талқыланып, мақұлданған 2017-2019 жылдардың бюджеті туралы заңға енгізілетін өзгерістер мен толықтырулар туралы заң жобасы қаралды.
Баяндаманы Ұлттық экономика министрі Тимур Сүлейменов, Қаржы министрі Бақыт Сұлтанов және Ұлттық банк төрағасы Данияр Ақышев жасады. Басты өзгерістер туралы айтатын болсақ, ІЖӨ-нің өсімі 1,9 пайыздан 2,5 пайызға дейін өсетіні, мұнай өндіру көлемі 81 млн тоннаға дейін көтерілетіні, ал бағасы бұрынғы болжанған 35-тен 50 АҚШ долларына дейін артатыны, инфляция деңгейі бұрын белгіленген 6-8 пайыз деңгейінде сақталатыны күтіліп отыр. Негізінен осы көрсеткіштердің өзгеруімен бюджеттің кіріс пен шығыс бөліктеріне өзгерістер енгізілетіні белгілі болды.
Сонымен қатар, Елбасының жаңа Жолдауында айтылған тапсырмаларды және Үкіметтің кеңейтілген отырысында берген міндеттерді орындау мақсатымен Ұлттық қордан бөлінетін нысаналы трансферттер көлемі 1 трлн 534,6 млрд, бюджет тапшылығы 1 трлн 147,9 млрд теңгеге дейін арттырылады. Ал кепілдендірілген трансферт көлемі бұрын белгіленген деңгейде сақталған. Кірістер мен шығыстардың нақтыланған, оңтайлырақ көлемі туралы Мәжілістің кешегі жалпы отырысынан жазған материалда толық айтылғандықтан қайталамадық.
Сұрақ беру рәсімі басталғанда сенатор Сәрсенбай Еңсегенов бюджет тапшылығы қандай көздердің есебінен жабылатын болады деп сұрады. Оған Қаржы министрі Бақыт Сұлтанов жауап беріп, 1,5 трлн-ға дейінгі бюджет тапшылығы ІЖӨ-нің 3,1 пайызы деңгейінде екенін айта келіп, оның қауіпсіз екенін жеткізді. Ал тапшылықты жабатын көздердің қатарында ол зейнетақы қоры активінің айналысы мен екінші деңгейдегі банктер құнды қағаздарының бағасы артуынан түсетін табысты атап, солардың есебінен жабылатынын атады.
Сенатор Мұрат Бақтиярұлы Елбасының тапсырмасы бойынша мемлекет-жекеменшік әріптестігі дамып келе жатқанын, оның, әсіресе, жекеменшік балабақша жұмысын жүргізуде өріс алғанын атап, осындай әріптестікті мектепке де әкеліп, жан басына қаржыландыру мәселесін шешуге бола ма деп сұрады. Оған Білім және ғылым министрі Ерлан Сағадиев жауап беріп, 2018 жылдан бастап бұл жұмыстың қолға алынатынын жеткізді.
Заң жобасын талқылауға қатысқан сенатор Ертарғын Астаев бюджетке енгізілетін өзгерістер мен толықтырулар Қазақстанның бәсекеге қабілетті 30 елдің қатарына енуіне үлкен әсерін тигізетінін атап өтті. Ал сенатор Сәрсенбай Еңсегенов сайлаушылармен кездесулер барысында халықтың жанар-жағармай бағасының тұрақсыздығына қатты наразылық білдіретінін айта келіп: «Бұл – Президент Жолдауындағы тапсырмаларды іске асыруға кедергі болатын маңызды факторлардың бірі. Өйткені, бензин бағасының өсуі өмірдің барлық саласына, бүкіл өнімдер құнының тұрақсыздығына тікелей әсер етеді. Өкінішке қарай, осыны бақылауға тиісті министрлік әрекетсіздікпен ұштасып жатқан шарасыздық танытуда. Бензин бағасының артуын түсіндірген осы министрлік қызметкерлеріне халық наразы, өйткені оларды мұнай бағасының тұрақсыздығы, Ресей рублінің құлдырауын алға тартқан себептер қанағаттандырмайды. Сондықтан, осы мәселеге Үкімет назар аударуы керек», деді.
Сонымен қатар, ол маусым айында Сенатта үкіметтік тыңдау өткізуді ұсынды. Одан әрі сенатор екінші деңгейдегі банктердің жарамсыз активтерін Үкіметтің сатып алуына байланысты да сыни пікірлер айтты. «Бұл активтердің қандай екендігі жөнінде нақты дерек қорының жоғы анықталды. Біз миллиардтаған қаржыны осы шығындарға жұмсай отырып, ешқандай айқын, нақты, дәлелді анықтама ала алмадық. Қазір 2 трлн теңге қарастырылып отырған бұл шығынға мұқият қарауымыз керек», деді С.Еңсегенов.
Осындай талқылаулардан кейін Сенат заң жобасын дауысқа қойып, оны бірауыздан қабылдады.
Күн тәртібіне енгізілген кейбір заңнамалық актілерге азаматтық заңнаманы жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы заң жобасы бірінші оқылымда қаралды. Бұл заң жобасы да бір-ақ күн бұрын Мәжілісте қаралып, екінші оқылымда мақұлданған еді. Сенаторлар онымен тіпті танысып үлгермеуі де мүмкін. Алайда, заң жобасын тез арада өткізу қажеттілігі туған соң Сенатқа оны жедел қарау туралы өтініш түскен екен. Бұл Төраға Қ.Тоқаев тарапынан да наразылық тудырып, Үкімет мүшелеріне бұдан былай мұндай өтініштер жасамауды қатаң ескертті.
Өзгерістер тараптардың келісімі болмай, мүліктерді бөлу мүмкін емес жағдайда оны аукционға салу туралы соттың шешімін қабылдау міндетін белгілейді. Сонымен қатар, меншіктен бас тартудың талаптары нақтыланған. Мұндайда меншік иесінің еркінің құқыққа сай екендігі және еріктілігі көзделеді. Сондай-ақ, мемлекеттік органдар мен олардың өкілдерінің меншік құқығынан бас тартуына тыйым салынады.
Шағын талқылаудан кейін заң жобасы бірінші оқылымда қабылданған. Бірақ заң жобасын жүргізуші Конституциялық заңнама, сот жүйесі және құқық қорғау органдары комитетінің төрағасы Серік Ақылбайдың ұсынысымен ол екінші оқылымда қарауға да шығарылып, нәтижесінде заң қабылданды.
Сонымен қатар, осы күні елімізде Орталық Азиядағы аймақтық гляциология орталығын құру туралы Қазақстан мен ЮНЕСКО-ның арасындағы келісімді ратификациялау туралы заң жобасы да қаралып, қабылданды.
Жақсыбай САМРАТ,
«Егемен Қазақстан»