Таным • 17 Маусым, 2020

Ұяңдықтан арылудың несі ұят?

682 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

Ұяңдық қазақ халқының қастерлі ұғымы ретінде күні бүгінге дейін ұлттық рухани құндылық есебінде тұлға бейнесін, ішкі тартымдылықты астарлап жатқан мінез. Асыл дініміз де мұсыл­ман баласын ұятты болуға шақырады. Алайда әр нәрсенің ағы менен қарасындай, ұяң мінездің де адамға берері мен алары бар.

Ұяңдықтан арылудың несі ұят?

Абай атамыздың қара сөзде­рі­нің ішінде ұяң мінездің ұлы­лы­ғын дәріптейтін бірнеше тұс­тар­ды байқауға болады. Яғни ұяңдық адамды өмірде кездесетін ауыр жағдайларда теріс, жат қылық жасаудан сақтайды, басқа адамның өмірі мен өмірдегі іс-әрекетіне оң көзбен қарауға ша­­қырып, этикалық қағида есе­бі­н­де мәдениеттіліктің көр­сет­кі­ші бола алады десек артық емес. Этнопедагогикалық тұжырым­дар­ға сүйенер болсақ, санаға сіңген менталитетті ысырып, көп­­шілік алдында қысылып-қым­тырылмау адам бойындағы кіші­пейілділік, үлкенді құр­мет­теу, сыйластық секілді қасиет­тер­дің, қазақ ұлтына тән нағыз ұяң­дықтың жойылуына жол де­лін­ген.

Алайда қоғам мен заман талабы өзгерген сайын, бойға сіңген мәдени асыл қасиетті педагогикалық-психологиялық тұр­ғыда саралайтын болсақ, ұяңдық мәселесі білім берудегі айтарлықтай кедергілерді туын­датады. Ұяңдықтан арылу – ұятсыз болу деген емес. Тек бой­дағы жасқаншақтық пен шектен шыққан комплексті жою.

Қазіргі балалардың әлеуметтік ортадан оқшаулануы, адамдармен тікелей қарым-қатынасқа түсе алмауы белең алып отыр. Әсі­ресе өзім жұмыс істеп жүр­ген мектеп оқушыларынан ­бай­­қағанымды жеткізгім келеді.

Біріншіден, тым белсенді ба­ланы жеке тұлға ретінде қы­зық­тыра білу, тым жасқаншақ баланың көңілін табуға қарағанда әлдеқайда жеңіл. Салыстырмалы түрде алып қарасаңыз, ұяң баламен жұмыс істеудің білім дең­гейі­нің жоғарылауына септігі мол.

Екіншіден, эмоционалдық қарым-қатынасты арттыра түсу қажет. Әлеуметтік желінің құр­сауына түскен баланың шынайы күлкісін көру және оны қуанта білу де жетістіктің кілті.

Үшіншіден, қарым-қаты­нас мәдениеті тым дөрекі өскін­ді байқаған да шығарсыз. Мүм­кін­дік берсең, өмір сүрудің заң­ды­лық­тарын үйретуге дайын тұр бүгінгінің баласы. Сыпайылық пен дарақылық, жақсылық пен жат қылық араласқан тұста ұяң бала санасында «өз әлемімде өзім сүре берейін» деген ой қа­лып­таса бастайды. Осыдан барып, мықтылар ілгері қадам жа­са­ғанда, мықтылығын көрсете ал­ма­ғандар кейін қарай кете бермек.

Біздегі аумалы-төкпелі білім жүйесінде білім алған, әлеу­меттік мұқтаждық пен сән-сал­танаттың арасында тағ­ды­ры талқыға түскен, тәрбиенің тетік­терін рухани әңгі­меден гөрі, интернеттен алған, жеке ойы­нан гөрі, көпшіліктің пікірін ма­ңызды санайтын баланы оқы­тудың қаншалықты ауыр екен­дігі рас. Дегенмен қазіргі педагог-психологтар қауымы топтағы ұяң балаларды анықтап, олардың белсенділігін арттыру жолында жұмыс атқаратын болса, білім берудің кейбір олқы тұстарын толтырар еді.

Әлеуметтік ортада жағымды пікір­лерге бөленбеген, ішкі сезімдерін еш бүкпесіз сыртқа шы­ғармаған, өз ойын ортаға салып, өз пікіріне төтеп бере алмаған бала қоғамның ең қор­ған­сыз бөлігі болып қала бермек.

 

Қырмызы ЖҰМАБЕКОВА,

педагогика ғылымдарының кандидаты, доцент

 

Соңғы жаңалықтар

Астанада Мәуліт кеші өтті

Дін • 27 Қыркүйек, 2024

Қостанайда жылу тарифі қымбаттайды

Аймақтар • 27 Қыркүйек, 2024

TikTok-қа тоқтам керек

Пікір • 27 Қыркүйек, 2024